Komunikaty PR

MŁODE WINO I OWCE NA ULICACH. ZAMIAST NARZEKAĆ, RODZIMA BRANŻA TURYSTYCZNA

2023-10-16  |  10:00
Biuro prasowe

MŁODE WINO I OWCE NA ULICACH. ZAMIAST NARZEKAĆ, RODZIMA BRANŻA TURYSTYCZNA ZABIEGA O GOŚCI JESIENNYMI ATRAKCJAMI

 

Ani dobra pogoda, która przedłużyła nieco sezon, ani tradycyjny jesienny powrót turystyki biznesowej nie poprawiły kondycji rodzimej branży turystycznej. Znane z ostatnich wakacji spadki utrzymują się, jednak właściciele obiektów noclegowych dalej walczą i próbują przyciągnąć turystów atrakcjami czy ofertami w wyższym standardzie w tej samej cenie – wynika z analizy serwisu Nocowanie.pl.

Chociaż aura dopisała, początek jesieni nie pozwolił rodzimej branży turystycznej znacząco odrobić strat po sezonie. Spadki utrzymują się, a większy ruch widać jedynie w dużych miastach i – tradycyjnie o tej porze roku – w górach. Według danych serwisu Nocowanie.pl pierwszą piątkę najpopularniejszych kierunków październikowych wyjazdów otwiera Zakopane, po nim plasują się Kraków, Warszawa, Karpacz i Gdańsk.

– Duże miasta przyciągają turystów bogatą ofertą spędzania czasu wolnego, w tym dużymi wydarzeniami, takimi jak festiwale. Dysponują też zróżnicowaną bazą noclegową pod względem standardu i cen, zarówno dla turystów indywidualnych, jak i dla potrzeb wyjazdów kongresowych czy konferencyjnych, na które sezon właśnie się rozpoczął – mówi Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl. – W przypadku miast o wyborze noclegu decyduje lokalizacja, dostępność parkingu oraz bliskości komunikacji miejskiej i restauracji – dodaje.

O tym, że Polacy lubią jesienne city breaki świadczą też statystyki. Z danych serwisu Nocowanie.pl wynika, że w ostatnich tygodniach najczęściej rezerwowane były dwudniowe wyjazdy dla dwóch osób.

Chcąc przyciągnąć turystów również właściciele obiektów w mniejszych miejscowościach zaczęli stawiać na dodatkowe atrakcje. Hotele przygotowują wydarzenia specjalne, jak warsztaty rozwoju osobistego, lub w standardowej cenie oferują wyższe usługi – np. proponują wizytę w spa, masaż, powitalny prezent albo darmowy rodzinny dostęp do strefy aktywności sportowych.  Mniejsze obiekty organizują sezonowe rozrywki, jak rodzinne dyniobranie, ognisko z muzyką na żywo czy wizyta połączona z degustacją w małopolskich lub podsandomierskich winnicach, chociażby pod pretekstem zbliżającego się święta młodego wina.

Obiekty górskie wykorzystują do promocji słynne jesienne redyki – widowiskowe święto pasterskie, kiedy to ulice miast wypełniają stada owiec wracających z hal do zagród swoich gospodarzy. W miniony weekend turyści i owce szczelnie wypełnili Szczawnicę, kolejna okazja nadarzy się 22 października w Kluszkowcach, a następnie 25 października, kiedy redyk przejdzie ze Skawicy do Poronina.

A co z cenami? – Wnioskując ze średnich wartości dokonanych rezerwacji, w przypadku hoteli i apartamentów należy spodziewać się cen na poziomie z zeszłego roku. Z niższym niż w zeszłym roku wydatkiem można liczyć się w pensjonatach, gdzie średnia cena za osobę za noc jest niższa o 15% –podkreśla Zaniewski. – Wiąże się to między innymi z tym, że szukający oszczędności Polacy chętniej sięgają po tańsze oferty, a tych wciąż jest sporo dostępnych w naszym serwisie – wyjaśnia. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.