Litwa znosi restrykcje związane z covid-19
18 lutego 2022, Warszawa - Litwa, jako jeden z pierwszych krajów w regionie, dynamicznie zareagowała na zmieniający się charakter wirusa COVID-19. Zniesienie obostrzeń związanych z COVID-19 to pierwszy krok w stronę przejścia z pandemii w endemię. Obostrzenia zostały zniesione dla wszystkich krajów UE/EOG, dodatkowo trwa proces ich łagodzenia dla innych krajów. Oznacza to, że od 15 lutego wszyscy turyści z krajów UE/EOG i niektórych krajów spoza UE, w tym Wielkiej Brytanii, nie będą już musieli przy wjeździe na Litwę przedstawiać zaświadczenia o szczepieniu, dokumentu potwierdzającego ozdrowienie lub negatywnego wyniku testu na obecność COVID-19.
Decyzja podjęta przez rząd litewski jest zgodna z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia, aby znieść lub złagodzić ograniczenia w podróżowaniu, ponieważ przedłużające się rygorystyczne środki związane z COVID-19 mogą wywołać ogromne straty zarówno gospodarcze, jak i społeczne. Po wprowadzeniu tych zmian Litwa staje się jednym z najbardziej otwartych krajów europejskich, jeśli chodzi o podróże międzynarodowe.
"Litwa jest jednym z pierwszych krajów w regionie, który szybko i elastycznie zareagował na zmieniający się charakter wirusa. Zniesione ograniczenia są pozytywnym sygnałem dla całego litewskiego sektora turystycznego, który został dotknięty pandemią" - powiedziała Aušrinė Armonaitė, litewska minister gospodarki i innowacji. "Poprzednie ograniczenia nie służyłyby już temu samemu celowi i miałyby jedynie negatywny wpływ na gospodarkę, ponieważ obecny szczep wirusa jest uważany za łagodniejszy. Jest to również dobra wiadomość dla turystów i Litwinów mieszkających za granicą, ponieważ obie grupy będą teraz mogły łatwiej przyjeżdżać na Litwę."
Od 31 marca turyści spoza krajów UE/EOG czy Wielkiej Brytanii nadal będą musieli przedstawić zaświadczenie o szczepieniu, dokument potwierdzający wyzdrowienie lub negatywny wynik testu COVID-19, jednak nie będą musieli poddawać się dodatkowym badaniom ani izolacji Ponadto osoby zaszczepione preparatami Nuvaxovid (Novavax) i Covishield (AstraZeneca) mogą już wjeżdżać do kraju.
Potencjał turystyczny Litwy
Przed pandemią, w 2019 roku Litwę odwiedziło prawie 2 miliony turystów, którzy pozostawili w sumie ponad 977,8 milionów euro. Tym samym turystyka miała znaczący udział w krajowej gospodarce. Oczekuje się, że zniesione ograniczenia, które przywrócą wjazd Litwę z krajów UE/EOG do stanu sprzed pandemii przyczynią się do ożywienia sektora turystycznego.
Większość atrakcji turystycznych na Litwie jest już otwarta i dostępna dla odwiedzających. Noszenie maseczek medycznych w zamkniętych pomieszczeniach oraz maseczek oddechowych typu FFP2 podczas wydarzeń organizowanych w pomieszczeniach zamkniętych nadal obowiązuje.
Więcej informacji na temat przepisów COVID-19 na Litwie można znaleźć tutaj.
O LITHUANIA TRAVEL
Lithuania Travel to krajowa agencja rozwoju turystyki odpowiedzialna za marketing i promocję turystyki na Litwie, działająca w ramach Ministerstwa Gospodarki i Innowacji. Jej celem strategicznym jest zwiększenie świadomości Litwy jako atrakcyjnego kierunku turystycznego oraz zachęcenie do przyjazdów i podróży krajowych. Agencja ściśle współpracuje z przedsiębiorstwami i organizacjami turystycznymi, prezentuje litewskie produkty turystyczne, usługi i doświadczenia w mediach społecznościowych i cyfrowych, podczas podróży prasowych, na międzynarodowych wystawach turystycznych oraz wydarzeniach B2B.
Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin
Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!
Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.