Komunikaty PR

Break&Wash: kręci ich czysty biznes

2023-06-07  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania inf_pras ( 0.02 MB )

Break&Wash to polski startup, który montuje nowoczesne pralko-suszarki na stacjach benzynowych i w miejscach obsługi podróżnych oraz w apartamentowcach, akademikach, centrach handlowych, sanatoriach i na kempingach. Dotychczas zainstalowanych zostało 100 urządzeń w ponad 70 lokalizacjach na terenie całego kraju, ale założyciele nie zwalniają obrotów: na ten rok startup ma bardzo ambitne plany, w tym kolejne otwarcia w Polsce, ekspansję zagraniczną oraz uruchomienie systemu franczyzowego.

Polacy jadący w tym roku na letni wypoczynek do Chorwacji nie muszą zabierać ze sobą dwóch walizek ubrań; wystarczy jedna. W trakcie wakacji można bowiem będzie tanio wyprać swoje ubrania w granatowo-pomarańczowych automatach pralniczych Break&Wash ustawionych na stacjach wiodącej chorwackiej sieci paliw. Podróżnym nie przyjdzie pewnie do głowy, że te nowoczesne pralkomaty należą do polskiej firmy Break&Wash.

Zapotrzebowanie na pranie poza domem systematycznie rośnie, co wynika przede wszystkim ze zmieniających się potrzeb i przyzwyczajeń, a także z obecnej sytuacji ekonomicznej. Coraz częściej podróżujemy i przebywamy poza miejscem zamieszkania, kupujemy lub wynajmujemy mniejsze mieszkania, a także częściej poszukujemy oszczędności. Z czystych ubrań nie chcemy jednak zrezygnować.

– Impulsem do stworzenia Break&Wash były doświadczenia osobiste i obserwacja rynku. W naszych rodzinach byli kierowcy zawodowi, którzy tygodniami jeżdżąc po całym kontynencie borykali się z problemem wyprania odzieży. Pierwsze nasze pralkomaty postawiliśmy zatem na stacjach benzynowych i to okazało się strzałem w dziesiątkę, bo stacje paliw stale poszukują innowacyjnych sposobów na przyciągniecie podróżnych. Nasze rozwiązanie jest dobre i wygodne dla wszystkich w dłuższej podróży – nie tylko kierowców zawodowych, ale i biznesmenów, urlopowiczów czy osób podróżujących kamperami – opowiada Krzysztof Lubiszewski, współzałożyciel firmy.

Czysta ofensywa

Po szybkiej analizie zmieniających się warunków rynkowych twórcy konceptu uznali, że stacje benzynowe i miejsca obsługi podróżnych to tylko jedna z opcji budowy sieci pralkomatów. Badania pokazały, że współcześni Polacy stają się coraz bardziej otwarci na korzystanie z różnego rodzaju usług i wykazują coraz większe zainteresowanie samymi pralniami. Znaczący wpływ na ten stan rzeczy miała pandemia, praca zdalna i związane z tym częstsze podróżowanie. Dlatego, na celowniku startupu znalazły się apartamentowce, akademiki, centra handlowe, sanatoria i kempingi.

– Naszym pierwszym projektem pokazowym, który spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem, był kompleksowy remont i wyposażenie pralni samoobsługowej na kempingu Sun4Hel – jednym z najpopularniejszych miejsc wakacyjnych nad polskim morzem. Później stawialiśmy urządzenia w galeriach handlowych, akademikach i sanatoriach, a teraz kończymy kolejny projekt wizerunkowy: montaż nowoczesnych pralkomatów w Bel Mare Resort – ogromnym kompleksie apartamentowców w Międzyzdrojach, w którym mieści się 1500 lokali mieszkalnych i wakacyjnych. Inauguracja przewidziana jest na przełom czerwca i lipca br. Dodatkowo w tym roku w innych kurortach na polskim wybrzeżu uruchomimy 20 kolejnych urządzeń  – opisuje Szymon Bauza, współzałożyciel firmy.

Klarowna ścieżka rozwoju

Nie tracąc Polski z oczu, ale i poszukując nowych możliwości rozwoju, właściciele Break&Wash podjęli decyzję o ekspansji międzynarodowej. Aktualnie finalizują rozmowy z największą w Chorwacji siecią stacji paliw, gdzie jeszcze tego lata mają stanąć firmowane przez polski startup urządzenia do prania i suszenia odzieży – głównie w miejscowościach turystycznych.

– Chorwacja to jeden z liderów wakacyjnych wypraw nie tylko Polaków, ale i wielu innych europejskich nacji. Oprócz urlopów, coraz więcej osób decyduje się łączyć pracę z pobytem w atrakcyjnym wizualnie i pogodowo kraju – oni wszyscy potrzebują na bieżąco dbać o czystość posiadanych ubrań, jednak nie zawsze lokale, w których mieszkają są wyposażone w pralki. Wychodzimy tym potrzebom naprzeciw i uważamy, że trend ten będzie przybierał na sile, dlatego wejście na chorwacki rynek traktujemy jak papierek lakmusowy dla naszej strategii. Wierzymy, że próba będzie udana i niebawem pod lupę weźmiemy inne kierunki wakacyjne – opisuje plany startupu Krzysztof Lubiszewski.

Franczyza, a może i giełda

Biznes pralko-suszarek potwierdził swoją wartość w ramach działań własnych firmy, dlatego jej właściciele uznali, że może stać się atrakcyjnym zajęciem dla osób, które zastanawiają się, w co zainwestować. To właśnie do nich kierowany jest model franczyzowy Break&Wash, zapewniający łatwiejszy start w świat przedsiębiorczości.

– Wiemy, jak trudno jest rozkręcić własny biznes, dlatego chcemy pomóc osobom, które rozważają franczyzę. Naszym partnerom możemy zaproponować sprawdzony pomysł, wsparcie merytoryczne i operacyjne, w tym dostawę urządzeń i ich montaż, a także możliwości wspólnego rozwoju w dochodowej branży. Franczyza pozwoli nam rozbudować sieć i zwiększyć rozpoznawalność marki – zachęca Szymon Bauza.

Do realizacji ambitnych planów startup potrzebuje stabilnego finansowania. Niedawno jego działalność została dokapitalizowana kwotą 2,6 mln zł przez głównego udziałowca, fundusz inwestycyjny Assay, który tym samym zwiększył swoje zaangażowanie w ten biznes.

– Choć nie jest to typowo technologiczny startup, to jednak zdecydowaliśmy się zainwestować w ten koncept, ponieważ dynamicznie zmienia się rynek i oczekiwania konsumentów. Polacy coraz więcej podróżują, częściej podejmują pracę zdalną albo po prostu szukają oszczędności. Wszystkie te zmiany stale budują zapotrzebowanie na usługi Break&Wash – powiedział Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay. – Potwierdzają to zresztą dane przychodowe, które wskazują dwucyfrowe wzrosty comiesięcznych przychodów firmy. Jako funduszowi zależy nam na tym, aby nasze spółki portfelowe szybko wkraczały na ścieżki trwałego wzrostu – a przykład Break&Wash pokazuje, że jest to możliwe. Wierzymy, że nowe inicjatywy firmy, w tym ekspansja w Polsce i za granicą oraz projekt franczyzowy przyniosą wymierne korzyści, co w perspektywie kilku kolejnych lat ma szansę przełożyć się na ofertę publiczną i wejście spółki na giełdę – dodał Łukasz Blichewicz.

Rok 2023 Break&Wash planuje zamknąć liczbą 150 automatów pralniczych. Poza Chorwacją planowana jest ekspansja na rynek norweski. Trwają analizy dalszych kierunków ekspansji. Firma chce zająć jak najlepszą pozycję na tym obiecującym rynku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.