Komunikaty PR

Design w zgodzie z naturą - ekologiczne wnętrza hotelu Mercure Katowice Centrum

2022-02-07  |  14:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Mercure Katowice Centrum to kolejny zielony punkt na mapie miasta. Usytuowany tuż przy dworcu PKP hotel, stał się żywą wizytówką Katowic. Proekologiczne rozwiązania w połączeniu z komfortem wnętrz to zasługa warszawskiej pracowni architektonicznej Tremend. Co stoi za sukcesem projektu w kolejnej udanej realizacji?

Naturalna, zielona fasada budynku to zarówno wizytówka hotelu jak i zapowiedź proponowanych proekologicznych rozwiązań projektowych na zewnątrz i wewnątrz budynku. Hotel Mercure Katowice Centrum jest inwestycją przygotowaną według koncepcji green & clean, spełniającą najwyższe wymogi zrównoważonego budownictwa. Stanowi też swego rodzaju symbol zmiany kierunku działalności miasta z przemysłowego na ekologiczny. Projekt budynku wykonała pracownia AiR Jurkowscy Architekci, a oficjalne otwarcie hotelu nastąpiło w październiku 2021r.

Proekologia. Odważnie, świadomie i odpowiedzialnie

Zastosowanie zaawansowanego systemu monitoringu zarządzania wodą i energią to dowód na przemyślany w każdym detalu projekt w duchu zrównoważonego budownictwa. Pozyskiwanie energii z wentylatorów wyciągowych kuchni oraz ergometrów w siłowni to odważny krok w kierunku świadomego i odpowiedzialnego projektowania. Windy wyposażone w system odzyskiwania energii i stacje ładowania pojazdów usytuowane w garażu podziemnym i przed hotelem tworzą atmosferę komfortu ekologicznego zarówno po stronie projektantów i inwestorów, jak i gości. Czterogwiazdkowy hotel sieci Accor oferuje zatem szeroko pojętą wygodę zakwaterowania. Jego 268 pokoi rozmieszczonych na 8 piętrach wyposażono w meble wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Front baru w lobby uzyskano na bazie zużytych szklanych butelek. Wykorzystanie elementów pofabrycznych, to także podkreślenie dawnego przemysłowego charakteru miasta.

Poszanowanie otoczenia

Odpowiedzialność w projektowaniu to również wnikliwa obserwacja zastanego otoczenia i wypracowanie możliwości korespondencji z nim. Roślinny rysunek naścienny znajdujący się w lobby hotelu przy głównych windach jest nawiązaniem do olbrzymiego muralu na ścianie siedziby Urzędu Miasta sąsiadującego z hotelem. Budynek Mercure Katowice Centrum zasłonił malowidło, jednak inwestor UBM Development AG postanowił to „zrekompensować” i niejako przenieść obraz do wnętrza hotelu. Poprosił o to jego autorkę, streetartową artystkę Monę Tusz, która nie odwzorowała całkowicie muralu,  a jedynie nawiązała do jego florystycznego klimatu.

Architekci Tremend nawiązali również do innych elementów przechodzącego na zieloną stronę mocy miasta. Wnętrza wypełnione naturalną roślinnością to element dekoracyjny, ale też ukłon w stronę zielonych dachów Międzynarodowego Centrum Kongresowego (MCK) i okolicy zrewitalizowanego Spodka, a także nowych terenów zielonych powstających w mieście. Cegła pochodząca z rozbiórki i wykorzystana ponownie na ścianach hotelu Mercure Katowice, to nawiązanie do elementów tutejszej architektury, jak chociażby do okazałego gmachu siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, dawnych kopalń oraz zabytkowego Osiedla Nikiszowiec. Porośnięte dziś bluszczem fasady tego ceglanego osiedla górniczego z początku XX wieku, były dla architektów Tremend inspiracją do wykorzystania tej pnącej rośliny również we wnętrzach ekologicznego hotelu Mercure Katowice Centrum.

Dbałość o szczegół i zabawa formą

Zaprojektowanie przestrzeni wnętrz w duchu poszanowania natury wymagało zastosowania materiałów w jasnych kolorach drewna i ziemi. Ciepła kolorystyka zanurzona w żywej zieleni stworzyła przestrzenie przytulne i kojące zmysły zmęczonych podróżnych. Minimalistyczne i wygodne meble nie przytłaczają swoim ciężarem. Wzrok przykuwa drewniana ława, w okolicy baru, której oparcie z cienkich lameli, niczym gałęzie, pnie się ku górze. Wnętrza, jak wspomniano, wzbogacono bujną roślinnością zaaranżowaną zgodnie z filozofią biophilic design. Projektowanie biofilne jest bowiem odpowiedzią na potrzebę zachowania więzi z przyrodą, szczególnie w zurbanizowanym otoczeniu.

„Dobre wzornictwo i dbałość o każdy szczegół to nasz znak rozpoznawczy. Przemyślany dobór wyposażenia, nowoczesne rozwiązania i zabawa formą – to recepta architektów na realizacje, które przyciągają spojrzenia” (Tremend).

Kompleksowe zarządzanie procesem inwestycyjnym na wszystkich etapach projektu

Zespół pracowni architektonicznej Tremend tworzy kilkadziesiąt osób o różnorakich specjalizacjach projektowych. Są wśród nich zarówno architekci,   architekci wnętrz, projektanci, inżynierowie budownictwa, projektanci branży sanitarnej, elektrycznej, drogowej, wentylacji i klimatyzacji, jak i project managerowie. Taki skład zapewnia kompleksowe zarządzanie procesem inwestycyjnym na wszystkich etapach projektu – od sporządzenia analiz, audytów i planów chłonności, poprzez wszystkie etapy prac projektowych, aż do organizacji przetargu, wyboru wykonawców i prowadzenia inwestycji. Nic dziwnego, że miniony rok był dla pracowni Tremend owocnym czasem. Na przestrzeni 12 m-cy otwarto aż 7 hoteli, których wnętrza zaprojektowała ta pracownia, a kolejne są w trakcie realizacji. Architekci Tremendu otrzymali osiem nagród i nominacji w międzynarodowych konkursach, w tym w prestiżowym nowojorskim konkursie Hospitality Design Award.

Szeroka oferta Mercure Katowice Centrum to propozycja zarówno dla gości podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych. Część sypialniana sąsiaduje z przestrzenią konferencyjną o powierzchni 97 m kw. oraz z centrum fitness, siłownią i gabinetem masażu. Wraz z hotelem zbudowano przylegający do niego budynek biurowy o powierzchni niemalże 2,8 tys. m kw.

Więcej na: http://tremend.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/tremendarchitects

Instagram: https://www.instagram.com/tremend_architects

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin Biuro prasowe
2024-04-29 | 22:00

Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin

Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdroju został wyróżniony w organizowanym od 14 lat prestiżowym konkursie Perfect SPA Awards. Należący do grupy J.W. Construction
Turystyka Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!
2024-04-29 | 10:10

Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!

Obecnie na naszej planecie żyje siedem miliardów ludzi. Według prognoz Organizacji Narodów Zjednoczonych, do roku 2050 liczba ludności na świecie może wzrosnąć do 9,7
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.