Jedno z najbardziej oryginalnych Muzeów w Warszawie wraca z wyjątkową ofertą
Mowa o Muzeum Polskiej Wódki. To oryginalne miejsce ma w swojej ofercie nie tylko zwiedzanie rozbudowanej ekspozycji, poświęconej historii Polskiej Wódki, która wpisana jest na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych UE. Oferta obejmuje również spotkania w formie warsztatów czy wykładów.
Otwarte blisko 3 lata temu, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Na zwiedzających Muzeum gości, w pięciu galeriach czekają: sala kinowa, interaktywne ekspozycje, projekcje filmowe i unikatowe eksponaty historycznych butelek.
Zwiedzanie Muzeum to informacje teoretyczne, ale także duża porcja działań praktycznych. Warsztaty pod okiem profesjonalnego barmana czy wykład na zakończenie zwiedzania, połączony z degustacją to niewątpliwie element, który to miejsce wyróżnia.
Czego mogą spodziewać się zwiedzający, odwiedzając to miejsce?
Muzeum Polskiej Wódki wymyka się definicji standardowego muzeum, zarówno w formie jak i w treści przekazu. Nowoczesna aranżacja wnętrz połączona z interaktywną formą zwiedzania, seans w miedzianym kinie, makiety ogromnych urządzeń gorzelniczych czy autentyczna miedziana kolumna destylacyjna, to tylko niektóre z atrakcji. Wrażenie robią także zbiory kilkuset zabytkowych butelek oraz nietuzinkowy sposób ich ekspozycji.
Wart podkreślenia jest fakt, że przez cały czas zwiedzania Muzeum, grupie towarzyszy przewodnik. Wycieczki organizowane są aż w 7 językach: angielskim, niemieckim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim, włoskim i oczywiście polskim.
Spodziewać się należy także zaskakującego zakończenia wycieczki. Chętni, którzy chcą zgłębić tajniki odpowiedzialnego spożywania alkoholu oraz właściwego serwowania Polskiej Wódki, biorą udział w spotkaniu z profesjonalnym barmanem, którego elementem, poza bardzo ciekawą teorią, jest praktyka w formie degustacji trzech podstawowych rodzajów Polskiej Wódki.
Elementem z pewnością wyróżniającym Muzeum Polskiej Wódki spośród innych muzeów, są spotkania w formie warsztatów. Barmani zapraszają na kameralne spotkania, podczas których uczestnicy uczą się jak prawidłowo przygotować koktajle z Polskiej Wódki oraz zgłębiają tajniki nalewek i infuzji.
W czasie pandemii, kiedy kina, teatry czy restauracje są pozamykane, tak przygotowana ekspozycja jest doskonałą alternatywą dla osób poszukujących zarówno rozrywki kulturalnej jak i towarzyskiej.
Muzeum doskonale zaadaptowano także do potrzeb wynikających z obowiązujących regulacji epidemicznych. Ograniczono liczbę osób zwiedzających w jednej grupie z 25 do 10. Dla każdego uczestnika wycieczki wyznaczono bezpieczne miejsce, aby zachować niezbędny dystans. Wszyscy pracownicy Muzeum oraz każdy z gości zobowiązani są zakrywania nosa i ust. Na każdej z galerii ustawiono ogólnodostępne dozowniki z płynem dezynfekującym, a po każdej grupie zwiedzających dezynfekowane są wszystkie interaktywne nośniki.
Z oferty Muzeum nie znikają także działania on-line. Muzeum można wirtualnie zwiedzać, poznać pracowników, oglądając serial Z żyta wzięte lub poznać interesujące fakty z historii Polskiej Wódki, wykupując 48-godzinny dostęp do platformy VOD https://zwiedzaj-online.pl/
Od 2 lutego Muzeum otworzyło drzwi dla zwiedzających, wracając do pracy w niezmienionym trybie. Będzie czynne od wtorku do niedzieli w godz.12:00-20:00.
Więcej informacji na stronie www.muzeumpolskiejwodki.pl
Serdecznie zapraszamy!
Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/
Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki
Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.