Komunikaty PR

Trzeba przyspieszyć multimodalność i bezemisyjny transport w miastach

2023-09-12  |  14:30
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.43 MB )

Przywódcy regionu CEE będą dyskutować jak przyspieszyć multimodalność i bezemisyjny transport w miastach

Po ulicach polskich miast jeździ już ponad 100 tysięcy skuterów elektrycznych. E-rowery i inne formy bezemisyjnej mikromobilności również zyskują na popularności. Dzieje się tak w całej Europie Środkowo-Wschodniej i Unii Europejskiej. O perspektywach dalszego rozwoju tego sektora, nowych modelach biznesowych, optymalizacji prawa, instrumentach wsparcia i najlepszych międzynarodowych praktykach dyskutować będą eksperci z całej Europy podczas Kongresu Nowej Mobilności 2023. Tematy miast UE realizujących nowe modele transportu i dekarbonizacji będą również badane przy wsparciu kluczowego partnera Kongresu – EIT Urban Mobility.

Mikromobilność i multimodalność cieszy się coraz większym zainteresowaniem Polaków. W miastach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk, Łódź czy Wrocław coraz częściej można spotkać różnego rodzaju środki transportu osobistego. Jednym z najbardziej popularnych jest hulajnoga elektryczna. Wypożyczalnie, które oferują krótkoterminowy najem tych pojazdów, stały się powszechne w centrach większości miast (aktualnie oferowane są w ok. 90-ciu). Korzystanie z e-hulajnóg to nie tylko ekologiczna alternatywa dla konwencjonalnych samochodów i taksówek, ale również sposób na uniknięcie korków i zaoszczędzenie czasu podczas podróży po mieście.

W rozwój mikromobilności w Polsce wpisują się również wypożyczalnie rowerów. Systemy wynajmu na minuty funkcjonują już w ok. 80 miastach, zachęcając mieszkańców i turystów do tej ekologicznej, taniej i zdrowej formy transportu. Ponadto, na polskim rynku – ramach carsharingu - dostępne są elektryczne skutery czy małe samochody elektryczne, które są idealne do dojazdów do pracy. Na koniec marca 2023 r. na polskim rynku mobilności współdzielonej - w kategorii samoobsługowej - zarejestrowane było prawie 90 tys. pojazdów. Liczby te obejmują zarówno jednoślady, jak i samochody, które można wypożyczyć za pośrednictwem aplikacji mobilnych lub bezpośrednio od właścicieli pojazdów.

Mikromobilność – naturalny element multimodalności i innowacyjnego transportu miejskiego

Jest to fundament rozwoju stref niskoemisyjnych w Polsce, ponieważ redukcja liczby pojazdów jest niezbędnym krokiem w dekarbonizacji miast i stref miejskich. W Europie Środkowo-Wschodniej jest coraz więcej arterii miejskich inwestujących również w autobusy elektryczne i wodorowe. Jest to ważne, ponieważ rozwiązania ostatniej mili muszą zależeć od solidnego systemu autobusów i transportu kolejowego. Temat ten zostanie szerzej omówiony dzięki doskonałemu partnerstwu między PSPA i EIT Urban Mobility podczas KNM 2023.

- Polska odnotowała wzrost w sektorze mikromobilności o 44% w stosunku rok do roku, ale nasza stolica może pochwalić się również jedną z największych flot elektrycznych autobusów w Unii Europejskiej, a wiele obszarów miejskich rozważa również rozwiązania transportu publicznego wykorzystującą technologię wodorową. Z miesiąca na miesiąc transport miejski staje się coraz bardziej ekologiczny i innowacyjny – mówi Aleksander Rajch, członek zarządu PSPA. - Jesteśmy dumni, że Kongres Nowej Mobilności będzie w stanie zgłębić te tematy przy wsparciu naszych partnerów z EIT Urban Mobility, którzy są unijną latarnią w zakresie innowacyjnych rozwiązań transportu miejskiego – dodaje Rajch.

KNM2023: wiodące wydarzenie w świecie transportu

KNM to największe w tej części Europy wydarzenie sektora e-mobility i zero emisyjnego transportu, które zgromadzi liderów branży, naukowców, przedstawicieli rządu i administracji oraz wszystkich zainteresowanych przyszłością mobilności. Jednym z tematów tegorocznego Kongresu będzie m.in. mikromobilność i multimodalność jako integralna część przyszłego systemu transportowego w miastach. Na KNM 2023 zostanie m.in. zaprezentowana „Strategia Rozwoju Nowej Mobilności” diagnozująca 8 kluczowych wyzwań oraz zawierająca łącznie 15 rekomendacji działań, których wprowadzenie pozwoli na rozwój nowych form mobilności w polskich samorządach. Podczas konferencji zostanie także zainicjonowany projekt „Narodowej Strategii Rowerowej”. Wiodący interesariusze i przedstawiciele branży będą ponadto dyskutować o niezbędnych zmianach regulacyjnych stymulujących rozwój sektora mikromobilności w Polsce oraz najlepszych praktykach w tym obszarze, wdrożonych w europejskich miastach.     

Nadchodzący Kongres stanowi nieocenioną okazję do wspierania współpracy, inspirowania innowacji i torowania drogi dla zrównoważonego i włączającego ekosystemu transportowego. Jestem podekscytowana możliwością poznania innych ekspertów, podzielenia się spostrzeżeniami i pomysłami na temat tego, jak wspólnie napędzać transformację w kierunku inteligentniejszych, bardziej ekologicznych i bardziej połączonych rozwiązań mobilnych – mówi Maria Tsavachidis, CEO of EIT Urban Mobility.

KNM i EXPO

Kongres Nowej Mobilności 2023 to czwarta edycja największej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej konferencji poświęconej rozwojowi rynku zrównoważonego transportu. Wydarzenie odbędzie się w dniach od 26 do 28 września 2023 r. w przestrzeni EXPO Łódź.

W tegorocznej edycji KNM zorganizowane zostaną także największe w regionie targi zeroemisyjnych technologii w transporcie, skierowane do dostawców i odbiorców rozwiązań z obszaru e-mobility z całej Europy. Targi będą towarzyszyły całemu kongresowi, obejmując 3 strefy wystawiennicze – wewnętrzne i zewnętrzne, zbudowane na powierzchni 19 tys. mkw. Organizatorzy zapowiadają ponad 100 wystawców z regionu i 2000 odwiedzających, a formuła umożliwi liczne premiery, pokazy, testy i networking.

Program Kongresu Nowej Mobilności zostanie oparty na sześciu strategicznych ścieżkach tematycznych:

  • CEE GTI Summit – szczyt liderów zrównoważonego transportu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej;
  • Poland Drives e-Mobility – platforma współpracy kluczowych interesariuszy rynku elektromobilności w Polsce;
  • Battery Day – EBA Summit – konferencja producentów i ekspertów technologii bateryjnych dla przemysłu motoryzacyjnego;
  • Green Fleet Forum – ESG – forum branży flotowej, firm najbardziej zaangażowanych we wdrażanie napędów elektrycznych;
  • eHDV Forum – forum uczestników rynku HDV poświęcone rozwojowi sektora zeroemisyjnego transportu ciężkiego;
  • Hydrogen Mobility Forum – forum kluczowych interesariuszy komercyjnego upowszechnienia technologii wodorowych w transporcie.

 

Konferencja będzie trwała 3 dni i odbędzie się na 6 scenach. Organizatorzy zapowiadają 300 mówców i debatujących oraz 200 merytorycznych punktów programu.

--

Kontakt

BIURO PRASOWE

Kongres Nowej Mobilności 2023

 

Maciej Gis

Kierownik ds. komunikacji

maciej.gis@pspa.com.pl

biuro@kongresnowejmobilnoci.pl

+48 606-740-357

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Czy dobrze rozumiesz oznaczenia na kartonach na mleko czy soki? Biuro prasowe
2025-05-09 | 10:10

Czy dobrze rozumiesz oznaczenia na kartonach na mleko czy soki?

Czy dobrze rozumiesz oznaczenia na kartonach na mleko czy soki? Sprawdź, czy Ty też robisz ten błąd!        Czy zdarzyło Ci się zastanawiać, co oznacza symbol
Pomagaj, biegając! Znamy datę startu zapisów do Poland Business Run 2025
2025-05-06 | 11:40

Pomagaj, biegając! Znamy datę startu zapisów do Poland Business Run 2025

Pomagaj, biegając! Znamy datę startu zapisów do Poland Business Run 2025 Przed nami 14. edycja Poland Business Run, czyli największej charytatywnej sztafety biznesowej
Potrzebujesz dofinansowania do protezy lub rehabilitacji? Fundacja Poland Business Run szuka beneficjentów!
2025-04-17 | 11:00

Potrzebujesz dofinansowania do protezy lub rehabilitacji? Fundacja Poland Business Run szuka beneficjentów!

Potrzebujesz dofinansowania do protezy lub rehabilitacji? Fundacja Poland Business Run szuka beneficjentów! Tylko w 2024 roku w Polsce przeprowadzono blisko 12 000

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.