Komunikaty PR

Design w zgodzie z naturą - ekologiczne wnętrza hotelu Mercure Katowice Centrum

2022-02-07  |  14:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Mercure Katowice Centrum to kolejny zielony punkt na mapie miasta. Usytuowany tuż przy dworcu PKP hotel, stał się żywą wizytówką Katowic. Proekologiczne rozwiązania w połączeniu z komfortem wnętrz to zasługa warszawskiej pracowni architektonicznej Tremend. Co stoi za sukcesem projektu w kolejnej udanej realizacji?

Naturalna, zielona fasada budynku to zarówno wizytówka hotelu jak i zapowiedź proponowanych proekologicznych rozwiązań projektowych na zewnątrz i wewnątrz budynku. Hotel Mercure Katowice Centrum jest inwestycją przygotowaną według koncepcji green & clean, spełniającą najwyższe wymogi zrównoważonego budownictwa. Stanowi też swego rodzaju symbol zmiany kierunku działalności miasta z przemysłowego na ekologiczny. Projekt budynku wykonała pracownia AiR Jurkowscy Architekci, a oficjalne otwarcie hotelu nastąpiło w październiku 2021r.

Proekologia. Odważnie, świadomie i odpowiedzialnie

Zastosowanie zaawansowanego systemu monitoringu zarządzania wodą i energią to dowód na przemyślany w każdym detalu projekt w duchu zrównoważonego budownictwa. Pozyskiwanie energii z wentylatorów wyciągowych kuchni oraz ergometrów w siłowni to odważny krok w kierunku świadomego i odpowiedzialnego projektowania. Windy wyposażone w system odzyskiwania energii i stacje ładowania pojazdów usytuowane w garażu podziemnym i przed hotelem tworzą atmosferę komfortu ekologicznego zarówno po stronie projektantów i inwestorów, jak i gości. Czterogwiazdkowy hotel sieci Accor oferuje zatem szeroko pojętą wygodę zakwaterowania. Jego 268 pokoi rozmieszczonych na 8 piętrach wyposażono w meble wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Front baru w lobby uzyskano na bazie zużytych szklanych butelek. Wykorzystanie elementów pofabrycznych, to także podkreślenie dawnego przemysłowego charakteru miasta.

Poszanowanie otoczenia

Odpowiedzialność w projektowaniu to również wnikliwa obserwacja zastanego otoczenia i wypracowanie możliwości korespondencji z nim. Roślinny rysunek naścienny znajdujący się w lobby hotelu przy głównych windach jest nawiązaniem do olbrzymiego muralu na ścianie siedziby Urzędu Miasta sąsiadującego z hotelem. Budynek Mercure Katowice Centrum zasłonił malowidło, jednak inwestor UBM Development AG postanowił to „zrekompensować” i niejako przenieść obraz do wnętrza hotelu. Poprosił o to jego autorkę, streetartową artystkę Monę Tusz, która nie odwzorowała całkowicie muralu,  a jedynie nawiązała do jego florystycznego klimatu.

Architekci Tremend nawiązali również do innych elementów przechodzącego na zieloną stronę mocy miasta. Wnętrza wypełnione naturalną roślinnością to element dekoracyjny, ale też ukłon w stronę zielonych dachów Międzynarodowego Centrum Kongresowego (MCK) i okolicy zrewitalizowanego Spodka, a także nowych terenów zielonych powstających w mieście. Cegła pochodząca z rozbiórki i wykorzystana ponownie na ścianach hotelu Mercure Katowice, to nawiązanie do elementów tutejszej architektury, jak chociażby do okazałego gmachu siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, dawnych kopalń oraz zabytkowego Osiedla Nikiszowiec. Porośnięte dziś bluszczem fasady tego ceglanego osiedla górniczego z początku XX wieku, były dla architektów Tremend inspiracją do wykorzystania tej pnącej rośliny również we wnętrzach ekologicznego hotelu Mercure Katowice Centrum.

Dbałość o szczegół i zabawa formą

Zaprojektowanie przestrzeni wnętrz w duchu poszanowania natury wymagało zastosowania materiałów w jasnych kolorach drewna i ziemi. Ciepła kolorystyka zanurzona w żywej zieleni stworzyła przestrzenie przytulne i kojące zmysły zmęczonych podróżnych. Minimalistyczne i wygodne meble nie przytłaczają swoim ciężarem. Wzrok przykuwa drewniana ława, w okolicy baru, której oparcie z cienkich lameli, niczym gałęzie, pnie się ku górze. Wnętrza, jak wspomniano, wzbogacono bujną roślinnością zaaranżowaną zgodnie z filozofią biophilic design. Projektowanie biofilne jest bowiem odpowiedzią na potrzebę zachowania więzi z przyrodą, szczególnie w zurbanizowanym otoczeniu.

„Dobre wzornictwo i dbałość o każdy szczegół to nasz znak rozpoznawczy. Przemyślany dobór wyposażenia, nowoczesne rozwiązania i zabawa formą – to recepta architektów na realizacje, które przyciągają spojrzenia” (Tremend).

Kompleksowe zarządzanie procesem inwestycyjnym na wszystkich etapach projektu

Zespół pracowni architektonicznej Tremend tworzy kilkadziesiąt osób o różnorakich specjalizacjach projektowych. Są wśród nich zarówno architekci,   architekci wnętrz, projektanci, inżynierowie budownictwa, projektanci branży sanitarnej, elektrycznej, drogowej, wentylacji i klimatyzacji, jak i project managerowie. Taki skład zapewnia kompleksowe zarządzanie procesem inwestycyjnym na wszystkich etapach projektu – od sporządzenia analiz, audytów i planów chłonności, poprzez wszystkie etapy prac projektowych, aż do organizacji przetargu, wyboru wykonawców i prowadzenia inwestycji. Nic dziwnego, że miniony rok był dla pracowni Tremend owocnym czasem. Na przestrzeni 12 m-cy otwarto aż 7 hoteli, których wnętrza zaprojektowała ta pracownia, a kolejne są w trakcie realizacji. Architekci Tremendu otrzymali osiem nagród i nominacji w międzynarodowych konkursach, w tym w prestiżowym nowojorskim konkursie Hospitality Design Award.

Szeroka oferta Mercure Katowice Centrum to propozycja zarówno dla gości podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych. Część sypialniana sąsiaduje z przestrzenią konferencyjną o powierzchni 97 m kw. oraz z centrum fitness, siłownią i gabinetem masażu. Wraz z hotelem zbudowano przylegający do niego budynek biurowy o powierzchni niemalże 2,8 tys. m kw.

Więcej na: http://tremend.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/tremendarchitects

Instagram: https://www.instagram.com/tremend_architects

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii Biuro prasowe
2024-10-16 | 11:02

Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii

Armatis Polska, wiodący outsourcer obsługi klienta i sprzedaży w Europie, przejął dział obsługi klienta polskiej Grupy eSky w Bułgarii. Jest to wynikiem decyzji eSky o zmianie modelu
Turystyka Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia
2024-09-27 | 01:00

Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia

Grupa Arche już w pierwszych dniach klęski żywiołowej powołała Sztab Pomocy Powodzianom, w którego skład wchodzą dyrektorzy hoteli położonych na terenie całego kraju, a wszelkie
Turystyka NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW
2024-09-20 | 13:00

NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW

– Jesteśmy, działamy, zanim odwołacie rezerwację upewnijcie się czy to konieczne – za pośrednictwem platformy Nocowanie.pl właściciele obiektów noclegowych na południu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.