Bilet lotniczy za 0,15 EUR? Z Kiwi.com to możliwe!
Wyszukiwarka tanich podróży i firma z sektora traveltech, będzie obchodzić swoje 10-lecie. Kiwi.com to start-up, który udostępnił światu koncepcję Virtual Interlining - innowację w dokonywaniu rezerwacji i wyborze planu podróży w oparciu o najlepszą trasę w najlepszej cenie, pośród wszystkich linii lotniczych na świecie. Najtańsza rezerwacja w historii firmy to lot z Budapesztu do Aten za 0,02 EUR, a w Polsce z Gdańska do Londynu, który kosztował zaledwie 0,15 EUR. Rekordzista podróżował z 36 bagażami. Kiwi.com połączyła miasta i lotniska, które wcześniej nie były połączone. Jak zmieniła się firma i branża travel w trakcie ostatniej dekady? O tym opowiada Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com.
„Połączyliśmy lotniska i miasta, które wcześniej nie były połączone – dzięki temu, umożliwiliśmy naszym klientom zaoszczędzić znaczną część środków na dokonywanych rezerwacjach. Umożliwiliśmy przemieszczanie się na własną rękę, korzystając z naszych unikatowych tras, których nikt nigdy wcześniej nie oferował.” - mówi Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com.
Podróżowanie nadal może być proste. Po to Kiwi.com opracowała koncepcję Virtual Interlining. Wyszukuje on miliony opcji lotów i tras w czasie rzeczywistym, które nie są podyktowane umowami code share z liniami lotniczymi lub ograniczane przez to, czy najlepsza trasa zawiera zarówno tradycyjnych, jak i tanich przewoźników.
Ostatnia dekada - najciekawsze fakty
W trakcie minionej dekady:
- Ponad 50 mln sprzedanych miejsc
- 10 mln pasażerów podróżowało dzięki Virtually Interline,
- Ponad 1,2 miliona pasażerów przewinęło się przez najczęściej odwiedzane lotnisko Kiwi.com w Barcelonie,
- Rekordzista podróżował z 36 bagażami!,
- …a najtańszy bilet kosztował zaledwie 0,02 EUR
- W marcu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.
Trudne początki…
„10 lat temu nie obowiązywały właściwie żadne zasady, byliśmy wolni duchem i działaliśmy kierując się intuicją. W praktyce wyglądało to tak, że rano mieliśmy pomysł, a do północy był on już w fazie realizacji. Szczęście nam sprzyjało. Jednak, kierując się instynktem można popełnić wiele błędów, a te nas nie ominęły, np. inwestycje w projekty, które nie powiodły się. Myślę, że gdybyśmy byli wówczas lepiej przygotowani, uchroniłoby to nas przed błędami, które popełniliśmy na samym początku. Dziś mija 10 lat odkąd działamy na skalę międzynarodową, bardzo profesjonalnie, nie pod wpływem impulsu. Dzisiaj Kiwi.com to stabilnie rozwijająca się firma, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie.” - mówi Oliver Dlouhy
Ostatnie 2 lata w branży travel
Ostatnie dwa lata były niezwykle wymagające dla całej branży turystycznej, a w historii Kiwi.com był to największy test na przetrwanie. W ciągu zaledwie kilku dni liczba rezerwacji spadła z kilku tysięcy do zaledwie kilku biletów dziennie. 97% lotów było uziemionych. Kiwi.com nie była przygotowana na tak duży spadek, podobnie zresztą jak linie lotnicze. Dziesiątki tysięcy klientów, którzy “gdzieś utknęli”, a którzy musieli wrócić jakoś do domu, byli priorytetem. Kolejne tygodnie i miesiące nie były łatwe i i firma musiała zakładać i analizować różne scenariusze, aby być gotową do podejmowania ważnych decyzji, dotyczących pracowników, cash flow, finansowania, działań wspierających naszych klientów, czy często nie przejrzystych zasad refundacji, oferowanych przez linie lotnicze. Wszystko po to, by zapewnić ciągłość biznesu. Kiwi.com dostosowała się do nowych okoliczności, a jej inwestor (General Atlantic) obdarzył wielkim zaufaniem. Dzięki temu udało się utrzymać zatrudnienie i zachować cały zespół. Z biznesowego punktu widzenia, chociaż Kiwi.com odnotowała prawie 50% spadek rezerwacji w latach 2019-2020, dziś obserwuje powrót do poziomów sprzed pandemii.
Czy jest popyt na podróżowanie?
Obecnie Kiwi.com obserwuje wyraźne ożywienie i rosnące zainteresowanie lotami. Popyt na bilety w tym roku jak na razie jest na poziomie z 2019 roku. Najczęściej rezerwowane miejsca docelowe w tym roku, czyli Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia, to również najczęściej rezerwowane kierunki sprzed okresu pandemii ( w 2019 roku były to Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Francja i USA). W marcu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.
O Kiwi.com
- Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
- Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
- Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
- Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.