Dzień Kuriera: technologia na usługach kurierów i klientów
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
W erze cyfrowej, gdzie rosnąca konkurencja i wymagania klientów wpływają na kształtowanie branży kurierskiej, DHL Parcel wyróżnia się na rynku dzięki innowacyjnym technologiom. Rozwijane i wdrażane przez firmę aplikacje mobilne, automaty paczkowe i zaawansowane systemy optymalizacji tras, nie tylko odpowiadają na potrzeby klientów oczekujących szybkości, bezpieczeństwa i elastyczności, ale również stają się nieocenioną pomocą dla kurierów w ich codziennej pracy. Te innowacje przynoszą konkretne korzyści wszystkim zainteresowanym stronom.
Ewolucja rynku kurierskiego
Aktualnie rynek kurierski napotyka na szereg wyzwań, a oczekiwania klientów wobec firm kurierskich ewoluują wraz z dynamicznym rozwojem technologii. DHL Parcel, śledząc te trendy inwestuje w nowoczesne rozwiązania, które odpowiadają na rosnące potrzeby i wymagania zarówno klientów, jak i kurierów. Dzięki ciągłemu poszukiwaniu innowacji i dążeniu do doskonałości, firma ustanawia nowe standardy w branży, potwierdzając swoją pozycję lidera w zakresie technologicznych rozwiązań w transporcie kurierskim.
Nowoczesna sieć dostaw DHL Parcel
W ciągu ostatnich lat klienci coraz częściej decydują się na odbiór przesyłek nie tylko w domu, czy miejscu pracy. Potrzebują elastycznego podejście do dostawy. Dlatego DHL Parcel dynamicznie rozwija swoją sieć automatów paczkowych POP BOX, które uzupełniają największą wśród firm kurierskich, liczącą ponad 15 tysięcy punktów, sieć DHL POP (Punktów Obsługi Paczek). Automaty POP Box są dostępne przy punktach handlowo-usługowych takich jak np. sklepy spożywcze, stacje benzynowe czy apteki. Klienci mają aż 4 dni na odbiór swoich przesyłek, co jest ewenementem w Polsce. Dla klientów to wygoda, a dla kurierów optymalizacja czasu. Dłuższy czas na odbiór to mniej zwrotów, co wpływa na optymalizację całego procesu dostawy. Ponadto, dzięki obsłudze paczek w ramach sieci DHL POP i automatów paczkowych POP Box klienci mają większą kontrolę nad dostawami i mogą swobodnie planować swój dzień, a kurierzy mogą bardziej elastycznie planować swoje trasy, co przekłada się na większą efektywność i satysfakcję z wykonywanej pracy.
Zautomatyzowane rozwiązania na pierwszej linii dostaw
Automatyzacja i postęp technologiczny DHL Parcel wykraczają daleko poza sieć POP Box. Kurierzy DHL Parcel korzystają z nowoczesnych sorterów, elektronicznych skanerów paczek, a także narzędzi do optymalizacji trasy przejazdu.
- Dzięki rozwiązaniom technologicznym ilość pracy fizycznej została zminimalizowana. Nasza jednostka jest w pełni zautomatyzowana, kurier podjeżdża po odbiór przesyłek do własnego zsypu, który może pomieścić średnio 200 paczek, na zsyp trafiają przesyłki przesortowane po konkretnych trasach dla kurierów. Pracownicy mają specjalne szuflady z przenośnikami rolkowymi, które ułatwiają odbiór. W praktyce wygląda to tak, że kurierzy wyciągając taką tzw. szufladę na zsypie załadowują przesyłki prosto do wnętrza samochodu. Nie trzeba ich przenosić z magazynu ani poszukiwać przesyłek na wielkich powierzchniach. Cały proces załadunku przebiega szybko, łatwo i sprawnie – wyjaśnił Marcin Ciecierski, kierownik zautomatyzowanego terminala W2. – Technologia nie jest już przyszłością, to nasza teraźniejszość i ulepsza każdy aspekt dostaw.
Jak DHL Parcel Podnosi Standardy Dostaw z Pomocą Systemu OPUS?
Kluczowymi priorytetami w działalności DHL Parcel są bezpieczeństwo kurierów i efektywność ich pracy. W tych obszarach nieocenioną pomocą okazuje się system optymalizacji tras kurierskich o nazwie OPUS. Dzięki niemu przesyłki są odpowiednio przygotowane dla każdego kuriera w terminalu. System OPUS jest w pełni zsynchronizowany ze skanerem, automatycznie układając dla kuriera najbardziej optymalną trasę dostawy. - OPUS to wiodące narzędzie na rynku dla firm kurierskich. Planuje i optymalizuje trasy kurierskie. Jest niezastąpiony dla nowych pracowników, którzy nie są jeszcze w pełni zaznajomieni z danym rejonem obsługi. System kieruje ich krok po kroku, jest intuicyjny i unika potrzeby korzystania z dodatkowych narzędzi do wyszukiwania trasy czy adresu, co znacząco podnosi bezpieczeństwo podróży. Dodatkowo dzięki zaplanowanej trasie nasi klienci otrzymują informację o przedziałach godzinowych w jakich odbędzie się dostawa, a to z ich punktu widzenia jest bardzo ważne – dodaje Marcin Ciecierski.
Nowoczesne narzędzia wsparcia dla kurierów DHL Parcel to komfort dla klienta
Prace kurierów DHL Parcel wspierają też aplikacje, takie jak "Mój DHL" oraz PolCard Go. Aplikacja Mój DHL to narzędzie, w pełni zintegrowane z siecią POP BOX, umożlwiające zdalne otwieranie automatu, śledzenie i zarządzanie przesyłkami. Ponadto, aplikacja umożliwia stałą komunikację z klientem. Dzięki czemu Klienci zaś zyskują wygodę i pewność, że ich przesyłki dotrą na czas i we wskazane miejsce. Z kolei PolCard Go zamienia smartfon lub tablet w terminal i umożliwia przyjmowanie płatności kartą czy Blikiem, eliminując konieczność posiadania dużych sum w gotówce. Dzięki czemu kurierzy mogą przyjmować płatności na jednym urządzeniu, które jednocześnie służy im do obsługi dostarczanych przesyłek. Takie zintegrowane podejście zwiększa efektywność pracy kuriera i poprawia doświadczenie klienta.
- Technologia zmienia sposób, w jaki pracujemy, na lepsze. Dzięki nowym narzędziom, znacznie lepiej zarządzam swoją pracą i mogę skupić się na tym, co najważniejsze - zadowoleniu klienta. Za pomocą aplikacji ustalamy z klientem jakie są najdogodniejsze dla niego formy dostawy i odbioru. Pozostajemy w stałym kontakcie i to jest właśnie najważniejsze, gdy przychodzi do oceny jakości naszych usług – mówi Iwona Nowakowska, kurierka w DHL Parcel.
W erze cyfrowej narzędzia mobilne są niezbędne dla każdego kuriera.
Przyszłość branży kurierskiej pod znakiem innowacji
W ciągu ostatnich lat technologia zdecydowanie wpłynęła na kształtowanie się rynku kurierskiego. DHL Parcel, jako jedna z czołowych firm w tej branży, pokazuje, jak można wykorzystać technologię do tworzenia wydajniejszych i bardziej komfortowych rozwiązań zarówno dla klientów, jak i pracowników. Zanim jednak technologia trafi na rynek, jest ona testowana w centrach innowacji DHL, ulokowanych w różnych częściach świata. To tam powstają wizje, kształtują się trendy i rozwiązania logistyczne. To także miejsca, gdzie można nawiązać kontakty z partnerami branżowymi i ekspertami DHL, aby wspólnie kreować logistykę przyszłości. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, firma nie tylko spełnia, ale często przewyższa oczekiwania klientów, jednocześnie ułatwiając pracę kurierom i zmniejszając ich obciążenie. W czasach, kiedy technologia stała się kluczową częścią naszej codzienności, firmy, które potrafią się dostosować i w pełni wykorzystać jej potencjał, takie jak DHL Parcel, mają przewagę konkurencyjną i są bardziej atrakcyjne dla klientów. W przyszłości możemy spodziewać się dalszych innowacji w tej branży, które uczynią dostawy jeszcze bardziej wydajnymi, bezpiecznymi i dostosowanymi do indywidualnych potrzeb klientów.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.