Hotelarze zdali egzamin - Polacy po powrocie do hoteli czują się bezpiecznie
Jak Polacy oceniają przygotowanie hoteli do ponownego otwarcia? Przeważająca większość z tych, którzy zdecydowali się na wyjazd w trakcie ostatnich 10 dni, uważa, że hotelarze zadbali o ich bezpieczeństwo. Aż 98% twierdzi, że otwarcie hoteli w obecnej sytuacji było dobrym pomysłem. Takie wnioski płyną z wyników ankiety przeprowadzonej wśród klientów portalu rezerwacyjnego Travelist.pl.
Przygotowani na powrót
Hotele i pensjonaty gości przyjmować mogą od 12 lutego. Rządowa decyzja spotkała się z ogromnym entuzjazmem zarówno ze strony branży, jak i samych turystów. Travelist.pl zapytał niemal 1500 klientów o pierwsze wrażenia z wyjazdów do hoteli działających w reżimie sanitarnym.
Aż 76% respondentów odpowiedziało, że czuło się bezpiecznie podczas pobytu, a 75% potwierdziło, że personel hotelowy dbał o przestrzeganie wszelkich zasad sanitarnych. Ponad połowa badanych oceniła zaś korzystanie z dodatkowych atrakcji hotelowych, takich jak np. basen, za bezpieczne.
Dodatkowo ponad dwie trzecie z nich potwierdziło, że pozostali goście stosowali się do ogólnych zasad bezpieczeństwa. To pokazuje, że nie tylko właściciele stanęli na wysokości zadania, ale również sami wczasowicze pamiętali o odpowiedzialnym zachowaniu. To bardzo ważne, ponieważ dalsze restrykcje zależeć będą między innymi od zbiorowej dyscypliny.
Zadowoleni z wyjazdów
Turyści są zadowoleni z otwarcia hoteli. Długo czekali na możliwość wyjazdu i przede wszystkim odpoczynku. W nowej rzeczywistości i ścisłym reżimie sanitarnym czują się bezpiecznie.
Ponad 90% z nich pojechałoby ponownie do hotelu przy obecnie obowiązujących zasadach sanitarnych. Oznacza to, że wprowadzone wytyczne, których hotelarze przestrzegają, wcale nie zniechęcają do wyjazdów. Wręcz przeciwnie, dają gościom poczucie komfortu i pozwalają myśleć o dalszych planach.
Aż 89% ankietowanych jest dodatkowo za otwarciem hotelowych restauracji. Hotele funkcjonować mogą przy 50% obłożeniu, co z góry oznacza mniejszą liczbę gości. Dlatego zachowanie bezpieczeństwa w strefie gastronomii nie stanowiłoby dodatkowego problemu. Hotelowe restauracje niosą ze sobą jeszcze mniejsze zagrożenie niż wspólne korzystanie ze strefy basenów czy saun.
Zdany egzamin
Z ankiety Travelist.pl wynika, że większość hotelarzy zdała egzamin, a rządzący podjęli słuszną decyzję. Otwarcie hoteli w trybie warunkowym dla wielu przedsiębiorców było wyzwaniem, które jednak okazało się opłacalne. „Niepewność sytuacji, w której wszyscy się znajdujemy, wpływa na branżę i samych turystów. Chcąc walczyć w naszym wspólnym interesie, dokładamy wszelkich starań, by partnerom pomóc w zapełnieniu dostępnych miejsc, a klientom zapewnić jak najlepsze oferty. Cieszymy się z wyników naszej ankiety i mamy nadzieję, że kolejne rządowe decyzje nie odbiorą hotelarzom szansy na dalsze odrabianie strat, a wczasowiczom na zasłużony odpoczynek” - mówi prezes Travelist.pl, Tomasz Piszczako.
Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści
Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.