Komunikaty PR

Trudne czasy wymagają zdecydowanych działań. CSR w 2022

2023-01-05  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.3 MB )

 

Społeczna odpowiedzialność biznesu to nic innego, jak strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne czy aspekty środowiskowe. To, w jaki sposób firmy podchodzą do kwestii związanych z CSR (Corporate Social Responsibility), wyraźnie pokazał rok 2022. Wybuch wojny w Ukrainie, a w konsekwencji kryzys uchodźczy, sprawiły, że pomoc była potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Biznesy, które zdecydowały się ją nieść, miały zatem bardzo pracowity rok. 

 

W trudnych czasach chęć pomocy i jednoczenie ludzi wokół wartościowych przedsięwzięć zyskuje na znaczeniu. Postępująca degradacja środowiska, rosyjska agresja na Ukrainie czy kryzys gospodarczy sprawiły, że kwestie związane z CSR odgrywają coraz ważniejszą rolę nie tylko dla firm, ale i ich pracowników. Potwierdza to Raport „Employer brand research 2022”. Troska o sprawy społeczne jest ważna już dla co trzeciego kandydata (32 proc.)[1]. Wiedzą o tym podmioty, które aktywnie angażują się w niesienie pomocy. Wśród nich zdecydowanie znajduje się RAJA Polska, która 2022 zamyka z liczbą 12 zakończonych projektów charytatywnych. 

 

Społeczna odpowiedzialność biznesu w czasie wojny

 

Rok 2022 bez wątpienia upłynął pod znakiem pomocy ofiarom rosyjskiej agresji na Ukrainę. Polskie firmy zaangażowały się w nią na niespotykaną dotąd skalę. Liczne inicjatywy zarówno oddolne, jak i te podejmowane odgórnie pokazały, że polski biznes jest społecznie zaangażowany i nie pozostaje obojętny.

 

– Wydarzenia z lutego wstrząsnęły całą społecznością RAJA Polska, dlatego niezwłocznie podjęliśmy zdecydowane kroki. Fundacja RAJA Danièle-Marcovici, w ramach pomocy doraźnej, przekazała 50 tys. euro Centrum Praw Kobiet w Polsce, które działa na rzecz uchodźczyń z Ukrainy. Ponadto, Grupa przeznaczyła kwotę 200 tys. euro na rzecz dwóch organizacji humanitarnych – Lekarzy bez Granic i Czerwonego Krzyża, aby zaspokoić pilne potrzeby ludności dotkniętej wojną. Wspólnie z zespołem organizowaliśmy również zbiórki żywności i podstawowych produktów, a także przekazaliśmy kartony niezbędne do ich transportu. Ciekawą inicjatywą była ta realizowana wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego i Komitetem Pomocy Muzeom Ukrainy. Ukraińskie placówki wsparliśmy w zakresie ratowania dziedzictwa narodowego ich kraju poprzez przekazanie im materiałów niezbędnych do zabezpieczenia eksponatów – komentuje Jarosław Kamiński, prezes polskiego oddziału grupy RAJA, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych i urządzeń przemysłowych. 

 

CSR z myślą o kobietach

 

Mimo że rynek nieustannie się zmienia, a różnorodność i równość zatrudnienia stają się mocnymi stronami wielu organizacji, to nadal jest to obszar, nad którym należy pracować. Grupa RAJA, założona w 1954 roku przez dwie kobiety, dużą uwagę przywiązuje do tego, aby podejmować inicjatywy na ich rzecz. Nie tylko w kwestii równości zatrudnienia, która już jest tam faktem, ale także różnego rodzaju inicjatyw wpływających na ich dobrostan. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, w polskim oddziale grupy, przeprowadzono kilka takich projektów. Wśród tych skierowanych do pracowniczek Grupy znalazły się warsztaty Stand Up – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych, przeprowadzone we współpracy z CPK w ramach Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy wobec Kobiet oraz warsztaty z profilaktyki raka piersi, które odbyły się we wszystkich oddziałach Grupy w związku z Różowym Październikiem. Oba przedsięwzięcia wspierane były przez Fundację RAJA-Danièle Marcovici.

 

– Obecność kobiet w strukturach grupy RAJA nie jest wyłącznie odpowiedzią na postępujące zmiany i ewoluujący rynek. Są one integralną częścią przedsiębiorstwa od samych jego początków. To dlatego dokładamy wszelkich starań, aby wspierać żeńską część naszego zespołu i organizować jak najwięcej wydarzeń skierowanych właśnie do niej. Nie byłoby to możliwe bez Fundacji RAJA-Danièle Marcovici, która – poza działaniami wewnętrznymi – wspiera kobiety na całym świecie, walczy o ich prawa oraz podkreśla ich rolę w ochronie środowiska i walce ze zmianami klimatu. Fundacja, we współpracy z różnymi organizacjami z całego świata, realizuje obecnie wiele projektów pomocowych. Wśród nich są m.in. szkolenia dla kobiet z Laosu w zakresie technik akwakultury i hodowli owadów w celu ustanowienia kontrolowanej i regularnej produkcji, jako źródła dodatkowego dochodu. W pierwszym półroczu 2022 RAJA Polska przekazała na te cele niemal 32 tys. euro – mówi Monika Pieczyska, Kierowniczka ds. Finansów i Administracji w polskim oddziale grupy RAJA. 

 

W branży opakowań ekonomia i ekologia muszą iść w parze 

 

Społeczna odpowiedzialność biznesu nie ogranicza się jednak do reagowania wyłącznie na bieżące wydarzenia. Postępująca degradacja środowiska naturalnego niejako wymusza na biznesach, które chcą być zaangażowane, podjęcie realnych, systematycznych, a przede wszystkim długofalowych działań. 

 

– Zrównoważony rozwój to nasz priorytet. Nieustannie rozszerzamy naszą eko-ofertę, by proponować klientom więcej alternatywnych rozwiązań przyjaznych środowisku. Ograniczamy także emisję CO2 związaną z transportem, przede wszystkim poprzez skrócenie łańcucha dostaw. 97 proc. naszych dostawców stanowią firmy europejskie. W Europie jest też wytwarzanych aż 86 proc. oferowanych przez nas produktów. Co więcej, we współpracy z naszymi dostawcami, wybraliśmy 10 przyjaznych planecie produktów. Kupując je, klienci wspierają Fundację RAJA-Danièle Marcovici, która prężnie działa także na rzecz zwiększania świadomości ekologicznej. Za te oraz inne działania na rzecz środowiska Grupa została wyróżniona srebrnym medalem w rankingu EcoVadis 2022 – dodaje Kamiński.

 

EcoVadis wyróżnia przedsiębiorstwa za działania właśnie z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. RAJA certyfikację kontynuuje nieprzerwanie od 2019 r. W 2022 r. firma osiągnęła wynik 63/100, co oznacza poprawę o 4 punkty w stosunku do 2021 r. i 14 punktów w stosunku do 2019 r. i doskonale odzwierciedla jej zaangażowanie w ekologiczną transformację. Tegoroczna nota plasuje Grupę w pierwszych pięciu procentach najlepiej ocenianych podmiotów w swoim sektorze. Co więcej, w grudniu br. polski oddział Organizacji otrzymał – obok certyfikatów ISO 9001 i ISO 45001 – certyfikat ISO 14001, który jest najbardziej uznaną międzynarodową normą systemów zarządzania środowiskiem.

 


[1] Randstad, “Employer brand research 2022”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.