Komunikaty PR

Accor rozwija marki premium i resorty w Europie Północnej

2021-12-22  |  15:00
Biuro prasowe

Accor, wiodąca na świecie grupa hotelarska posiadająca jeden z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów, rozwija się w Europie Północnej, z 39 proc. udziału w rynku marek. W całym regionie Accor posiada ponad 1100 hoteli i 160 tys. pokoi oraz portfolio ponad 20 marek w 31 krajach, od Irlandii po Rosję.

Dynamiczny rozwój marek klasy premium w Europie nabrał tempa, gdy w 2021 roku Grupa Accor podpisała umowy na 16 hoteli sygnowanych markami Mövenpick, Swissôtel i MGallery, po czym otworzyła kolejnych sześć obiektów, po dwa dla każdej z tych marek. Wzmocnienie tej klasy obiektów Accor w regionie można ująć w liczbach: ponad 1000  oddanych do użytku pokoi i 2500 zaplanowanych.

Silny popyt na sektor kurortów w ciągu ostatnich 15 miesięcy znalazł odzwierciedlenie w rozwoju Accor w Europie Północnej: 11 z 16 podpisanych przez Accor obiektów premium w tym regionie sklasyfikowanych jest jako resorty.

Podsumowując rosnącą popularność obiektów wypoczynkowych w Europie, Camil Yazbeck, Senior Vice President Development, Accor Northern Europe, powiedział: Accor jest jednym z trzech światowych liderów w dziedzinie hoteli wypoczynkowych, co ma odzwierciedlenie w zaufaniu naszych partnerów do wspólnego rozwoju w tym roku. Sektor ten odznacza się ogromnym rozwojem w Europie Północnej, w regionie, który wcześniej nie był zdominowany przez tego rodzaju obiekty. Wspomniany przyrost obrazuje zmianę potrzeb konsumentów i więcej możliwości do odwiedzania niesamowitych wybrzeży i krain, jakie znamy w tej części Europy. Oczekujemy, że ta dynamika dla Accor sektorze kurortów, poparta silnym planem rozwoju, będzie kontynuowana.

Wzrost zasięgu marek premium Accor odbywał się za sprawą rozwoju Mövenpick Hotels & Resorts, co zaowocowało powiększeniem portfolio tej marki w regionie o 40% w 2021 roku i podpisaniem w 2021 r. ośmiu hoteli Mövenpick z ponad 1300 pokojami. Ekspansja marki Mövenpick najintensywniej przebiegała w Europie Wschodniej, wraz z trzema obiektami podpisanymi w tym roku w Polsce. W 2021 r. Accor otworzył w regionie dwa hotele tej marki: Mövenpick Hotel Lalez Durres w Albanii i Mövenpick Bazylea w Szwajcarii. Przewiduje się, że Mövenpick osiągnie globalny wzrost o 50% w ciągu najbliższych pięciu lat.

Swissôtel, marka o szwajcarskich korzeniach, również odnotowała znaczący rozwój. Na początku 2021 roku Accor otworzył flagowy obiekt w Szwajcarii, Swissôtel Kursaal Berno, a niedawno dołączył Swissôtel Wellness Resort Alatau Ałmaty w Kazachstanie. Grupa podpisała ponadto w 2021 r. umowy na kolejne cztery hotele i rezydencje Swissôtel.

Europa Wschodnia rozwijała portfolio marek premium MGallery za sprawą podpisania umów na trzy hotele w Polsce, Chorwacji i Albanii. Dziś Accor posiada 16 hoteli w kolekcji MGallery w Europie Północnej i planuje 50% wzrost marki w regionie w ciągu najbliższych trzech lat.

Omawiając powiększenie zasięgu w Europie, Camil Yazbeck dodał: „W ciągu ostatnich pięciu lat Accor przekształcił swoje portfolio, wzrastając z 16 marek do ponad 40, koncentrując się jednocześnie na segmentach o wysokiej wartości, w tym ultraluksusowych, markach luksusowych i premium. W tych dziedzinach widzimy dzisiaj szczególny progres. Marki premium stanowią 22% naszego ogólnego asortymentu w Europie Północnej i zdominowały naszą strategię rozwoju w 2021 roku. Mövenpick i Swissôtel to silne szwajcarskie marki, a MGallery to marka butikowa, dzięki czemu jest dokładnie tym, czego szukają dzisiejsi goście, szczególnie w erze post-Covid. Pullman pozostaje w centrum zainteresowania w regionie Gruzji, Niemiec i Bułgarii. Wspomniane wzmocnienie w 2021 roku to wyraźna oznaka siły naszych marek oraz zaufania, jakie Accor i nasi partnerzy pokładają w ożywiającym się rynku”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.