Pierwsza mobilna sieć hoteli w Polsce
Good Spot to pierwsza w Polsce mobilna sieć hoteli, skierowana do osób, które wierzą w wakacje z dala od tłumów, poza utartym szlakiem. To zupełnie nowe podejście do turystyki, które pozwoli klientom odkrywać nowe, niepoznane jeszcze miejsca i zapewniać komfortowy wypoczynek, a hotelom zmieniać lokalizacje, dając tym samym możliwość obserwacji zmieniających się zachowań i preferencji podróżujących.
Hotel pośrodku niczego
Właśnie w tym czasie debiutuje Good Spot – sieć mobilnych apartamentów, które mogą pojawić się w różnych miejscach: w środku lasu, na malowniczej polanie czy w klimatycznej, starej wiosce. W Polsce wiele miejsc podupada z braku środków, które mogliby zapewnić turyści. Właściciele gruntów i zabytkowych obiektów nie chcą ich niszczyć czy trwale ingerować w krajobraz, budując duże hotele czy pensjonaty. Rozwiązaniem mogą być mobilne apartamenty, które zapewnią gościom wysoki standard i komfort, a jednocześnie nie będą na stałe związane z jedną lokalizacją. Po sezonie odjadą z wyznaczonego miejsca, nie zostawiając po sobie ani śladu.
– Pomysł narodził się w 2017 roku podczas wypadów kitesurfingowych na Hel, gdzie kluczowe jest podążanie za dobrym wiatrem. Zaczęliśmy zastanawiać się nad tym, co by było, gdyby pokój hotelowy mógł się przemieszczać, pozostając na dłużej w miejscach oferujących najlepsze warunki i kontakt z naturą? Gdzie by stanął? Jak mógłby wyglądać? Powoli klarowała nam się idea Good Spotu, pierwszej mobilnej sieci hoteli w Polsce – tłumaczy Przemysław Kwiatkowski, dyrektor ds. rozwoju w Good Spot.
Jak to działa?
Sezon turystyczny w Polsce trwa cały czas – w zależności od regionu. W założeniu mobilne apartamenty mają stać w jednym miejscu od 3 do 7 miesięcy. Jeśli właściciel gruntu wykorzystuje swój teren np. w miesiącach letnich, sieć Good Spot zagospodaruje go od jesieni do wiosny; zajmie się sprzedażą, marketingiem i zarządzaniem. Po ustalonym czasie hotel przejedzie w inne miejsce, w którym akurat trwa sezon turystyczny.
Turyści wybiorą, w którym miejscu stanie mobilny apartament
Idea podróżowania z dala od ludzi i przeludnionych atrakcji, odkrywania niezwykłych, a zarazem będących na uboczu miejsc, ma szansę stać się popularna – zwłaszcza w czasach, w których wszyscy musimy dostosować się do nowych warunków. Z badania „Plany wakacyjne Polaków 2020” przeprowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że aż 64% rodaków pod wpływem pandemii zmieniła swoje tegoroczne urlopowe zamiary. Chętniej wybieramy miejsca, które stronią od tłumów i zapewnią nam komfort oraz mentalny odpoczynek. Dużo osób decyduje się spędzić urlop w kraju. Atrakcyjną z punktu widzenia podróżujących propozycją może okazać się wprowadzona przez sieć zasada Smart Hospitality, dzięki której wraz ze zwiększającą się liczbą mobilnych pokoi turyści będą mogli decydować o nowych lokalizacjach poprzez głosowanie na stronie internetowej Good Spot.
Typy apartamentów
Apartamenty dostępne są w dwóch wariantach: twin i family. Pierwszy z nich liczy 17 mkw. i jest przeznaczony maksymalnie dla dwóch osób. Znajduje się w nim łóżko małżeńskie lub dwa osobne łóżka. Drugi ma 34 mkw. i pomieści od 4 do 6 osób. Znajdują się w nim dwie dwuosobowe sypialnie, a w części dziennej mieszczą się dwa dodatkowe łóżka. Do każdego z mobilnych pokoi hotelowych przynależy pełnowymiarowa łazienka, aneks kuchenny z płytą indukcyjną oraz klimatyzacja z funkcją ogrzewania, zaplanowane miejsce do pracy zdalnej, a także wyposażone tarasy.
Tym, co wyróżnia Good Spot, są również ekologiczne rozwiązania. Każdy mobilny pokój jest dawną naczepą chłodnią, która została odzyskana z rynku i poddana pełnej renowacji technicznej, a później upcyclingowi. Przyczepy te przejechały miliony kilometrów po różnych zakątkach świata, a dziś – zupełnie odnowione – służą za komfortowe miejsce wypoczynku.
Model współpracy
Każdy, kto posiada ziemię w atrakcyjnym miejscu, może zgłosić się do Good Spot. Rozliczenie jest możliwe na dwa sposoby: ryczałtowa miesięczna kwota za dzierżawę gruntu lub procentowy udział w wypracowanym biznesie z tej lokalizacji. Decyzja należy do właściciela gruntu. Nie jest wymagany żaden nakład inwestycyjny, ponieważ wkładem jest udostępniana ziemia.
– Dzięki temu modelowi właściciele mogą zacząć zarabiać od razu. Bez kredytu, inwestowania w rozbudowaną infrastrukturę, bez ryzyka. Oczywiście dajemy możliwość partycypowania w biznesie, ale nie jest to obowiązkowe. W Good Spot troszczymy się o ziemię, którą dzierżawimy: mobilne apartamenty mają własne zbiorniki na wodę i nieczystości. Kiedy odjadą po skończonym sezonie, nie zostawią po sobie śladu – opowiada Przemysław Kwiatkowski. – Mobilność pokoi hotelowych to zupełnie nowe podejście w branży. Pozwala na wprowadzenie takiej formy hotelarstwa i turystyki, która jest ekonomicznie opłacalna, ekologicznie neutralna i społecznie sprawiedliwa.
Dzięki temu turyści mają szansę odkrywać niedostępne do tej pory miejsca, a ci, którzy chcą partycypować w biznesie, mogą bez ryzyka stać się jego częścią.
Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści
Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.