Trendy w e-commerce po COVID-19. Konferencja online

e-Kiosk, lider sprzedaży prasy elektronicznej i e-booków, zaprasza na konferencję online „Cyfrowa gospodarka, ewolucja czy rewolucja po COVID-19”. Czołowi polscy przedsiębiorcy i wydawcy podejmą najważniejsze tematy związane z gospodarką cyfrową w czasie i po epidemii. Konferencja odbędzie się 30. czerwca o godz. 10:00. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na stronie głównej serwisu rp.pl.
Czy kanały cyfrowe zastąpią tradycyjne? Co kupowali i czego poszukiwali Polacy w internecie w trakcie izolacji społecznej? Jakie trendy będą kształtować rynek e-commerce? Na te oraz inne pytania będą odpowiadać uczestnicy konferencji „Cyfrowa gospodarka, ewolucja czy rewolucja po COVID-19”. Wśród zaproszonych gości znajdzie się m. in. Izba Handlowa Unii Europejskiej, przedstawiciele biznesu oraz czołowi polscy wydawcy prasy: Gremi Media, Polska Press, ZPR Media, Infor Biznes, Ringier Axel Springer Polska.
Partnerami wydarzenia są spółka Eurocert, dostawca kwalifikowanych podpisów elektronicznych i innych usług zaufania pozwalających na przeniesienie wielu aspektów biznesu w świat cyfrowy oraz dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Konferencję i towarzyszącą jej debatę poprowadzi Andrzej Stec, redaktor naczelny Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet” oraz zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”. Całość będzie transmitowana na żywo na stronie głównej serwisu rp.pl już 30. czerwca (początek o godzinie 10:00).
- Rozprzestrzeniający się na całym świecie COVID-19 dla wielu sektorów gospodarki okazał się katalizatorem głębokich zmian. Powszechna izolacja społeczna, konieczność pracy zdalnej i edukacji online spowodowały prawdziwą rewolucję w wielu biznesach i instytucjach. Przedsiębiorcy w szybkim tempie musieli dostosować się do zmian i szukać niestandardowych rozwiązań, a wcześniej wstrzymywane plany cyfrowych wdrożeń stały się koniecznością – mówi Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.
Prelegenci postarają się nakreślić obraz zmian wywołanych pandemią i jej wpływ na przyspieszenie procesów cyfryzacji. Wskażą narzędzia wspierające digitalizację tradycyjnych przedsiębiorstw, ale także ryzyka cyfrowego świata.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.