Trzy główne trendy w branży TSL
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Trendy w branży TSL, na które wskazują eksperci, obejmują skracanie łańcuchów dostaw, coraz większą popularność transportu intermodalnego i realizację celów zrównoważonego rozwoju, głównie poprzez redukcję śladu węglowego. To, co stoi u podstaw tych działań, a zarazem jest istotą tej branży, to nienaruszony i bezpiecznie dostarczony towar.
Bezpieczeństwo i pewność dostaw to podstawa działania firm w branżach produkcyjnych i usługowych, gdzie dostępność surowców, produktów i półproduktów decyduje o płynności funkcjonowania biznesu. Geopolityczne zawirowania sprawiają jednak, że odporność firm należy budować poprzez bliskość producentów i dostawców. Oznacza to też redukcję liczby pośredników, co sprawia, że finalne produkty mogą dotrzeć do klientów szybciej, a ich jakość będzie wyższa ze względu na mniejszą liczbę etapów transportowania i magazynowania. Kluczowe jest jednak odpowiednie zabezpieczenie ładunków, dzięki czemu produkty dotrą nienaruszone, a wszelkie próby manipulacji zostaną natychmiast wykryte.
– Zabezpieczenie to niezwykle ważny etap, który wymaga dobrania odpowiedniego i dostosowanego do faktycznych potrzeb rozwiązania. Warto to konsultować, by z szerokiej gamy dostępnych plomb, od plastikowych, po metalowe, kontenerowe czy elektroniczne, które pełnią zarówno funkcje zabezpieczające, jak i identyfikacyjne, dobrać właściwe. Trzeba wiedzieć, kiedy należy skorzystać z zabezpieczeń spełniających normy ISO 17712 High Security, kryteria bezpieczeństwa C-TPAT, a kiedy sprawdzą się te mniej zaawansowane – mówi Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.
Skracane łańcuchy dostaw oznaczają korzyści zarówno finansowe, czasowe i jakościowe, co wymaga doboru sprawdzonych kooperantów.
Transport intermodalny
Rosnące znaczenie transportu intermodalnego wynika z konieczności poszukiwania efektywności i optymalizacji kosztów logistyki. Łączy on różne środki przewozu (morski, kolejowy, drogowy) i choć czasem może trwać nieco dłużej, jest bardziej opłacalny, pozwala zmniejszyć natężenie ruchu na drogach, a tym samym redukować ślad węglowy. W transporcie intermodalnym coraz więcej ładunków przewożonych jest w kontenerach, które będąc jedną, dobrze zabezpieczoną jednostką transportową, pozostają zaplombowane w całej trasie. W ten sposób ładunek jest łatwiejszy do przemieszczania, lepiej chroniony przed kradzieżą i wpływem czynników atmosferycznych.
– Tu sprawdzają się plomby butelkowe z rodziny Maxi Sal, które zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, a wszelkie ślady manipulacji widoczne są na nich zarówno na trzpieniu, jak i butelkowej obudowie. Są to zabezpieczenia typu high security wykonane z wytrzymałych stopów stali, pokryte tworzywem sztucznym ABS, gdzie siła zrywania wynosi od 1100 kg – podkreśla Katarzyna Bieńkowska.
W końcowym etapie transportu intermodalnego kluczową rolę odgrywają nowocześnie zorganizowane Tam już w zależności od polityki firmy, specyfiki towaru i ryzyk związanych z danym transportem, samochody są zabezpieczane różnymi typami plomb.
Zrównoważony rozwój
Operacje logistyczne mają bezpośredni wpływ na środowisko, dlatego w strategiach ESG wielu firm z branży TSL, znajduje się coraz więcej inicjatyw mających na celu redukcję śladu węglowego, zmniejszenie zużycia surowców i zasobów oraz masy generowanych opakowań.
– Z naszymi klientami z branży TSL współpracujemy już na etapie projektowania zabezpieczenia, aby dążyć do minimalizacji odpadów i dobierać rozwiązania monomateriałowe. Zachęcamy także do stosowania zbiorczych i wielorazowych opakowań transportowych. Widzę, jak towarzysząca nam od lat filozofia, bardzo dobrze wpisuje się dziś w cele ESG. Zabezpieczenie produktów, ładunków i przestrzeni już na samym początku procesu logistycznego minimalizuje straty i oszczędza zasoby – podsumowuje Katarzyna Bieńkowska.
Przy wdrażaniu praktyk ESG firmy powinny się koncentrować się na obszarach, na które mają bezpośredni i istotny wpływ. Poza doborem oszczędnych opakowań, monomateriałowych zabezpieczeń, dla firm z branży TSL oznacza to też optymalizację tras i sięganie po innowacyjne narzędzia, jakimi są zabezpieczenia elektroniczne. Wielorazowa plomba elektroniczna wraz z platformą (w wersji webowej i mobilnej) działając w koncepcji IoT, natychmiastowo dostarcza informacji o położeniu, przebiegu trasy i statusie zabezpieczenia w każdym punkcie drogi. Takie rozwiązanie można zintegrować z dowolnym systemem zarządzania, co stanowi bazę do optymalizacji kolejnych procesów.
Partner od zabezpieczeń w gdyńskim porcie
Ponad 30-letnie doświadczenie firmy Silny&Salamon w zabezpieczaniu łańcuchów dostaw i optymalizacji procesów opiera się na długofalowych współpracach z klientami, wiedzy na temat projektowania dedykowanych rozwiązań, a także synergii usług ze spółką córką ISS RFID, która uzupełnia ofertę o inteligentne rozwiązania oparte na technologii RFID. Nie bez znaczenia jest też lokalizacja obu firm obok prężnie rozwijającego się Portu Gdynia, którego rola w zakresie obsługi transportów intermodalnych stale rośnie.
Branżę TSL kształtuje wiele podmiotów, które oferują usługi transportowe, magazynowe i logistyczne oraz powiązane z nimi, dlatego, aby sektor rozwijał się, sprawnie odpowiadał na dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów, a zarazem wpisywał się w kierunek zrównoważonego rozwoju, niezbędna jest współpraca i wymiana doświadczeń.
Więcej informacji o zabezpieczeniach dla różnych produktów w całym łańcuch dostaw można znaleźć na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - autoryzowany dystrybutor SEE - Autobag.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.