ID Logistics w HappyIndex®AtWork 2023
ID Logistics, światowy lider logistyki kontraktowej, dołączył do prestiżowego grona firm wyróżnionych w rankingu HappyIndex®AtWork World 2023 w kategorii przedsiębiorstw zatrudniających ponad 1000 pracowników. Uzyskany wynik potwierdza zaangażowanie firmy w tworzenie pozytywnego i dającego satysfakcję środowiska pracy. ID Logistics jest też jedyną firmą z sektora transportu i logistyki, która znalazła się w rankingu i uzyskała akredytację.
ŚRODOWISKO PRACY I MOTYWACJA
W pogłębionym badaniu, przeprowadzonym przez ID Logistics w 2023 r., wzięli udział wszyscy pracownicy firmy z oddziałów Grupy na całym świecie, w tym Polski, łącznie ok. 30 tys. osób. Jego celem było zebranie opinii i spostrzeżeń pracowników ID Logistics na temat warunków pracy w firmie. ID Logistics zajął 8. miejsce wśród francuskich firm uwzględnionych w HappyIndex®AtWork World 2023, z ogólnym wynikiem 58,3. To świadczy o dobrej jakości środowiska pracy i motywacji pracowników. Wynik pokazuje też jak duże znaczenie mają liczne inicjatywy i polityka prowadzona przez ID Logistics na rzecz pracowników oraz ich nowych oczekiwań, zwłaszcza w obszarze CSR.
DLA PRACOWNIKÓW WAŻNE JEST PODEJŚCIE DO CSR
Jak pokazały wyniki badania, pracownicy poniżej 34 roku życia mają bardzo dobrą opinię na temat podejścia ID Logistics do działań na rzecz Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Zdaniem 74% z nich, firma zapewnia im równe szanse w zakresie wynagrodzenia i rozwoju kariery zawodowej, niezależnie od pochodzenia. Ponad 60% pracowników identyfikuje się z wartościami ID Logistics, co potwierdza, że firma kładzie duży nacisk na przestrzeganie takich zasad, jak uczciwość, szacunek i różnorodność oraz zaangażowanie na rzecz społeczności. Badanie pokazało też, że 75% pracowników wyraźnie dostrzega przydatność i wpływ jaki na funkcjonowanie firmy ma ich codzienna praca, tym samym odnajdując sens w swoich aktywnościach zawodowych.
MOTYWACJA I POZYSKANIE NOWYCH TALENTÓW
Teraz ID Logistics zamierza wykorzystać wyniki i wnioski z badania do prowadzenia dalszych prac i projektów mających na celu wzmocnienie marki znanego i cenionego pracodawcy w branży logistycznej, na świecie i w Polsce (w naszym kraju ID Logistics zarządza obecnie 35 centrami logistycznymi i zatrudnia ponad 7 tys. osób). Firma chce położyć jeszcze większy nacisk na pokazanie jak wiele różnych i ciekawych możliwości rozwoju zawodowego oferuje swoim pracownikom, przy jednocześnie silnym zaangażowaniu w działania na rzecz odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Dla ID Logistics ważną rolę odgrywa zadowolenie i dobre samopoczucie pracowników, co ma podkreślić tworzenie wspierającego, inkluzywnego i stymulującego rozwój środowiska pracy.
„Budując naszą markę pracodawcy, chcemy nie tylko przyciągnąć nowe talenty, ale także wzmocnić dumę i motywację obecnych pracowników" - podkreślił Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny, Grupa ID Logistics.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.