Komunikaty PR

Dzień Kuriera: technologia na usługach kurierów i klientów

2023-09-28  |  15:04
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

W erze cyfrowej, gdzie rosnąca konkurencja i wymagania klientów wpływają na kształtowanie branży kurierskiej, DHL Parcel wyróżnia się na rynku dzięki innowacyjnym technologiom. Rozwijane i wdrażane przez firmę aplikacje mobilne, automaty paczkowe i zaawansowane systemy optymalizacji tras, nie tylko odpowiadają na potrzeby klientów oczekujących szybkości, bezpieczeństwa i elastyczności, ale również stają się nieocenioną pomocą dla kurierów w ich codziennej pracy. Te innowacje przynoszą konkretne korzyści wszystkim zainteresowanym stronom.

Ewolucja rynku kurierskiego

Aktualnie rynek kurierski napotyka na szereg wyzwań, a oczekiwania klientów wobec firm kurierskich ewoluują wraz z dynamicznym rozwojem technologii. DHL Parcel, śledząc te trendy inwestuje w nowoczesne rozwiązania, które odpowiadają na rosnące potrzeby i wymagania zarówno klientów, jak i kurierów. Dzięki ciągłemu poszukiwaniu innowacji i dążeniu do doskonałości, firma ustanawia nowe standardy w branży, potwierdzając swoją pozycję lidera w zakresie technologicznych rozwiązań w transporcie kurierskim.

Nowoczesna sieć dostaw DHL Parcel

W ciągu ostatnich lat klienci coraz częściej decydują się na odbiór przesyłek nie tylko w domu, czy miejscu pracy. Potrzebują elastycznego podejście do dostawy. Dlatego DHL Parcel dynamicznie rozwija swoją sieć automatów paczkowych POP BOX, które uzupełniają największą wśród firm kurierskich, liczącą ponad 15 tysięcy punktów, sieć DHL POP (Punktów Obsługi Paczek). Automaty POP Box są dostępne przy punktach handlowo-usługowych takich jak np. sklepy spożywcze, stacje benzynowe czy apteki. Klienci mają aż 4 dni na odbiór swoich przesyłek,  co jest ewenementem w Polsce. Dla klientów to wygoda, a dla kurierów optymalizacja czasu. Dłuższy czas na odbiór to mniej zwrotów, co wpływa na optymalizację całego procesu dostawy. Ponadto, dzięki obsłudze paczek w ramach sieci DHL POP i automatów paczkowych POP Box klienci mają większą kontrolę nad dostawami i mogą swobodnie planować swój dzień, a kurierzy mogą bardziej elastycznie planować swoje trasy, co przekłada się na większą efektywność i satysfakcję z wykonywanej pracy.

Zautomatyzowane rozwiązania na pierwszej linii dostaw

Automatyzacja i postęp technologiczny DHL Parcel wykraczają daleko poza sieć POP Box. Kurierzy DHL Parcel korzystają z nowoczesnych sorterów, elektronicznych skanerów paczek, a także narzędzi do optymalizacji trasy przejazdu.

- Dzięki rozwiązaniom technologicznym ilość pracy fizycznej została zminimalizowana. Nasza jednostka jest w pełni zautomatyzowana, kurier podjeżdża po odbiór przesyłek do własnego zsypu, który może pomieścić średnio 200 paczek, na zsyp trafiają przesyłki przesortowane po konkretnych trasach dla kurierów. Pracownicy mają specjalne szuflady z przenośnikami rolkowymi, które ułatwiają odbiór. W praktyce wygląda to tak, że kurierzy wyciągając taką tzw. szufladę  na zsypie załadowują przesyłki prosto do wnętrza samochodu. Nie trzeba ich przenosić z magazynu ani poszukiwać przesyłek na wielkich powierzchniach. Cały proces załadunku przebiega szybko, łatwo i sprawnie – wyjaśnił Marcin Ciecierski, kierownik zautomatyzowanego terminala W2. – Technologia nie jest już przyszłością, to nasza teraźniejszość i ulepsza każdy aspekt dostaw.

Jak DHL Parcel Podnosi Standardy Dostaw z Pomocą Systemu OPUS?

Kluczowymi priorytetami w działalności DHL Parcel są bezpieczeństwo kurierów i efektywność ich pracy. W tych obszarach nieocenioną pomocą okazuje się system optymalizacji tras kurierskich o nazwie OPUS. Dzięki niemu przesyłki są odpowiednio przygotowane dla każdego kuriera w terminalu. System OPUS jest w pełni zsynchronizowany ze skanerem, automatycznie układając dla kuriera najbardziej optymalną trasę dostawy. - OPUS to wiodące narzędzie na rynku dla firm kurierskich. Planuje i optymalizuje trasy kurierskie. Jest niezastąpiony dla nowych pracowników, którzy nie są jeszcze w pełni zaznajomieni z danym rejonem obsługi. System kieruje ich krok po kroku, jest intuicyjny i unika potrzeby korzystania z dodatkowych narzędzi do wyszukiwania trasy czy adresu, co znacząco podnosi bezpieczeństwo podróży. Dodatkowo dzięki zaplanowanej trasie nasi klienci otrzymują informację o przedziałach godzinowych w jakich odbędzie się dostawa, a to z ich punktu widzenia jest bardzo ważne – dodaje Marcin Ciecierski.

Nowoczesne narzędzia wsparcia dla kurierów DHL Parcel to komfort dla klienta

Prace kurierów DHL Parcel wspierają też aplikacje, takie jak "Mój DHL" oraz PolCard Go. Aplikacja Mój DHL to narzędzie, w pełni zintegrowane z siecią POP BOX, umożlwiające zdalne otwieranie automatu, śledzenie i zarządzanie przesyłkami. Ponadto, aplikacja umożliwia stałą komunikację z klientem. Dzięki czemu Klienci zaś zyskują wygodę i  pewność, że ich przesyłki dotrą na czas i we wskazane miejsce. Z kolei PolCard Go zamienia smartfon lub tablet w terminal i umożliwia przyjmowanie płatności kartą czy Blikiem, eliminując konieczność posiadania dużych sum w gotówce. Dzięki czemu kurierzy mogą przyjmować płatności na jednym urządzeniu, które jednocześnie służy im do obsługi dostarczanych przesyłek. Takie zintegrowane podejście zwiększa efektywność pracy kuriera i poprawia doświadczenie klienta.

- Technologia zmienia sposób, w jaki pracujemy, na lepsze. Dzięki nowym narzędziom, znacznie lepiej zarządzam swoją pracą i mogę skupić się na tym, co najważniejsze - zadowoleniu klienta. Za pomocą aplikacji ustalamy z klientem jakie są najdogodniejsze dla niego formy dostawy i odbioru. Pozostajemy w stałym kontakcie i to jest właśnie najważniejsze, gdy przychodzi do oceny jakości naszych usługmówi Iwona Nowakowska, kurierka w DHL Parcel.

W erze cyfrowej narzędzia mobilne są niezbędne dla każdego kuriera.

Przyszłość branży kurierskiej pod znakiem innowacji

W ciągu ostatnich lat technologia zdecydowanie wpłynęła na kształtowanie się rynku kurierskiego. DHL Parcel, jako jedna z czołowych firm w tej branży, pokazuje, jak można wykorzystać technologię do tworzenia wydajniejszych i bardziej komfortowych rozwiązań zarówno dla klientów, jak i pracowników. Zanim jednak technologia trafi na rynek, jest ona testowana w centrach innowacji DHL, ulokowanych w różnych częściach świata. To tam powstają wizje, kształtują się trendy i rozwiązania logistyczne. To także miejsca, gdzie można nawiązać kontakty z partnerami branżowymi i ekspertami DHL, aby wspólnie kreować logistykę przyszłości. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, firma nie tylko spełnia, ale często przewyższa oczekiwania klientów, jednocześnie ułatwiając pracę kurierom i zmniejszając ich obciążenie. W czasach, kiedy technologia stała się kluczową częścią naszej codzienności, firmy, które potrafią się dostosować i w pełni wykorzystać jej potencjał, takie jak DHL Parcel, mają przewagę konkurencyjną i są bardziej atrakcyjne dla klientów. W przyszłości możemy spodziewać się dalszych innowacji w tej branży, które uczynią dostawy jeszcze bardziej wydajnymi, bezpiecznymi i dostosowanymi do indywidualnych potrzeb klientów.


Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje
Transport Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
2024-04-29 | 09:00

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo
Transport Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
2024-04-27 | 22:46

Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia

W 2023 r. w branży TSL nastąpiły istotne zmiany w ustalaniu wynagrodzeń dla kierowców. Wzrost płacy wraz z nowymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, wpłynęły na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.