Komunikaty PR

Accor rozwija marki premium i resorty w Europie Północnej

2021-12-22  |  15:00
Biuro prasowe

Accor, wiodąca na świecie grupa hotelarska posiadająca jeden z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów, rozwija się w Europie Północnej, z 39 proc. udziału w rynku marek. W całym regionie Accor posiada ponad 1100 hoteli i 160 tys. pokoi oraz portfolio ponad 20 marek w 31 krajach, od Irlandii po Rosję.

Dynamiczny rozwój marek klasy premium w Europie nabrał tempa, gdy w 2021 roku Grupa Accor podpisała umowy na 16 hoteli sygnowanych markami Mövenpick, Swissôtel i MGallery, po czym otworzyła kolejnych sześć obiektów, po dwa dla każdej z tych marek. Wzmocnienie tej klasy obiektów Accor w regionie można ująć w liczbach: ponad 1000  oddanych do użytku pokoi i 2500 zaplanowanych.

Silny popyt na sektor kurortów w ciągu ostatnich 15 miesięcy znalazł odzwierciedlenie w rozwoju Accor w Europie Północnej: 11 z 16 podpisanych przez Accor obiektów premium w tym regionie sklasyfikowanych jest jako resorty.

Podsumowując rosnącą popularność obiektów wypoczynkowych w Europie, Camil Yazbeck, Senior Vice President Development, Accor Northern Europe, powiedział: Accor jest jednym z trzech światowych liderów w dziedzinie hoteli wypoczynkowych, co ma odzwierciedlenie w zaufaniu naszych partnerów do wspólnego rozwoju w tym roku. Sektor ten odznacza się ogromnym rozwojem w Europie Północnej, w regionie, który wcześniej nie był zdominowany przez tego rodzaju obiekty. Wspomniany przyrost obrazuje zmianę potrzeb konsumentów i więcej możliwości do odwiedzania niesamowitych wybrzeży i krain, jakie znamy w tej części Europy. Oczekujemy, że ta dynamika dla Accor sektorze kurortów, poparta silnym planem rozwoju, będzie kontynuowana.

Wzrost zasięgu marek premium Accor odbywał się za sprawą rozwoju Mövenpick Hotels & Resorts, co zaowocowało powiększeniem portfolio tej marki w regionie o 40% w 2021 roku i podpisaniem w 2021 r. ośmiu hoteli Mövenpick z ponad 1300 pokojami. Ekspansja marki Mövenpick najintensywniej przebiegała w Europie Wschodniej, wraz z trzema obiektami podpisanymi w tym roku w Polsce. W 2021 r. Accor otworzył w regionie dwa hotele tej marki: Mövenpick Hotel Lalez Durres w Albanii i Mövenpick Bazylea w Szwajcarii. Przewiduje się, że Mövenpick osiągnie globalny wzrost o 50% w ciągu najbliższych pięciu lat.

Swissôtel, marka o szwajcarskich korzeniach, również odnotowała znaczący rozwój. Na początku 2021 roku Accor otworzył flagowy obiekt w Szwajcarii, Swissôtel Kursaal Berno, a niedawno dołączył Swissôtel Wellness Resort Alatau Ałmaty w Kazachstanie. Grupa podpisała ponadto w 2021 r. umowy na kolejne cztery hotele i rezydencje Swissôtel.

Europa Wschodnia rozwijała portfolio marek premium MGallery za sprawą podpisania umów na trzy hotele w Polsce, Chorwacji i Albanii. Dziś Accor posiada 16 hoteli w kolekcji MGallery w Europie Północnej i planuje 50% wzrost marki w regionie w ciągu najbliższych trzech lat.

Omawiając powiększenie zasięgu w Europie, Camil Yazbeck dodał: „W ciągu ostatnich pięciu lat Accor przekształcił swoje portfolio, wzrastając z 16 marek do ponad 40, koncentrując się jednocześnie na segmentach o wysokiej wartości, w tym ultraluksusowych, markach luksusowych i premium. W tych dziedzinach widzimy dzisiaj szczególny progres. Marki premium stanowią 22% naszego ogólnego asortymentu w Europie Północnej i zdominowały naszą strategię rozwoju w 2021 roku. Mövenpick i Swissôtel to silne szwajcarskie marki, a MGallery to marka butikowa, dzięki czemu jest dokładnie tym, czego szukają dzisiejsi goście, szczególnie w erze post-Covid. Pullman pozostaje w centrum zainteresowania w regionie Gruzji, Niemiec i Bułgarii. Wspomniane wzmocnienie w 2021 roku to wyraźna oznaka siły naszych marek oraz zaufania, jakie Accor i nasi partnerzy pokładają w ożywiającym się rynku”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.