Komunikaty PR

Bilet lotniczy za 0,15 EUR? Z Kiwi.com to możliwe!

2022-04-12  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.2 MB )

Wyszukiwarka tanich podróży i firma z sektora traveltech, będzie obchodzić swoje 10-lecie. Kiwi.com to start-up, który udostępnił światu koncepcję Virtual Interlining - innowację w dokonywaniu rezerwacji i wyborze planu podróży w oparciu o najlepszą trasę w najlepszej cenie, pośród wszystkich linii lotniczych na świecie. Najtańsza rezerwacja w historii firmy to lot z Budapesztu do Aten za 0,02 EUR, a w Polsce z Gdańska do Londynu, który kosztował zaledwie 0,15 EUR. Rekordzista podróżował z 36 bagażami. Kiwi.com połączyła miasta i lotniska, które wcześniej nie były połączone. Jak zmieniła się firma i branża travel w trakcie ostatniej dekady? O tym opowiada Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com.

„Połączyliśmy lotniska i miasta, które wcześniej nie były połączone – dzięki temu, umożliwiliśmy naszym klientom zaoszczędzić znaczną część środków na dokonywanych rezerwacjach. Umożliwiliśmy przemieszczanie się na własną rękę, korzystając z naszych unikatowych tras, których nikt nigdy wcześniej nie oferował.” -  mówi Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com.

Podróżowanie nadal może być proste. Po to Kiwi.com opracowała koncepcję Virtual Interlining. Wyszukuje on miliony opcji lotów i tras w czasie rzeczywistym, które nie są podyktowane umowami code share z liniami lotniczymi lub ograniczane przez to, czy najlepsza trasa zawiera zarówno tradycyjnych, jak i tanich przewoźników.

Ostatnia dekada - najciekawsze fakty

W trakcie minionej dekady:

  • Ponad 50 mln sprzedanych miejsc
  • 10 mln pasażerów podróżowało dzięki Virtually Interline,
  • Ponad 1,2 miliona pasażerów przewinęło się przez najczęściej odwiedzane lotnisko Kiwi.com w Barcelonie,
  • Rekordzista podróżował z 36 bagażami!,
  • …a najtańszy bilet kosztował zaledwie 0,02 EUR
  • W marcu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli  58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

Trudne początki…

„10 lat temu nie obowiązywały właściwie żadne zasady, byliśmy wolni duchem i działaliśmy kierując się intuicją. W praktyce wyglądało to tak, że rano mieliśmy pomysł, a do północy był on już w fazie realizacji. Szczęście nam sprzyjało. Jednak, kierując się instynktem można popełnić wiele błędów, a te nas nie ominęły, np. inwestycje w projekty, które nie powiodły się. Myślę, że gdybyśmy byli wówczas lepiej przygotowani, uchroniłoby to nas przed błędami, które popełniliśmy na samym początku. Dziś mija 10 lat odkąd działamy na skalę międzynarodową, bardzo profesjonalnie, nie pod wpływem impulsu. Dzisiaj Kiwi.com to stabilnie rozwijająca się firma, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie.” - mówi Oliver Dlouhy

Ostatnie 2 lata w branży travel

Ostatnie dwa lata były niezwykle wymagające dla całej branży turystycznej, a w historii Kiwi.com był to największy test na przetrwanie. W ciągu zaledwie kilku dni liczba rezerwacji spadła z kilku tysięcy do zaledwie kilku biletów dziennie. 97% lotów było uziemionych. Kiwi.com nie była przygotowana na tak duży spadek, podobnie zresztą jak linie lotnicze. Dziesiątki tysięcy klientów, którzy “gdzieś utknęli”, a którzy musieli wrócić jakoś do domu, byli priorytetem. Kolejne tygodnie i miesiące nie były łatwe i i firma musiała zakładać i analizować różne scenariusze, aby być gotową do podejmowania ważnych decyzji, dotyczących pracowników, cash flow, finansowania, działań wspierających naszych klientów, czy często nie przejrzystych zasad refundacji, oferowanych przez linie lotnicze. Wszystko po to, by zapewnić ciągłość biznesu. Kiwi.com dostosowała się do nowych okoliczności, a jej inwestor (General Atlantic) obdarzył wielkim zaufaniem. Dzięki temu udało się utrzymać zatrudnienie i zachować cały zespół. Z biznesowego punktu widzenia, chociaż Kiwi.com odnotowała prawie 50% spadek rezerwacji w latach 2019-2020, dziś obserwuje powrót do poziomów sprzed pandemii.

Czy jest popyt na podróżowanie?

Obecnie Kiwi.com obserwuje wyraźne ożywienie i rosnące zainteresowanie lotami. Popyt na bilety w tym roku jak na razie jest na poziomie z 2019 roku. Najczęściej rezerwowane miejsca docelowe w tym roku, czyli Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia, to również najczęściej rezerwowane kierunki sprzed okresu pandemii ( w 2019 roku były to Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Francja i USA). W marcu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli  58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

 

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii Biuro prasowe
2024-10-16 | 11:02

Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii

Armatis Polska, wiodący outsourcer obsługi klienta i sprzedaży w Europie, przejął dział obsługi klienta polskiej Grupy eSky w Bułgarii. Jest to wynikiem decyzji eSky o zmianie modelu
Turystyka Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia
2024-09-27 | 01:00

Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia

Grupa Arche już w pierwszych dniach klęski żywiołowej powołała Sztab Pomocy Powodzianom, w którego skład wchodzą dyrektorzy hoteli położonych na terenie całego kraju, a wszelkie
Turystyka NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW
2024-09-20 | 13:00

NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW

– Jesteśmy, działamy, zanim odwołacie rezerwację upewnijcie się czy to konieczne – za pośrednictwem platformy Nocowanie.pl właściciele obiektów noclegowych na południu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.