Najważniejsze spotkanie branży turystycznej na Lotnisku Warszawa-Radom
*
*
* *
mzoltowska|art-media.com.pl| |mzoltowska|art-media.com.pl
22 522 20 44
www.art-media.com.pl/
W środę 12 października na Terminalu Portu Lotniczego Warszawa-Radom odbędzie się XI edycja Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez redakcję portalu branżowego WaszaTurystyka.pl.
Wydarzenie odbędzie się w miejscu niezwykłym, wzbudzającym ciekawość i emocje – Terminalu Lotniska, które rozpocznie swoją działalność wiosną 2023 roku.
Turystyka – po dwóch latach covidu i pół roku wojny w Ukrainie – zaczęła się powoli odradzać. Pamiętajmy, że od pierwszego dnia brutalnej napaści Rosji na Ukrainę branża turystyczna w Polsce pospieszyła z pomocą uchodźcom i potrzebującym Ukraińcom. Hotele udzielały noclegów, transportowcy przewozili ludzi z granicy i zza granicy, wozili lekarstwa i żywność. Biura podróży zamieniły się w punkty informacyjne i punkty zbierania materiałów pierwszej potrzeby.
- Gdy rozpoczął się sezon wakacyjny, a administracja na różnych szczeblach częściowo zdjęła z barków branży opiekę nad uchodźcami, wróciliśmy do normalnej pracy i do zarabiania pieniędzy – tłumaczą eksperci z branży.
Jednak przyszłość szeroko rozumianej branży turystycznej jest niepewna. Nie wiadomo, jak na zmieniające się warunki makroekonomiczne zareagują klienci biur podróży, hoteli, restauracji, pasażerowie linii lotniczych. Strategie z długoletnich zmienione zostały na krótkoterminowe. Wszyscy w branży turystycznej jednak dążą do jednego celu, jakim jest rozwój turystyki.
O tym, w jakim kierunku rozwijać się będzie turystyka, ale i o najlepszych sposobach na uczynienie tego rozwoju dynamicznym oraz zrównoważonym, rozmawiać będą uczestnicy XI Forum Promocji Turystycznej.
Tematami przewodnimi Forum będą: restart turystyki w praktyce, nowe spojrzenie na promocję turystyki, turystyka masowa a strategia i wizerunek.
W trzech sesjach poruszone będą m.in. następujące tematy:
- Jak rozszerzyć sezon turystyczny?
- Czy potrafimy współdziałać tylko w czasie kryzysu? Jak wygląda współpraca między izbami i stowarzyszeniami turystycznymi
- Co zamiast targów turystycznych? Czy duże imprezy promocyjne są jeszcze potrzebne?
- Wakacje z duchami, czyli zamek zamkowi nierówny – jak promują się historyczne obiekty w Polsce?
- Jak turystyka może skorzystać z dorobku polskich archeologów?"
- Elastyczność w zarządzaniu dużym organizatorem turystyki
- Dokąd zmierza Polski Holding Hotelowy
- Jak planować strategię dla ruchu lotniczego w Polsce?
- "Lotnisko Warszawa-Radom – potencjał, szanse i wyzwania"
Wśród 35 zaproszonych do udziału w debatach i prezentacji ekspertów, są m.in. Mariela Modeva – wiceminister turystyki Bułgarii, Jan Herget – dyrektor zarządzający CzechTourism, Doros Georgiades z Ministerstwo Turystyki Cypru, Marcin Horała - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP, Stanisław Wojtera - prezes Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, Michał Fijoł - wiceprezes PLL LOT, Gheorghe Marian Cristescu – prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, Rafał Szmytke – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Piotr Henicz – wiceprezes Itaka, Piotr Burwicz – członek zarządu Rainbow, Semir Hamouda - dyrektor generalny Sun&Fun Holidays, Andrzej Kobielski – członek zarządu Enter Air, Alpaslan Ünsal – przedstawiciel handlowy Corendon Airlines na Polskę, Grzegorz Tuszyński – dyrektor Lotniska Warszawa-Radom, Radosław Włoszek – prezes zarządu Kraków Airport, wiceprezydenci Kielc i Radomia, szefowie najważniejszych izb i organizacji samorządu turystycznego.
Współorganizatorami Forum są: Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” i Lotnisko Warszawa-Radom.
Złotymi Partnerami są: Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW, Województwo Podkarpackie, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Narodowe Przedstawicielstwo Turystyczne Bułgarii.
Partnerami są: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki – IGTO, Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada”, MerlinX, Tourist Polska, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki, Sykon.pl, UNIQA, Polski Holding Hotelowy, Miasto Radom.
Patronem Honorowym jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Patronami są: AM Art Media Agencja PR, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, Pracodawcagodnyzaufania.pl oraz portal RaportCSR.pl.
Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!
Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.