Komunikaty PR

Trendy technologiczne roku 2021

2020-12-15  |  14:45
Biuro prasowe
Do pobrania press ( 0.02 MB )

Od załamania światowej harmonii do wyznaczania nowych norm społecznych – w 2020 roku byliśmy świadkami symbolicznego rozpoczęcia nowej ery. Obecnie, technologia umożliwia, a nawet wymusza na wszystkich konieczność nowego spojrzenia na to, jak prowadzimy biznes.

Preferencje Polaków – osobiste przestrzenie biurowe

Ze względu na ograniczenia w podróżach międzynarodowych podczas pandemii, turystyka krajowa w Polsce kwitnie. Szczególnie ta, związana z wynajmem mieszkań i biur. W roku 2021 Polacy będą nadal poszukiwać długoterminowych „osobistych” powierzchni biurowych, z których będą mogli wykonywać swoje służbowe obowiązki. Warto podkreślić, że przez trend pracy zdalnej młodzi ludzie coraz częściej rozważają chęć wyprowadzki do innego miasta. Co ciekawe, z powodu pandemii i obowiązujących restrykcji sanitarnych dużą popularnością wśród miejsc do „relokacji” cieszą się mniejsze skupiska ludzi, w tym wsie.

Nowa odsłona pracy na odległość

W starej rzeczywistości, którą jeszcze wszyscy pamiętamy, zagraniczne podróże w celach biznesowych były na porządku dziennym. COVID-19 zmienił jednak wszystko. Od początku pandemii przedstawiciele firm ograniczyli spotkania do granic regionalnych lub narodowych, a branża turystyczna ma się coraz gorzej. Koronawirus sprawił, że nacisk kładziony jest na "efekt współpracy", a nie na "fizyczne spotkania". Niemal każda firma korzysta obecnie z jednej z wielu dostępnych na rynku form komunikacji zunifikowanej (UC). Warto nadmienić, że nawet osobom, które na początku wiosny pierwszy raz spotkały się z tą technologią, udało się już opanować formę pracy zdalnej. Nie można zaprzeczyć, że zapanował „boom” na usługi wideo, audio oraz oprogramowanie do komunikacji. „Boom”, który będzie trwał również w przyszłym roku, bo warto podkreślić, że nawet jeśli uda nam się wrócić do normalności, którą znamy sprzed pandemii, podróże służbowe nie będą wyglądać tak, jak wcześniej. Nowy tryb pracy sprawi, że zarządzający zaczną poważniej patrzeć na generowany licznymi delegacjami ślad węglowy, a wielu będzie również wcielać w życie zalecenia naukowców, wizjonerów i aktywistów, w tym Grety Thunberg, którzy tuż przed przełomem dekady zwracali uwagę na nasz negatywny wpływ na środowisko.

Wskrzeszenie prosumenta

W przyszłym roku cienka granica między „konsumentem” a „prosumentem” będzie się nadal zacierać. Coraz częstsze stosowanie nowych technologii w życiu osobistym oraz zawodowym będzie skutkowało rosnącym zapotrzebowaniem na spersonalizowane urządzenia – dostosowane do preferencji użytkowników pod kątem komfortu, cech i estetyki. Indywidualizacja technologii sprawi, że konsument będzie usatysfakcjonowany, a branża będzie mogła wprowadzać dalsze innowacje. Urządzenia UC i oprogramowanie staną się jeszcze łatwiejsze w użyciu, a zestawy do pracy z domu będą nie tylko innowacyjnym centrum zarządzania, lecz także elementem dekoracyjnym mieszkania. Nie oznacza to jednak, że odejdziemy od tworzenia bezpiecznej technologii dla przedsiębiorstw. Zestawy typu work-from-home staną się technologią klasy korporacyjnej, co sprawi, że będą mogły również być wykorzystywane w biurach, tak gdzie pracują grupy osób. To spowoduje znaczny wzrost zapotrzebowania na indywidualizację. Więcej urządzeń będzie się ze sobą komunikować, a oprogramowanie/aplikacje będą tworzone z myślą o kompatybilności międzybranżowej. Dostawcy technologii, którzy nie będą w stanie dostosować swoich strategii do trendów prosumenckich, z czasem znikną z rynku. Ludzie będą dalej pracować zarówno w domu, jak i w biurze – dlatego właśnie ciągłość biznesowa i indywidualne preferencje będą ważnym aspektem podczas podejmowania decyzji o zakupie rozwiązań technologicznych do firmy.

Praca hybrydowa zostanie z nami na dłużej

Jednym z najważniejszych czynników wspierających kreatywność w pracy są spotkania z innymi. W czasie ostatnich miesięcy utrzymywanie relacji w zespołach zostało wystawione na próbę, ponieważ każdy, kto mógł pracować w domu, został o to poproszony, gdy tylko uderzyły w nas ograniczenia związane z COVID-19. Z biur korzystano tylko wtedy, gdy było to niezbędne, a pracodawcy, zgodnie z restrykcjami sanitarnymi, musieli przenosić pracowników do oddzielnych przestrzeni, „oddalając” ich od innych. Praca hybrydowa wyrównała szanse – kiedy wszyscy są od siebie oddaleni (w większości przypadków), wszyscy są sobie równi – a ocena pracownika oparta na jego wynikach, a nie relacjach, została nieumyślnie przetestowana w skali globalnej.

Rozwija się rynek pozyskiwania talentów na zewnątrz – odległość nie jest istotna dla technologii UC, która nas łączy. W przyszłym roku to ludzie staną się największym atutem każdego biznesu, decydującym o jego przewadze konkurencyjnej. Wysiłek działów kadr każdej organizacji włożony w budowanie kultury pracowniczej w 2020 roku otwiera drogę dla przyszłości pracy. Nie ma wątpliwości, że w 2021 nadal będziemy obserwować rozkwit pracy hybrydowej – elastyczność dotycząca miejsca pracy, jak i kultury organizacji będzie rosnąć w siłę.

 

Jakub Abramczyk Sales Director Eastern Europe w firmie Poly

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.