Komunikaty PR

Najważniejsze spotkanie branży turystycznej na Lotnisku Warszawa-Radom

2022-10-10  |  17:00

W środę 12 października na Terminalu Portu Lotniczego Warszawa-Radom odbędzie się XI edycja Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez redakcję portalu branżowego WaszaTurystyka.pl.

Wydarzenie odbędzie się w miejscu niezwykłym, wzbudzającym ciekawość i emocje – Terminalu Lotniska, które rozpocznie swoją działalność wiosną 2023 roku.

Turystyka – po dwóch latach covidu i pół roku wojny w Ukrainie – zaczęła się powoli odradzać. Pamiętajmy, że od pierwszego dnia brutalnej napaści Rosji na Ukrainę branża turystyczna w Polsce pospieszyła z pomocą uchodźcom i potrzebującym Ukraińcom. Hotele udzielały noclegów, transportowcy przewozili ludzi z granicy i zza granicy, wozili lekarstwa i żywność. Biura podróży zamieniły się w punkty informacyjne i punkty zbierania materiałów pierwszej potrzeby.

- Gdy rozpoczął się sezon wakacyjny, a administracja na różnych szczeblach częściowo zdjęła z barków branży opiekę nad uchodźcami, wróciliśmy do normalnej pracy i do zarabiania pieniędzy – tłumaczą eksperci z branży.

Jednak przyszłość szeroko rozumianej branży turystycznej jest niepewna. Nie wiadomo, jak na zmieniające się warunki makroekonomiczne zareagują klienci biur podróży, hoteli, restauracji, pasażerowie linii lotniczych. Strategie z długoletnich zmienione zostały na krótkoterminowe. Wszyscy w branży turystycznej jednak dążą do jednego celu, jakim jest rozwój turystyki.

O tym, w jakim kierunku rozwijać się będzie turystyka, ale i o najlepszych sposobach na uczynienie tego rozwoju dynamicznym oraz zrównoważonym, rozmawiać będą uczestnicy XI Forum Promocji Turystycznej.

Tematami przewodnimi Forum będą: restart turystyki w praktyce, nowe spojrzenie na promocję turystyki, turystyka masowa a strategia i wizerunek.

W trzech sesjach poruszone będą m.in.  następujące tematy: 

  • Jak rozszerzyć sezon turystyczny?
  • Czy potrafimy współdziałać tylko w czasie kryzysu? Jak wygląda współpraca między izbami i stowarzyszeniami turystycznymi 
  • Co zamiast targów turystycznych? Czy duże imprezy promocyjne są jeszcze potrzebne?
  • Wakacje z duchami, czyli zamek zamkowi nierówny – jak promują się historyczne obiekty w Polsce?
  • Jak turystyka może skorzystać z dorobku polskich archeologów?"
  • Elastyczność w zarządzaniu dużym organizatorem turystyki
  • Dokąd zmierza Polski Holding Hotelowy
  • Jak planować strategię dla ruchu lotniczego w Polsce?
  • "Lotnisko Warszawa-Radom – potencjał, szanse i wyzwania"

 

Wśród 35 zaproszonych do udziału w debatach i prezentacji ekspertów, są m.in. Mariela Modeva – wiceminister turystyki Bułgarii, Jan Herget – dyrektor zarządzający CzechTourism, Doros Georgiades z Ministerstwo Turystyki Cypru, Marcin Horała - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP, Stanisław Wojtera - prezes Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, Michał Fijoł - wiceprezes PLL LOT, Gheorghe Marian Cristescu – prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, Rafał Szmytke – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Piotr Henicz – wiceprezes Itaka, Piotr Burwicz – członek zarządu Rainbow, Semir Hamouda - dyrektor generalny Sun&Fun Holidays, Andrzej Kobielski – członek zarządu Enter Air, Alpaslan Ünsal – przedstawiciel handlowy Corendon Airlines na Polskę, Grzegorz Tuszyński – dyrektor Lotniska Warszawa-Radom, Radosław Włoszek – prezes zarządu Kraków Airport, wiceprezydenci Kielc i Radomia, szefowie najważniejszych izb i organizacji samorządu turystycznego.

Współorganizatorami Forum są: Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” i Lotnisko Warszawa-Radom.

Złotymi Partnerami są: Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW, Województwo Podkarpackie, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Narodowe Przedstawicielstwo Turystyczne Bułgarii.

Partnerami są: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki – IGTO, Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada”, MerlinX, Tourist Polska, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki, Sykon.pl, UNIQA, Polski Holding Hotelowy, Miasto Radom.

Patronem Honorowym jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Patronami są: AM Art Media Agencja PR, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, Pracodawcagodnyzaufania.pl oraz portal RaportCSR.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: *
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej Biuro prasowe
2024-07-22 | 11:00

Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej

Bezpieczeństwo dzieci podczas podróży jest priorytetem nie tylko dla rodziców, ale i dla całej branży hotelarskiej. Jak przypomina Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę,
Turystyka Ryga na weekend: muzyczne serce stolicy Łotwy
2024-07-16 | 11:00

Ryga na weekend: muzyczne serce stolicy Łotwy

Lato i jesień 2024 to czas, kiedy uwaga miłośników dobrej muzyki skierowana jest na Rygę. Turyści odwiedzają stolicę Łotwy nie tylko by podziwiać jej zabytki, piękną
Turystyka Nad turystyką wciąż świeci słońce
2024-07-12 | 12:00

Nad turystyką wciąż świeci słońce

Nad turystyką wciąż świeci słońce – pomimo niepewności gospodarczej i narastających napięć geopolitycznych   W skrócie  - Średni globalny wskaźnik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.