CEVA Logistics rozwija fracht morski i otwiera nowe biuro w Gdyni
CEVA Logistics, łącząc polskich i europejskich klientów z portami na całym świecie, uruchamia nowe biuro oddziału w Gdyni. Teraz jego zespół stawia na dynamiczny rozwój usług frachtu oceanicznego, w tym drobnicowego (LCL), całokontenerowego (FCL), a także break bulk i Project Forwarding.
Obecnie CEVA posiada w Polsce ponad 30 oddziałów, w tym specjalizujących się w logistyce kontraktowej we Wrocławiu, Poznaniu i Pile. W nowym gdyńskim biurze zarządzania frachtem pracują członkowie zespołów frachtu oceanicznego oraz Industrial Projects i Energy Services (IP&ES). Pełni ono także funkcję wieży kontroli dla połączeń kolejowych w Europie.
Wiodąca sieć, LCL z kompensacją emisji CO2
Gdyński oddział świadczy usługi frachtu oceanicznego w oparciu o rozbudowaną, globalną sieć logistyczną, obejmującą 1000 oddziałów i 10 tys. punktów port - pairs. Obsługując porty w Gdyni i Gdańsku, CEVA oferuje bezpośrednie połączenia LCL między Europą a Ameryką Północną i regionem Azji i Pacyfiku - w tym z Hongkongiem, Ningbo i Szanghajem. Jednym z kluczowych kierunków dla rozwoju usług LCL gdyńskiego oddziału CEVA jest Ameryka Północna. Firma uruchomiła już cotygodniowe połączenia z Chicago do Gdyni, z serwisem odbioru przesyłek z dowolnego miejsca w USA.
W ramach globalnej sieci CEVA świadczy szeroki wachlarz usług, w tym związanych ze zrównoważonym rozwojem. W 2021 r. CEVA była jedną z pierwszych firm spedycyjnych, które w 100 proc. kompensują usługi LCL. Offsetowanie jest wartością dodaną dla klientów i nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. Rocznie CEVA obsługuje ok. 500 000 m sześc. ładunków LCL.
Program offsetowania śladu węglowego w ramach usługi „Share the Box" LCL realizowany jest przy współpracy z PUR Project i wspiera działania na rzecz ochrony przyrody w południowo-wschodniej części Sierra Leone.
Short sea z Gdyni do Wielkiej Brytanii zasilany LNG
CEVA oferuje także klientom bardziej zrównoważone opcje transportu w zakresie żeglugi bliskiego zasięgu (short sea). Firma uruchomiła cotygodniowy serwis morski Greenroute z Gdyni do Tilbury w Wielkiej Brytanii. Połączenie typu Greenroute oznacza, że wszystkie rejsy odbywają się na statkach zasilanych skroplonych gazem ziemnym LNG. Przez port w Gdyni CEVA realizuje też transporty LCL short sea dla klientów z innych krajów Europy Wschodniej, w ramach połączeń z Bratysławy, Hamburga i Pragi. Przesyłki są konsolidowane w gdyńskim porcie, a CEVA odpowiada za kompleksową organizację dostaw, w tym odprawy celne po obu stronach.
Stephane Gautrais, global ocean leader, CEVA Logistics, mówi: „Doświadczony zespół w naszej nowej siedzibie oddziału pomoże klientom czerpać korzyści wynikające zarówno z dostępu do globalnej sieci jak i efektywnej oraz zrównoważonej oferty frachtu oceanicznego. Nasi pracownicy rozumieją nie tylko potrzeby klientów, ale także głębokie zmiany i trendy na rynku. A ponieważ ta wszechstronność wciąż jest bardzo ważna, nasz zespół opracowuje i dostarcza potrzebne rozwiązania".

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.