Komunikaty PR

CEVA Logistics rozwija fracht morski i otwiera nowe biuro w Gdyni

2022-07-27  |  14:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics, łącząc polskich i europejskich klientów z portami na całym świecie, uruchamia nowe biuro oddziału w Gdyni. Teraz jego zespół stawia na dynamiczny rozwój usług frachtu oceanicznego, w tym drobnicowego (LCL), całokontenerowego (FCL), a także break bulk i Project Forwarding.

Obecnie CEVA posiada w Polsce ponad 30 oddziałów, w tym specjalizujących się w logistyce kontraktowej we Wrocławiu, Poznaniu i Pile. W nowym gdyńskim biurze zarządzania frachtem pracują członkowie zespołów frachtu oceanicznego oraz Industrial Projects i Energy Services (IP&ES). Pełni ono także funkcję wieży kontroli dla połączeń kolejowych w Europie.

Wiodąca sieć, LCL z kompensacją emisji CO2

Gdyński oddział świadczy usługi frachtu oceanicznego w oparciu o rozbudowaną, globalną sieć logistyczną, obejmującą 1000 oddziałów i 10 tys. punktów port - pairs. Obsługując porty w Gdyni i Gdańsku, CEVA oferuje bezpośrednie połączenia LCL między Europą a Ameryką Północną i regionem Azji i Pacyfiku - w tym z Hongkongiem, Ningbo i Szanghajem. Jednym z kluczowych kierunków dla rozwoju usług LCL gdyńskiego oddziału CEVA jest Ameryka Północna. Firma uruchomiła już cotygodniowe połączenia z Chicago do Gdyni, z serwisem odbioru przesyłek z dowolnego miejsca w USA.

W ramach globalnej sieci CEVA świadczy szeroki wachlarz usług, w tym związanych ze zrównoważonym rozwojem. W 2021 r. CEVA była jedną z pierwszych firm spedycyjnych, które w 100 proc. kompensują usługi LCL. Offsetowanie jest wartością dodaną dla klientów i nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. Rocznie CEVA obsługuje ok. 500 000 m sześc. ładunków LCL.

Program offsetowania śladu węglowego w ramach usługi „Share the Box" LCL realizowany jest przy współpracy z PUR Project i wspiera działania na rzecz ochrony przyrody w południowo-wschodniej części Sierra Leone.

Short sea z Gdyni do Wielkiej Brytanii zasilany LNG

CEVA oferuje także klientom bardziej zrównoważone opcje transportu w zakresie żeglugi bliskiego zasięgu (short sea). Firma uruchomiła cotygodniowy serwis morski Greenroute z Gdyni do Tilbury w Wielkiej Brytanii. Połączenie typu Greenroute oznacza, że wszystkie rejsy odbywają się na statkach zasilanych skroplonych gazem ziemnym LNG. Przez port w Gdyni CEVA realizuje też transporty LCL short sea dla klientów z innych krajów Europy Wschodniej, w ramach połączeń z Bratysławy, Hamburga i Pragi. Przesyłki są konsolidowane w gdyńskim porcie, a CEVA odpowiada za kompleksową organizację dostaw, w tym odprawy celne po obu stronach.

Stephane Gautrais, global ocean leader, CEVA Logistics, mówi: „Doświadczony zespół w naszej nowej siedzibie oddziału pomoże klientom czerpać korzyści wynikające zarówno z dostępu do globalnej sieci jak i efektywnej oraz zrównoważonej oferty frachtu oceanicznego. Nasi pracownicy rozumieją nie tylko potrzeby klientów, ale także głębokie zmiany i trendy na rynku. A ponieważ ta wszechstronność wciąż jest bardzo ważna, nasz zespół opracowuje i dostarcza potrzebne rozwiązania".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.