Komunikaty PR

Bilet lotniczy za 0,15 EUR? Z Kiwi.com to możliwe!

2022-04-12  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.2 MB )

Wyszukiwarka tanich podróży i firma z sektora traveltech, będzie obchodzić swoje 10-lecie. Kiwi.com to start-up, który udostępnił światu koncepcję Virtual Interlining - innowację w dokonywaniu rezerwacji i wyborze planu podróży w oparciu o najlepszą trasę w najlepszej cenie, pośród wszystkich linii lotniczych na świecie. Najtańsza rezerwacja w historii firmy to lot z Budapesztu do Aten za 0,02 EUR, a w Polsce z Gdańska do Londynu, który kosztował zaledwie 0,15 EUR. Rekordzista podróżował z 36 bagażami. Kiwi.com połączyła miasta i lotniska, które wcześniej nie były połączone. Jak zmieniła się firma i branża travel w trakcie ostatniej dekady? O tym opowiada Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com.

„Połączyliśmy lotniska i miasta, które wcześniej nie były połączone – dzięki temu, umożliwiliśmy naszym klientom zaoszczędzić znaczną część środków na dokonywanych rezerwacjach. Umożliwiliśmy przemieszczanie się na własną rękę, korzystając z naszych unikatowych tras, których nikt nigdy wcześniej nie oferował.” -  mówi Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com.

Podróżowanie nadal może być proste. Po to Kiwi.com opracowała koncepcję Virtual Interlining. Wyszukuje on miliony opcji lotów i tras w czasie rzeczywistym, które nie są podyktowane umowami code share z liniami lotniczymi lub ograniczane przez to, czy najlepsza trasa zawiera zarówno tradycyjnych, jak i tanich przewoźników.

Ostatnia dekada - najciekawsze fakty

W trakcie minionej dekady:

  • Ponad 50 mln sprzedanych miejsc
  • 10 mln pasażerów podróżowało dzięki Virtually Interline,
  • Ponad 1,2 miliona pasażerów przewinęło się przez najczęściej odwiedzane lotnisko Kiwi.com w Barcelonie,
  • Rekordzista podróżował z 36 bagażami!,
  • …a najtańszy bilet kosztował zaledwie 0,02 EUR
  • W marcu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli  58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

Trudne początki…

„10 lat temu nie obowiązywały właściwie żadne zasady, byliśmy wolni duchem i działaliśmy kierując się intuicją. W praktyce wyglądało to tak, że rano mieliśmy pomysł, a do północy był on już w fazie realizacji. Szczęście nam sprzyjało. Jednak, kierując się instynktem można popełnić wiele błędów, a te nas nie ominęły, np. inwestycje w projekty, które nie powiodły się. Myślę, że gdybyśmy byli wówczas lepiej przygotowani, uchroniłoby to nas przed błędami, które popełniliśmy na samym początku. Dziś mija 10 lat odkąd działamy na skalę międzynarodową, bardzo profesjonalnie, nie pod wpływem impulsu. Dzisiaj Kiwi.com to stabilnie rozwijająca się firma, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie.” - mówi Oliver Dlouhy

Ostatnie 2 lata w branży travel

Ostatnie dwa lata były niezwykle wymagające dla całej branży turystycznej, a w historii Kiwi.com był to największy test na przetrwanie. W ciągu zaledwie kilku dni liczba rezerwacji spadła z kilku tysięcy do zaledwie kilku biletów dziennie. 97% lotów było uziemionych. Kiwi.com nie była przygotowana na tak duży spadek, podobnie zresztą jak linie lotnicze. Dziesiątki tysięcy klientów, którzy “gdzieś utknęli”, a którzy musieli wrócić jakoś do domu, byli priorytetem. Kolejne tygodnie i miesiące nie były łatwe i i firma musiała zakładać i analizować różne scenariusze, aby być gotową do podejmowania ważnych decyzji, dotyczących pracowników, cash flow, finansowania, działań wspierających naszych klientów, czy często nie przejrzystych zasad refundacji, oferowanych przez linie lotnicze. Wszystko po to, by zapewnić ciągłość biznesu. Kiwi.com dostosowała się do nowych okoliczności, a jej inwestor (General Atlantic) obdarzył wielkim zaufaniem. Dzięki temu udało się utrzymać zatrudnienie i zachować cały zespół. Z biznesowego punktu widzenia, chociaż Kiwi.com odnotowała prawie 50% spadek rezerwacji w latach 2019-2020, dziś obserwuje powrót do poziomów sprzed pandemii.

Czy jest popyt na podróżowanie?

Obecnie Kiwi.com obserwuje wyraźne ożywienie i rosnące zainteresowanie lotami. Popyt na bilety w tym roku jak na razie jest na poziomie z 2019 roku. Najczęściej rezerwowane miejsca docelowe w tym roku, czyli Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia, to również najczęściej rezerwowane kierunki sprzed okresu pandemii ( w 2019 roku były to Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Francja i USA). W marcu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli  58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

 

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z
Turystyka Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści
2024-04-18 | 14:45

Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści

Zbliża się majówka, która w 2024 roku będzie wyjątkowa. Nie dość, że dla wielu potrwa ona aż dziewięć dni, to jest szansą na wypróbowanie najlepszych atrakcji w
Turystyka Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
2024-04-15 | 11:00

Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę

10 kwietnia br. w Centrum Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki odbyło się Forum Turystyki w Krakowie. Jednym z punktów programu była debata dotycząca postulatów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.