Komunikaty PR

Kolejne urodziny Muzeum Polskiej Wódki - to już 3 lata

2021-06-08  |  09:10
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 3.4 MB )

Muzeum Polskiej Wódki to tradycja w nowoczesnym wydaniu, a urodzinowe atrakcje, jak twierdzą ich pomysłodawcy – przewodnicy i barmani – ową dewizę mają podkreślić. Patronat nad wydarzeniami objęło Stowarzyszenie Polska Wódka.

Otwarte w 2018 roku, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Wymyka się bowiem definicji standardowego muzeum, zarówno w formie, jak i w treści przekazu. Nowoczesna aranżacja wnętrz połączona z interaktywną formą zwiedzania, seans w miedzianym kinie, makiety ogromnych urządzeń gorzelniczych czy autentyczna miedziana kolumna destylacyjna, to tylko niektóre z atrakcji. Do nich dołączą kolejne, związane z jubileuszem trzecich urodzin Muzeum.

3 magiczne składniki na 3 urodziny Muzeum Polskiej Wódki

Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia Polskiej Wódki, wpisanej dzięki bogatym tradycjom na listę chronionych oznaczeń geograficznych. Elementem tej historii jest też głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji zwyczaj wznoszenia toastów, czy wykorzystywania Polskiej Wódki w rodzimej kuchni, chociażby do przygotowywania ciast, nalewek lub koktajli. O tym wszystkim opowiadają przewodnicy i barmani podczas zwiedzania Muzeum. To oni właśnie połączywszy siły merytoryczne i praktyczne, przygotowali konkurs urodzinowy, który wystartował na początku czerwca na fanpage’u Muzeum Polskiej Wódki: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki.

Zadaniem konkursowym jest podanie 3 składników idealnego koktajlu urodzinowego. Oczywiście obowiązkową bazą koktajlu musi być Polska Wódka plus 3 dodatkowe składniki rodzimego pochodzenia, a więc muszą to być nasze lokalne, polskie produkty (taki warunek postawili przewodnicy). Co więcej muszą się one dobrze komponować z wybraną Polską Wódką (to weryfikować będzie Kapituła, w skład której wejdą barmani Akademii Polskiej Wódki i ¾ Koneser Bar). Kapituła złożona z przewodników i barmanów wyłoni 3 laureatów, którzy spotkają się z pomysłodawcami konkursu podczas zwiedzania Muzeum Polskiej Wódki oraz warsztatów koktajlowych. Zwycięzcy otrzymają także pakiet upominków od Muzeum. Co więcej – nagrodzony główną nagrodą koktajl z 3 polskich składników, przygotowany wg receptury laureata konkursu i za jego zgodą, będzie serwowany w urodzinową sobotę i niedzielę w ¾ Koneser Barze. Konkurs trwa do 10 czerwca.

To jednak nie koniec urodzinowych atrakcji…

Opowieść o Koneserze i iście urodzinowe zwiedzanie

Na sobotę 12 czerwca o godz. 18.00 i 19.00 zaplanowano dwie specjalne, jubileuszowe wycieczki VIP. Wyjątkowe, nieco dłuższe, wzbogacone o nieznane szerzej opowieści o Koneserze i niepowtarzalną degustację na tarasie ¾ Koneser Baru. W każdym zwiedzaniu może wziąć udział 15 osób.

Już sam teren, na którym powstało Muzeum Polskiej Wódki jest niezwykły i nieodłącznie związany z historią produkcji tego alkoholu. 500-letnią historię „gorzałki” można poznać w miejscu, gdzie po I wojnie światowej działała w ramach Państwowego Monopolu Spirytusowego – Rektyfikacja Spirytusu i zakład Wytwórnia Wódek.

Podczas urodzinowego zwiedzania przewodnicy opowieść o Polskiej Wódce (i nie tylko!) przeniosą także poza mury Muzeum. Zaś podczas tradycyjnego zwiedzania galerii Muzeum, zdradzą zaskakujące urodzinowe zwyczaje z całego świata! Jak zapewniają przewodnicy, historia świętowania urodzin jest równie pasjonująca i burzliwa co ta związana z Polską Wódką.

O ile pogoda dopisze, urodzinowe zwiedzanie wyjątkowo rozpocznie się na Placu Konesera a zakończy na tarasie ¾ Koneser Baru, z widokiem na prawobrzeżną część Warszawy. Już sam widok zapiera dech w piersiach, ale to opowieść przewodników o perełkach Pragi i ich historii dopełni panoramę, czyniąc wizytę niepowtarzalną. Także sama degustacja będzie niepowtarzalna – tylko w sobotę 12 czerwca wzbogacona będzie ona o urodzinowy koktajl na bazie 3 składników, który zwycięży w konkursie z okazji 3 urodzin Muzeum Polskiej Wódki.

Gdy teoria zmienia się w praktykę

Tegoroczne urodziny Muzeum Polskiej Wódki to także narodziny Akademii Polskiej Wódki. Poza popularnymi warsztatami z domowych nalewek na polskiej wódce, z których teraz każdy wyniesie coś dla siebie, czy tymi z przygotowania koktajli z Polską Wódką w roli głównej, ruszą zupełnie nowe szkolenia i warsztaty skierowane do szeroko pojętej branży HORECA. Akademia Polskiej Wódki bowiem to program edukacyjny skierowany zarówno do konsumentów jak i przedsiębiorców oraz przedstawicieli branży: barmanów, managerów oraz właścicieli lokali. Dużym projektem w ramach Akademii będzie szkolenie branżowe Odpowiedzialne Spożycie Alkoholu, adresowane do wszystkich, którzy na co dzień pracują z alkoholami wysokoprocentowymi.

Dla tych natomiast, którzy wolą poznać wnętrza Muzeum i historię Polskiej Wódki z dowolnego miejsca na ziemi (np. własnej kanapy) – nadal dostępna pozostaje opcja zwiedzania on-line w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.

Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.