Rohlig Suus Logistics rozwija usługi 4PL i otwiera nowy oddział w Czechach
W kwietniu br. Rohlig Suus Logistics, jeden z największych operatorów logistycznych w Europie Centralnej, otworzył czwarty oddział w Czechach. Nowe biuro w Pilźnie specjalizuje się w realizacji usługi 4PL, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie rynku CEE na kompleksowe zarządzanie łańcuchami dostaw.
Nowy oddział w Pilźnie specjalizuje się w realizacji usługi 4PL (Fourth Party Logistics), czyli modelu współpracy polegającym na zleceniu zarządzania całym łańcuchem dostaw i logistyką jednemu usługodawcy. Operator 4PL odpowiada za koordynację działań różnych operatorów logistycznych – w tym zarówno za usługę celną, logistykę kontraktową, jak również spedycję w ramach wszystkich frachtów. Model ten pozwala na planowanie, realizację oraz kontrolę działań na każdym etapie operacji w czasie rzeczywistym.
– W Pilźnie zarządzamy procesami logistycznymi zarówno pod kątem ekonomicznym, jak również zapewniamy audyt kosztów transportu. Nasze usługi przynoszą realne korzyści dla klientów, jak m.in. uproszczenie procesów, oszczędności czasu i zwiększoną kontrolę nad łańcuchem dostaw. Możemy również wspierać klientów w pojedynczych elementach, jak np. audycie kosztów transportu i w ich optymalizacji – mówi David Rákos, dyrektor oddziału Rohlig Suus Logistics w Pilźnie.
Pilzno to czwarty oddział Rohlig Suus Logistics w Czechach i będzie kierowany przez Davida Rákosa i Václava Rábę, którzy mają ponad 10-letnie doświadczenie w logistyce 4PL, zdobyte w ramach organizacji takich jak: DHL Freight czy Sony DADC. Obaj będą zajmować się organizacją i optymalizacją dostaw dla klientów Grupy SUUS.
– Usługi 4PL to naturalny kierunek rozwoju dla kompleksowych operatorów logistycznych, takich jak SUUS. Od lat specjalizujemy się w usługach typu VMI (Vendor-Managed Inventory) czy Control Tower, w ramach których wspieramy zarządzanie skomplikowanymi łańcuchami dostaw w ujęciu globalnym. W ubiegłym roku rozwinęliśmy nasze kompetencje w przygotowywaniu klientów do zawirowań w łańcuchach dostawa i projektowaniu bezpiecznych łańcuchów, uruchamiając jednostkę doradztwa logistycznego, Suus Advisory oraz Logistics Solution Design – mówi Piotr Iwo Chmielewski, członek zarządu Rohlig Suus Logistics. – Od kilku miesięcy obserwujemy wzmożone zainteresowanie takimi usługami w całym naszym regionie. Cieszymy się, że od teraz możemy uzupełnić nasz portfel Supply Chain Solutions o wsparcie 4PL realizowane przez specjalistów z tak świetnym doświadczeniem – dodaje członek zarządu.
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.