Komunikaty PR

Trendy w marketingu e-commerce w 2022 roku

2022-01-31  |  10:00
Biuro prasowe

Co sprawi, że firmy będą osiągały sukces oraz jak przygotować się na kolejne zmiany w szybko ewoluującym środowisku cyfryzacji? Liferay – lider rozwiązań technologicznych dla e-handlu prezentuje swoje przewidywania, które będą miały największe znaczenie dla marketingu w 2022 r.

 

"Odkąd wszyscy przenieśliśmy się do sieci, jest więcej treści, reklam, webinarów, po prostu więcej cyfrowego szumu. Z ponad 46% firm na całym świecie, które w ostatnich latach przeszły przyspieszoną transformację, by móc obsługiwać klientów, pozostających w swoich domach trzeba jeszcze lepiej walczyć o uwagę klientów” – mówi wiceprezes Liferay ds. marketingu i były analityk Forrester Jonathan Tam.

Dlatego właśnie udana transformacja cyfrowa ma kluczowe znaczenie dla marketerów w tym roku. Nie wystarczy po prostu być online, te doświadczenia muszą być najwyższej jakości.

Zdaniem szefa marketingu Liferay są trzy najważniejsze trendy, które będą napędzały sukces firm
w 2022 r. 

  1. Cyfrowe i osobiste

To koniec sytuacji, gdy firmy stawiają na dwa typy rozwiązań – osobisty kontakt z klientem lub poprzez technologie cyfrowe. "Klienci będą oczekiwać możliwości wirtualnego spotkania, nawet wtedy, gdy można bezpiecznie uczestniczyć w nim osobiście. Ta tendencja utrzyma się, choć część z klientów będzie preferowała cyfrowy kontakt, zwłaszcza że wiele firm pracuje w sposób hybrydowy, a coraz więcej osób chce nadal pracować zdalnie" - dodaje szef marketingu B2B Liferay.

Marketerzy, żeby sprostać oczekiwaniom, muszą nie tylko wzbogacać swoją ofertę cyfrową, ale także łączyć ją z doświadczeniami klientów w świecie realnym.  Co ciekawe jednak, według badania przeprowadzonego w 2020 roku, tylko 9% respondentów ma dobre doświadczenia kontaktu zarówno w offline i digital. Dlatego, by zapewnić prawdziwie omnichannelowe doświadczenie, firmy będą musiały zainwestować w integrację łączącą różne systemy i aplikacje w jedno rozwiązanie.  Rozwiązań z zakresu technologii marketingowych według Scotta Brinkera z Martech 5000[1], istnieje ponad 8000, którymi muszą zarządzać zespoły wsparcia, dział IT, przedstawiciele handlowi oraz inne osoby w całej firmie.

  1. Lepsze dane dla lepszej personalizacji

Personalizacja nie jest bynajmniej nową taktyką marketingową, jednak wiele organizacji wciąż ma problemy z jej skuteczną realizacją. Nie jest na nią położony zbyt wielki nacisk albo przeciwnie - jest zbyt inwazyjna. Jednak według szefa marketingu Liferay, personalizacja jest wciąż najbardziej bezpośrednim sposobem na wyróżnienie się i dotarcie do klienta.

Według badania przeprowadzonego przez NTT [2] w 2020 roku, 86,5% firm z branży…. nie stosuje żadnej personalizacji lub stosuje ją tylko częściowo. Dlatego kluczowe jest posiadanie właściwych danych:

"Najważniejszym elementem sukcesu personalizacji jest zdolność do agregowania i zbierania danych
z różnych punktów styku i kanałów dotarcia do klienta, dla pełnego obrazu kupującego. Wiele pakietów technologicznych jest nadal budowanych oddzielnie, a poszczególne działy i zespoły korzystają
z własnych technologii i aplikacji. To prowadzi do rozproszenia danych, które nie mogą być wykorzystane do lepszego zrozumienia klienta
" - mówi Jonathan Tam z Liferay. Dlatego tak ważne są rozwiązania integracyjne, dla wyeliminowania silosów i zgromadzenia danych w jednym miejscu.  

  1. Zwiększanie cyfrowej zwinności

Nie wystarczy, że firma jest po prostu cyfrowa. Ubiegły rok udowodnił, że firmy muszą być w stanie szybciej wchodzić na rynek. Przedsiębiorstwa mogą się już teraz upewnić, że są przygotowane na zmiany i modyfikacje zgodnie z potrzebami klientów. Będzie to jednak wymagało inwestycji
w możliwości cyfrowe, które przyspieszą czas wprowadzania produktów na rynek. Obejmują one:

- wyposażenie użytkowników nietechnicznych i technicznych w możliwości tworzenia rozwiązań technologicznych bez znajomości języków programowania - low-code i no-code.

- wykorzystanie chmury do zapewnienia ciągłości biznesowej i skalowalności, zamiast zlecania zespołom IT utrzymywania i aktualizowania infrastruktury w siedzibie firmy.

 - usprawnienie operacji wewnętrznych poprzez wdrożenie samoobsługi dla pracowników.

Transformacja to strategia. Dostosowywanie się do zmian jest integralnym elementem codziennych zadań marketera, sedno tego, co robią marketerzy, pozostaje niezmienne: dostarczanie wartości klientowi. "Cyfrowa transformacja to nie tylko platforma czy technologia, to strategia integracyjna,
w której centrum znajduje się kupujący. Dlatego bez względu na to, jakie taktyki i aplikacje wykorzystujesz, w centrum uwagi musi być klient
" – podsumowuje Jonathan Tam, wiceprezes Liferay ds. marketingu i były analityk Forrester.

 


[1] https://chiefmartec.com/2020/04/marketing-technology-landscape-2020-martech-5000/

[2] https://services.global.ntt/zh-cn/insights/2020-global-cx-benchmarking-report/personalize-experiences

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.