Komunikaty PR

Accor rozwija marki premium i resorty w Europie Północnej

2021-12-22  |  15:00
Biuro prasowe

Accor, wiodąca na świecie grupa hotelarska posiadająca jeden z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów, rozwija się w Europie Północnej, z 39 proc. udziału w rynku marek. W całym regionie Accor posiada ponad 1100 hoteli i 160 tys. pokoi oraz portfolio ponad 20 marek w 31 krajach, od Irlandii po Rosję.

Dynamiczny rozwój marek klasy premium w Europie nabrał tempa, gdy w 2021 roku Grupa Accor podpisała umowy na 16 hoteli sygnowanych markami Mövenpick, Swissôtel i MGallery, po czym otworzyła kolejnych sześć obiektów, po dwa dla każdej z tych marek. Wzmocnienie tej klasy obiektów Accor w regionie można ująć w liczbach: ponad 1000  oddanych do użytku pokoi i 2500 zaplanowanych.

Silny popyt na sektor kurortów w ciągu ostatnich 15 miesięcy znalazł odzwierciedlenie w rozwoju Accor w Europie Północnej: 11 z 16 podpisanych przez Accor obiektów premium w tym regionie sklasyfikowanych jest jako resorty.

Podsumowując rosnącą popularność obiektów wypoczynkowych w Europie, Camil Yazbeck, Senior Vice President Development, Accor Northern Europe, powiedział: Accor jest jednym z trzech światowych liderów w dziedzinie hoteli wypoczynkowych, co ma odzwierciedlenie w zaufaniu naszych partnerów do wspólnego rozwoju w tym roku. Sektor ten odznacza się ogromnym rozwojem w Europie Północnej, w regionie, który wcześniej nie był zdominowany przez tego rodzaju obiekty. Wspomniany przyrost obrazuje zmianę potrzeb konsumentów i więcej możliwości do odwiedzania niesamowitych wybrzeży i krain, jakie znamy w tej części Europy. Oczekujemy, że ta dynamika dla Accor sektorze kurortów, poparta silnym planem rozwoju, będzie kontynuowana.

Wzrost zasięgu marek premium Accor odbywał się za sprawą rozwoju Mövenpick Hotels & Resorts, co zaowocowało powiększeniem portfolio tej marki w regionie o 40% w 2021 roku i podpisaniem w 2021 r. ośmiu hoteli Mövenpick z ponad 1300 pokojami. Ekspansja marki Mövenpick najintensywniej przebiegała w Europie Wschodniej, wraz z trzema obiektami podpisanymi w tym roku w Polsce. W 2021 r. Accor otworzył w regionie dwa hotele tej marki: Mövenpick Hotel Lalez Durres w Albanii i Mövenpick Bazylea w Szwajcarii. Przewiduje się, że Mövenpick osiągnie globalny wzrost o 50% w ciągu najbliższych pięciu lat.

Swissôtel, marka o szwajcarskich korzeniach, również odnotowała znaczący rozwój. Na początku 2021 roku Accor otworzył flagowy obiekt w Szwajcarii, Swissôtel Kursaal Berno, a niedawno dołączył Swissôtel Wellness Resort Alatau Ałmaty w Kazachstanie. Grupa podpisała ponadto w 2021 r. umowy na kolejne cztery hotele i rezydencje Swissôtel.

Europa Wschodnia rozwijała portfolio marek premium MGallery za sprawą podpisania umów na trzy hotele w Polsce, Chorwacji i Albanii. Dziś Accor posiada 16 hoteli w kolekcji MGallery w Europie Północnej i planuje 50% wzrost marki w regionie w ciągu najbliższych trzech lat.

Omawiając powiększenie zasięgu w Europie, Camil Yazbeck dodał: „W ciągu ostatnich pięciu lat Accor przekształcił swoje portfolio, wzrastając z 16 marek do ponad 40, koncentrując się jednocześnie na segmentach o wysokiej wartości, w tym ultraluksusowych, markach luksusowych i premium. W tych dziedzinach widzimy dzisiaj szczególny progres. Marki premium stanowią 22% naszego ogólnego asortymentu w Europie Północnej i zdominowały naszą strategię rozwoju w 2021 roku. Mövenpick i Swissôtel to silne szwajcarskie marki, a MGallery to marka butikowa, dzięki czemu jest dokładnie tym, czego szukają dzisiejsi goście, szczególnie w erze post-Covid. Pullman pozostaje w centrum zainteresowania w regionie Gruzji, Niemiec i Bułgarii. Wspomniane wzmocnienie w 2021 roku to wyraźna oznaka siły naszych marek oraz zaufania, jakie Accor i nasi partnerzy pokładają w ożywiającym się rynku”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki! Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:35

Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!

Niebo od zawsze stanowiło granicę między marzeniami a rzeczywistością. To tam kierowały się spojrzenia wynalazców, marzycieli i pasjonatów, którzy pragnęli odkrywać
Turystyka Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
2024-11-22 | 01:00

Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024

Choć mody w świecie designu zmieniają się nieustannie, są rzeczy, które skutecznie im się opierają. Jak krzesła z giętego drewna. Od 1850 roku, kiedy w wiedeńskiej Café
Turystyka Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
2024-11-17 | 01:00

Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli

Pricing to niezwykle ważny proces, podczas którego firmy sektora HoReCa określają ceny, po których będą sprzedawać swoje usługi i produkty. Proces ten powinien stanowić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.