MERCURE KATOWICE CENTRUM UZNANY ZA NAJLEPSZY PROJEKT HOTELOWY ROKU!
38PR & Content Communication Sp z o.o.
Łódź
90-729 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000 000 000
https://38contentcommunication.pl/
Otwarty ponad rok temu Mercure Katowice Centrum cały czas zdobywa nagrody za swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ESG. Obiekt otrzymał właśnie tytuł najlepszego projektu roku w prestiżowej 12. edycji CEE Investment Awards. To nie pierwsze wyróżnienie dla katowickiego hotelu, który na stałe wpisał się w krajobraz miasta i hotelową mapę kraju, pretendując do miana lidera proekologicznej wizji hotelarstwa.
Zlokalizowany w samym centrum Katowic, tuż naprzeciwko dworca kolejowego, Mercure Katowice Centrum słynie ze swojej filozofii „green and clean”, którego ukoronowaniem jest największa w mieście i jedna z największych w Polsce ściana zieleni z naturalną roślinnością. Zaprojektowany z myślą o przyjaznych środowisku rozwiązaniach obiekt, którego codzienne funkcjonowanie opiera się na zrównoważonym podejściu, nieustannie od momentu otwarcia wciela swoją wizję w życie, włączając się w ekologiczne inicjatywy.
Mercure Katowice Centrum został wyróżniony w jednym z najbardziej prestiżowych plebiscytów w regionie Europy Centralnej i Wschodniej, CEE Investment Awards. W 12. edycji wydarzenia hotel otrzymał tytuł najlepszego projektu hotelowego roku przyznany przez grono ekspertów i liderów branży. To nie pierwsze wyróżnienie dla obiektu, który tuż na samym starcie otrzymał wyróżnienie Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego Green Building Award 2021 w kategorii najlepszy budynek ekologiczny. Za swoje ekologiczne podejście, hotel zdobył także główną nagrodę MP Power Awards 2021 w kategorii Zielony Budynek.
Otrzymanie tak prestiżowej nagrody pośród projektów z całego regionu potwierdza uznanie całej branży do starań naszego zespołu przy stworzeniu obiektu w pełni zrównoważonego i ekologicznego – mówi Sebastian Vetter, Managing Director of UBM Development Polska, inwestora hotelu. – Chciałbym podziękować całemu zespołowi hotelu, a także przedstawicielom miasta Katowice za nieustanne wsparcie i współpracę od momentu otwarcia.
Platynowy certyfikat LEED, jakim może pochwalić się Mercure Katowice Centrum potwierdza najwyższy poziom zaangażowania w zrównoważony rozwój i ESG na rynku nieruchomości i budownictwa. Liczący 268 pokoi hotel zaprojektowany z myślą o proekologicznych rozwiązaniach i technologiach, funkcjonuje w trosce o środowisko naturalne. Wśród rozwiązań zastosowanych w obiekcie można wymienić system fotowoltaiczny zainstalowany na dachu, szereg stacji ładujących dla elektrycznych pojazdów, wykorzystanie zrównoważonych materiałów czy systemy gromadzenia wody deszczowej i monitoringu zużycia energii. Do dyspozycji gości są większe opakowania na kosmetyki wielokrotnego użycia, co przyczynia się do zmniejszenia odpadów plastikowych. Hotel szczyci się nieustannym ograniczaniem wykorzystania plastiku w obsłudze gości. Szeroka gama cyfrowych rozwiązań pozwala zminimalizować użycie papieru. Fasadę obiektu przykrywa licząca 260m2 ściana z 7 tys. różnorodnych roślin, która stała się kultowym miejscem na mapie Katowic.
Bycie eko nie kończy się dla nas na poziomie korporacyjnego planowania i marketingowych założeń czy chwytliwych haseł. To dla nas styl życia, który na co dzień prowadzimy z dużym powodzeniem – mówi Andrzej Kleeberg, dyrektor hotelu Mercure Katowice Centrum. – Naszą ambicją jest, by nasz hotel wpisał się do ekosystemu miasta, wspierał lokalnych przedsiębiorców i miejskie inicjatywy. Cieszymy się, że nie tylko goście, ale i cała branża doceniają naszą pracę, dzięki czemu możemy być inspiracją dla pozostałych sektorów.
Mercure Katowice Centrum angażuje się w życie lokalnych społeczności, podejmując współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami i dostawcami. Zespół hotelu nieustannie włącza się także w akcje CSR, jak choćby sprzątanie miasta we współpracy z Zakładu Zieleni Miejskiej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.
CEE Investment Awards to plebiscyt z ponad 10-letnią tradycją, który stał się nieodłączną częścią nieruchomości i inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna gala rozdania nagród, zorganizowana przez magazyn EuropaProperty odbyła się w Warszawie.
Odkrywaj okolicę razem z Mercure
Marka Mercure to gwarancja nowych, wyjątkowych i niezapomnianych doświadczeń z pobytu w hotelu. Każdy obiekt cechuje się nie tylko niepowtarzalnym stylem, ale także klimatem inspirowanym lokalnym otoczeniem i kulturą. Wszystko to sprawia, że za każdym razem wizyta w hotelach Mercure jest niezwykła i pełna unikalnych wrażeń. Regionalne akcenty, lokalna kuchnia oraz tradycja budują świadomość gości o miejscu, które odwiedzają. Dzięki temu każdy z nich może w pełni odkryć i doświadczyć niepowtarzalnego charakteru marki. Hotele Mercure są dogodnie zlokalizowane w centrach miast, nad morzem lub w górach i oferują ponad 810 obiektów w ponad 60 krajach. Mercure jest częścią Accor, wiodącej na świecie grupy hotelarskiej posiadającej ponad 5 300 obiektów w ponad 110 krajach. To także marka uczestnicząca w ALL - Accor Live Limitless – lifestylowym programie lojalnościowym zapewniającym dostęp do szerokiej gamy nagród, usług i doświadczeń.
mercure.com | all.accor.com | group.accor.com

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.