Komunikaty PR

Długi weekend czerwcowy droższy niż majówka — średni koszt wyjazdu to 1136 zł

2022-05-17  |  11:05
Biuro prasowe

Majówka dopiero za nami, a już za miesiąc kolejny długi weekend - 16-19 czerwca. Liczba osób zainteresowanych wyjazdem w tym terminie wynosi już ponad 61 tys. i jest o 46 proc. większa niż rok temu oraz aż o 30 proc. większa niż w analogicznym okresie przed długim weekendem majowym, jak wynika z danych serwisu Nocowanie.pl  z bazą zweryfikowanych obiektów, odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie. Na podstawie wysokości opłaconych dotychczas zaliczek można szacować, że średni koszt wyjazdu wyniesie 1136 zł.  

 

Turyści wybierają morze, choć wśród miast najpopularniejsze nadal jest Zakopane

Podczas majówki największym zainteresowaniem cieszyły się rejony górskie, ale teraz czas na morze według danych Nocowanie.pl - ¼ wszystkich wyszukiwań zakwaterowania w czasie długiego weekendu w czerwcu dotyczy województwa pomorskiego, a ⅕ zachodniopomorskiego. Trzecie pod tym względem jest województwo małopolskie (15 proc. zapytań), czwarte dolnośląskie (13 proc. zapytań) a piąte podkarpackie (8,5 proc. zapytań). Co ciekawe, chociaż zainteresowanie wyjazdami na teren województwa mazowieckiego wynosi niewiele ponad połowę procenta, to i tak jest o 205 proc. wyższe niż w ubiegłym roku. Jeśli chodzi o konkretne miasta, to zainteresowanie jest bardzo rozdrobnione - najpopularniejsze jest Zakopane, ale dotyczy go tylko 4,3 proc. zapytań. W dalszej kolejności zainteresowaniem turystów cieszą się Karpacz (4 proc. zapytań), Poznań (3,5 proc. zapytań), Krynica Morska (2,5 proc. zapytań) i Szczawnica (2 proc. zapytań).  

 

Będzie drożej niż w czasie majówki

Z naszych danych wynika, że na długi weekend czerwcowy Polacy planują wypoczynek na łonie natury. Osób szukających zakwaterowania w większych miejscowościach jest niewiele. Chociaż bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się województwa nadmorskie, to bardzo niewiele wyszukiwań dotyczy miast czy bardziej znanych ośrodków. Tylko 2 proc. turystów szuka noclegów w Gdańsku czy Władysławowie, 1,5 proc. w Kołobrzegu i Świnoujściu, a zaledwie 1 proc. w Sopocie. W dodatku widać wzrost cen w stosunku do weekendu majowego. Na podstawie oszacowanej przez nas średniej ceny wyjazdu możemy stwierdzić, że średni koszt za osobę  wyniesie 88 zł na dobę, podczas gdy w czasie majówki było to 82 zł - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl.  

 

Wyjeżdżamy najczęściej na 3 dni i bez dzieci

Blisko połowa osób poszukujących noclegu na długi weekend czerwcowy - 46 proc. - jest zainteresowana wyjazdem trzydniowym. Zakwaterowania na wyjazd czterodniowy szuka 21 proc. osób. Tylko na dwa dni chce wyjechać 13,5 proc. turystów, a na 5 dni zaledwie 3,5 proc. Aż ¼ zapytań dotyczy zakwaterowania dla dwojga dorosłych bez dzieci. Tylko 16 proc. dotyczy dwojga dorosłych z dwojgiem dzieci, a 12,5 proc. dwojga dorosłych z jednym dzieckiem. Nieco ponad ⅓ wyjeżdżających szuka noclegów w kwaterach i pokojach, a 28 proc. jest zainteresowanych domkami. Na trzecim miejscu znalazły się apartamenty, których dotyczy 15,5 proc. zapytań, a na czwartym pensjonaty (7,5 proc.) Piąte miejsce zajmują gospodarstwa agroturystyczne - 4 proc. zapytań. Nieco ponad 3 proc. turystów jest zainteresowana wynajęciem willi, natomiast pozostałych form zakwaterowania - jak hotele, hostele, ośrodki wypoczynkowe, campingi czy motele -  dotyczy tylko od 0,1 do 2,5 proc. zapytań.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii Biuro prasowe
2024-10-16 | 11:02

Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii

Armatis Polska, wiodący outsourcer obsługi klienta i sprzedaży w Europie, przejął dział obsługi klienta polskiej Grupy eSky w Bułgarii. Jest to wynikiem decyzji eSky o zmianie modelu
Turystyka Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia
2024-09-27 | 01:00

Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia

Grupa Arche już w pierwszych dniach klęski żywiołowej powołała Sztab Pomocy Powodzianom, w którego skład wchodzą dyrektorzy hoteli położonych na terenie całego kraju, a wszelkie
Turystyka NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW
2024-09-20 | 13:00

NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW

– Jesteśmy, działamy, zanim odwołacie rezerwację upewnijcie się czy to konieczne – za pośrednictwem platformy Nocowanie.pl właściciele obiektów noclegowych na południu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.