Komunikaty PR

Koleje Dolnośląskie stawiają na komfort pasażerów

2020-08-03  |  11:00
Biuro prasowe

Klimatyzowane pociągi, dostęp do Internetu i bezgotówkowy zakup biletów – między innymi takie udogodnienia czekają na pasażerów Kolei Dolnośląskich. Dane dotyczące komfortu w pociągach opublikował Urząd Transportu Kolejowego. Koleje Dolnośląskie już teraz wyprzedzają ogólnopolskie trendy. Za dwa lata tabor regionalnego przewoźnika powiększy się o kolejne nowoczesne składy.

Podróż nowoczesnymi, wygodnymi pociągami powoli staje się codziennością, a pasażerowie mogą korzystać z wielu udogodnień. Z opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego informacji wynika, że obecnie 45 procent jeżdżących po kraju wagonów pasażerskich jest wyposażona w klimatyzację. – Mogę z dumą powiedzieć, że Koleje Dolnośląskie wyprzedzają ogólnopolskie trendy. Spośród 57 składów, klimatyzowanych jest 54. Całkowicie jej pozbawiony jest EN57-1703, a klimatyzację tylko w kabinie maszynisty posiadają dwa pojazdy SA109  – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Stawiamy na stały i systematyczny wzrost komfortu jazdy naszymi pociągami, kładąc szczególnie mocny nacisk na adaptację rozwiązań poprawiających m. in. możliwości komunikacyjne naszych pasażerów w trakcie podróży.

Obecnie 27 pojazdów KD (ponad 47%) posiada dostęp do Internetu. Pozostałą część floty dolnośląski przewoźnik będzie sukcesywnie doposażał w nadajniki WiFi przy okazji prac serwisowych i naprawczych wykonywanych w ramach poziomu P4. Wówczas Koleje Dolnośląskie najpewniej wyprzedzą kolejny trend, bo wg raportu UTK dostęp do internetu jest obecny w blisko połowie jeżdżących po Polsce zespołów trakcyjnych. Warto przy tym dodać, że w przypadku klasycznych wagonów takie wyposażenie pojawia się tylko w co czternastym z nich.

Wybrane pociągi KD są również wyposażone we wzmacniacze sygnału komórkowego, które umożliwiają swobodne rozmowy telefoniczne na kolejowych trasach. We wszystkich pojazdach serii Impuls podróżni mają do dyspozycji gniazdka do ładowania telefonów i laptopów. Dodatkowo, od kwietnia br., drużyny konduktorskie we wszystkie pociągach Kolei Dolnośląskich zostały zaopatrzone w terminale płatnicze, które umożliwiają bezgotówkowy zakup biletów na dowolnych trasach. Pasażerowie dolnośląskiego przewoźnika mogli się już także przyzwyczaić do dodatkowo wyznaczonych miejsc przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.

Nowe pociągi z dostępem do Internetu

Pod koniec czerwca spółka zdecydowała się na zakup pięciu nowych składów elektrycznych Elf2, wyprodukowanych przez bydgoskiego producenta PESA. Każdy z nich przewiduje miejsca dla minimum 540 pasażerów, w tym osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Wszystkie EZT zostaną wyposażone w nadajniki Wi-Fi, obejmujące swoim zasięgiem cały skład, a pod każdym siedzeniem znajdować się będą gniazdka elektryczne 230V, 50Hz z dodatkowym gniazdem USB. Nowe pociągi pojawią się na dolnośląskich trasach w 2022 roku.

- Komfort dolnośląskich pasażerów jest dla samorządu województwa priorytetem, a inwestycje w nowy tabor są tego potwierdzeniem. Chcemy, by osoby wybierające kolej jako środek transportu, mogły odbyć podróż w warunkach najlepszych z możliwych a zarazem mogły wykorzystać jej czas np. na aktywność zawodową lub edukacyjną. Chcemy, aby każdy z podróżnych miał w pociągach KD zapewniony swobodny kontakt ze światem, co jest szczególną wartością w czasach szeroko rozbudowanej komunikacji i cyfryzacji. Dlatego jednym z kluczowych elementów specyfikacji nowych pociągów były urządzenia, które to zapewnią. Dzięki rozstrzygniętemu postępowaniu tabor Kolei Dolnośląskich za dwa lata powiększy się o pięć nowych, w pełni klimatyzowanych pojazdów i wszystkie one będą posiadać dostęp do internetu – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego odpowiedzialny za rozwój infrastruktury kolejowej w regionie.  

Dodatkowo, we wszystkich pociągach, które zasilą flotę KD w najbliższych latach wbudowany zostanie system wzmacniania sygnału GSM. Obecnie w Polsce jedynie ¼ pociągów wyposażona jest w tego rodzaju udogodnienie. – Instalowane w nowych EZT urządzenie będzie kompatybilne z sieciami wszystkich operatorów działających na terenie Polski – kończy Myrda.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Sieć Grano Hotels z własną aplikacją mobilną Biuro prasowe
2020-10-19 | 12:00

Sieć Grano Hotels z własną aplikacją mobilną

Sieć Grano Hotels wystartowała z nową aplikacją mobilną umożliwiającą wyszukiwanie i rezerwowanie noclegów. Narzędzie pozwala także na zarządzanie rezerwacjami i fakturami za
Turystyka Najbardziej ekologiczny hotel w Holandii
2020-10-16 | 01:00

Najbardziej ekologiczny hotel w Holandii

Hotel Jakarta w Amsterdamie jest ekologiczny w każdym calu - zaczynając od budynku, drewnianej konstrukcji, indonezyjskiego ogrodu wewnętrznego, na przyjaznej dla użytkowników
Turystyka BRAK ZDJĘCIA
2020-10-14 | 12:00

Poznaliśmy zwycięzców Turystycznych Skarbów Małopolski!

Poznaliśmy zwycięzców Turystycznych Skarbów Małopolski!   We wtorek 13.10 na uroczystej gali w Opactwie Benedyktynów w Tyńcu ogłoszeni zostali zwycięzcy drugiej edycji Turystycznych Skarbów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Prawo

Bankowość

Rynkiem kredytowym rządzi niepewność wywołana pandemią. Banki mogą wrócić do ostrzejszej polityki, zwłaszcza w segmencie mieszkaniowym

We wrześniu banki udzieliły dużo mniej kredytów gotówkowych i mieszkaniowych w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spadki dotyczyły nie tylko liczby, lecz także wartości udzielonego finansowania, a jedynym pozytywnym wyjątkiem na tle całego rynku są kredyty ratalne – wynika z danych BIK. Kolejna fala pandemii i nowe obostrzenia wprowadzone przez rząd mogą w kolejnych miesiącach ponownie skłonić banki do zaostrzenia polityki, szczególnie w segmencie kredytów mieszkaniowych. – Nadchodzące miesiące – zwłaszcza początek 2021 roku – pokażą też, jak duże jest przełożenie pandemii i problemów na rynku pracy na spłacalność kredytów. Jeśli ich szkodowość istotnie wzrośnie – może to mocno zachwiać kondycją sektora bankowego – mówi dr hab. Waldemar Rogowski, główny analityk BIK.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Przemysł

Cyfryzacja może pomóc firmom poradzić sobie ze skutkami pandemii. Umożliwia pracę zdalną, komunikację z klientami i nowy sposób świadczenia usług online

– Interesuje nas to, jak pomóc firmom przetrwać ten najtrudniejszy czas. Trzeba podjąć takie działania, aby umiały one przekształcić swoją działalność, nakierować ją na inne tory. Cyfryzacja jest w tym procesie niezbędna – podkreśla Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP. W polskich przedsiębiorstwach pandemia znacząco przyspieszyła cyfrową transformację. PARP wyłoniła właśnie najlepsze projekty w tym obszarze, które dotyczą m.in. zdalnej komunikacji z klientami, nowego sposobu świadczenia usług online czy automatyzacji procesów. Agencja ogłosiła wyniki konkursu „100 najlepszych projektów na zwiększenie poziomu cyfryzacji w firmie”.

 

Farmacja

Pandemia uderza w alergików. Brak refundacji doustnych leków ogranicza możliwość bezpiecznego odczulania w domu

Około 12 mln Polaków cierpi na alergie, ale tylko 1,2 proc. poddaje się odczulaniu. To wyzwanie zwłaszcza w dobie pandemii, podczas której pacjenci mają utrudniony kontakt z lekarzem. Tymczasem skuteczne leczenie można przeprowadzić samodzielnie w domu. Immunoterapię alergenową można wygodnie przyjmować w kroplach lub tabletkach pod język. Takie rozwiązanie oszczędza czas i eliminuje konieczność częstych wizyt w gabinecie alergologa. Jednak w  Polsce ta metoda nie jest refundowana przez NFZ i pacjenci muszą płacić za leczenie duże kwoty. Refundacja i większa dostępność immunoterapii podjęzykowej mogłyby skłonić większą liczbę pacjentów do poddania się takiemu leczeniu i przynieść wymierne korzyści w systemie.