Komunikaty PR

CUDZE CHWALICIE? ZAGRANICZNI TURYŚCI DOCENIAJĄ WAKACJE W POLSCE

2023-09-19  |  10:00
Biuro prasowe

CUDZE CHWALICIE? ZAGRANICZNI TURYŚCI DOCENIAJĄ WAKACJE W POLSCE I CORAZ CHĘTNIEJ DO NAS PRZYJEŻDŻAJĄ

 

Umiarkowane ceny, czystość, dobra lokalizacja, sprzyjająca wypoczynkowi, smaczna kuchnia oraz dodatkowe udogodnienia – to powody dla których zagraniczni turyści chwalą sobie urlopy w Polsce. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl wśród właścicieli obiektów noclegowych w Polsce, aż co piąty z nich zauważył wzrost liczby zagranicznych gości w minionym sezonie. Oprócz Niemców, Czechów i Anglików, byli wśród nich również Węgrzy, Słowacy, Skandynawowie, a także Amerykanie i obywatele Arabii Saudyjskiej.

Chociaż wrześniowe upały przedłużyły nieco sezon letni, rodzima branża turystyczna nie zalicza go do szczególnie udanych. Polacy mocno skracali wakacyjne wyjazdy i uważnie oglądali każdą złotówkę. Jednym z jaśniejszych punktów podsumowania sezonu jest zwiększający się odsetek turystów z zagranicy. Czy faktycznie ten wzrost jest zauważalny? Co doceniają turyści z innych krajów odwiedzając Polskę? Sprawdziła to platforma Nocowanie.pl ankietą skierowaną do właścicieli obiektów noclegowych, głównie pensjonatów, apartamentów, domków, kwater i pokoi gościnnych z różnych regionów w Polski w badaniu udział wzięło ponad 300 respondentów.

Co piąty z nich (21%) zauważył w minionym sezonie wzrost liczby turystów zagranicznych. Zapytani o kierunki, z których przyjechali ich goście, ankietowali wskazali przede wszystkim na Niemcy, Czechy, Ukrainę i Wielką Brytanię. Nie brakowało również Słowaków, Skandynawów i Hiszpanów.  Odnotowano też przyjazd gości spoza kontynentu – z Arabii Saudyjskiej i Stanów Zjednoczonych.

Zapytani o to, czy wymagania gości zagranicznych są inne, niż polskich turystów, respondenci zgodnie odpowiadają, że nie. Zagraniczni goście najczęściej nie mają specjalnych wymagań i rzadko narzekają. Priorytetem jest dla nich czystość, wygoda i umiarkowana cena. To właśnie znajdują i chwalą w Polsce.

Mogąc wskazać kilka elementów, które zagraniczni turyści najbardziej doceniają w Polsce, ankietowani na pierwszym miejscu wymienili dobre warunki do wypoczynku – ciszę i spokój, a następnie czystość i dobre utrzymanie obiektu. Ważna są również: lokalizacja, niska cena i polska kuchnia.

– Opinie zebrane przez naszych partnerów od zagranicznych gości absolutnie nie dziwią. Polskie ceny są dla Europejczyków bardzo konkurencyjne, ale to jakość bazy i jej wysoki standard są atutami wypoczynku w Polsce. Dysponujemy znaczącą liczbą stosunkowo młodych obiektów, dzięki czemu baza noclegowa w Polsce jest w lepszym stanie niż w wielu krajach za granicą – mówi Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl. – Chociaż infrastruktura jest jeszcze świeża, obserwujemy, że właściciele obiektów zabiegając o gości, także tych zagranicznych, inwestują w remonty, te mniejsze i generalne, rozbudowują się, szukają pomysłów na nowoczesną aranżację przestrzeni.

Właściciele obiektów coraz wyraźniej dostrzegają potencjał tkwiący w portfelach zagranicznych gości. Blisko 10% ankietowanych przyznaje, że aktywnie zabiega o turystów spoza Polski, chociażby tłumacząc materiały reklamowe i oferty czy dbając o zapewnienie obsługi w językach obcych. To dobry kierunek, bo bariera językowa to jedna z nielicznych rzeczy, na którą zdarza się narzekać zagranicznym turystom. Choć bywa ona też źródłem zabawnych nieporozumień. Jak wspomina jeden z uczestników badania, swojskie polskie „no” na potwierdzenie, gość z Anglii rozumiał jako zaprzeczenie. Z kolei inny z respondentów  zachęca, by w kontaktach z gośćmi z Czech nie zdawać się na podobieństwo naszych języków.

To cenna podpowiedź, bo turystów z Czech jest w Polsce coraz więcej. I to nie tylko – po sąsiedzku – w Małopolsce, ale też nad Bałtykiem. W platformie Hotely.cz (należącej do tej samej grupy co Nocowanie.pl) wzrost rezerwacji w polskich obiektach wyniósł 19% rok do roku. Najwięcej z nich zrealizowano w Kołobrzegu, Zakopanem, Krakowie i Gdańsku.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.