Komunikaty PR

Piękne widoki i eleganckie wnętrza. O roli szkła w hotelach

2022-08-22  |  11:26
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Do pobrania doc ( 0.14 MB )

Branża wypoczynkowa wznowiła działalność. Nie zmienia to faktu, że od 2020 roku sektor uległ znaczącym przekształceniom. Zmieniły się także oczekiwania klientów, co sprawia, że właściciele hoteli muszą inwestować w nowe wyposażenie. Inwestycje wymuszają też nowelizacje przepisów budowlanych. Zmienia się też rola szkła w hotelach.

Jak klimat wpływa na hotele

Jedną z najważniejszych przyczyn przekształceń zachodzących w obrębie sektora wypoczynkowego są zmiany klimatu. Nie tylko wpływają one na wzrost średniej temperatury powierzchni Ziemi i zmianę struktury opadów, ale mają także niebagatelny wpływ na sposób, w jaki spędzamy wakacje. Nasilające się intensywnością i częstotliwością fale upałów wymagają zwiększenia nakładów na systemy klimatyzacyjne w hotelach, co z kolei przyczynia się do większego zużycia energii.

Efektywność energetyczna będzie w najbliższych latach odgrywała dużą rolę w funkcjonowaniu budynków. Dla Unii Europejskiej zwiększenie tej efektywności w budownictwie już teraz jest priorytetem, dlatego istniejące hotele będą musiały przejść gruntowne modernizacje. Przyczyni się to również do zmniejszenia emisyjności całego sektora. Nie są one duże – hotele odpowiadają za 1% światowych emisji CO2[1] – ale budowa nowych budynków zwiększa emisyjność – sektor budowlany przyczynia się bowiem do 39% emisji gazów cieplarnianych na świecie[2].

Turyści chcą więcej i lepiej

Wraz z hotelami zmienia się sektor turystyczny i zaczyna w większej części korzystać z zielonych technologii. Zmieniają się przede wszystkim sposoby podróżowania – można spodziewać się, że w kolejnych latach spadnie popularność lotów samolotami, a wysokie ceny paliw doprowadzą do zmniejszenia podróży samochodami. Może za to wzrosnąć znaczenie pociągów, szczególnie nocnych oraz turystyki krajowej.

Zmianie ulegają także oczekiwania samych klientów. Przez pandemię kładą oni coraz większy nacisk na kwestie sanitarne, toteż mogą wymagać najwyższego standardu higienicznego w hotelach. Nie bez znaczenia jest też wpływ, który pandemia oraz kryzys gospodarczy wywarły na zdrowie psychiczne wielu osób. Sprawia to, że w trakcie wakacji przykładają one dużą wagę do komfortu, więc od hoteli, w których spędzają swoje urlopy, wymagają dostępu do wielu luksusów i rozrywek.

Wielozadaniowe szkło

Sektor hotelarski w najbliższych latach będzie musiał łączyć często przeciwstawne wymogi – z jednej strony musi zapewnić gościom wszystkie możliwe udogodnienia, z drugiej zaś musi redukować zużycie energii i zmniejszać emisyjność budynków. Osiągnięcie tego będzie trudne i złożone, ale jednym z pierwszych kroków do rozwiązania problemów może być inwestycja w odpowiednie przeszklenia. Dobrze dobrane szkło jest w stanie poprawić warunki energetyczne budynku, a także pozytywnie wpłynąć na dobrostan gości.

Choć nie jest to pierwszorzędny czynnik, dobranie odpowiedniego typu szkła do zastosowania w hotelu niejednokrotnie decyduje o jego końcowym standardzie. Poza samą jakością obsługi, dla gości coraz ważniejsze są też jasne i przestronne wnętrza, komfort cieplny czy ochrona przed hałasem. Turystyczne lokalizacje niejednokrotnie potrafią być bardzo gorące i głośne, dlatego hotelowy pokój powinien zapewniać użytkownikom maksymalną wygodę – mówi Ewelina Wójcicka, kierownik komunikacji marketingowej w Pilkington IGP.

Aby zapewnić komfort akustyczny korzystającym z usług hotelowych, w hotelach położonych blisko ruchliwych ulic stosuje się odpowiednie przeszklenia. Za przykład może posłużyć użycie dźwiękochłonnych szyb zespolonych wykonanych z laminowanego szkła Pilkington Optiphon™ w krakowskim hotelu Park Inn oraz bezpiecznych szyb zespolonych o podwyższonej izolacji akustycznej z użyciem szkieł Pilkington Optifloat™ Clear T, oraz Pilkington Optilam™ Therm S3 w warszawskim hotelu Hilton.

Zastosowanie odpowiedniego szkła w budynkach hotelowych zapewnia nieprzerwany dopływ światła do wnętrz i odpowiednią izolacją termiczną, co umożliwia zmniejszenie nakładów na ogrzewanie i klimatyzację. Szkło w hotelach sprawdzi się nie tylko w oknach, gdzie może regulować ilość wpadającego do wnętrza światła i energii słonecznej, ale również jako element wystroju, np. w łazience. Przykładem może być Park Hotel Imperial we włoskiej miejscowości Limone sul Garda, gdzie w balustradach zewnętrznych i ściankach działowych w łazienkach zastosowano szkło hartowane i laminowane Pilkington Optiwhite™ T, które zostało częściowo pokryte emalią w kolorze białym dla zapewnienia prywatności. W lustrach łazienkowych zastosowano hartowane szkło Pilkington Mirropane™ Chrome Plus T. Ten sam produkt został użyty w drzwiach i szklanych elementach dekoracyjnych z wygrawerowanym motywem liści i gałęzi, które ozdobiły wnętrza apartamentów hotelowych.

Przezroczystość szkła sprawia, że jest ono często niezauważanym elementem każdego budynku, ale ma ono ogromny wpływ na wiele aspektów jego funkcjonowania. Zastosowanie wysokiej jakości szyb w hotelach pozwala zmniejszyć wydatki na ogrzanie i klimatyzację, a także przekłada się na poprawę poczucia komfortu gości.

KONIEC

 


[1] https://sustainablehospitalityalliance.org/our-work/climate-action/

[2] https://www.iea.org/reports/global-status-report-for-buildings-and-construction-2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie. Biuro prasowe
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.