CEVA Logistics podpisuje umowę z RSA Polska
CEVA Logistics rozpoczyna współpracę z firmą RSA Polska, oficjalnym importerem szerokiej gamy elektrycznych samochodów i vanów marki Maxus w Polsce. Kontrakt ma rozpocząć nowy etap w rozwoju logistyki FVL dedykowanej pojazdom elektrycznym, a CEVA będzie jednym z pierwszych dostawców tego typu usług na polskim rynku.
W ramach umowy z RSA Polska, zespół CEVA odpowiadać będzie za realizację dostaw transportowych między Zeebrugge (Belgia) a Gliwicami oraz krajową dystrybucję samochodów elektrycznych marki Maxus na terenie całej Polski. Dodatkowo, kontrakt obejmuje także usługi magazynowe oraz obsługę warsztatów samochodowych.
Doświadczenie i unikalna wiedza
Podpisanie umowy z RSA Polska jest kolejnym ważnym etapem w rozwoju usług dedykowanych automotive, wzmacniającym pozycję CEVA na rynku logistyki pojazdów gotowych i elektrycznych.
Tym, co miało decydujące znaczenie dla jej podpisania była rozbudowana i nowoczesna sieć logistyczna CEVA, długoletnie doświadczenie a także unikalna w branży motoryzacyjnej wiedza zespołów CEVA z zakresu logistyki pojazdów gotowych. Kluczowe znaczenie miała także umiejętność szybkiego reagowania na potrzeby i oczekiwania klienta oraz kompleksowa i dedykowana oferta, w tym w zakresie dystrybucji części zamiennych.
Aleksander Raczyński, FVL Product Head Northeast, Southeast Europe, Germany/Switzerland, CEVA Logistics, mówi: „Nasz nowy klient ma bardzo ambitne plany rozwoju marki Maxus na polskim rynku, i jesteśmy dumni, że teraz jako CEVA będziemy mogli go w nich wspierać. Jestem przekonany, że nasza umowa otworzy nowy rozdział w imporcie i eksploatacji samochodów elektrycznych z Chin. I co chciałbym szczególnie podkreślić, będzie miała też kluczowe znaczenie dla rozwoju naszej działalności i usług FVL dedykowanych eksploatacji pojazdów elektrycznych. Pozwoli nam pogłębić wiedzę i stać się jednym z pierwszych dostawców usług FVL na tym właśnie rynku”.
Co warto podkreślić, współpraca CEVA z RSA Polska będzie wspierać także szybszy rozwój elektromobilności na polskim rynku oraz popularyzację pojazdów elektrycznych, zarówno osobowych jak i dostawczych.
RSA Polska jest częścią norweskiego RSA, jednego z największych importerów samochodów elektrycznych w Europie. Na naszym rynku odpowiada za dystrybucję pojazdów elektrycznych marki Maxus, osobowych i dostawczych. Jej właścicielem jest SAIC Motor, największy chiński i jeden z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych, z siedzibą w Szanghaju. Samochody z logo Maxus są już bardzo dobrze znane w Azji i od kilku lat, dzięki wciąż rozbudowanej sieć dealerów, szybko zdobywają kolejne europejskie rynki.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.