Komunikaty PR

Długi weekend czerwcowy droższy niż majówka — średni koszt wyjazdu to 1136 zł

2022-05-17  |  11:05
Biuro prasowe

Majówka dopiero za nami, a już za miesiąc kolejny długi weekend - 16-19 czerwca. Liczba osób zainteresowanych wyjazdem w tym terminie wynosi już ponad 61 tys. i jest o 46 proc. większa niż rok temu oraz aż o 30 proc. większa niż w analogicznym okresie przed długim weekendem majowym, jak wynika z danych serwisu Nocowanie.pl  z bazą zweryfikowanych obiektów, odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie. Na podstawie wysokości opłaconych dotychczas zaliczek można szacować, że średni koszt wyjazdu wyniesie 1136 zł.  

 

Turyści wybierają morze, choć wśród miast najpopularniejsze nadal jest Zakopane

Podczas majówki największym zainteresowaniem cieszyły się rejony górskie, ale teraz czas na morze według danych Nocowanie.pl - ¼ wszystkich wyszukiwań zakwaterowania w czasie długiego weekendu w czerwcu dotyczy województwa pomorskiego, a ⅕ zachodniopomorskiego. Trzecie pod tym względem jest województwo małopolskie (15 proc. zapytań), czwarte dolnośląskie (13 proc. zapytań) a piąte podkarpackie (8,5 proc. zapytań). Co ciekawe, chociaż zainteresowanie wyjazdami na teren województwa mazowieckiego wynosi niewiele ponad połowę procenta, to i tak jest o 205 proc. wyższe niż w ubiegłym roku. Jeśli chodzi o konkretne miasta, to zainteresowanie jest bardzo rozdrobnione - najpopularniejsze jest Zakopane, ale dotyczy go tylko 4,3 proc. zapytań. W dalszej kolejności zainteresowaniem turystów cieszą się Karpacz (4 proc. zapytań), Poznań (3,5 proc. zapytań), Krynica Morska (2,5 proc. zapytań) i Szczawnica (2 proc. zapytań).  

 

Będzie drożej niż w czasie majówki

Z naszych danych wynika, że na długi weekend czerwcowy Polacy planują wypoczynek na łonie natury. Osób szukających zakwaterowania w większych miejscowościach jest niewiele. Chociaż bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się województwa nadmorskie, to bardzo niewiele wyszukiwań dotyczy miast czy bardziej znanych ośrodków. Tylko 2 proc. turystów szuka noclegów w Gdańsku czy Władysławowie, 1,5 proc. w Kołobrzegu i Świnoujściu, a zaledwie 1 proc. w Sopocie. W dodatku widać wzrost cen w stosunku do weekendu majowego. Na podstawie oszacowanej przez nas średniej ceny wyjazdu możemy stwierdzić, że średni koszt za osobę  wyniesie 88 zł na dobę, podczas gdy w czasie majówki było to 82 zł - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl.  

 

Wyjeżdżamy najczęściej na 3 dni i bez dzieci

Blisko połowa osób poszukujących noclegu na długi weekend czerwcowy - 46 proc. - jest zainteresowana wyjazdem trzydniowym. Zakwaterowania na wyjazd czterodniowy szuka 21 proc. osób. Tylko na dwa dni chce wyjechać 13,5 proc. turystów, a na 5 dni zaledwie 3,5 proc. Aż ¼ zapytań dotyczy zakwaterowania dla dwojga dorosłych bez dzieci. Tylko 16 proc. dotyczy dwojga dorosłych z dwojgiem dzieci, a 12,5 proc. dwojga dorosłych z jednym dzieckiem. Nieco ponad ⅓ wyjeżdżających szuka noclegów w kwaterach i pokojach, a 28 proc. jest zainteresowanych domkami. Na trzecim miejscu znalazły się apartamenty, których dotyczy 15,5 proc. zapytań, a na czwartym pensjonaty (7,5 proc.) Piąte miejsce zajmują gospodarstwa agroturystyczne - 4 proc. zapytań. Nieco ponad 3 proc. turystów jest zainteresowana wynajęciem willi, natomiast pozostałych form zakwaterowania - jak hotele, hostele, ośrodki wypoczynkowe, campingi czy motele -  dotyczy tylko od 0,1 do 2,5 proc. zapytań.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie. Biuro prasowe
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.