Trendy 2021 w IT - kalendarz adwentowy No Fluff Jobs
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_793077636,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Ale nie z łakociami, tylko z trendami w branży IT w formie 24 krótkich i łatwych do przyswojenia zbiorów wiedzy.
W branży IT brakuje nadal około 50 tys. doświadczonych programistów. Kadra zarządzająca, skupiona na strategii i wyznaczaniu nowych kierunków działania, szczególnie teraz potrzebuje ludzi, którzy poprowadzą firmowe inicjatywy do końca i z sukcesem, bez względu na miejsce czy przyjęty tryb pracy. Dlatego No Fluff Jobs postanowił przygotować zestawienie najważniejszych trendów IT w 2021 roku. Przegląd trendów obejmuje nie tylko te technologiczne, dotyczące wynagrodzeń i posiadanych przez kandydatów umiejętności, ale także sposobu i trybu prowadzenia projektów w złożonym środowisku IT. Jest to również sektor HR i wyzwania dla pracodawców w branży, w tym konieczność zaadresowania problemów, jakie stoją przed pracownikami, którzy swoje zadania wykonują w domu.
Postanowiliśmy podzielić się naszymi obserwacjami na temat kluczowych tendencji na rynku pracy i rekrutacji oraz w biznesie w sektorze technologicznym. Te trendy będą kształtować 2021 rok, jeśli chodzi o zatrudnianie i rozwój pracowników. Mamy nadzieję, że nasz kalendarz ułatwi planowanie działań zarówno osobom chcącym się rozwijać zawodowo, jak i firmom - mówi Marek Jarząbek, Marketing Manager w No Fluff Jobs i pomysłodawca projektu.
Tak jak w tradycyjnym kalendarzu adwentowym codziennie od 1 do 24 grudnia będzie można otworzyć jedno okienko, w którym znajdziemy podsumowanie jednego trendu, który eksperci No Fluff Jobs zauważyli w ostatnich miesiącach. Jeśli jednak ktoś jest bardzo niecierpliwy i chciałby od razu otworzyć wszystkie okienka, również może to zrobić - wystarczy, że pobierze pełną wersję w postaci raportu.
Z pierwszego okienka dowiedzieliśmy się, że aktualnie na rynku IT ciężko o kandydatów, zwłaszcza tych z wysokimi kompetencjami i z dużym doświadczeniem w projektach komercyjnych. Większość firm zdecydowała się postawić na rekrutację pracowników z większym doświadczeniem, którzy szybko znaleźli pracę i w tych niepewnych czasach raczej nie planują jej na razie zmieniać. Rekrutujący będą więc musieli otworzyć się na początkujących i średniozaawansowanych specjalistów (juniorów i midów), których na rynku nie brakuje, albo liczyć na napływ programistów z innych krajów.
Autorami raportu są pracownicy No Fluff Jobs: Marek Jarząbek, Natalia Albecka-Eikmann i Marek Wilczek. Kalendarz adwentowy No Fluff Jobs dostępny jest tutaj.
![Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/113759072/nera-405xe-1,w_246,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
![Elektro-Koncept Kraków poszerza ofertę o system smart home Loxone](https://www.newseria.pl/files/113759072/elektro-koncept-krakow-poszerza-oferte-o-system-smart-home-loxone,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Elektro-Koncept Kraków poszerza ofertę o system smart home Loxone
![Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?](https://www.newseria.pl/files/113759072/938-adobestock-1009060978,w_253,wo_300,ho_169,r_jpeg,_small.jpg)
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros0,w_274,_small.jpg)
Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku
Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.
Konsument
Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tmobile-sztuczna-foto-1,w_133,_small.jpg)
Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
![](https://www.newseria.pl/files/11111/kmon-karpinska-seniorzy-foto2-1,w_133,_small.jpg)
Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.