Komunikaty PR

Nowa rzeczywistość korporacyjnych parkingów

2022-07-26  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Od wybuchu pandemii kultura pracy w korporacjach przeszła radykalną zmianę. Wystarczy wspomnieć o nowych modelach wykonywania obowiązków zawodowych, wzroście bezrobocia czy pustych pomieszczeniach biurowych. Efekty zmian wywołanych przez COVID-19 odbiły się nie tylko na samych pracownikach oraz kadrze kierowniczej, ale również na sposobie funkcjonowania firmowych parkingów, których efektywne wykorzystanie w nowej rzeczywistości stało się wyzwaniem z perspektywy zarządców obiektów.

Jeszcze przed pandemią korporacyjne parkingi cierpiały na maksymalne obłożenie. Brak dostępnych miejsc był szczególnie dotkliwy dla wszystkich, którzy dojeżdżali do pracy samochodem. Rozważając zatrudnienie w nowej firmie, kwestią kluczową staje się transport. Planowanie dojazdu, korzystanie z samochodu osobowego lub transportu publicznego, dostępność miejsc postojowych w czasie godzin pracy – to tylko niektóre z elementów, mających wpływ na podjęcie finalnej decyzji przyszłego pracownika. Ponadto, nawet jeśli pracownicy mają możliwość skorzystania z otwartego parkingu firmowego, mogą pojawić się pewne wyzwania.

Kiedy obiekt jest przepełniony, a pracownik musi stoczyć bój o miejsce postojowe, rozpoczyna dzień zirytowany i zdenerwowany. Kluczem do rozwiązania takiego problemu jest efektywne zarządzanie parkingiem i umiejętne wykorzystanie nowych technologii, tym bardziej że w czasach poluzowania pandemicznych restrykcji, zapotrzebowanie na firmowe parkingi jest nadal wysokie, na przykład ze względu na wdrożenie hybrydowego modelu pracy.

Ewolucja sposobów pracy sprawiła, że zdecydowana większość korporacji nadal stawia na konieczność posiadania biur. Nową normą stała się praca hybrydowa w niepełnym wymiarze godzin w biurze oraz w domu. – Hybrydowy parking to rozwiązanie, pozwalające efektywnie zarządzać przestrzenią. Częściowo pusty ze względu na wyjazdy i przyjazdy pracowników czy kadry kierowniczej o różnych porach, pozostawia pole na wynajem miejsc parkingowych innym firmom lub ogólnie, innym kierowcom. Dzięki temu korporacje mogą monetyzować swoje parkingi i maksymalnie wykorzystać ich ukryty potencjał. Implementacja narzędzi technologicznych optymalizuje wykorzystanie miejsc parkingowych, zwiększa ich wydajność, a nawet umożliwia zdalne zarządzanie oraz monitorowanie przez managerów lub administratorów obiektów – mówi Karolina Małaczek, Chief Marketing Officer w NaviParking.

Cyfrowe rozwiązania parkingowe ograniczają także kontakt z powierzchniami zewnętrznymi, a niektóre narzędzia robią to nawet w pełnym zakresie, oferując w pełni bezdotykowe wrażenia i umożliwiając dostęp do parkingów za pomocą smartfonów. Jest to szczególnie istotne, gdy bezpieczeństwo zdrowotne stało się głównym wyzwaniem w miejscu pracy. Właśnie dlatego pracownicy z dystansem podchodzą do pełnowymiarowego powrotu do biur w przypadku, gdy ich zdrowie może być zagrożone lub mogą wejść w kontakt z wirusem. Jeśli chodzi o wdrażanie środków bezpieczeństwa w pracy, nie można również zapominać o parkingach.

Pandemia wywołała ogólny wzrost sprzedaży samochodów oraz częstotliwość podróży autami prywatnymi. Według Indeksu Mobilności Konsumenckiej EY 2020, aż 78% respondentów stwierdziło, że po wybuchu pandemii częściej przemieszcza się samochodami osobowymi. Badanie wykazało również, że 69% mniej osób dojeżdża do pracy komunikacją miejską. Korporacyjne zarządzanie parkingami musi reagować na zmiany wywołane przez COVID-19. Przedsiębiorstwa, które wyposażą się w elastyczne i innowacyjne rozwiązania parkingowe, będą w stanie sprostać nowym wyzwaniom i łatwiej zaadaptować się do nowej normalności niezależnie od zmieniających się potrzeb czy trendów wywołanych przez czynniki zewnętrzne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.