Piękne widoki i eleganckie wnętrza. O roli szkła w hotelach
Pilkington IGP
ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Branża wypoczynkowa wznowiła działalność. Nie zmienia to faktu, że od 2020 roku sektor uległ znaczącym przekształceniom. Zmieniły się także oczekiwania klientów, co sprawia, że właściciele hoteli muszą inwestować w nowe wyposażenie. Inwestycje wymuszają też nowelizacje przepisów budowlanych. Zmienia się też rola szkła w hotelach.
Jak klimat wpływa na hotele
Jedną z najważniejszych przyczyn przekształceń zachodzących w obrębie sektora wypoczynkowego są zmiany klimatu. Nie tylko wpływają one na wzrost średniej temperatury powierzchni Ziemi i zmianę struktury opadów, ale mają także niebagatelny wpływ na sposób, w jaki spędzamy wakacje. Nasilające się intensywnością i częstotliwością fale upałów wymagają zwiększenia nakładów na systemy klimatyzacyjne w hotelach, co z kolei przyczynia się do większego zużycia energii.
Efektywność energetyczna będzie w najbliższych latach odgrywała dużą rolę w funkcjonowaniu budynków. Dla Unii Europejskiej zwiększenie tej efektywności w budownictwie już teraz jest priorytetem, dlatego istniejące hotele będą musiały przejść gruntowne modernizacje. Przyczyni się to również do zmniejszenia emisyjności całego sektora. Nie są one duże – hotele odpowiadają za 1% światowych emisji CO2[1] – ale budowa nowych budynków zwiększa emisyjność – sektor budowlany przyczynia się bowiem do 39% emisji gazów cieplarnianych na świecie[2].
Turyści chcą więcej i lepiej
Wraz z hotelami zmienia się sektor turystyczny i zaczyna w większej części korzystać z zielonych technologii. Zmieniają się przede wszystkim sposoby podróżowania – można spodziewać się, że w kolejnych latach spadnie popularność lotów samolotami, a wysokie ceny paliw doprowadzą do zmniejszenia podróży samochodami. Może za to wzrosnąć znaczenie pociągów, szczególnie nocnych oraz turystyki krajowej.
Zmianie ulegają także oczekiwania samych klientów. Przez pandemię kładą oni coraz większy nacisk na kwestie sanitarne, toteż mogą wymagać najwyższego standardu higienicznego w hotelach. Nie bez znaczenia jest też wpływ, który pandemia oraz kryzys gospodarczy wywarły na zdrowie psychiczne wielu osób. Sprawia to, że w trakcie wakacji przykładają one dużą wagę do komfortu, więc od hoteli, w których spędzają swoje urlopy, wymagają dostępu do wielu luksusów i rozrywek.
Wielozadaniowe szkło
Sektor hotelarski w najbliższych latach będzie musiał łączyć często przeciwstawne wymogi – z jednej strony musi zapewnić gościom wszystkie możliwe udogodnienia, z drugiej zaś musi redukować zużycie energii i zmniejszać emisyjność budynków. Osiągnięcie tego będzie trudne i złożone, ale jednym z pierwszych kroków do rozwiązania problemów może być inwestycja w odpowiednie przeszklenia. Dobrze dobrane szkło jest w stanie poprawić warunki energetyczne budynku, a także pozytywnie wpłynąć na dobrostan gości.
Choć nie jest to pierwszorzędny czynnik, dobranie odpowiedniego typu szkła do zastosowania w hotelu niejednokrotnie decyduje o jego końcowym standardzie. Poza samą jakością obsługi, dla gości coraz ważniejsze są też jasne i przestronne wnętrza, komfort cieplny czy ochrona przed hałasem. Turystyczne lokalizacje niejednokrotnie potrafią być bardzo gorące i głośne, dlatego hotelowy pokój powinien zapewniać użytkownikom maksymalną wygodę – mówi Ewelina Wójcicka, kierownik komunikacji marketingowej w Pilkington IGP.
Aby zapewnić komfort akustyczny korzystającym z usług hotelowych, w hotelach położonych blisko ruchliwych ulic stosuje się odpowiednie przeszklenia. Za przykład może posłużyć użycie dźwiękochłonnych szyb zespolonych wykonanych z laminowanego szkła Pilkington Optiphon™ w krakowskim hotelu Park Inn oraz bezpiecznych szyb zespolonych o podwyższonej izolacji akustycznej z użyciem szkieł Pilkington Optifloat™ Clear T, oraz Pilkington Optilam™ Therm S3 w warszawskim hotelu Hilton.
Zastosowanie odpowiedniego szkła w budynkach hotelowych zapewnia nieprzerwany dopływ światła do wnętrz i odpowiednią izolacją termiczną, co umożliwia zmniejszenie nakładów na ogrzewanie i klimatyzację. Szkło w hotelach sprawdzi się nie tylko w oknach, gdzie może regulować ilość wpadającego do wnętrza światła i energii słonecznej, ale również jako element wystroju, np. w łazience. Przykładem może być Park Hotel Imperial we włoskiej miejscowości Limone sul Garda, gdzie w balustradach zewnętrznych i ściankach działowych w łazienkach zastosowano szkło hartowane i laminowane Pilkington Optiwhite™ T, które zostało częściowo pokryte emalią w kolorze białym dla zapewnienia prywatności. W lustrach łazienkowych zastosowano hartowane szkło Pilkington Mirropane™ Chrome Plus T. Ten sam produkt został użyty w drzwiach i szklanych elementach dekoracyjnych z wygrawerowanym motywem liści i gałęzi, które ozdobiły wnętrza apartamentów hotelowych.
Przezroczystość szkła sprawia, że jest ono często niezauważanym elementem każdego budynku, ale ma ono ogromny wpływ na wiele aspektów jego funkcjonowania. Zastosowanie wysokiej jakości szyb w hotelach pozwala zmniejszyć wydatki na ogrzanie i klimatyzację, a także przekłada się na poprawę poczucia komfortu gości.
KONIEC
[1] https://sustainablehospitalityalliance.org/our-work/climate-action/
[2] https://www.iea.org/reports/global-status-report-for-buildings-and-construction-2019

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.