Ecolab uruchamia program dla pralni, które wznowiły działalność po lockdownie

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Sezon wakacyjny w tym roku w niczym nie przypomina tych z poprzednich lat. Dla branży hotelarskiej największym wyzwaniem nie są pogoda i oferta, a bakterie i wirusy. Zapewnienie bezpieczeństwa musi być prowadzone wielotorowo, począwszy od kuchni, a skończywszy na pokojach. Niebagatelną rolą w ochronie przed zakażeniem odgrywają czyste tekstylia. Bezpieczne i wydajne funkcjonowanie pralniom ma zapewnić opracowany przez Ecolab program PROTEX360°.
Przestrzeganie reżimu sanitarnego ma dzisiaj niebagatelny wpływ na opinie klientów oraz wybór miejsca wypoczynku. Z racji ilości i rotacji osób przebywających w hotelach i pensjonatach, kluczowe jest bezwzględne stosowanie wypracowanych procedur czystości, jak i wdrażanie nowych zasad. Drobnoustroje utrzymują się na przedmiotach i powierzchniach nawet do kliku dni, stąd konieczność częstej i prawidłowej dezynfekcji. Szczególną uwagę należy zwrócić m.in. na bieliznę pościelową, z którą bezpośrednio mają styczność osoby przebywające w obiekcie. Właściwe czyszczenie i dezynfekcja tekstyliów, to podstawowy element zapobiegania roznoszenia się wirusów oraz bakterii. Można się więc pokusić o stwierdzenie, że bezpieczny wypoczynek w hotelu zaczyna się w pralni. Odpowiednie zabezpieczenie działań operacyjnych, personelu i klientów końcowych to duże wyzwanie. W związku z tym przedstawiciele zarówno pralni OTL, działających w ramach obiektu, jak i zewnętrznych, chętnie szukają sprawdzonych i profesjonalnych rozwiązań opracowanych przez ekspertów z branży czystości.
- Ręczniki, pościele i inne tekstylia mogą być siedliskiem wszelkiego rodzaju patogenów, aby się ich pozbyć nie wystarczy jedynie odpowiednia temperatura prania. Z punktu widzenia hoteli bezpieczeństwo powinno opierać się na trzech kluczowych obszarach: ludzie, obiekt i tkaniny. Dlatego też, praca pralni musi być zorganizowana na podstawie odpowiednich planów i protokołów dotyczących higieny – mówi Mateusz Chmielowiec, District Manager w dziale Textile Care firmy Ecolab.
Eksperci z firm dostarczających profesjonalne środki czystości jednoznacznie wskazują, że ścisłe przestrzeganie procedur, jak i odpowiednie produkty są gwarantem sukcesu. Bezpośredni wpływ na bezpieczne tekstylia i skuteczność środków dezynfekcyjnych mają 4 czynniki: stosowanie zalecanych dawek produktów, czas, temperatura i odpowiednie warunki prania. Profesjonalne środki czystości powinny być zgodne z normą EN 14476 i mieć potwierdzone działania przeciw wirusom, w tym SARS-CoV-2. W składzie środków piorących nie może zabraknąć również kwasu nadoctowego PAA, który odpowiada za skuteczną dezynfekcję i eliminację różnego rodzaju patogenów bakteryjnych, wirusowych oraz grzybów mogących zainfekować włókna tekstylne.
- Jako producent z ponad 25-letnim doświadczeniem, zdajemy sobie sprawę, że hotele muszą szybko przystosować do nowej sytuacji, dlatego oczekują kompleksowego wsparcia. Program Ochrony Pralni PROTEX360° to nasza odpowiedź na potrzeby branży – mówi Wiesław Sobota, Regional Sales Manager CEE / Russia w dziale Textile Care firmy Ecolab - Zintegrowany system bezpieczeństwa pralni i prania tekstyliów składa się z profesjonalnych i przetestowanych laboratoryjnie środków czystości, planów higieny oraz wsparcia techniczno-eksperckiego. Oferujemy więc zarówno produkty, usługi, jak i specjalistyczną wiedzę. Zapewniamy wskaźniki wydajności każdego krytycznego procesu operacyjnego, pomagamy monitorować przebieg prania, analizować ryzyko zanieczyszczeń i identyfikować obszary wymagające poprawy. Opracowaliśmy też kompleksową ofertę szkoleniową dla personelu – wylicza Wiesław Sobota.
Dbałość o dostarczenie czystej i sanitarnej bielizny pościelowej to jeden z kluczowych etapów, zapewniających bezpieczeństwo gości hotelowych. Kadra zarządzająca musi mieć na uwadze, że ta kwestia bardziej niż kiedykolwiek ma wpływ na wybór miejsca wypoczynku.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.