Trendy w e-commerce po COVID-19. Konferencja online
e-Kiosk, lider sprzedaży prasy elektronicznej i e-booków, zaprasza na konferencję online „Cyfrowa gospodarka, ewolucja czy rewolucja po COVID-19”. Czołowi polscy przedsiębiorcy i wydawcy podejmą najważniejsze tematy związane z gospodarką cyfrową w czasie i po epidemii. Konferencja odbędzie się 30. czerwca o godz. 10:00. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na stronie głównej serwisu rp.pl.
Czy kanały cyfrowe zastąpią tradycyjne? Co kupowali i czego poszukiwali Polacy w internecie w trakcie izolacji społecznej? Jakie trendy będą kształtować rynek e-commerce? Na te oraz inne pytania będą odpowiadać uczestnicy konferencji „Cyfrowa gospodarka, ewolucja czy rewolucja po COVID-19”. Wśród zaproszonych gości znajdzie się m. in. Izba Handlowa Unii Europejskiej, przedstawiciele biznesu oraz czołowi polscy wydawcy prasy: Gremi Media, Polska Press, ZPR Media, Infor Biznes, Ringier Axel Springer Polska.
Partnerami wydarzenia są spółka Eurocert, dostawca kwalifikowanych podpisów elektronicznych i innych usług zaufania pozwalających na przeniesienie wielu aspektów biznesu w świat cyfrowy oraz dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Konferencję i towarzyszącą jej debatę poprowadzi Andrzej Stec, redaktor naczelny Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet” oraz zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”. Całość będzie transmitowana na żywo na stronie głównej serwisu rp.pl już 30. czerwca (początek o godzinie 10:00).
- Rozprzestrzeniający się na całym świecie COVID-19 dla wielu sektorów gospodarki okazał się katalizatorem głębokich zmian. Powszechna izolacja społeczna, konieczność pracy zdalnej i edukacji online spowodowały prawdziwą rewolucję w wielu biznesach i instytucjach. Przedsiębiorcy w szybkim tempie musieli dostosować się do zmian i szukać niestandardowych rozwiązań, a wcześniej wstrzymywane plany cyfrowych wdrożeń stały się koniecznością – mówi Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.
Prelegenci postarają się nakreślić obraz zmian wywołanych pandemią i jej wpływ na przyspieszenie procesów cyfryzacji. Wskażą narzędzia wspierające digitalizację tradycyjnych przedsiębiorstw, ale także ryzyka cyfrowego świata.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.