Podsumowanie spotkania branży TSL o zabezpieczeniach w łańcuchu dostaw
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Podsumowanie spotkania ekspertów z branży TSL o zabezpieczeniach w łańcuchu dostaw
13 maja odbyło się branżowe spotkanie online pt. „Bezpieczeństwo ładunku i transportu - koszt czy zysk w łańcuchu dostaw?”, w którym wzięło udział prawie 200 przedstawicieli branży TSL. Wśród palących tematów, które poddano dyskusji, był problem zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa przewożonych towarów przy dużej presji cenowej na usługi przewozowe, a także kwestia zaangażowania kierowców w ochronę przewozów.
Zapewnienie należytego poziomu bezpieczeństwa ładunku i transportu to powszechne wyzwanie, z jakim mierzy się branża transportowa. Wszystkie wystąpienia i dyskusje skupiały się na poszukiwaniu rozwiązań, które pozwolą zabezpieczyć towar i utrzymać jego jakość.
Wybór zabezpieczeń to wyzwanie
Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju z firmy Silny&Salamon i Jakub Kownacki, dyrektor techniczny z ISS RFID, na przykładach konkretnych klientów, tj. firmy transportowej, sieci handlowej, czy zakładu produkcji nawozów sztucznych opowiedzieli o możliwościach, jakie niesie projektowanie indywidualnie dopasowanych zabezpieczeń i kiedy warto po nie sięgnąć, a w jakich sytuacjach wystarczy skorzystać z katalogowych rozwiązań.
Jak pokazały dane z ankiety przeprowadzonej w trakcie spotkania, dla ponad 80% głosujących najważniejszym parametrem przy wyborze zabezpieczenia transportu i ładunku był poziom bezpieczeństwa jaki on zapewnia, podczas kiedy tylko niespełna 8% osób wskazało cenę jak główny czynnik wyboru. Badanie pokazało też spore zainteresowanie zabezpieczeniami high security, gdzie po plomby elektroniczne z platformą online sięgnęłoby ponad 35% ankietowanych, a po zabezpieczające z RFID ponad 12%.
– W gąszczu wielu możliwości łatwo się pogubić, dlatego eksperci z naszej firmy przygotowali „Przewodnik po plombach 2021”, który przeprowadza krok po kroku przez najważniejsze aspekty doboru zabezpieczeń. W dokumencie zawarliśmy wiedzę zebraną na bazie wieloletniej praktyki, co pomoże dobrać optymalne zabezpieczenia w łańcuchu dostaw. Udostępniamy go nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym – podsumowała Dagmara Puścikowska z Silny&Salamon. Po wspomnianą publikację można zgłaszać się na adres mailowy dagmara.puscikowska@plomby.biz.
Jakub Kownacki z firmy ISS RFID podkreślił, że warto szukać rozwiązań customizowanych, szczególnie w sytuacjach, gdy klient identyfikuje wysoki poziom ryzyka ze względu na wartościowy towar czy pokonywane trasy. Zaawansowane rozwiązania zabezpieczające sprawdzą się także wtedy, gdy użytkownikowi zależy na dodatkowych funkcjach jak śledzenie pojazdu, kontrola parametrów transportu (np. temperatury), udzielanie zdalnego dostępu i innych możliwościach. Na pytanie czy warto inwestować w elektroniczne plomby wielorazowego użytku podał przykłady klientów, sieci retail, które korzystają z nich od lat w liczbie kilkuset sztuk, ale i małych firm, którym wystarczy kilka.
– Plomby elektroniczne cieszą się coraz zwiększą popularnością, ale trzeba mieć na uwadze opłacalność takiej inwestycji. Czasem może się okazać, że problem zabezpieczenia rozwiąże już przejście z plomby plastikowej na metalową. Z chęcią podzielimy się doświadczeniem, dzięki któremu jesteśmy w stanie wesprzeć klienta przy dobraniu właściwego zabezpieczenia, a także w wyliczeniu zwrotu z takiej inwestycji – podkreślił.
Technologia wsparciem dla człowieka
Innym szeroko dyskutowanym aspektem bezpieczeństwa była kwestia błędów ludzkich. Wojciech Filipiak, Senior Sales Engineer, Webfleet Solutions Poland & EE podzielił się danymi, które wskazały, że do 90% wypadków dochodzi na skutek tego właśnie czynnika. Zaprezentował rozwiązania z kategorii telematyki, dzięki którym łatwiej jest dochodzić roszczeń, ale także cały wachlarz możliwości systemów związanych z bezpieczeństwem floty, tj. informacje o bezpiecznych parkingach, awariach samochodu, ocena zachowań kierowców. Prelegent podkreślił konieczność przekonania kierowców do instalacji kamer w kabinach, które rejestrują jedynie wydarzenia niebezpieczne i niejednokrotnie zwalniają ich z odpowiedzialności za dany wypadek.
Wiedzę o najważniejszych przyczynach powstawania szkód zebrał Jerzy Różyk z firmy CDS Odszkodowania. Nieodpowiednie opakowanie i zabezpieczenie towaru, wypadki drogowe, kradzieże z włamaniem do naczep w trakcie postojów, przedostawanie się emigrantów do przestrzeni ładunkowej i napady rozbójnicze, przyczyniają się do zniszczenia lub utraty przewożonego towaru czy środka transportu. – Trzeba mieć świadomość, że żaden rodzaj dostępnych zabezpieczeń całkowicie nie ochroni przewozu. Niemniej jednak zabezpieczenia mechaniczne i elektroniczne utrudnią wejście czy naruszenie produktu, ale też skutecznie odstraszą, a przede wszystkich zasygnalizują próbę wejścia do pojazdu – powiedział.
Wyścig technologiczny niczym wojna
Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager, w podsumowaniu spotkania porównał bezpieczeństwo przewożonych towarów do wyścigu technologicznego w sztuce wojennej. Na nowe sposoby obrony wymyślane są kolejne metody ich pokonywania, ale działa to i w drugą stronę, na nowe sposoby dokonywania zniszczeń znajdowane są nowe zabezpieczenia. – W transporcie wyścig ten toczy się pomiędzy przewoźnikami a światem przestępczym, niemniej istotne jest eliminowanie zagrożeń drogowych podczas przewozu. Właściciele firm transportowych muszą uczestniczyć w tej wojnie tylko dlatego, że wobec klientów mają dwa elementarne zobowiązania - towar musi dotrzeć od załadowcy do adresata w niezmienionym stanie i na czas – zakończył puentą.
Aby otrzymać jedyny na rynku, opracowany w maju bezpłatny materiał „Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie – przewodnik po plombach 2021” należy skontaktować się z Dagmarą Puścikowską pisząc pod adres dagmara.puscikowska@plomby.biz. Pełne nagranie ze spotkania online dostępne jest tutaj.
Więcej informacji o firmie znajduje się na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - wyłączny dystrybutor APS Autobag.
* * *
O firmie
Firma Silny&Salamon dysponuje ponad 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Rozpoczęła działalność w 1989 roku jako mała rodzinna firma handlowa, której celem było wprowadzenie nowoczesnych sposobów pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów. Dziś to sprawdzony partner w biznesie, zapewniający skuteczne rozwiązania w transporcie, logistyce i procesach produkcyjnych. Wielu klientów jest związanych z firmą ciągłą współpracą od wielu lat, należą do nich m.in.: PCC Intermodal, Grupa Azoty, Carrefour, Poczta Polska czy Neuca.
Spółka znalazła się na liście Diamentów 2021 miesięcznika Forbes Polska, wśród firm wyróżniających się tempem rozwoju, z pozytywnym ratingiem wiarygodności i ryzyka współpracy, które jednocześnie mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają z płatnościami w ciągu ostatnich trzech lat.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.