Komunikaty PR

Bilet lotniczy za 0,15 EUR? Z Kiwi.com to możliwe!

2022-04-12  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.2 MB )

Wyszukiwarka tanich podróży i firma z sektora traveltech, będzie obchodzić swoje 10-lecie. Kiwi.com to start-up, który udostępnił światu koncepcję Virtual Interlining - innowację w dokonywaniu rezerwacji i wyborze planu podróży w oparciu o najlepszą trasę w najlepszej cenie, pośród wszystkich linii lotniczych na świecie. Najtańsza rezerwacja w historii firmy to lot z Budapesztu do Aten za 0,02 EUR, a w Polsce z Gdańska do Londynu, który kosztował zaledwie 0,15 EUR. Rekordzista podróżował z 36 bagażami. Kiwi.com połączyła miasta i lotniska, które wcześniej nie były połączone. Jak zmieniła się firma i branża travel w trakcie ostatniej dekady? O tym opowiada Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com.

„Połączyliśmy lotniska i miasta, które wcześniej nie były połączone – dzięki temu, umożliwiliśmy naszym klientom zaoszczędzić znaczną część środków na dokonywanych rezerwacjach. Umożliwiliśmy przemieszczanie się na własną rękę, korzystając z naszych unikatowych tras, których nikt nigdy wcześniej nie oferował.” -  mówi Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com.

Podróżowanie nadal może być proste. Po to Kiwi.com opracowała koncepcję Virtual Interlining. Wyszukuje on miliony opcji lotów i tras w czasie rzeczywistym, które nie są podyktowane umowami code share z liniami lotniczymi lub ograniczane przez to, czy najlepsza trasa zawiera zarówno tradycyjnych, jak i tanich przewoźników.

Ostatnia dekada - najciekawsze fakty

W trakcie minionej dekady:

  • Ponad 50 mln sprzedanych miejsc
  • 10 mln pasażerów podróżowało dzięki Virtually Interline,
  • Ponad 1,2 miliona pasażerów przewinęło się przez najczęściej odwiedzane lotnisko Kiwi.com w Barcelonie,
  • Rekordzista podróżował z 36 bagażami!,
  • …a najtańszy bilet kosztował zaledwie 0,02 EUR
  • W marcu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli  58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

Trudne początki…

„10 lat temu nie obowiązywały właściwie żadne zasady, byliśmy wolni duchem i działaliśmy kierując się intuicją. W praktyce wyglądało to tak, że rano mieliśmy pomysł, a do północy był on już w fazie realizacji. Szczęście nam sprzyjało. Jednak, kierując się instynktem można popełnić wiele błędów, a te nas nie ominęły, np. inwestycje w projekty, które nie powiodły się. Myślę, że gdybyśmy byli wówczas lepiej przygotowani, uchroniłoby to nas przed błędami, które popełniliśmy na samym początku. Dziś mija 10 lat odkąd działamy na skalę międzynarodową, bardzo profesjonalnie, nie pod wpływem impulsu. Dzisiaj Kiwi.com to stabilnie rozwijająca się firma, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie.” - mówi Oliver Dlouhy

Ostatnie 2 lata w branży travel

Ostatnie dwa lata były niezwykle wymagające dla całej branży turystycznej, a w historii Kiwi.com był to największy test na przetrwanie. W ciągu zaledwie kilku dni liczba rezerwacji spadła z kilku tysięcy do zaledwie kilku biletów dziennie. 97% lotów było uziemionych. Kiwi.com nie była przygotowana na tak duży spadek, podobnie zresztą jak linie lotnicze. Dziesiątki tysięcy klientów, którzy “gdzieś utknęli”, a którzy musieli wrócić jakoś do domu, byli priorytetem. Kolejne tygodnie i miesiące nie były łatwe i i firma musiała zakładać i analizować różne scenariusze, aby być gotową do podejmowania ważnych decyzji, dotyczących pracowników, cash flow, finansowania, działań wspierających naszych klientów, czy często nie przejrzystych zasad refundacji, oferowanych przez linie lotnicze. Wszystko po to, by zapewnić ciągłość biznesu. Kiwi.com dostosowała się do nowych okoliczności, a jej inwestor (General Atlantic) obdarzył wielkim zaufaniem. Dzięki temu udało się utrzymać zatrudnienie i zachować cały zespół. Z biznesowego punktu widzenia, chociaż Kiwi.com odnotowała prawie 50% spadek rezerwacji w latach 2019-2020, dziś obserwuje powrót do poziomów sprzed pandemii.

Czy jest popyt na podróżowanie?

Obecnie Kiwi.com obserwuje wyraźne ożywienie i rosnące zainteresowanie lotami. Popyt na bilety w tym roku jak na razie jest na poziomie z 2019 roku. Najczęściej rezerwowane miejsca docelowe w tym roku, czyli Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia, to również najczęściej rezerwowane kierunki sprzed okresu pandemii ( w 2019 roku były to Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Francja i USA). W marcu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli  58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

 

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie. Biuro prasowe
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.