Najważniejsze spotkanie branży turystycznej na Lotnisku Warszawa-Radom
*
*
* *
mzoltowska|art-media.com.pl| |mzoltowska|art-media.com.pl
22 522 20 44
www.art-media.com.pl/
W środę 12 października na Terminalu Portu Lotniczego Warszawa-Radom odbędzie się XI edycja Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez redakcję portalu branżowego WaszaTurystyka.pl.
Wydarzenie odbędzie się w miejscu niezwykłym, wzbudzającym ciekawość i emocje – Terminalu Lotniska, które rozpocznie swoją działalność wiosną 2023 roku.
Turystyka – po dwóch latach covidu i pół roku wojny w Ukrainie – zaczęła się powoli odradzać. Pamiętajmy, że od pierwszego dnia brutalnej napaści Rosji na Ukrainę branża turystyczna w Polsce pospieszyła z pomocą uchodźcom i potrzebującym Ukraińcom. Hotele udzielały noclegów, transportowcy przewozili ludzi z granicy i zza granicy, wozili lekarstwa i żywność. Biura podróży zamieniły się w punkty informacyjne i punkty zbierania materiałów pierwszej potrzeby.
- Gdy rozpoczął się sezon wakacyjny, a administracja na różnych szczeblach częściowo zdjęła z barków branży opiekę nad uchodźcami, wróciliśmy do normalnej pracy i do zarabiania pieniędzy – tłumaczą eksperci z branży.
Jednak przyszłość szeroko rozumianej branży turystycznej jest niepewna. Nie wiadomo, jak na zmieniające się warunki makroekonomiczne zareagują klienci biur podróży, hoteli, restauracji, pasażerowie linii lotniczych. Strategie z długoletnich zmienione zostały na krótkoterminowe. Wszyscy w branży turystycznej jednak dążą do jednego celu, jakim jest rozwój turystyki.
O tym, w jakim kierunku rozwijać się będzie turystyka, ale i o najlepszych sposobach na uczynienie tego rozwoju dynamicznym oraz zrównoważonym, rozmawiać będą uczestnicy XI Forum Promocji Turystycznej.
Tematami przewodnimi Forum będą: restart turystyki w praktyce, nowe spojrzenie na promocję turystyki, turystyka masowa a strategia i wizerunek.
W trzech sesjach poruszone będą m.in. następujące tematy:
- Jak rozszerzyć sezon turystyczny?
- Czy potrafimy współdziałać tylko w czasie kryzysu? Jak wygląda współpraca między izbami i stowarzyszeniami turystycznymi
- Co zamiast targów turystycznych? Czy duże imprezy promocyjne są jeszcze potrzebne?
- Wakacje z duchami, czyli zamek zamkowi nierówny – jak promują się historyczne obiekty w Polsce?
- Jak turystyka może skorzystać z dorobku polskich archeologów?"
- Elastyczność w zarządzaniu dużym organizatorem turystyki
- Dokąd zmierza Polski Holding Hotelowy
- Jak planować strategię dla ruchu lotniczego w Polsce?
- "Lotnisko Warszawa-Radom – potencjał, szanse i wyzwania"
Wśród 35 zaproszonych do udziału w debatach i prezentacji ekspertów, są m.in. Mariela Modeva – wiceminister turystyki Bułgarii, Jan Herget – dyrektor zarządzający CzechTourism, Doros Georgiades z Ministerstwo Turystyki Cypru, Marcin Horała - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP, Stanisław Wojtera - prezes Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, Michał Fijoł - wiceprezes PLL LOT, Gheorghe Marian Cristescu – prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, Rafał Szmytke – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Piotr Henicz – wiceprezes Itaka, Piotr Burwicz – członek zarządu Rainbow, Semir Hamouda - dyrektor generalny Sun&Fun Holidays, Andrzej Kobielski – członek zarządu Enter Air, Alpaslan Ünsal – przedstawiciel handlowy Corendon Airlines na Polskę, Grzegorz Tuszyński – dyrektor Lotniska Warszawa-Radom, Radosław Włoszek – prezes zarządu Kraków Airport, wiceprezydenci Kielc i Radomia, szefowie najważniejszych izb i organizacji samorządu turystycznego.
Współorganizatorami Forum są: Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” i Lotnisko Warszawa-Radom.
Złotymi Partnerami są: Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW, Województwo Podkarpackie, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Narodowe Przedstawicielstwo Turystyczne Bułgarii.
Partnerami są: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki – IGTO, Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada”, MerlinX, Tourist Polska, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki, Sykon.pl, UNIQA, Polski Holding Hotelowy, Miasto Radom.
Patronem Honorowym jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Patronami są: AM Art Media Agencja PR, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, Pracodawcagodnyzaufania.pl oraz portal RaportCSR.pl.
![Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2131207823,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej
![Ryga na weekend: muzyczne serce stolicy Łotwy](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1632117918,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ryga na weekend: muzyczne serce stolicy Łotwy
![Nad turystyką wciąż świeci słońce](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1952575829,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nad turystyką wciąż świeci słońce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.