Na majówkowy wyjazd w tym roku wydamy średnio prawie 900 zł
Przed nami pierwsza od dwóch lat majówka bez obostrzeń i limitów. Polacy szykują się do wyjazdów. Jak wynika z danych serwisu Nocowanie.pl., lidera wśród polskich portali turystycznych, odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie, zainteresowanie turystów wyjazdami jest o 11 proc. większe niż przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia, a liczba zapytań o noclegi w czasie majówki wynosi niemal 116 tys. Na podstawie opłaconych zaliczek można szacować, że średni koszt wyjazdu na weekend majowy wyniesie w tym roku 871 zł.
Polacy na majówkę 2022 wybierają góry
Najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów będzie województwo dolnośląskie, którego dotyczy aż ¼ wszystkich zapytań. Na drugim miejscu znalazło się województwo małopolskie - nieco ponad ⅕ zapytań - a dalej pomorskie (15 proc. zapytań) i zachodniopomorskie (10 proc.). Na piątym miejscu jest województwo śląskie (7 proc.). Zaledwie 4 proc. zapytań dotyczy noclegów w województwie warmińsko-mazurskim, co plasuje je na siódmym miejscu. Z kolei patrząc na miasta, w których turyści najczęściej szukają noclegów, można stwierdzić, że największym zainteresowaniem cieszą miejscowości górskie. Na pierwszym miejscu znalazło się Zakopane (7 proc. zapytań), na drugim Karpacz (6 proc.), na trzecim Szklarska Poręba (4 proc.) a na czwartym Kudowa-Zdrój (3 proc.). Dopiero na piątym miejscu pojawia się pierwsze miasto pomorskie, czyli Gdańsk, którego dotyczy niecałe 3 proc. zapytań.
Rośnie zainteresowanie turystów województwami centralnymi
Najmniejszym zainteresowaniem turystów cieszą się województwa opolskie, lubelskie i łódzkie. Jednak w przypadku tego ostatniego i tak można mówić o dużym wzroście popularności - liczba zapytań o noclegi w tym regionie w pierwszym kwartale 2022 r. roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrosła aż o 106 proc. Najbardziej wzrosło zainteresowanie wyjazdami do miejscowości na terenie województwa mazowieckiego - o 205 proc. Jednak pod względem liczby zapytań o noclegi w okresie nadchodzącej majówki plasuje się ono na jedenastym miejscu, a żadne miasto z mazowieckiego nie znalazło się wśród dwudziestu najczęściej wyszukiwanych przez turystów miejsc zakwaterowania.
Prawie połowa wyjeżdżających planuje pobyt trzydniowy
Według aktualnych prognoz pogoda w czasie nadchodzącego weekendu majowego będzie raczej przeciętna, nie będzie bardzo ciepło, możliwy jest deszcz. Nie są to szczególnie atrakcyjne warunki do leżenia na plaży czy kąpieli - a po to zazwyczaj turyści jadą nad morze. Trudno się też dziwić bardzo małemu zainteresowaniu noclegami w plenerze. Noclegów na campingach poszukiwało tylko 0,1 proc. naszych użytkowników, a polem namiotowym zainteresowana była jedna osoba. Co ciekawe, chociaż 1 maja w tym roku przypada w niedzielę, co pozwala przedłużyć weekend majowy do czterech dni, najwięcej osób poszukuje zakwaterowania na wyjazd trzydniowy. Biorąc pod uwagę oszacowaną przez nas średnią cenę majówkowego wyjazdu, oznacza to średni koszt 82 zł na dobę za osobę - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl. Rzeczywiście, według danych Nocowanie.pl aż 44 proc. osób planuje wyjazd na trzy dni, a tylko 22,5 proc. na cztery dni. Dwudniowym pobytem jest zainteresowanych 21 proc. turystów.
Polacy chcą odpoczywać we dwoje, w kwaterach i pokojach
Niemal ⅓ wszystkich zainteresowanych majówkowym wyjazdem szuka ofert noclegów dla dwojga dorosłych, tylko 13 proc. zapytań dotyczy dwojga dorosłych z jednym dzieckiem, a prawie tyle samo dwojga dorosłych z dwójką dzieci. Zdecydowanie największą popularnością wśród wyjeżdżających cieszą się kwatery i pokoje, których dotyczy 34 proc. wszystkich zapytań. Aż ¼ zapytań dotyczy domków, a niecała ⅕ apartamentów. Zdecydowanie mniej niż 10 proc. zapytań dotyczy pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych, willi oraz ośrodków wypoczynkowych. Niewiele osób szuka hoteli i SPA - w sumie niecałe 2 proc. Hostelami jest zainteresowany niecały 1 proc. wyjeżdżających.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.