ID Logistics w HappyIndex®AtWork 2023
ID Logistics, światowy lider logistyki kontraktowej, dołączył do prestiżowego grona firm wyróżnionych w rankingu HappyIndex®AtWork World 2023 w kategorii przedsiębiorstw zatrudniających ponad 1000 pracowników. Uzyskany wynik potwierdza zaangażowanie firmy w tworzenie pozytywnego i dającego satysfakcję środowiska pracy. ID Logistics jest też jedyną firmą z sektora transportu i logistyki, która znalazła się w rankingu i uzyskała akredytację.
ŚRODOWISKO PRACY I MOTYWACJA
W pogłębionym badaniu, przeprowadzonym przez ID Logistics w 2023 r., wzięli udział wszyscy pracownicy firmy z oddziałów Grupy na całym świecie, w tym Polski, łącznie ok. 30 tys. osób. Jego celem było zebranie opinii i spostrzeżeń pracowników ID Logistics na temat warunków pracy w firmie. ID Logistics zajął 8. miejsce wśród francuskich firm uwzględnionych w HappyIndex®AtWork World 2023, z ogólnym wynikiem 58,3. To świadczy o dobrej jakości środowiska pracy i motywacji pracowników. Wynik pokazuje też jak duże znaczenie mają liczne inicjatywy i polityka prowadzona przez ID Logistics na rzecz pracowników oraz ich nowych oczekiwań, zwłaszcza w obszarze CSR.
DLA PRACOWNIKÓW WAŻNE JEST PODEJŚCIE DO CSR
Jak pokazały wyniki badania, pracownicy poniżej 34 roku życia mają bardzo dobrą opinię na temat podejścia ID Logistics do działań na rzecz Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Zdaniem 74% z nich, firma zapewnia im równe szanse w zakresie wynagrodzenia i rozwoju kariery zawodowej, niezależnie od pochodzenia. Ponad 60% pracowników identyfikuje się z wartościami ID Logistics, co potwierdza, że firma kładzie duży nacisk na przestrzeganie takich zasad, jak uczciwość, szacunek i różnorodność oraz zaangażowanie na rzecz społeczności. Badanie pokazało też, że 75% pracowników wyraźnie dostrzega przydatność i wpływ jaki na funkcjonowanie firmy ma ich codzienna praca, tym samym odnajdując sens w swoich aktywnościach zawodowych.
MOTYWACJA I POZYSKANIE NOWYCH TALENTÓW
Teraz ID Logistics zamierza wykorzystać wyniki i wnioski z badania do prowadzenia dalszych prac i projektów mających na celu wzmocnienie marki znanego i cenionego pracodawcy w branży logistycznej, na świecie i w Polsce (w naszym kraju ID Logistics zarządza obecnie 35 centrami logistycznymi i zatrudnia ponad 7 tys. osób). Firma chce położyć jeszcze większy nacisk na pokazanie jak wiele różnych i ciekawych możliwości rozwoju zawodowego oferuje swoim pracownikom, przy jednocześnie silnym zaangażowaniu w działania na rzecz odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Dla ID Logistics ważną rolę odgrywa zadowolenie i dobre samopoczucie pracowników, co ma podkreślić tworzenie wspierającego, inkluzywnego i stymulującego rozwój środowiska pracy.
„Budując naszą markę pracodawcy, chcemy nie tylko przyciągnąć nowe talenty, ale także wzmocnić dumę i motywację obecnych pracowników" - podkreślił Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny, Grupa ID Logistics.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.