Długi weekend czerwcowy droższy niż majówka — średni koszt wyjazdu to 1136 zł
Majówka dopiero za nami, a już za miesiąc kolejny długi weekend - 16-19 czerwca. Liczba osób zainteresowanych wyjazdem w tym terminie wynosi już ponad 61 tys. i jest o 46 proc. większa niż rok temu oraz aż o 30 proc. większa niż w analogicznym okresie przed długim weekendem majowym, jak wynika z danych serwisu Nocowanie.pl z bazą zweryfikowanych obiektów, odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie. Na podstawie wysokości opłaconych dotychczas zaliczek można szacować, że średni koszt wyjazdu wyniesie 1136 zł.
Turyści wybierają morze, choć wśród miast najpopularniejsze nadal jest Zakopane
Podczas majówki największym zainteresowaniem cieszyły się rejony górskie, ale teraz czas na morze według danych Nocowanie.pl - ¼ wszystkich wyszukiwań zakwaterowania w czasie długiego weekendu w czerwcu dotyczy województwa pomorskiego, a ⅕ zachodniopomorskiego. Trzecie pod tym względem jest województwo małopolskie (15 proc. zapytań), czwarte dolnośląskie (13 proc. zapytań) a piąte podkarpackie (8,5 proc. zapytań). Co ciekawe, chociaż zainteresowanie wyjazdami na teren województwa mazowieckiego wynosi niewiele ponad połowę procenta, to i tak jest o 205 proc. wyższe niż w ubiegłym roku. Jeśli chodzi o konkretne miasta, to zainteresowanie jest bardzo rozdrobnione - najpopularniejsze jest Zakopane, ale dotyczy go tylko 4,3 proc. zapytań. W dalszej kolejności zainteresowaniem turystów cieszą się Karpacz (4 proc. zapytań), Poznań (3,5 proc. zapytań), Krynica Morska (2,5 proc. zapytań) i Szczawnica (2 proc. zapytań).
Będzie drożej niż w czasie majówki
Z naszych danych wynika, że na długi weekend czerwcowy Polacy planują wypoczynek na łonie natury. Osób szukających zakwaterowania w większych miejscowościach jest niewiele. Chociaż bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się województwa nadmorskie, to bardzo niewiele wyszukiwań dotyczy miast czy bardziej znanych ośrodków. Tylko 2 proc. turystów szuka noclegów w Gdańsku czy Władysławowie, 1,5 proc. w Kołobrzegu i Świnoujściu, a zaledwie 1 proc. w Sopocie. W dodatku widać wzrost cen w stosunku do weekendu majowego. Na podstawie oszacowanej przez nas średniej ceny wyjazdu możemy stwierdzić, że średni koszt za osobę wyniesie 88 zł na dobę, podczas gdy w czasie majówki było to 82 zł - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl.
Wyjeżdżamy najczęściej na 3 dni i bez dzieci
Blisko połowa osób poszukujących noclegu na długi weekend czerwcowy - 46 proc. - jest zainteresowana wyjazdem trzydniowym. Zakwaterowania na wyjazd czterodniowy szuka 21 proc. osób. Tylko na dwa dni chce wyjechać 13,5 proc. turystów, a na 5 dni zaledwie 3,5 proc. Aż ¼ zapytań dotyczy zakwaterowania dla dwojga dorosłych bez dzieci. Tylko 16 proc. dotyczy dwojga dorosłych z dwojgiem dzieci, a 12,5 proc. dwojga dorosłych z jednym dzieckiem. Nieco ponad ⅓ wyjeżdżających szuka noclegów w kwaterach i pokojach, a 28 proc. jest zainteresowanych domkami. Na trzecim miejscu znalazły się apartamenty, których dotyczy 15,5 proc. zapytań, a na czwartym pensjonaty (7,5 proc.) Piąte miejsce zajmują gospodarstwa agroturystyczne - 4 proc. zapytań. Nieco ponad 3 proc. turystów jest zainteresowana wynajęciem willi, natomiast pozostałych form zakwaterowania - jak hotele, hostele, ośrodki wypoczynkowe, campingi czy motele - dotyczy tylko od 0,1 do 2,5 proc. zapytań.
Produkt, liczby i duma z Polski. Szanse i wyzwania turystyki przyjazdowej
Accor z dynamicznym rozwojem marek Premium, Midscale i Economy w Europie
CX w turystyce: jakie trendy kształtują oczekiwania klientów?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ochrona środowiska
Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.