Ma być szybko, tu i teraz. Turyści oczekują możliwości natychmiastowej płatności
Ma być szybko, tu i teraz. Turyści oczekują możliwości natychmiastowej płatności online
Już więcej niż połowa użytkowników przed czterdziestką chce nie tylko wyszukać obiekt w sieci i dokonać natychmiastowej rezerwacji, ale również opłacić ją online – wynika z danych Nocowanie.pl. Największy polski portal rezerwacyjny rozwija opcję natychmiastowych rezerwacji o płatności online.
Atrakcyjna oferta nawet ciekawie pokazana na stronie internetowej to dziś za mało, żeby obiekt noclegowy skusił młodych internautów do dokonania rezerwacji. Jak wynika z badania prowadzonego przez portal rezerwacyjny Nocowanie.pl, aż 61% użytkowników w wieku 18-39 lat preferuje dokonywanie natychmiastowych płatności online.
– Odsetek turystów, dokonujących transakcji w sposób tradycyjny, czyli takich, którzy nadal wolą bezpośredni kontakt z właścicielem obiektu wciąż jest wysoki, jednak rezerwacje automatyczne i natychmiastowe płatności, bez zbędnych formalności i kontaktów to nieuchronnie rozwijający się trend związany z faktem, że Polacy przenoszą zakupy do internetu – wyjaśnia Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl. – Z prowadzonych przez nas badań wynika, że młodzi turyści choć chcą wybierać spośród wielu ofert, to nie wyobrażają sobie, by musieli dzwonić do kilkunastu obiektów i pytać o dostępny termin oraz uzgadniać kwestie płatności. Chcą rezerwacji tu i teraz – podkreśla Zaniewski i dodaje, że do internetu zakup noclegów przenoszą nie tylko najmłodsi użytkownicy. Jak wynika z badania platformy już 31% turystów z pokolenia X (40-54 lat) i Baby boomers (55+) deklaruje, że zależy im na natychmiastowym rozliczeniu z obiektem.
– Decyzja o dodaniu do naszej platformy możliwości płatności online to naturalny kolejny krok w rozwoju serwisu, który na rynku obecny jest od 17 lat, początkowo głównie w modelu ogłoszeniowym, agregując oferty turystyczne w Polsce, a od tego roku działający również w modelu transakcyjnym – tłumaczy Tomasz Zaniewski.
Największy polski serwis rezerwacyjny, który tylko w czasie minionych wakacji odwiedziło 5,9 mln internautów, umożliwia dokonanie natychmiastowej rezerwacji online w ponad 7 200 obiektów noclegowych na terenie całej Polski oraz wysłanie zapytania do ponad 15 000 sprawdzonych obiektów. Jego użytkownicy mogą również rezerwować wypoczynek za granicą – w ofercie serwisu jest aż 70 000 obiektów na Węgrzech, w Rumunii, Czechach i Słowacji, czy w Chorwacji, tak lubianej przez Polaków w ostatnich sezonach.
Potrzeba skrócenia ścieżki zakupowej powoduje, że coraz więcej obiektów partnerskich Nocowanie.pl decyduje się na uruchomienie automatycznych rezerwacji. Ich liczba od początku roku do końca trzeciego kwartału wzrosła o 60%. Od kilku miesięcy mogą tę opcję rozwinąć o możliwość płatności online, dzięki której użytkownik składa rezerwację w wybranym obiekcie jak dotychczas, a po jej pomyślnym złożeniu trafia na stronę z podsumowaniem rezerwacji i przyciskiem umożliwiającym rozpoczęcie płatności i wybranie jednej z dostępnych metod płatności – BLIK, szybki przelew, karta płatnicza. Po udanej płatności system automatycznie wysyła potwierdzenie jej dokonania do gościa i obiektu noclegowego.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.