Komunikaty PR

Podsumowanie spotkania branży TSL o zabezpieczeniach w łańcuchu dostaw

2021-05-27  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Podsumowanie spotkania ekspertów z branży TSL o zabezpieczeniach w łańcuchu dostaw

13 maja odbyło się branżowe spotkanie online pt. „Bezpieczeństwo ładunku i transportu - koszt czy zysk w łańcuchu dostaw?”, w którym wzięło udział prawie 200 przedstawicieli branży TSL. Wśród palących tematów, które poddano dyskusji, był problem zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa przewożonych towarów przy dużej presji cenowej na usługi przewozowe, a także kwestia zaangażowania kierowców w ochronę przewozów. 

Zapewnienie należytego poziomu bezpieczeństwa ładunku i transportu to powszechne wyzwanie, z jakim mierzy się branża transportowa. Wszystkie wystąpienia i dyskusje skupiały się na poszukiwaniu rozwiązań, które pozwolą zabezpieczyć towar i utrzymać jego jakość.

Wybór zabezpieczeń to wyzwanie

Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju z firmy Silny&Salamon i Jakub Kownacki, dyrektor techniczny z ISS RFID, na przykładach konkretnych klientów, tj. firmy transportowej, sieci handlowej, czy zakładu produkcji nawozów sztucznych opowiedzieli o możliwościach, jakie niesie projektowanie indywidualnie dopasowanych zabezpieczeń i kiedy warto po nie sięgnąć, a w jakich sytuacjach wystarczy skorzystać z katalogowych rozwiązań.

Jak pokazały dane z ankiety przeprowadzonej w trakcie spotkania, dla ponad 80% głosujących najważniejszym parametrem przy wyborze zabezpieczenia transportu i ładunku był poziom bezpieczeństwa jaki on zapewnia, podczas kiedy tylko niespełna 8% osób wskazało cenę jak główny czynnik wyboru. Badanie pokazało też spore zainteresowanie zabezpieczeniami high security, gdzie po plomby elektroniczne z platformą online sięgnęłoby ponad 35% ankietowanych, a po zabezpieczające z RFID ponad 12%.

W gąszczu wielu możliwości łatwo się pogubić, dlatego eksperci z naszej firmy przygotowali „Przewodnik po plombach 2021”, który przeprowadza krok po kroku przez najważniejsze aspekty doboru zabezpieczeń. W dokumencie zawarliśmy wiedzę zebraną na bazie wieloletniej praktyki, co pomoże dobrać optymalne zabezpieczenia w łańcuchu dostaw. Udostępniamy go nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym – podsumowała Dagmara Puścikowska z Silny&Salamon. Po wspomnianą publikację można zgłaszać się na adres mailowy dagmara.puscikowska@plomby.biz.

Jakub Kownacki z firmy ISS RFID podkreślił, że warto szukać rozwiązań customizowanych, szczególnie w sytuacjach, gdy klient identyfikuje wysoki poziom ryzyka ze względu na wartościowy towar czy pokonywane trasy. Zaawansowane rozwiązania zabezpieczające sprawdzą się także wtedy, gdy użytkownikowi zależy na dodatkowych funkcjach jak śledzenie pojazdu, kontrola parametrów transportu (np. temperatury), udzielanie zdalnego dostępu i innych możliwościach. Na pytanie czy warto inwestować w elektroniczne plomby wielorazowego użytku podał przykłady klientów, sieci retail, które korzystają z nich od lat w liczbie kilkuset sztuk, ale i małych firm, którym wystarczy kilka.

– Plomby elektroniczne cieszą się coraz zwiększą popularnością, ale trzeba mieć na uwadze opłacalność takiej inwestycji. Czasem może się okazać, że problem zabezpieczenia rozwiąże już przejście z plomby plastikowej na metalową. Z chęcią podzielimy się doświadczeniem, dzięki któremu jesteśmy w stanie wesprzeć klienta przy dobraniu właściwego zabezpieczenia, a także w wyliczeniu zwrotu z takiej inwestycji – podkreślił.

Technologia wsparciem dla człowieka

Innym szeroko dyskutowanym aspektem bezpieczeństwa była kwestia błędów ludzkich. Wojciech Filipiak, Senior Sales Engineer, Webfleet Solutions Poland & EE podzielił się danymi, które wskazały, że do 90% wypadków dochodzi na skutek tego właśnie czynnika. Zaprezentował rozwiązania z kategorii telematyki, dzięki którym łatwiej jest dochodzić roszczeń, ale także cały wachlarz możliwości systemów związanych z bezpieczeństwem floty, tj. informacje o bezpiecznych parkingach, awariach samochodu, ocena zachowań kierowców. Prelegent podkreślił konieczność przekonania kierowców do instalacji kamer w kabinach, które rejestrują jedynie wydarzenia niebezpieczne i niejednokrotnie zwalniają ich z odpowiedzialności za dany wypadek.

Wiedzę o najważniejszych przyczynach powstawania szkód zebrał Jerzy Różyk z firmy CDS Odszkodowania. Nieodpowiednie opakowanie i zabezpieczenie towaru, wypadki drogowe, kradzieże z włamaniem do naczep w trakcie postojów, przedostawanie się emigrantów do przestrzeni ładunkowej i napady rozbójnicze, przyczyniają się do zniszczenia lub utraty przewożonego towaru czy środka transportu. Trzeba mieć świadomość, że żaden rodzaj dostępnych zabezpieczeń całkowicie nie ochroni przewozu. Niemniej jednak zabezpieczenia mechaniczne i elektroniczne utrudnią wejście czy naruszenie produktu, ale też skutecznie odstraszą, a przede wszystkich zasygnalizują próbę wejścia do pojazdu – powiedział.

Wyścig technologiczny niczym wojna

Marek Loos, redaktor naczelny Transport Manager, w podsumowaniu spotkania porównał bezpieczeństwo przewożonych towarów do wyścigu technologicznego w sztuce wojennej. Na nowe sposoby obrony wymyślane są kolejne metody ich pokonywania, ale działa to i w drugą stronę, na nowe sposoby dokonywania zniszczeń znajdowane są nowe zabezpieczenia. – W transporcie wyścig ten toczy się pomiędzy przewoźnikami a światem przestępczym, niemniej istotne jest eliminowanie zagrożeń drogowych podczas przewozu. Właściciele firm transportowych muszą uczestniczyć w tej wojnie tylko dlatego, że wobec klientów mają dwa elementarne zobowiązania - towar musi dotrzeć od załadowcy do adresata w niezmienionym stanie i na czas – zakończył puentą.

Aby otrzymać jedyny na rynku, opracowany w maju bezpłatny materiał „Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie – przewodnik po plombach 2021” należy skontaktować się z Dagmarą Puścikowską pisząc pod adres dagmara.puscikowska@plomby.biz. Pełne nagranie ze spotkania online dostępne jest tutaj.

Więcej informacji o firmie znajduje się na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - wyłączny dystrybutor APS Autobag.

* * *

O firmie

Firma Silny&Salamon dysponuje ponad 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Rozpoczęła działalność w 1989 roku jako mała rodzinna firma handlowa, której celem było wprowadzenie nowoczesnych sposobów pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów. Dziś to sprawdzony partner w biznesie, zapewniający skuteczne rozwiązania w transporcie, logistyce i procesach produkcyjnych. Wielu klientów jest związanych z firmą ciągłą współpracą od wielu lat, należą do nich m.in.: PCC Intermodal, Grupa Azoty, Carrefour, Poczta Polska czy Neuca.  

Spółka znalazła się na liście Diamentów 2021 miesięcznika Forbes Polska, wśród firm wyróżniających się tempem rozwoju, z pozytywnym ratingiem wiarygodności i ryzyka współpracy, które jednocześnie mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają z płatnościami w ciągu ostatnich trzech lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny Biuro prasowe
2024-07-23 | 15:00

Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie oparty na aktywach własnych, powołała Nikolaya Pargova na stanowisko dyrektora operacyjnego (COO) z dniem 2 września 2024 r. Zmiana
Transport Koszty transportu morskiego rosną!
2024-07-23 | 08:00

Koszty transportu morskiego rosną!

Napięcia geopolityczne sprawiają, że stawki frachtowe kontenerowców powracają do szczytów obserwowanych ostatnio w połowie 2022 roku. Oprócz zakłóceń na Morzu
Transport DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
2024-07-22 | 08:00

DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och

Aesculap Chifa, spółka z grupy B. Braun, jest jednym z kluczowych partnerów polskiego sektora ochrony zdrowia. DSV – Global Transport and Logistics od 6 lat odpowiada za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.