Komunikaty PR

Trendy w obszarze wsparcia sprzedaży B2B w 2020 roku

2020-04-14  |  07:10
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Obawa przed kryzysem, trudność w utrzymaniu dobrego tempa wzrostu – to tylko przykładowe wyzwania, z którymi w bieżącym roku będą musieli zmierzyć się szefowie sprzedaży w Polsce. Sytuacja rynkowa wyznacza kierunki działań, które pozwolą firmom utrzymać przewagę konkurencyjną. Jakie są 4 kluczowe trendy w sprzedaży B2B?

Styczeń i luty 2020 roku pokazały, że najbliższe miesiące będą czasem wyzwań zarówno dla światowej gospodarki, jak również lokalnych rynków. Bez wątpienia już dziś znajduje to odzwierciedlenie w zachowaniach konsumentów, które także w znaczący sposób wpływają na sprzedaż w kanale B2B. Czego obawiają się osoby odpowiedzialne za sprzedaż w największych firmach w Polsce?

Analizując wyniki badania „Cztery trendy, które zmienią sprzedaż B2B w 2020”, które zleciliśmy ICAN Research, wyraźnie widzimy, że wyzwania dla sprzedaży w tym kanale w 2020 roku można podzielić na dwa obszary. Pierwszy z nich jest ściśle związany z sytuacją rynkową. Chodzi między innymi o rosnącą obawę dotyczącą kryzysu, spadku PKB i wzrostu inflacji, co może przełożyć się na to, że klienci wstrzymają wydatki i będą ostrożniej podchodzić do planowania oraz wdrażania nowych inwestycji. Tym samym kluczowe staje się pytanie: jak kontynuować wzrost na dojrzałym rynku, który nie rośnie, a staje się bardziej konkurencyjny? Odpowiedź brzmi: poprzez sprzedaż i jej rozwój do istniejących klientów i partnerów. To bez wątpienia przekłada się na wzrost znaczenia ich lojalności. Tym samym w 2020 roku kampanie i działania skierowane na rozwój partnerstwa i motywacji wśród istniejących klientów i partnerów będą wpisywały się w strategie biznesowe. Druga grupa trendów dotyczy procesów. W tym przypadku chodzi o rozwój kompetencji handlowców i ich wpływu na jakość procesu sprzedażowego i obsługę klientów. Wyzwaniem jest także rosnąca liczba zadań do wykonania w ramach procesu sprzedażowego – wyjaśnia Sebastian Lachowski, Dyrektor Sprzedaży w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Wyniki badania wskazują, że rośnie zainteresowanie segmentem B2B. Z sukcesami rozwijają biznes
w tym kanale także spółki działające w B2C, gdyż segment B2B daje znacznie większe tempo wzrostu niż działania w kanale handlu detalicznego. W następstwie powyższych czynników kształtują się cztery obszary rozwoju sprzedaży B2B.

4 trendy w sprzedaży B2B
W pierwszej czwórce trendów sprzedaży B2B znajduje się profesjonalizacja procesu zarówno w sprzedaży doradczej, jak i transakcyjnej skoncentrowanej na wsparciu efektywności biznesowej partnerów. Stąd też ważnym punktem na drodze do profesjonalizacji procesu jest transfer wiedzy i rozwiązań wspierających zarządzanie biznesem klienta B2B, pomagających precyzyjnie identyfikować potencjał sprzedażowy. Dlatego już na wstępnym etapie prac kluczowe są przeprowadzenie audytu, testów, wspólnych warsztatów z klientem. Drugim wymienianym trendem jest optymalizacja procesu, która za sprawą lepszego dopasowania zasobów, a także rozwoju kompetencji handlowców ma prowadzić do poprawy efektywności. Rozwój eksperckich zespołów sprzedaży, rozbudowa działów wspierających profesjonalizację stają się kluczem do lepszego dopasowania struktury sprzedaży do rynku i potencjalnych klientów. Budowanie przewagi rynkowej w oparciu o optymalizację struktur to także zwiększenie udziału w portfelu największych klientów. Kolejne trendy to budowa oferty opartej o wartości i cyfryzacja sprzedaży. Tym samym kluczowym kierunkiem w rozwoju oferty jest szerokie spojrzenie na potrzeby klienta, w tym dostarczanie innowacyjnych rozwiązań w ofercie produktowej, ale także obsłudze posprzedażowej. W tym trendzie mowa także o budowaniu wartości dodanej na etapie łańcucha dystrybucji. Wspominana już cyfryzacja sprzedaży wspiera wcześniej wymienione obszary, bo pozwala na automatyzację procesów, szybsze dostarczenie produktu.

Cztery słowa klucze dotyczące trendów w sprzedaży B2B w 2020 roku to profesjonalizacja, optymalizacja, wartości i cyfryzacja. Co w praktyce ma doprowadzić do rozwoju sprzedaży doradczo-konsultacyjnej precyzyjnego targetowania, transferu wiedzy oraz rozwiązań i narzędzi wspierających zarządzanie biznesem klienta B2B. Bez wątpienia w 2020 roku nastąpi znaczące przejście od sprzedaży skoncentrowanej na produkcie w kierunku sektorów. Powyższe trendy wskakują, że transformacji ulega rola handlowca, od którego wymaga się nowych umiejętności. Dlatego też już dziś, projektując programy kierowane do sił sprzedaży, warto postawić na budowanie ich motywacji do zmiany i zachęcać do rozwoju kompetencji w tym obszarze – prognozuje Sebastian Lachowski, Dyrektor Sprzedaży w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Kluczowe trendy w sprzedaży B2B w 2020 roku wyraźnie pokazują, że aby utrzymać przewagę rynkową, w tym kontynuować wzrost na dojrzałym rynku warto zadbać o rozwój bieżącego klienta czy partnera biznesowego. Znając i rozumiejąc wyzwania rynkowe klientów z B2B, Sodexo Benefits and Rewards Services Polska każdego dnia pomaga marketerom i działom sprzedaży budować partnerstwo oraz rozwijać lojalność partnerów biznesowych. Sodexo wspiera swoich klientów w transformacji działów sprzedaży, wspierając motywację zespołu poprzez programy motywacyjne dla handlowców. Dzieli się przy tym wiedzą i wynikami badań prowadzanych na zlecenie firmy. Wyzwania i trendy rynkowe są wynikiem badania jakościowego oraz ilościowego „Cztery trendy, które zmienią sprzedaż B2B w 2020”, zrealizowanego w ostatnim kwartale 2019 roku przez ICAN Research. W wywiadach pogłębionych wzięło udział 13 dyrektorów sprzedaży największych przedsiębiorstw w Polsce. Uczestnikami 200 wywiadów telefonicznych były osoby odpowiedzialne za sprzedaż B2B w firmach zatrudniających powyżej 100 osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi! Biuro prasowe
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch
Handel Xiaomi otwiera nowy salon w centrum handlowym Promenada!
2024-12-20 | 13:20

Xiaomi otwiera nowy salon w centrum handlowym Promenada!

Już dziś, 20 grudnia, o godzinie 10:30 odbyło się uroczyste otwarcie nowego salonu Xiaomi w centrum handlowym Promenada na poziomie +1. Nowoczesny sklep o powierzchni 170,05 m² zaprasza
Handel DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
2024-12-20 | 09:00

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity

Przedświąteczny szczyt paczkowy obrazuje obecne znaczenie usług kurierskich oraz potrzeby klientów w zakresie elastycznych rozwiązań logistycznych, szczególnie wspierających

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Prawo

Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.