Nowa rzeczywistość korporacyjnych parkingów
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Od wybuchu pandemii kultura pracy w korporacjach przeszła radykalną zmianę. Wystarczy wspomnieć o nowych modelach wykonywania obowiązków zawodowych, wzroście bezrobocia czy pustych pomieszczeniach biurowych. Efekty zmian wywołanych przez COVID-19 odbiły się nie tylko na samych pracownikach oraz kadrze kierowniczej, ale również na sposobie funkcjonowania firmowych parkingów, których efektywne wykorzystanie w nowej rzeczywistości stało się wyzwaniem z perspektywy zarządców obiektów.
Jeszcze przed pandemią korporacyjne parkingi cierpiały na maksymalne obłożenie. Brak dostępnych miejsc był szczególnie dotkliwy dla wszystkich, którzy dojeżdżali do pracy samochodem. Rozważając zatrudnienie w nowej firmie, kwestią kluczową staje się transport. Planowanie dojazdu, korzystanie z samochodu osobowego lub transportu publicznego, dostępność miejsc postojowych w czasie godzin pracy – to tylko niektóre z elementów, mających wpływ na podjęcie finalnej decyzji przyszłego pracownika. Ponadto, nawet jeśli pracownicy mają możliwość skorzystania z otwartego parkingu firmowego, mogą pojawić się pewne wyzwania.
Kiedy obiekt jest przepełniony, a pracownik musi stoczyć bój o miejsce postojowe, rozpoczyna dzień zirytowany i zdenerwowany. Kluczem do rozwiązania takiego problemu jest efektywne zarządzanie parkingiem i umiejętne wykorzystanie nowych technologii, tym bardziej że w czasach poluzowania pandemicznych restrykcji, zapotrzebowanie na firmowe parkingi jest nadal wysokie, na przykład ze względu na wdrożenie hybrydowego modelu pracy.
Ewolucja sposobów pracy sprawiła, że zdecydowana większość korporacji nadal stawia na konieczność posiadania biur. Nową normą stała się praca hybrydowa w niepełnym wymiarze godzin w biurze oraz w domu. – Hybrydowy parking to rozwiązanie, pozwalające efektywnie zarządzać przestrzenią. Częściowo pusty ze względu na wyjazdy i przyjazdy pracowników czy kadry kierowniczej o różnych porach, pozostawia pole na wynajem miejsc parkingowych innym firmom lub ogólnie, innym kierowcom. Dzięki temu korporacje mogą monetyzować swoje parkingi i maksymalnie wykorzystać ich ukryty potencjał. Implementacja narzędzi technologicznych optymalizuje wykorzystanie miejsc parkingowych, zwiększa ich wydajność, a nawet umożliwia zdalne zarządzanie oraz monitorowanie przez managerów lub administratorów obiektów – mówi Karolina Małaczek, Chief Marketing Officer w NaviParking.
Cyfrowe rozwiązania parkingowe ograniczają także kontakt z powierzchniami zewnętrznymi, a niektóre narzędzia robią to nawet w pełnym zakresie, oferując w pełni bezdotykowe wrażenia i umożliwiając dostęp do parkingów za pomocą smartfonów. Jest to szczególnie istotne, gdy bezpieczeństwo zdrowotne stało się głównym wyzwaniem w miejscu pracy. Właśnie dlatego pracownicy z dystansem podchodzą do pełnowymiarowego powrotu do biur w przypadku, gdy ich zdrowie może być zagrożone lub mogą wejść w kontakt z wirusem. Jeśli chodzi o wdrażanie środków bezpieczeństwa w pracy, nie można również zapominać o parkingach.
Pandemia wywołała ogólny wzrost sprzedaży samochodów oraz częstotliwość podróży autami prywatnymi. Według Indeksu Mobilności Konsumenckiej EY 2020, aż 78% respondentów stwierdziło, że po wybuchu pandemii częściej przemieszcza się samochodami osobowymi. Badanie wykazało również, że 69% mniej osób dojeżdża do pracy komunikacją miejską. Korporacyjne zarządzanie parkingami musi reagować na zmiany wywołane przez COVID-19. Przedsiębiorstwa, które wyposażą się w elastyczne i innowacyjne rozwiązania parkingowe, będą w stanie sprostać nowym wyzwaniom i łatwiej zaadaptować się do nowej normalności niezależnie od zmieniających się potrzeb czy trendów wywołanych przez czynniki zewnętrzne.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.