Komunikaty PR

Podsumowanie spotkania branży TSL o zabezpieczeniach w łańcuchu dostaw

2021-05-27  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Podsumowanie spotkania ekspertów z branży TSL o zabezpieczeniach w łańcuchu dostaw

13 maja odbyło się branżowe spotkanie online pt. „Bezpieczeństwo ładunku i transportu - koszt czy zysk w łańcuchu dostaw?”, w którym wzięło udział prawie 200 przedstawicieli branży TSL. Wśród palących tematów, które poddano dyskusji, był problem zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa przewożonych towarów przy dużej presji cenowej na usługi przewozowe, a także kwestia zaangażowania kierowców w ochronę przewozów. 

Zapewnienie należytego poziomu bezpieczeństwa ładunku i transportu to powszechne wyzwanie, z jakim mierzy się branża transportowa. Wszystkie wystąpienia i dyskusje skupiały się na poszukiwaniu rozwiązań, które pozwolą zabezpieczyć towar i utrzymać jego jakość.

Wybór zabezpieczeń to wyzwanie

Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju z firmy Silny&Salamon i Jakub Kownacki, dyrektor techniczny z ISS RFID, na przykładach konkretnych klientów, tj. firmy transportowej, sieci handlowej, czy zakładu produkcji nawozów sztucznych opowiedzieli o możliwościach, jakie niesie projektowanie indywidualnie dopasowanych zabezpieczeń i kiedy warto po nie sięgnąć, a w jakich sytuacjach wystarczy skorzystać z katalogowych rozwiązań.

Jak pokazały dane z ankiety przeprowadzonej w trakcie spotkania, dla ponad 80% głosujących najważniejszym parametrem przy wyborze zabezpieczenia transportu i ładunku był poziom bezpieczeństwa jaki on zapewnia, podczas kiedy tylko niespełna 8% osób wskazało cenę jak główny czynnik wyboru. Badanie pokazało też spore zainteresowanie zabezpieczeniami high security, gdzie po plomby elektroniczne z platformą online sięgnęłoby ponad 35% ankietowanych, a po zabezpieczające z RFID ponad 12%.

W gąszczu wielu możliwości łatwo się pogubić, dlatego eksperci z naszej firmy przygotowali „Przewodnik po plombach 2021”, który przeprowadza krok po kroku przez najważniejsze aspekty doboru zabezpieczeń. W dokumencie zawarliśmy wiedzę zebraną na bazie wieloletniej praktyki, co pomoże dobrać optymalne zabezpieczenia w łańcuchu dostaw. Udostępniamy go nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym – podsumowała Dagmara Puścikowska z Silny&Salamon. Po wspomnianą publikację można zgłaszać się na adres mailowy dagmara.puscikowska@plomby.biz.

Jakub Kownacki z firmy ISS RFID podkreślił, że warto szukać rozwiązań customizowanych, szczególnie w sytuacjach, gdy klient identyfikuje wysoki poziom ryzyka ze względu na wartościowy towar czy pokonywane trasy. Zaawansowane rozwiązania zabezpieczające sprawdzą się także wtedy, gdy użytkownikowi zależy na dodatkowych funkcjach jak śledzenie pojazdu, kontrola parametrów transportu (np. temperatury), udzielanie zdalnego dostępu i innych możliwościach. Na pytanie czy warto inwestować w elektroniczne plomby wielorazowego użytku podał przykłady klientów, sieci retail, które korzystają z nich od lat w liczbie kilkuset sztuk, ale i małych firm, którym wystarczy kilka.

– Plomby elektroniczne cieszą się coraz zwiększą popularnością, ale trzeba mieć na uwadze opłacalność takiej inwestycji. Czasem może się okazać, że problem zabezpieczenia rozwiąże już przejście z plomby plastikowej na metalową. Z chęcią podzielimy się doświadczeniem, dzięki któremu jesteśmy w stanie wesprzeć klienta przy dobraniu właściwego zabezpieczenia, a także w wyliczeniu zwrotu z takiej inwestycji – podkreślił.

Technologia wsparciem dla człowieka

Innym szeroko dyskutowanym aspektem bezpieczeństwa była kwestia błędów ludzkich. Wojciech Filipiak, Senior Sales Engineer, Webfleet Solutions Poland & EE podzielił się danymi, które wskazały, że do 90% wypadków dochodzi na skutek tego właśnie czynnika. Zaprezentował rozwiązania z kategorii telematyki, dzięki którym łatwiej jest dochodzić roszczeń, ale także cały wachlarz możliwości systemów związanych z bezpieczeństwem floty, tj. informacje o bezpiecznych parkingach, awariach samochodu, ocena zachowań kierowców. Prelegent podkreślił konieczność przekonania kierowców do instalacji kamer w kabinach, które rejestrują jedynie wydarzenia niebezpieczne i niejednokrotnie zwalniają ich z odpowiedzialności za dany wypadek.

Wiedzę o najważniejszych przyczynach powstawania szkód zebrał Jerzy Różyk z firmy CDS Odszkodowania. Nieodpowiednie opakowanie i zabezpieczenie towaru, wypadki drogowe, kradzieże z włamaniem do naczep w trakcie postojów, przedostawanie się emigrantów do przestrzeni ładunkowej i napady rozbójnicze, przyczyniają się do zniszczenia lub utraty przewożonego towaru czy środka transportu. Trzeba mieć świadomość, że żaden rodzaj dostępnych zabezpieczeń całkowicie nie ochroni przewozu. Niemniej jednak zabezpieczenia mechaniczne i elektroniczne utrudnią wejście czy naruszenie produktu, ale też skutecznie odstraszą, a przede wszystkich zasygnalizują próbę wejścia do pojazdu – powiedział.

Wyścig technologiczny niczym wojna

Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager, w podsumowaniu spotkania porównał bezpieczeństwo przewożonych towarów do wyścigu technologicznego w sztuce wojennej. Na nowe sposoby obrony wymyślane są kolejne metody ich pokonywania, ale działa to i w drugą stronę, na nowe sposoby dokonywania zniszczeń znajdowane są nowe zabezpieczenia. – W transporcie wyścig ten toczy się pomiędzy przewoźnikami a światem przestępczym, niemniej istotne jest eliminowanie zagrożeń drogowych podczas przewozu. Właściciele firm transportowych muszą uczestniczyć w tej wojnie tylko dlatego, że wobec klientów mają dwa elementarne zobowiązania - towar musi dotrzeć od załadowcy do adresata w niezmienionym stanie i na czas – zakończył puentą.

Aby otrzymać jedyny na rynku, opracowany w maju bezpłatny materiał „Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie – przewodnik po plombach 2021” należy skontaktować się z Dagmarą Puścikowską pisząc pod adres dagmara.puscikowska@plomby.biz. Pełne nagranie ze spotkania online dostępne jest tutaj.

Więcej informacji o firmie znajduje się na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - wyłączny dystrybutor APS Autobag.

* * *

O firmie

Firma Silny&Salamon dysponuje ponad 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Rozpoczęła działalność w 1989 roku jako mała rodzinna firma handlowa, której celem było wprowadzenie nowoczesnych sposobów pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów. Dziś to sprawdzony partner w biznesie, zapewniający skuteczne rozwiązania w transporcie, logistyce i procesach produkcyjnych. Wielu klientów jest związanych z firmą ciągłą współpracą od wielu lat, należą do nich m.in.: PCC Intermodal, Grupa Azoty, Carrefour, Poczta Polska czy Neuca.  

Spółka znalazła się na liście Diamentów 2021 miesięcznika Forbes Polska, wśród firm wyróżniających się tempem rozwoju, z pozytywnym ratingiem wiarygodności i ryzyka współpracy, które jednocześnie mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają z płatnościami w ciągu ostatnich trzech lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion Biuro prasowe
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech
Transport Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
2024-04-22 | 14:00

Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport

Dzień Ziemi, obchodzony corocznie 22 kwietnia, jest czasem refleksji nad naszym wpływem na środowisko naturalne oraz okazją do podjęcia działań na rzecz jego ochrony. W tym kontekście,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.