Najważniejsze spotkanie branży turystycznej na Lotnisku Warszawa-Radom
*
*
* *
mzoltowska|art-media.com.pl| |mzoltowska|art-media.com.pl
22 522 20 44
www.art-media.com.pl/
W środę 12 października na Terminalu Portu Lotniczego Warszawa-Radom odbędzie się XI edycja Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez redakcję portalu branżowego WaszaTurystyka.pl.
Wydarzenie odbędzie się w miejscu niezwykłym, wzbudzającym ciekawość i emocje – Terminalu Lotniska, które rozpocznie swoją działalność wiosną 2023 roku.
Turystyka – po dwóch latach covidu i pół roku wojny w Ukrainie – zaczęła się powoli odradzać. Pamiętajmy, że od pierwszego dnia brutalnej napaści Rosji na Ukrainę branża turystyczna w Polsce pospieszyła z pomocą uchodźcom i potrzebującym Ukraińcom. Hotele udzielały noclegów, transportowcy przewozili ludzi z granicy i zza granicy, wozili lekarstwa i żywność. Biura podróży zamieniły się w punkty informacyjne i punkty zbierania materiałów pierwszej potrzeby.
- Gdy rozpoczął się sezon wakacyjny, a administracja na różnych szczeblach częściowo zdjęła z barków branży opiekę nad uchodźcami, wróciliśmy do normalnej pracy i do zarabiania pieniędzy – tłumaczą eksperci z branży.
Jednak przyszłość szeroko rozumianej branży turystycznej jest niepewna. Nie wiadomo, jak na zmieniające się warunki makroekonomiczne zareagują klienci biur podróży, hoteli, restauracji, pasażerowie linii lotniczych. Strategie z długoletnich zmienione zostały na krótkoterminowe. Wszyscy w branży turystycznej jednak dążą do jednego celu, jakim jest rozwój turystyki.
O tym, w jakim kierunku rozwijać się będzie turystyka, ale i o najlepszych sposobach na uczynienie tego rozwoju dynamicznym oraz zrównoważonym, rozmawiać będą uczestnicy XI Forum Promocji Turystycznej.
Tematami przewodnimi Forum będą: restart turystyki w praktyce, nowe spojrzenie na promocję turystyki, turystyka masowa a strategia i wizerunek.
W trzech sesjach poruszone będą m.in. następujące tematy:
- Jak rozszerzyć sezon turystyczny?
- Czy potrafimy współdziałać tylko w czasie kryzysu? Jak wygląda współpraca między izbami i stowarzyszeniami turystycznymi
- Co zamiast targów turystycznych? Czy duże imprezy promocyjne są jeszcze potrzebne?
- Wakacje z duchami, czyli zamek zamkowi nierówny – jak promują się historyczne obiekty w Polsce?
- Jak turystyka może skorzystać z dorobku polskich archeologów?"
- Elastyczność w zarządzaniu dużym organizatorem turystyki
- Dokąd zmierza Polski Holding Hotelowy
- Jak planować strategię dla ruchu lotniczego w Polsce?
- "Lotnisko Warszawa-Radom – potencjał, szanse i wyzwania"
Wśród 35 zaproszonych do udziału w debatach i prezentacji ekspertów, są m.in. Mariela Modeva – wiceminister turystyki Bułgarii, Jan Herget – dyrektor zarządzający CzechTourism, Doros Georgiades z Ministerstwo Turystyki Cypru, Marcin Horała - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP, Stanisław Wojtera - prezes Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, Michał Fijoł - wiceprezes PLL LOT, Gheorghe Marian Cristescu – prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, Rafał Szmytke – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Piotr Henicz – wiceprezes Itaka, Piotr Burwicz – członek zarządu Rainbow, Semir Hamouda - dyrektor generalny Sun&Fun Holidays, Andrzej Kobielski – członek zarządu Enter Air, Alpaslan Ünsal – przedstawiciel handlowy Corendon Airlines na Polskę, Grzegorz Tuszyński – dyrektor Lotniska Warszawa-Radom, Radosław Włoszek – prezes zarządu Kraków Airport, wiceprezydenci Kielc i Radomia, szefowie najważniejszych izb i organizacji samorządu turystycznego.
Współorganizatorami Forum są: Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” i Lotnisko Warszawa-Radom.
Złotymi Partnerami są: Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW, Województwo Podkarpackie, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Narodowe Przedstawicielstwo Turystyczne Bułgarii.
Partnerami są: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki – IGTO, Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada”, MerlinX, Tourist Polska, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki, Sykon.pl, UNIQA, Polski Holding Hotelowy, Miasto Radom.
Patronem Honorowym jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Patronami są: AM Art Media Agencja PR, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, Pracodawcagodnyzaufania.pl oraz portal RaportCSR.pl.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.