Czarter łodzi, główny trend podróżniczy na lato
Po pełnym niespodziewanych wydarzeń i wyzwań roku Polacy bardziej niż kiedykolwiek marzą o ucieczce i wyrwaniu się z miasta. Czarter jachtów doskonale uosabia pojawiające się oczekiwania podróżnicze, oferując pobyt z dala od tłumów, przy jednoczesnym zachowaniu ogromnej swobody. Trend ten był również bardzo widoczny w zeszłym sezonie letnim, co zaowocowało wzrostem rezerwacji polskich użytkowników o 30% w lipcu, 120% w sierpniu, czy 113% we wrześniu, jak wynika z danych międzynarodowego lidera rynku firmy Click&Boat.
Żeglarstwo: międzypokoleniowy wypoczynek, dostępny dla wszystkich
Swoboda, jaką daje czarter jachtu oraz płynące z niego korzyści sprawia, że ten trend podróżniczy nadal rośnie, a miłośników żeglarstwa i fanów wakacji na pokładzie wciąż przybywa i to zarówno wśród nowicjuszy, jak i osób z doświadczeniem na wodzie. Obecne możliwości i kompleksowość oferowanych usług pozwalają nawet na czarter osobom nieposiadającym patentu, udostępniając możliwość spędzenia niezwykłego urlopu dużo szerszemu gronu odbiorców. Tylko w poprzednim sezonie Click&Boat odnotowało wzrost liczby utworzonych kont w Polsce o 120% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W obecnym kontekście czarter jachtu to idealny sposób na spędzenie bezpiecznych wakacji z rodziną lub przyjaciółmi z poszanowaniem ograniczeń i zalecanego dystansu społecznego podczas podróży (z dala od tłumu, bardzo ograniczony kontakt z innymi wczasowiczami itp.).
Na skrzyżowaniu głównych trendów
Wynajem łodzi jest ucieleśnieniem trendów podróżniczych roku 2020, które w tym roku będą jeszcze bardziej aktywne:
- odpowiadając na silną potrzebę ucieczki oraz wyrwania się z domu i miasta (zwłaszcza po lockdownie),
- zapewniając bezpieczny pobyt na pokładzie z zachowaniem dystansu społecznego,
- zyskując pozycję dodatkowego atutu dla lokalnej turystyki, szczególnie w dobie panujących ograniczeń w podróżowaniu. Polacy dużo chętniej decydowali się na wakacje w Polsce (+45% czarterów). Flagowymi regionami 2020 dla polskich najemców Click&Boat w kraju były Mazury, Trójmiasto i Szczecin,
- umożliwiając podróżowanie w ostatniej chwili i korzystanie z ofert last minute, gdy planowanie jest znacznie trudniejsze niż wcześniej
- oferując szczególne połączenie z naturą i możliwość bardziej ekologicznej konsumpcji w stylu slow life
- oferując tańsze opcje wakacji w zmiennych czasach z możliwością podziału kosztów między każdego członka załogi na pokładzie (76% rezerwacji dokonanych przez polskich użytkowników w 2020 r. dotyczyła koszyka o sumie poniżej 500 €).
Wakacje na łodzi - nawet last minute!
Podczas gdy jeszcze kilka lat temu Polacy planowali wakacje z wyprzedzeniem, coraz więcej osób decyduje się na ten krok w ostatniej chwili. Pomimo kryzysu zdrowotnego Polacy nie zapominali o żegludze i chętnie decydowali się na urlop na pokładzie, gdy przemieszczanie i podróż była już dozwolona. Sytuacja ta miała odbicie również w znacznym skróceniu czasu dzielącego dokonaniem rezerwacji a datą jej realizacji. Idealnym przykładem chęci wyrwania się z miasta i wakacji last minute jest lipiec 2020 roku, z zaledwie 7 dniami między rezerwacją a rejsem, w porównaniu z 19 dniami w 2019 roku. Tendencja ta potwierdziła się również w kolejnych miesiącach, przy zmianie z 24 na 11 dni w sierpniu i z 21 na 8 we wrześniu.
Warunki rezerwacji dostosowane do zmiennych czasów
Podobnie jak wielu dostawców usług turystycznych, Click&Boat wraz z właścicielami łodzi dostosowało niektóre procedury i przygotowało specjalną ofertę dla swoich klientów. Już teraz najemcy mogą bezpiecznie zarezerwować następny rejs dzięki rygorystycznym środkom higieny na jachtach, bardziej elastycznym warunkom anulowania oraz nowej Gwarancji COVID. To dedykowane ubezpieczenie pozwala na zaplanowanie czarteru z wyprzedzeniem, bez obaw o zwrot kosztów w przypadku ewentualnej rezygnacji. Dodatkowo chroniąc również osoby ubezpieczone w przypadku zachorowania lub konieczności poddania sie kwarantannie podczas urlopu.
Klikaj i płyń
Click&Boat zrzesza społeczność ponad pół miliona użytkowników i stanowi wodny odpowiednik Airbnb, a tym samym wiodącą platformę do czarteru jachtów online. Opiera się na innowacyjnej formie sharing economy, dzięki czemu pozwala osobom indywidualnym w łatwy i bezpieczny sposób wynająć jacht żaglowy, katamaran, houseboat, łódź motorową, czy łódź RIB bezpośrednio od właściciela. Dzięki temu wynajmujący mogą znaleźć odpowiednią dla siebie ofertę, a właściciele są w stanie zamortyzować koszty posiadania i magazynowania łodzi. Platforma, uruchomiona w 2013 roku, obecnie oferuje czarter ponad 41 000 jachtów dostępnych w ponad 60 krajach na całym świecie.
Więcej informacji na stronie: www.clickandboat.com/pl/

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.