Dlaczego i jak wprowadzić automatyzację organizacji wyjazdu służbowego w firmie
Według raportu “2023 Business Travel Index™ Outlook” opracowanego przez Global Business Travel Association już w 2024 roku wartość rynku globalnych podróży służbowych powróci do przedpandemicznego poziomu 1,4 biliona dolarów i wzrośnie do prawie 1,8 biliona dolarów do końca 2027 roku. Okazuje się, że pandemia nie zmieniła podejścia przedsiębiorstw co do znaczenia organizacji wyjazdów służbowych w osiąganiu celów biznesowych. Wpłynęła jednak na sposób ich organizacji - coraz więcej firm dostrzega zalety wprowadzenia cyfrowej transformacji również w tym obszarze.
W ankiecie przeprowadzonej przez GBTA wśród 4700 osób podróżujących służbowo w 22 krajach i czterech regionach (Ameryka Północna, Europa, Azja i Pacyfik oraz Ameryka Łacińska) 82% ankietowanych ocenia podróże służbowe jako bardzo (48%) lub umiarkowanie (34%) opłacalne w osiąganiu celów biznesowych. Po raz pierwszy od 2020 r. pandemia Covid-19 nie występuje już jako kluczowa determinanta aktywności w zakresie podróży służbowych.
Liczby te pokazują, że pandemia nie spowodowała zmiany postrzegania wartości fizycznego udziału pracowników w różnego rodzaju branżowych targach, konferencjach czy osobistych negocjacjach. Firmy inwestują w podróże służbowe, bo widzą, że te się po prostu opłacają.
Pandemia zmieniła jednak inny obszar w zakresie podróży służbowych, a mianowicie sposób ich organizacji. Coraz więcej firm dostrzega to, że i w tym aspekcie warto wprowadzać transformację cyfrową i automatyzację. Jest to oczywiście podyktowane potencjalnymi oszczędnościami, jak i dążeniem do zwiększenia komfortu podróży dla pracowników.
Jak to zrobić?
Warto by punktem wyjścia w tym obszarze było wprowadzenie precyzyjnej polityki podróży dedykowanej danej firmie. Powinna ona uwzględniać np. to, w jakiej klasy hotelach mogą nocować pracownicy, a także z usług jakich preferowanych linii lotniczych korzystać, czy powinni wynajmować samochód czy zdawać się na transfer prywatny lub też transport publiczny. Jest to oczywiście często zróżnicowane w zależności od kraju, miasta, okresu w roku czy statusu pracownika. Te elementy wpływają na całościowy budżet, którego tzw. “widełki” też powinny być z góry określone. Im więcej precyzyjnych informacji zostanie zawartych w takim zbiorczym dokumencie, tym propozycja podróży przedstawiona później przez zewnętrzną firmę ją organizującą będzie bardziej precyzyjnie odpowiadać potrzebom konkretnego pracownika.
Jak działa outsourcing w tej branży?
W obecnych czasach, kiedy chcemy podróżować sprawnie, bezpiecznie, ale i odpowiedzialnie wobec środowiska, kluczową kwestią pozostaje optymalizacja. Specjaliści w organizacji wyjazdów szytych na miarę potrzeb podróżnego, w tym przypadku podróżującego pracownika, mają dostęp do preferencyjnych stawek oferowanych przez bazę hotelową i usługową na całym świecie oraz integracji wielu rozwiązań w jednym.
- Uzupełnieniem usługi planowania podróży jest często organizacja wszelkich formalności, takich jak odprawy online, gromadzenie potwierdzeń czy nawet udostępnienie danemu pracownikowi interaktywnego przewodnika na wyjazd. W przypadku, kiedy np. pracownik w ramach podróży do jednego kraju planuje odwiedzić kilka oddziałów firmy zlokalizowanych w różnych miastach, wystarczy by wskazał czas i trasę przemieszczania się, a firma zewnętrzna może przygotować zoptymalizowany plan podróży oparty na przeszukaniu wszystkich możliwych opcji transportu i hoteli w danym budżecie. Oprócz tego, może liczyć również na wskazanie najbardziej optymalnego parkingu przy lotnisku, transferu prywatnego czy najlepszej konfiguracji dojazdu, kiedy zdecyduje się na korzystanie z komunikacji miejskiej - mówi Grzegorz Mikielewicz, założyciel i CEO Getaway, platformy pełniącej funkcję intuicyjnego, inteligentnego i kompletnego kreatora podróży “szytej na miarę”.
Dzięki wprowadzeniu cyfrowej transformacji w zakresie organizacji takiej podróży, pracownik jeszcze przed wyjazdem może otrzymać kartę eSIM, opłacone na czas podróży ubezpieczenie, a także zostanie odprawiony na lot, czy też np. poinformowany o lokalizacji stacji benzynowej przed lotniskiem, aby zwrócić wypożyczony samochód z pełnym bakiem i nie tracić czasu na poszukiwania. To wszystko sprawia, że pracownik skupia się w trakcie podróży na celu, który ma do zrealizowania, a nie na tym, by “odnaleźć się” w nowej rzeczywistości i jak dotrzeć na czas na spotkanie. Wszystkie informacje na temat samej podróży ma w zasięgu jednego kliknięcia w interaktywnym przewodniku na smartfonie.
Korzyści dla pracodawcy
Wyoutsourcowanie organizacji podróży służbowej pozwala firmie zwiększyć kontrolę nad jej kosztami. Pozwala to np. uniknąć rezerwacji na “ostatnią chwilę”.
- Pochłonięci własnymi obowiązkami pracownicy często nie mają czasu, by zaplanować wyjazd z wyprzedzeniem, stąd generują dodatkowe koszty, ponieważ np. bilety lotnicze zakupione kilka dni przed wylotem są znacznie droższe niż te kupione odpowiednio wcześniej. Ponadto rezerwowanie każdej “składowej” podróży osobno, jak np. lotu i hotelu jest mocno czasochłonne, powierzenie więc tej czynności firmie zewnętrznej stanowi dużą oszczędność również tego zasobu. Dodatkową zaletą jest przejrzystość w rozliczaniu kosztów i obiegu dokumentów - dodaje Grzegorz Mikielewicz z Getaway.
Podsumowując, decydując się na wyoutsourcowanie organizacji podróży służbowej w firmie, możemy liczyć na oszczędność czasu, jak i pieniędzy, otrzymując przy tym najlepszą możliwą konfigurację wyjazdu. Dodatkową zaletą jest zwiększenie komfortu pracownika, który może czuć się “zaopiekowany” podczas wyjazdu i ma przestrzeń na realizację własnych zadań.
O Getaway
Getaway to platforma, która pełni funkcję intuicyjnego, inteligentnego i kompletnego kreatora podróży “szytej na miarę”. Narzędzie oszczędza klientowi zarówno czas, jak i pieniądze, dostarczając klientom najlepszą możliwą konfigurację wyjazdu. Uzupełnieniem usługi planowania podróży jest pełna opieka 24/7 oraz organizacja wszelkich formalności, takich jak odprawy online, gromadzenie potwierdzeń i udostępnienie klientowi interaktywnego przewodnika na wyjazd.
Misją twórców Getaway jest rozwój platformy w kierunku kompleksowego, zaawansowanego technologicznie narzędzia do komponowania dowolnych podróży i ich obsługi w czasie rzeczywistym, co może przyczynić się do rewolucji w nowoczesnym podróżowaniu. Marka Getaway jest tworzona przez zespół zaangażowanych ekspertów z pasją do podróżowania i nowoczesnych technologii.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.getaway.pl
Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Inwestycje w sektorze turystycznym: jak aparthotele i obiekty SPA zmieniają nadmorskie miasta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.