Komunikaty PR

Accor rozwija marki premium i resorty w Europie Północnej

2021-12-22  |  15:00
Biuro prasowe

Accor, wiodąca na świecie grupa hotelarska posiadająca jeden z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów, rozwija się w Europie Północnej, z 39 proc. udziału w rynku marek. W całym regionie Accor posiada ponad 1100 hoteli i 160 tys. pokoi oraz portfolio ponad 20 marek w 31 krajach, od Irlandii po Rosję.

Dynamiczny rozwój marek klasy premium w Europie nabrał tempa, gdy w 2021 roku Grupa Accor podpisała umowy na 16 hoteli sygnowanych markami Mövenpick, Swissôtel i MGallery, po czym otworzyła kolejnych sześć obiektów, po dwa dla każdej z tych marek. Wzmocnienie tej klasy obiektów Accor w regionie można ująć w liczbach: ponad 1000  oddanych do użytku pokoi i 2500 zaplanowanych.

Silny popyt na sektor kurortów w ciągu ostatnich 15 miesięcy znalazł odzwierciedlenie w rozwoju Accor w Europie Północnej: 11 z 16 podpisanych przez Accor obiektów premium w tym regionie sklasyfikowanych jest jako resorty.

Podsumowując rosnącą popularność obiektów wypoczynkowych w Europie, Camil Yazbeck, Senior Vice President Development, Accor Northern Europe, powiedział: Accor jest jednym z trzech światowych liderów w dziedzinie hoteli wypoczynkowych, co ma odzwierciedlenie w zaufaniu naszych partnerów do wspólnego rozwoju w tym roku. Sektor ten odznacza się ogromnym rozwojem w Europie Północnej, w regionie, który wcześniej nie był zdominowany przez tego rodzaju obiekty. Wspomniany przyrost obrazuje zmianę potrzeb konsumentów i więcej możliwości do odwiedzania niesamowitych wybrzeży i krain, jakie znamy w tej części Europy. Oczekujemy, że ta dynamika dla Accor sektorze kurortów, poparta silnym planem rozwoju, będzie kontynuowana.

Wzrost zasięgu marek premium Accor odbywał się za sprawą rozwoju Mövenpick Hotels & Resorts, co zaowocowało powiększeniem portfolio tej marki w regionie o 40% w 2021 roku i podpisaniem w 2021 r. ośmiu hoteli Mövenpick z ponad 1300 pokojami. Ekspansja marki Mövenpick najintensywniej przebiegała w Europie Wschodniej, wraz z trzema obiektami podpisanymi w tym roku w Polsce. W 2021 r. Accor otworzył w regionie dwa hotele tej marki: Mövenpick Hotel Lalez Durres w Albanii i Mövenpick Bazylea w Szwajcarii. Przewiduje się, że Mövenpick osiągnie globalny wzrost o 50% w ciągu najbliższych pięciu lat.

Swissôtel, marka o szwajcarskich korzeniach, również odnotowała znaczący rozwój. Na początku 2021 roku Accor otworzył flagowy obiekt w Szwajcarii, Swissôtel Kursaal Berno, a niedawno dołączył Swissôtel Wellness Resort Alatau Ałmaty w Kazachstanie. Grupa podpisała ponadto w 2021 r. umowy na kolejne cztery hotele i rezydencje Swissôtel.

Europa Wschodnia rozwijała portfolio marek premium MGallery za sprawą podpisania umów na trzy hotele w Polsce, Chorwacji i Albanii. Dziś Accor posiada 16 hoteli w kolekcji MGallery w Europie Północnej i planuje 50% wzrost marki w regionie w ciągu najbliższych trzech lat.

Omawiając powiększenie zasięgu w Europie, Camil Yazbeck dodał: „W ciągu ostatnich pięciu lat Accor przekształcił swoje portfolio, wzrastając z 16 marek do ponad 40, koncentrując się jednocześnie na segmentach o wysokiej wartości, w tym ultraluksusowych, markach luksusowych i premium. W tych dziedzinach widzimy dzisiaj szczególny progres. Marki premium stanowią 22% naszego ogólnego asortymentu w Europie Północnej i zdominowały naszą strategię rozwoju w 2021 roku. Mövenpick i Swissôtel to silne szwajcarskie marki, a MGallery to marka butikowa, dzięki czemu jest dokładnie tym, czego szukają dzisiejsi goście, szczególnie w erze post-Covid. Pullman pozostaje w centrum zainteresowania w regionie Gruzji, Niemiec i Bułgarii. Wspomniane wzmocnienie w 2021 roku to wyraźna oznaka siły naszych marek oraz zaufania, jakie Accor i nasi partnerzy pokładają w ożywiającym się rynku”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.