Komunikaty PR

Ma być szybko, tu i teraz. Turyści oczekują możliwości natychmiastowej płatności

2023-10-06  |  10:00
Biuro prasowe

Ma być szybko, tu i teraz. Turyści oczekują możliwości natychmiastowej płatności online

 

Już więcej niż połowa użytkowników przed czterdziestką chce nie tylko wyszukać obiekt w sieci i dokonać natychmiastowej rezerwacji, ale również opłacić ją online – wynika z danych Nocowanie.pl. Największy polski portal rezerwacyjny rozwija opcję natychmiastowych rezerwacji o płatności online.

Atrakcyjna oferta nawet ciekawie pokazana na stronie internetowej to dziś za mało, żeby obiekt noclegowy skusił młodych internautów do dokonania rezerwacji. Jak wynika z badania prowadzonego przez portal rezerwacyjny Nocowanie.pl, aż 61% użytkowników w wieku 18-39 lat preferuje dokonywanie natychmiastowych płatności online. 

– Odsetek turystów, dokonujących transakcji w sposób tradycyjny, czyli takich, którzy nadal wolą bezpośredni kontakt z właścicielem obiektu wciąż jest wysoki, jednak rezerwacje automatyczne i natychmiastowe płatności, bez zbędnych formalności i kontaktów to nieuchronnie rozwijający się trend związany z faktem, że Polacy przenoszą zakupy do internetu – wyjaśnia Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl. – Z prowadzonych przez nas badań wynika, że młodzi turyści choć chcą wybierać spośród wielu ofert, to nie wyobrażają sobie, by musieli dzwonić do kilkunastu obiektów i pytać o dostępny termin oraz uzgadniać kwestie płatności. Chcą rezerwacji tu i teraz – podkreśla Zaniewski i dodaje, że do internetu zakup noclegów przenoszą nie tylko najmłodsi użytkownicy. Jak wynika z badania platformy już 31% turystów z pokolenia X (40-54 lat) i Baby boomers (55+) deklaruje, że zależy im na natychmiastowym rozliczeniu z obiektem.

– Decyzja o dodaniu do naszej platformy możliwości płatności online to naturalny kolejny krok w rozwoju serwisu, który na rynku obecny jest od 17 lat, początkowo  głównie w modelu ogłoszeniowym, agregując oferty turystyczne w Polsce, a od tego roku działający również w modelu transakcyjnym – tłumaczy Tomasz Zaniewski.

Największy polski serwis rezerwacyjny, który tylko w czasie minionych wakacji odwiedziło 5,9 mln internautów, umożliwia dokonanie natychmiastowej rezerwacji online w ponad 7 200 obiektów noclegowych na terenie całej Polski oraz wysłanie zapytania do ponad 15 000 sprawdzonych obiektów. Jego użytkownicy mogą również rezerwować wypoczynek za granicą – w ofercie serwisu jest aż 70 000 obiektów na Węgrzech, w Rumunii, Czechach i Słowacji, czy w Chorwacji, tak lubianej przez Polaków w ostatnich sezonach.

Potrzeba skrócenia ścieżki zakupowej powoduje, że coraz więcej obiektów partnerskich Nocowanie.pl decyduje się na uruchomienie automatycznych rezerwacji. Ich liczba od początku roku do końca trzeciego kwartału wzrosła o 60%. Od kilku miesięcy mogą tę opcję rozwinąć o możliwość płatności online, dzięki której użytkownik składa rezerwację w wybranym obiekcie jak dotychczas, a po jej pomyślnym złożeniu trafia na stronę z podsumowaniem rezerwacji i przyciskiem umożliwiającym rozpoczęcie płatności i wybranie jednej z dostępnych metod płatności – BLIK, szybki przelew, karta płatnicza. Po udanej płatności system automatycznie wysyła potwierdzenie jej dokonania do gościa i obiektu noclegowego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.