Maroko w sercu Warszawy
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Maroko zyskuje coraz większą uwagę polskich turystów, a dzięki dogodnym połączeniom lotniczym staje się całorocznym kierunkiem turystycznym. Według danych przekazanych przez Marokańską Narodową Organizację Turystyczną (MNTO) 41,3 tys. Polaków odwiedziło ten kraj w 2022 roku, co stanowi prawie 4 razy więcej niż rok wcześniej. By dowiedzieć się więcej o tym kierunku, warto zaplanować wizytę na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITTF w Warszawie, których premiera odbędzie się 16 marca.
Maroko to kraj, który przyciąga różnorodnością krajobrazu, mocnymi kolorami, kulturą, muzyką, rzemiosłem i kulinariami i na długo pozostaje w pamięci. Aktywne działania wizerunkowe prowadzone w Polsce, mają zwrócić uwagę przyszłych turystów, ale też tworzyć partnerstwa z touroperatorami i liniami lotniczymi.
– Naszym celem jest zwiększenie świadomości potencjału turystycznego Maroka zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i partnerów branżowych, by wspierać ich w budowaniu i urozmaicaniu oferty wyjazdowej. Wielokanałowa kampania „Maroko - Królestwo Światła” promująca nasz kraj czy obecność zespołu z atrakcyjnym stoiskiem na targach w Warszawie to ważne elementy strategii komunikacyjnej, które pozwalają docierać z przekazem do potencjalnych turystów – mówi Rachid Ennaciri, dyrektor MNTO.
Dogodne połączenia
Dane dotyczące ruchu turystycznego z 2022 roku pokazują, że miastami cieszącymi się największą popularnością wśród Polaków były Agadir i Marrakesz, do czego przyczyniają się dogodne połączenia lotnicze. Do Agadiru, nadmorskiego kurortu, który odwiedziło prawie 18,9 tys. turystów z Polski, można dolecieć bezpośrednio z Krakowa w cztery godziny. To miejsce dla tych, którzy chcą zrelaksować się na pięknych plażach lub podczas spaceru długą promenadą.
Z kolei do Marrakeszu, chętnie odwiedzanego przez turystów lubiących podróżować samodzielnie, można dostać się bezpośrednio w takim samym czasie dzięki połączeniu z Lotniska Chopina w Warszawie linią Wizz Air realizowanego w okresie od listopada do kwietnia dwa razy w tygodniu.
Perełki Maroka
Marrakesz jest wyjątkowym miastem, a jego atmosfera, energia, zabytki i pomniki historii działają na wyobraźnię podróżnych. Właśnie tam da się poczuć magię placu Jemaa el-Fna, który budzi się do życia wieczorem stając się tętniącym życiem teatrem. To największy plac w medynie i jednocześnie kluczowa atrakcja turystyczna, w 2008 roku wpisana na listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO.
Będąc w mieście warto zaplanować też wizytę w Ogrodzie Majorelle, wypełnionym roślinami z całego świata, ale też do Muzeum Berberów, które inspiruje historią i kreatywnością najstarszego ludu Afryki Północnej. Tuż obok znajduje się też inna atrakcja – Muzeum Yves Saint Laurenta, francuskiego projektanta mody, przez lata związanego z Marrakeszem, który znacząco wpłynął na twórczość artysty.
– Na Targach ITTF będziemy również chcieli przybliżyć odwiedzającym inne ciekawe miejsca, jak np. niewielkie portowe miasteczko nad oceanem, Essaouirę, jedno z najważniejszych ośrodków windsurfingu na świecie czy zachęcić do doświadczenia Sahary wybierając się do Merzougi. Z pewnością podkreślimy też atrakcyjność trasy cesarskich miast, tj. Fezu, Marrakeszu, Rabatu, Meknes i Casablanki, gdzie każde z nich przez pewien czas było siedzibą królów – dodaje Rachid Ennaciri, dyrektor MNTO.
Najbliższą okazją, by poznać ofertę turystyczną Maroka i porozmawiać osobiście z jego przedstawicielami będą Międzynarodowe Targi Turystyczne ITTF. Odbędą się w dniach 16-18 marca w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Na 100 m2 stoiska nr 4 w sali marmurowej przedstawiciele Narodowej Organizacji Turystycznej Maroka doradzą, jak podróżować i gdzie się zatrzymać, udostępnią też materiały stanowiące dobrą bazę do zaplanowania podróży. Targową atmosferę urozmaici tradycyjna marokańska muzyka i pokaz tańca brzucha.
Więcej informacji www.visitmorocco.com./pl

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.