Komunikaty PR

Trendy w marketingu e-commerce w 2022 roku

2022-01-31  |  10:00
Biuro prasowe

Co sprawi, że firmy będą osiągały sukces oraz jak przygotować się na kolejne zmiany w szybko ewoluującym środowisku cyfryzacji? Liferay – lider rozwiązań technologicznych dla e-handlu prezentuje swoje przewidywania, które będą miały największe znaczenie dla marketingu w 2022 r.

 

"Odkąd wszyscy przenieśliśmy się do sieci, jest więcej treści, reklam, webinarów, po prostu więcej cyfrowego szumu. Z ponad 46% firm na całym świecie, które w ostatnich latach przeszły przyspieszoną transformację, by móc obsługiwać klientów, pozostających w swoich domach trzeba jeszcze lepiej walczyć o uwagę klientów” – mówi wiceprezes Liferay ds. marketingu i były analityk Forrester Jonathan Tam.

Dlatego właśnie udana transformacja cyfrowa ma kluczowe znaczenie dla marketerów w tym roku. Nie wystarczy po prostu być online, te doświadczenia muszą być najwyższej jakości.

Zdaniem szefa marketingu Liferay są trzy najważniejsze trendy, które będą napędzały sukces firm
w 2022 r. 

  1. Cyfrowe i osobiste

To koniec sytuacji, gdy firmy stawiają na dwa typy rozwiązań – osobisty kontakt z klientem lub poprzez technologie cyfrowe. "Klienci będą oczekiwać możliwości wirtualnego spotkania, nawet wtedy, gdy można bezpiecznie uczestniczyć w nim osobiście. Ta tendencja utrzyma się, choć część z klientów będzie preferowała cyfrowy kontakt, zwłaszcza że wiele firm pracuje w sposób hybrydowy, a coraz więcej osób chce nadal pracować zdalnie" - dodaje szef marketingu B2B Liferay.

Marketerzy, żeby sprostać oczekiwaniom, muszą nie tylko wzbogacać swoją ofertę cyfrową, ale także łączyć ją z doświadczeniami klientów w świecie realnym.  Co ciekawe jednak, według badania przeprowadzonego w 2020 roku, tylko 9% respondentów ma dobre doświadczenia kontaktu zarówno w offline i digital. Dlatego, by zapewnić prawdziwie omnichannelowe doświadczenie, firmy będą musiały zainwestować w integrację łączącą różne systemy i aplikacje w jedno rozwiązanie.  Rozwiązań z zakresu technologii marketingowych według Scotta Brinkera z Martech 5000[1], istnieje ponad 8000, którymi muszą zarządzać zespoły wsparcia, dział IT, przedstawiciele handlowi oraz inne osoby w całej firmie.

  1. Lepsze dane dla lepszej personalizacji

Personalizacja nie jest bynajmniej nową taktyką marketingową, jednak wiele organizacji wciąż ma problemy z jej skuteczną realizacją. Nie jest na nią położony zbyt wielki nacisk albo przeciwnie - jest zbyt inwazyjna. Jednak według szefa marketingu Liferay, personalizacja jest wciąż najbardziej bezpośrednim sposobem na wyróżnienie się i dotarcie do klienta.

Według badania przeprowadzonego przez NTT [2] w 2020 roku, 86,5% firm z branży…. nie stosuje żadnej personalizacji lub stosuje ją tylko częściowo. Dlatego kluczowe jest posiadanie właściwych danych:

"Najważniejszym elementem sukcesu personalizacji jest zdolność do agregowania i zbierania danych
z różnych punktów styku i kanałów dotarcia do klienta, dla pełnego obrazu kupującego. Wiele pakietów technologicznych jest nadal budowanych oddzielnie, a poszczególne działy i zespoły korzystają
z własnych technologii i aplikacji. To prowadzi do rozproszenia danych, które nie mogą być wykorzystane do lepszego zrozumienia klienta
" - mówi Jonathan Tam z Liferay. Dlatego tak ważne są rozwiązania integracyjne, dla wyeliminowania silosów i zgromadzenia danych w jednym miejscu.  

  1. Zwiększanie cyfrowej zwinności

Nie wystarczy, że firma jest po prostu cyfrowa. Ubiegły rok udowodnił, że firmy muszą być w stanie szybciej wchodzić na rynek. Przedsiębiorstwa mogą się już teraz upewnić, że są przygotowane na zmiany i modyfikacje zgodnie z potrzebami klientów. Będzie to jednak wymagało inwestycji
w możliwości cyfrowe, które przyspieszą czas wprowadzania produktów na rynek. Obejmują one:

- wyposażenie użytkowników nietechnicznych i technicznych w możliwości tworzenia rozwiązań technologicznych bez znajomości języków programowania - low-code i no-code.

- wykorzystanie chmury do zapewnienia ciągłości biznesowej i skalowalności, zamiast zlecania zespołom IT utrzymywania i aktualizowania infrastruktury w siedzibie firmy.

 - usprawnienie operacji wewnętrznych poprzez wdrożenie samoobsługi dla pracowników.

Transformacja to strategia. Dostosowywanie się do zmian jest integralnym elementem codziennych zadań marketera, sedno tego, co robią marketerzy, pozostaje niezmienne: dostarczanie wartości klientowi. "Cyfrowa transformacja to nie tylko platforma czy technologia, to strategia integracyjna,
w której centrum znajduje się kupujący. Dlatego bez względu na to, jakie taktyki i aplikacje wykorzystujesz, w centrum uwagi musi być klient
" – podsumowuje Jonathan Tam, wiceprezes Liferay ds. marketingu i były analityk Forrester.

 


[1] https://chiefmartec.com/2020/04/marketing-technology-landscape-2020-martech-5000/

[2] https://services.global.ntt/zh-cn/insights/2020-global-cx-benchmarking-report/personalize-experiences

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.