Komunikaty PR

Najpopularniejsze polskie kurorty wciąż w zasięgu

2023-04-27  |  12:00
Biuro prasowe

ZDJĘCIA: https://we.tl/t-pVwRgMqNVF

Nie ulega wątpliwości, że inflacja znacząco wpłynęła na zachowania konsumenckie polskiego społeczeństwa. Jedną z reakcji na drastyczne podwyżki cen było ograniczenie wydatków spoza listy tych najpotrzebniejszych, a do takich z pewnością należą wyjazdy urlopowe. Odczuwa to branża, co widać po niskich poziomach obłożenia w hotelach. Obiekty cieszące się dotychczas wysokim obłożeniem w czasie Świąt Wielkanocnych, jak i majówki, musiały ruszyć z dodatkowymi promocjami, aby wypełnić obiekty. Część klientów zmienia swoje nawyki i z hoteli przenosi się do apartamentów na wynajem, co pozwala im na spore oszczędności.

Sopot, Karpacz, Świeradów-Zdrój, Szklarska Poręba, Kołobrzeg, Zakopane, Krynica-Zdrój, Międzyzdroje, Świnoujście i Wisła – tak według szacunków firmy HREIT, opartych na danych z serwisu booking.com, prezentuje się lista dziesięciu najdroższych lokalizacji urlopowych tego roku. Co ciekawe, turyści decydujący się na pobyt w tych kurortach, coraz rzadziej wybierają popularne obiekty hotelowe, preferując rozwiązania, które są nie tylko bardziej atrakcyjne cenowo, ale też dysponują dużo lepszym wyposażaniem, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych hoteli.

W ten właśnie sposób nastąpił rynkowy zwrot w stronę krótkoterminowego najmu apartamentów, o czym najlepiej świadczy wciąż rosnąca popularność typu ofert noclegowych na niemal wszystkich najpopularniejszych portalach rezerwacyjnych. Dynamiczny rozwój tego sektora w ostatnim czasie sprawił, że aktualnie komfortowe i dobrze wyposażone apartamenty oferują standard, który niczym nie odbiega tego, który goście dotychczas odnajdywali w standardowym hotelu.

Oprócz konkurencyjnej ceny samego noclegu, pobyt w apartamencie pozwala wygenerować spore oszczędności ze względu na swoje wyposażenie. Najlepszym przykładem będzie tu możliwość przygotowywania wszystkich posiłków we własnym zakresie, co w zestawieniu z codziennym korzystaniem z oferty gastronomicznej lokalnych restauracji pozwoli znacząco obniżyć ostateczny koszt całego pobytu, zwłaszcza w przypadku rodzin z dziećmi.  

Korzyści z takiej sytuacji na rynku turystycznym dostrzegł również biznes, który coraz częściej nawiązuje współpracę z sieciami aparthoteli, zapewniającymi cały pakiet korzyści dla przedsiębiorców, jak programy lojalnościowe, systemy jednej faktury czy takie usługi dodatkowe jak pralnia, prasowanie czy usługi konsjerża. W efekcie, klienci mogą znaleźć szeroką gamę rozwiązań, która pozwoli im dostosować pobyty do aktualnych możliwości finansowych.

Współpraca z profesjonalnym operatorem niesie również szereg korzyści dla właścicieli apartamentów. Niewątpliwym atutem jest również brak konieczności samodzielnej obsługi najmu, ponieważ kwestia ta leży całkowicie po stronie operatora. Obiekt wprowadzany do sieci najmu korzysta także z bazy klientów operatora, kampanii promocyjnych i rozwiązań pakietowych dla korporacji, przez co poziom obłożenia jest znacznie bardziej stabilny niż przy najmie własnego lokalu na własną rękę.

Zarządzając apartamentami zapewniamy dział techniczny, zajmujący się bieżącymi czynnościami związanymi z utrzymaniem apartamentów, działem HK, odpowiedzialnym za bieżące utrzymywanie czystości oraz recepcją – mówi Justyna Rachuba, managerka sieci aparthoteli INA Management. W efekcie, apartamenty posiadają typowe standardy hotelowe, a dzięki zindywidualizowanym działaniom marketingowym zwiększają swoją rentowność. W ofercie coraz częściej pojawiają się apartamenty przygotowane specjalnie dla rodzin z dziećmi, które doceniają przede wszystkim komfortowe powierzchnie, dogodną lokalizację i kompleksowe wyposażenie. Szeroki wachlarz apartamentów o zróżnicowanym standardzie sprawia, że każdy gość będzie w stanie wybrać dla siebie optymalną opcję i cieszyć się komfortowym wypoczynkiem, a łatwość rezerwacji jest dokładnie taka sama jak w najpopularniejszych portalach rezerwacyjnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.