Komunikaty PR

12 czerwca Muzeum Polskiej Wódki świętuje drugie urodziny!

2020-06-10  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 0.1 MB )

Z okazji drugich urodzin, w najbliższy piątek 12 czerwca, Muzeum Polskiej Wódki przygotowało szereg atrakcji dla zwiedzających, zarówno tych którzy zdecydują się osobiście odwiedzić Muzeum w długi weekend, jak dla internautów, którzy wybiorą opcję wirtualnej wycieczki po muzealnych galeriach.

 

Na całym świecie Polska słynie z wybornej wódki. I choć jest ona niezaprzeczalnie jednym z nieodłącznych atrybutów polskości, można ją spotkać w najdalszych zakątkach naszego globu. Otwarte 12 czerwca 2018 r. Muzeum Polskiej Wódki prezentuje gościom wyjątkową historię narodowego trunku, opowiada o jego miejscu w polskiej historii, kulturze i tradycji, ale przede wszystkim przełamuje stereotypy z nim związane.

W najbliższy weekend od piątku do niedzieli (12-14 czerwca), na hasło: URODZINY do odebrania w muzealnej recepcji czeka 10% rabatu na zwiedzania połączone z degustacją Konesera. Z kolei dla  25 pierwszych fanów, którzy w sobotę na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki (https://www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki) opublikują w komentarzu pod postem autorski dedykowany urodzinowy toast, czekają zaproszenia na wirtualne zwiedzanie Muzeum w dniu 23 czerwca.

Historia w nowoczesnym wydaniu

Już sam teren, na którym powstało Muzeum Polskiej Wódki jest niezwykły i nieodłącznie związany z historią produkcji tego alkoholu. 500-letnią historię gorzałki można poznać w miejscu, gdzie po I wojnie światowej działała Warszawska Wytwórnia Wódek „Koneser”. Zabytkowe Centrum Praskie Koneser doskonale wpisuje się w misję Muzeum na stworzenie klimatycznej przestrzeni, która w jednym miejscu łączy tradycję z nowoczesnością i prezentuje wyjątkową historię „Polskiej Wódki” – Chronionego Oznaczenia Geograficznego.

Z jednej strony po przekroczeniu progu Muzeum na zwiedzającego czekają interaktywne ekspozycje, prezentacje i projekcje. Z drugiej Muzeum pełne jest historycznych eksponatów i urządzeń gorzelniczych. W odrestaurowanym i nowoczesnym budynku Muzeum, w miejscu dawnego Zakładu Rektyfikacji, znajdują się oryginalne, zabytkowe elementy, które dodają wnętrzom niepowtarzalnego uroku. Wśród nich znajdziemy m.in. stalowe schody prowadzące do sali kinowej – konstrukcję z lat świetności “Konesera”, klimatyczne fotele pochodzące z jednego z warszawskich teatrów, czy zbiór zabytkowych butelek. W Muzeum znajdziemy też przykłady dawnych reklam. Są one swoistą lekcją historii marketingowego designu ewoluującego na przestrzeni lat. Przewodnicy Muzeum podczas godzinnej wycieczki przybliżają także definicję Chronionego Oznaczenia Geograficznego „Polska Wódka”, którego święto obchodzimy co roku 13 stycznia.

Nowa rzeczywistość – nowe atrakcje online

Od otwarcia Muzeum mimo, że minęły zaledwie dwa lata, wiele się wydarzyło. Szczególnie ostatnie miesiące i panująca na całym świecie epidemia okazały się wyzwaniem dla  instytucji kultury.

Muzeum Polskiej Wódki od początku stawiało na rozwój i nieustanne szukanie sposobów na uatrakcyjnienie zwiedzania, doświadczenia historii „Polskiej Wódki” w możliwie najciekawszy i najodpowiedniejszy dla odbiorcy sposób. W odpowiedzi na izolację i zalecany dystans społeczny, w maju Muzeum uruchomiło zwiedzanie online. Na rynku wyróżnia je fakt, iż nie jest to skrócona wycieczka, a pełnowymiarowe zwiedzanie w trybie „live streamingu”, umożliwiające poznanie wszystkich galerii Muzeum oraz zadawanie pytań przewodnikom.

Tour po Muzeum to również szansa na poznanie różnic w walorach smakowych poszczególnych rodzajów „Polskiej Wódki”, w  Vodka Academy Bar, w której barmani opowiadają o wybranych rodzajach wódek.

Zwiedzający mają do wyboru dwie wersje zwiedzania – polsko- i angielskojęzyczną. Wirtualne wycieczki odbywają się w każdy wtorek i czwartek o godz. 19.00, można je zamówić na stronie internetowej Muzeum: https://bilety.muzeumpolskiejwodki.pl/termin.html?idw=22&idg=1.

Z okazji drugich urodzin Muzeum dla 25 pierwszych fanów, którzy w sobotą 13 czerwca na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki opublikują w komentarzu pod urodzinowym postem autorski dedykowany urodzinowy toast, czekają zaproszenia na wirtualne zwiedzanie Muzeum w wersji polskojęzycznej w dniu 23 czerwca.

Zwiedzanie Muzeum to jedna z ofert – co miesiąc nieodpłatnie można wziąć udział w spotkaniach z wyjątkowymi gośćmi, którzy zapraszani przez Andrzeja Szumowskiego, ojca idei Muzeum, rozmawiają o tradycjach związanych z polskim stołem. Nowy projekt edukacyjny przygotowany przez Polish Vodka Association (PVA) we współpracy z Muzeum Polskiej Wódki miał swoją premierę w czerwcu br. Transmitowane na żywo „Rozmowy o polskim stole” to dyskusje z udziałem wyjątkowych gości, podczas których przez pryzmat tradycji, kultury czy wreszcie historii poznajemy dzieje i rolę narodowego trunku. Pierwsza rozmowa z udziałem znanego szefa kuchni Karola Okrasy odbyła się 2 czerwca i jej relację video można zobaczyć na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki: https://www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki.

Kolejne spotkanie już 1 lipca, gościem będzie profesor Jarosław Dumanowski – historyk czasów nowożytnych, specjalizujący się m.in. w historii kultur oraz w kulturowej historii kuchni i jedzenia. Prof. Dumanowski, we współpracy z Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie wydaje najstarsze polskie książki kucharskie. Jako znany i ceniony popularyzator wiedzy o dawnej kuchni i członek Klubu Szefów Kuchni przybliży miejsce „Polskiej Wódki” w dawnych recepturach.

Spotkanie będzie transmitowane live na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki. Serdecznie zapraszamy!

Autocertyfikacja obiektów – akcja #pewniewmuzuem

Z myślą o odwiedzających, Muzeum Polskiej Wódki wprowadziło szereg zmian, adaptujących wnętrza i sposób zwiedzania do obowiązujących wytycznych sanitarnych, zgodnie z zaleceniami GIS. Pracownicy Muzeum poszli nawet o krok dalej – zainicjowali ogólnopolską akcję w zakresie autocertyfikacji obiektów muzealnych.

Aby goście mieli większą świadomość wprowadzonych zabezpieczeń i czuli się pewniej, szczegółowe informacje o wprowadzonych zmianach  powinny być umieszczone na witrynach internetowych obiektów w widocznym miejscu. To daje bezpośredni dostęp do wiedzy o zabezpieczeniach i powoduje, że obiekty stają się bardziej przyjazne zwiedzającemu. Inicjatywa #pewniewmuzeum zachęca do publikacji w widocznym miejscu logo akcji wraz z czytelnymi i jasnymi komunikatami o nowych wytycznych, które musiały zaimplementować muzea. Rekomenduje także informowanie odbiorców w mediach społecznościowych o przyłączeniu się do projektu i wprowadzonych w placówce modyfikacjach, np. w formie postów oraz/lub logo akcji umieszczonego na profilu placówki. Odwiedzający muzeum goście, zachęcani będą do relacjonowania wizyty na swoich profilach oraz oznaczania relacji hasztagiem #pewniewmuzeum.

Lokalnie akcję wspiera Warszawska Organizacja Turystyczna, która przygotowała dla swoich członków tablice informacyjne oraz dostosowane do wytycznych i przepisów regulaminy gotowe do opublikowania na witrynach www jednostek kultury. Inicjatywa ma jednak zdecydowanie charakter ogólnopolski. Jej pomysłodawcy liczą, że za przykładem WOT-u pójdą także inne lokalne organizacje wpierające kulturę i turystykę, a w szczególności muzea, którym dedykowana jest akcja #pewniewmuzeum. Dotychczas do akcji przyłączyły się: Stowarzyszenie Polskich Muzealników Prywatnych, Muzeum życia w PRL, Nowe Muzeum, Muzeum Mydła i Historii Brudu, City Talks.

Więcej informacji na temat Polskiej Wódki oraz  akcji #pewniewmuzeum można znaleźć na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum, #polishvodkamuseum

W czerwcu 2018 r., na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, otwarto Muzeum Polskiej Wódki - wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, które od 2018 przybliża historię narodowego trunku, który dzięki swoim bogatym dziejom i wspaniałej jakości został wpisany na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych. W atrakcyjny, nowoczesny i interaktywny sposób prezentowana jest zwiedzającym historia Polskiej Wódki, proces jej powstawania, a także surowce. Wycieczka po Muzeum to również szansa na poznanie różnic w walorach smakowych poszczególnych rodzajów Polskiej Wódki, w specjalnej przestrzeni edukacyjnej Vodka Academy Bar. Na zwiedzających Muzeum Gości w pięciu galeriach czekają wyjątkowe ekspozycje, projekcje filmowe, unikatowe eksponaty historycznych butelek, a także wiele informacji i ciekawostek związanych z wpływem Polskiej Wódki na kształtowanie się polskiej kultury i tradycji oraz jej międzynarodową renomę.

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się
na terenie Polski.

Poza definicją tym, co wyróżnia Polską Wódkę, na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji
i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące
to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka New agreement signed: the four-star Golden Tulip Balice Kraków hotel will welcom Biuro prasowe
2020-11-25 | 16:00

New agreement signed: the four-star Golden Tulip Balice Kraków hotel will welcom

At the Metropolo by Golden Tulip hotel in Kraków, Grzegorz Olchawski (CEO 3GO Sp z o.o. S.K.A) and Adam Konieczny (Louvre Hotels Group) signed an agreement regarding the management of the
Turystyka Umowa podpisana: czterogwiazdkowy hotel Golden Tulip Balice Kraków powita gości
2020-11-25 | 14:00

Umowa podpisana: czterogwiazdkowy hotel Golden Tulip Balice Kraków powita gości

W hotelu Metropolo by Golden Tulip w Krakowie Grzegorz Olchawski (CEO 3GO Sp z o.o. s.k.a) oraz Adam Konieczny (Louvre Hotels Group) podpisali porozumienie dotyczące zarządzania nowopowstającym
Turystyka Pierwsza mobilna sieć hoteli w Polsce
2020-11-18 | 13:00

Pierwsza mobilna sieć hoteli w Polsce

Good Spot to pierwsza w Polsce mobilna sieć hoteli, skierowana do osób, które wierzą w wakacje z dala od tłumów, poza utartym szlakiem. To zupełnie nowe podejście do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Farmacja

W wyniku pandemii tysiące chorych na osteoporozę pozostają bez pomocy. Lekarze i pacjenci apelują o proste zmiany umożliwiające diagnostykę i leczenie [DEPESZA]

Na osteoporozę choruje w Polsce aż 2,1 mln osób, a liczba nowych przypadków rośnie. Nieleczona prowadzi do niepełnosprawności i trwałego kalectwa, a nawet śmierci. Tymczasem pandemia COVID-19 spowodowała kilkumiesięczny przestój w diagnostyce i terapii tej choroby. Dane NFZ pokazują, że liczba porad udzielonych w poradniach leczenia osteoporozy spadła w tym roku o ponad 20 proc., a wizyt w gabinetach reumatologów i ortopedów – o 1/3. Lekarze alarmują, że opóźnienia będą mieć nieodwracalne konsekwencje dla tysięcy pacjentów, i apelują do Ministerstwa Zdrowia o wdrożenie prostych rozwiązań, które odciążą system. 

 

Infrastruktura

Firmy budowlane nie odczuwają dużego spowolnienia. Osłabienie koniunktury w budownictwie spodziewane jest w przyszłym roku

Pandemia nie zatrzymała budowlanki. Jak pokazuje listopadowa ankieta PZPB, firmy budowlane mają zapełnione portfele zleceń pozyskanych jeszcze przed pandemią COVID-19, a większość z nich pracuje w tej chwili z 80–90-proc. wydajnością. Ostatnie miesiące przyniosły pewne odbicie zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym. Branża budowlana musi jednak przygotować się na skutki kryzysu gospodarczego w następstwie pandemii, choć osłabienie koniunktury pojawi się z pewnym opóźnieniem.

Serwis specjalny

Wyprzedaże u dealerów mają pobudzić sprzedaż aut przed końcem grudnia. Mimo to w całym roku spadki przekroczą 20 proc.

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych przez pierwsze 10 miesięcy 2020 roku spadła o 26 proc. Po 20 dniach listopada widać większe zainteresowanie klientów – w osobówkach wzrost sięgnął 7 proc., w autach dostawczych – 26,5 proc. r/r. To może być efekt rozpoczętych wyprzedaży roczników 2020. Pod tym względem pandemiczny rok nie będzie znacząco różnił się od poprzednich. Tym bardziej że od 2021 roku wchodzi w życie nowa norma Euro 6d związana z emisją spalin. Przedstawiciele branży podkreślają, że każdy impuls popytowy byłby na wagę złota, np. programy dopłat połączone ze złomowaniem.

 
 

Infrastruktura

Mniejsze miasta dzięki pandemii mogą zahamować odpływ ludności. Nowych mieszkańców przyciągnęłyby inwestycje w czyste środowisko i oferta mieszkań na wynajem

Wyludnianie się małych i średnich miast i ucieczka młodych do większych aglomeracji to zjawisko obserwowane od dawna. Dzięki pandemii i pracy zdalnej okazało się, że nie trzeba mieszkać blisko miejsca pracy, co może okazać się szansą dla mniejszych ośrodków. Ich dużym plusem są też niższe koszty utrzymania. Jeśli lokalne społeczności zaproponują wykształconym ludziom warunki do wygodnego i przyjemnego życia, m.in. czyste środowisko i atrakcyjną ofertę mieszkaniową, będą mogły konkurować z większymi miastami o nowych mieszkańców. To może pomóc samorządom pozyskać wykwalifikowanych pracowników m.in. do pracy w urzędach, szpitalach czy szkołach.