Komunikaty PR

Na majówkowy wyjazd w tym roku wydamy średnio prawie 900 zł

2022-04-25  |  11:03
Biuro prasowe

Przed nami pierwsza od dwóch lat majówka bez obostrzeń i limitów. Polacy szykują się do wyjazdów. Jak wynika z danych serwisu Nocowanie.pl., lidera wśród polskich portali turystycznych, odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie, zainteresowanie turystów wyjazdami jest o 11 proc. większe niż przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia, a liczba zapytań o noclegi w czasie majówki wynosi niemal 116 tys. Na podstawie opłaconych zaliczek można szacować, że średni koszt wyjazdu na weekend majowy wyniesie w tym roku 871 zł

 

Polacy na majówkę 2022 wybierają góry

Najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów będzie województwo dolnośląskie, którego dotyczy aż ¼ wszystkich zapytań. Na drugim miejscu znalazło się województwo małopolskie - nieco ponad ⅕ zapytań - a dalej pomorskie (15 proc. zapytań) i zachodniopomorskie (10 proc.). Na piątym miejscu jest województwo śląskie (7 proc.). Zaledwie 4 proc. zapytań dotyczy noclegów w województwie warmińsko-mazurskim, co plasuje je na siódmym miejscu. Z kolei patrząc na miasta, w których turyści najczęściej szukają noclegów, można stwierdzić, że największym zainteresowaniem cieszą miejscowości górskie. Na pierwszym miejscu znalazło się Zakopane (7 proc. zapytań), na drugim Karpacz (6 proc.), na trzecim Szklarska Poręba (4 proc.) a na czwartym Kudowa-Zdrój (3 proc.). Dopiero na piątym miejscu pojawia się pierwsze miasto pomorskie, czyli Gdańsk, którego dotyczy niecałe 3 proc. zapytań. 

 

Rośnie zainteresowanie turystów województwami centralnymi

Najmniejszym zainteresowaniem turystów cieszą się województwa opolskie, lubelskie i łódzkie. Jednak w przypadku tego ostatniego i tak można mówić o dużym wzroście popularności - liczba zapytań o noclegi w tym regionie w pierwszym kwartale 2022 r. roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrosła aż o 106 proc. Najbardziej wzrosło zainteresowanie wyjazdami do miejscowości na terenie województwa mazowieckiego - o 205 proc. Jednak pod względem liczby zapytań o noclegi w okresie nadchodzącej majówki plasuje się ono na jedenastym miejscu, a żadne miasto z mazowieckiego nie znalazło się wśród dwudziestu najczęściej wyszukiwanych przez turystów miejsc zakwaterowania. 

 

Prawie połowa wyjeżdżających planuje pobyt trzydniowy

Według aktualnych prognoz pogoda w czasie nadchodzącego weekendu majowego będzie raczej przeciętna, nie będzie bardzo ciepło, możliwy jest deszcz. Nie są to szczególnie atrakcyjne warunki do leżenia na plaży czy kąpieli - a po to zazwyczaj turyści jadą nad morze. Trudno się też dziwić bardzo małemu zainteresowaniu noclegami w plenerze. Noclegów na campingach poszukiwało tylko 0,1 proc. naszych użytkowników, a polem namiotowym zainteresowana była jedna osoba. Co ciekawe, chociaż 1 maja w tym roku przypada w niedzielę, co pozwala przedłużyć weekend majowy do czterech dni, najwięcej osób poszukuje zakwaterowania na wyjazd trzydniowy. Biorąc pod uwagę oszacowaną przez nas średnią cenę majówkowego wyjazdu, oznacza to średni koszt 82 zł na dobę za osobę - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl. Rzeczywiście, według danych Nocowanie.pl aż 44 proc. osób planuje wyjazd na trzy dni, a tylko 22,5 proc. na cztery dni. Dwudniowym pobytem jest zainteresowanych 21 proc. turystów. 

 

Polacy chcą odpoczywać we dwoje, w kwaterach i pokojach 

Niemal ⅓ wszystkich zainteresowanych majówkowym wyjazdem szuka ofert noclegów dla dwojga dorosłych, tylko 13 proc. zapytań dotyczy dwojga dorosłych z jednym dzieckiem, a prawie tyle samo dwojga dorosłych z dwójką dzieci. Zdecydowanie największą popularnością wśród wyjeżdżających cieszą się kwatery i pokoje, których dotyczy 34 proc. wszystkich zapytań. Aż ¼ zapytań dotyczy domków, a niecała ⅕ apartamentów. Zdecydowanie mniej niż 10 proc. zapytań dotyczy pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych, willi oraz ośrodków wypoczynkowych. Niewiele osób szuka hoteli i SPA - w sumie niecałe 2 proc. Hostelami jest zainteresowany niecały 1 proc. wyjeżdżających.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.