Komunikaty PR

Break&Wash: kręci ich czysty biznes

2023-06-07  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania inf_pras ( 0.02 MB )

Break&Wash to polski startup, który montuje nowoczesne pralko-suszarki na stacjach benzynowych i w miejscach obsługi podróżnych oraz w apartamentowcach, akademikach, centrach handlowych, sanatoriach i na kempingach. Dotychczas zainstalowanych zostało 100 urządzeń w ponad 70 lokalizacjach na terenie całego kraju, ale założyciele nie zwalniają obrotów: na ten rok startup ma bardzo ambitne plany, w tym kolejne otwarcia w Polsce, ekspansję zagraniczną oraz uruchomienie systemu franczyzowego.

Polacy jadący w tym roku na letni wypoczynek do Chorwacji nie muszą zabierać ze sobą dwóch walizek ubrań; wystarczy jedna. W trakcie wakacji można bowiem będzie tanio wyprać swoje ubrania w granatowo-pomarańczowych automatach pralniczych Break&Wash ustawionych na stacjach wiodącej chorwackiej sieci paliw. Podróżnym nie przyjdzie pewnie do głowy, że te nowoczesne pralkomaty należą do polskiej firmy Break&Wash.

Zapotrzebowanie na pranie poza domem systematycznie rośnie, co wynika przede wszystkim ze zmieniających się potrzeb i przyzwyczajeń, a także z obecnej sytuacji ekonomicznej. Coraz częściej podróżujemy i przebywamy poza miejscem zamieszkania, kupujemy lub wynajmujemy mniejsze mieszkania, a także częściej poszukujemy oszczędności. Z czystych ubrań nie chcemy jednak zrezygnować.

– Impulsem do stworzenia Break&Wash były doświadczenia osobiste i obserwacja rynku. W naszych rodzinach byli kierowcy zawodowi, którzy tygodniami jeżdżąc po całym kontynencie borykali się z problemem wyprania odzieży. Pierwsze nasze pralkomaty postawiliśmy zatem na stacjach benzynowych i to okazało się strzałem w dziesiątkę, bo stacje paliw stale poszukują innowacyjnych sposobów na przyciągniecie podróżnych. Nasze rozwiązanie jest dobre i wygodne dla wszystkich w dłuższej podróży – nie tylko kierowców zawodowych, ale i biznesmenów, urlopowiczów czy osób podróżujących kamperami – opowiada Krzysztof Lubiszewski, współzałożyciel firmy.

Czysta ofensywa

Po szybkiej analizie zmieniających się warunków rynkowych twórcy konceptu uznali, że stacje benzynowe i miejsca obsługi podróżnych to tylko jedna z opcji budowy sieci pralkomatów. Badania pokazały, że współcześni Polacy stają się coraz bardziej otwarci na korzystanie z różnego rodzaju usług i wykazują coraz większe zainteresowanie samymi pralniami. Znaczący wpływ na ten stan rzeczy miała pandemia, praca zdalna i związane z tym częstsze podróżowanie. Dlatego, na celowniku startupu znalazły się apartamentowce, akademiki, centra handlowe, sanatoria i kempingi.

– Naszym pierwszym projektem pokazowym, który spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem, był kompleksowy remont i wyposażenie pralni samoobsługowej na kempingu Sun4Hel – jednym z najpopularniejszych miejsc wakacyjnych nad polskim morzem. Później stawialiśmy urządzenia w galeriach handlowych, akademikach i sanatoriach, a teraz kończymy kolejny projekt wizerunkowy: montaż nowoczesnych pralkomatów w Bel Mare Resort – ogromnym kompleksie apartamentowców w Międzyzdrojach, w którym mieści się 1500 lokali mieszkalnych i wakacyjnych. Inauguracja przewidziana jest na przełom czerwca i lipca br. Dodatkowo w tym roku w innych kurortach na polskim wybrzeżu uruchomimy 20 kolejnych urządzeń  – opisuje Szymon Bauza, współzałożyciel firmy.

Klarowna ścieżka rozwoju

Nie tracąc Polski z oczu, ale i poszukując nowych możliwości rozwoju, właściciele Break&Wash podjęli decyzję o ekspansji międzynarodowej. Aktualnie finalizują rozmowy z największą w Chorwacji siecią stacji paliw, gdzie jeszcze tego lata mają stanąć firmowane przez polski startup urządzenia do prania i suszenia odzieży – głównie w miejscowościach turystycznych.

– Chorwacja to jeden z liderów wakacyjnych wypraw nie tylko Polaków, ale i wielu innych europejskich nacji. Oprócz urlopów, coraz więcej osób decyduje się łączyć pracę z pobytem w atrakcyjnym wizualnie i pogodowo kraju – oni wszyscy potrzebują na bieżąco dbać o czystość posiadanych ubrań, jednak nie zawsze lokale, w których mieszkają są wyposażone w pralki. Wychodzimy tym potrzebom naprzeciw i uważamy, że trend ten będzie przybierał na sile, dlatego wejście na chorwacki rynek traktujemy jak papierek lakmusowy dla naszej strategii. Wierzymy, że próba będzie udana i niebawem pod lupę weźmiemy inne kierunki wakacyjne – opisuje plany startupu Krzysztof Lubiszewski.

Franczyza, a może i giełda

Biznes pralko-suszarek potwierdził swoją wartość w ramach działań własnych firmy, dlatego jej właściciele uznali, że może stać się atrakcyjnym zajęciem dla osób, które zastanawiają się, w co zainwestować. To właśnie do nich kierowany jest model franczyzowy Break&Wash, zapewniający łatwiejszy start w świat przedsiębiorczości.

– Wiemy, jak trudno jest rozkręcić własny biznes, dlatego chcemy pomóc osobom, które rozważają franczyzę. Naszym partnerom możemy zaproponować sprawdzony pomysł, wsparcie merytoryczne i operacyjne, w tym dostawę urządzeń i ich montaż, a także możliwości wspólnego rozwoju w dochodowej branży. Franczyza pozwoli nam rozbudować sieć i zwiększyć rozpoznawalność marki – zachęca Szymon Bauza.

Do realizacji ambitnych planów startup potrzebuje stabilnego finansowania. Niedawno jego działalność została dokapitalizowana kwotą 2,6 mln zł przez głównego udziałowca, fundusz inwestycyjny Assay, który tym samym zwiększył swoje zaangażowanie w ten biznes.

– Choć nie jest to typowo technologiczny startup, to jednak zdecydowaliśmy się zainwestować w ten koncept, ponieważ dynamicznie zmienia się rynek i oczekiwania konsumentów. Polacy coraz więcej podróżują, częściej podejmują pracę zdalną albo po prostu szukają oszczędności. Wszystkie te zmiany stale budują zapotrzebowanie na usługi Break&Wash – powiedział Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay. – Potwierdzają to zresztą dane przychodowe, które wskazują dwucyfrowe wzrosty comiesięcznych przychodów firmy. Jako funduszowi zależy nam na tym, aby nasze spółki portfelowe szybko wkraczały na ścieżki trwałego wzrostu – a przykład Break&Wash pokazuje, że jest to możliwe. Wierzymy, że nowe inicjatywy firmy, w tym ekspansja w Polsce i za granicą oraz projekt franczyzowy przyniosą wymierne korzyści, co w perspektywie kilku kolejnych lat ma szansę przełożyć się na ofertę publiczną i wejście spółki na giełdę – dodał Łukasz Blichewicz.

Rok 2023 Break&Wash planuje zamknąć liczbą 150 automatów pralniczych. Poza Chorwacją planowana jest ekspansja na rynek norweski. Trwają analizy dalszych kierunków ekspansji. Firma chce zająć jak najlepszą pozycję na tym obiecującym rynku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin Biuro prasowe
2024-04-29 | 22:00

Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin

Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdroju został wyróżniony w organizowanym od 14 lat prestiżowym konkursie Perfect SPA Awards. Należący do grupy J.W. Construction
Turystyka Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!
2024-04-29 | 10:10

Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!

Obecnie na naszej planecie żyje siedem miliardów ludzi. Według prognoz Organizacji Narodów Zjednoczonych, do roku 2050 liczba ludności na świecie może wzrosnąć do 9,7
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.