Komunikaty PR

Polacy coraz częściej “dodają do koszyka” specjalistyczny sprzęt

2022-02-25  |  11:00
Biuro prasowe

Skitury, wyprawy wysokogórskie czy via ferraty zdobywają coraz większe grono entuzjastów w naszym kraju. Niegdyś aktywności zarezerwowane tylko dla nielicznych wyczynowców, teraz uprawiane są przez coraz większą liczbę Polaków. Oczywiście niezbędny jest specjalistyczny sprzęt, który coraz chętniej kupowany jest przez internet. Według danych 8a.pl - największego sklepu górskiego w Polsce obroty w sklepie online wzrosły o kilkadziesiąt procent względem ostatniego roku.

Dynamicznie postępująca digitalizacja i coraz większe znaczenie e-handlu wpływają już na wszystkie aspekty naszego życia, w tym ekstremalne hobby i sporty. Zmieniają się preferencje zakupowe Polaków, ale także ograniczony dostęp do specjalistycznego sprzętu wpływa na to, że coraz częściej robimy takie zakupy przez internet. E-commerce gwarantuje atrakcyjne ceny, szeroki wybór, a przede wszystkim możliwość bezpłatnych zwrotów. Czołowe sklepy internetowe stawiają także na edukację swoich klientów - nagrywają podcasty, prowadzą blogi i kanały na YouTube wypełnione poradami, manualami sprzętowymi czy wywiadami z ekspertami. 

- Obserwujemy rosnącą liczbę specjalistycznych e-commerców, dedykowanych wąskiej, dobrze sprofilowanej  grupie docelowej. Chodzi tu przede wszystkim o  e-sklepy skupiające się na danym hobby lub ściśle określonej aktywności sportowej. Wynika to prawdopodobnie z tego, że spora część specjalistycznych sklepów stacjonarnych zauważyła, że przenosząc się do sfery online, są w stanie wyskalować swój biznes z zasięgu lokalnego do krajowego, a nawet i międzynarodowego - komentuje Sławomir Kubicki, General Manager w Tpay,  pasjonat górskich aktywności i nurkowania.

Wygodnie i bezpiecznie na e-zakupach i górskich wyprawach

Oczywiście dla nowych e-commerców poprzeczka postawiona jest wysoko. Dziś standardem jest wysyłka w 24h oraz darmowe zwroty. Ponadto Polacy od czasu pandemii szczególnie zwracają uwagę na kwestie bezpieczeństwa i wygody podczas robienia zakupów, co ściśle wiążą się z płatnościami online. Badania zrealizowane na zlecenie Tpay przez SW Research pokazały, że aż 80% internautów, kupując przez internet, wybiera płatności natychmiastowe, a dla 67% operator płatności dostępny w danym sklepie ma istotne znaczenie.

- Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy wśród Polaków duży wzrost zainteresowania tematyką górską. Naturalnie przekłada się to na zwiększony ruch oraz obroty w naszym sklepie 8a.pl. Obecnie notujemy wzrost obrotów o kilkadziesiąt procent względem ostatniego roku. Najczęściej kupowane są buty, odzież oraz sprzęt niezbędny do bezpiecznej i komfortowej turystyki w górach. Klienci, chcąc idealnie dopasować rozmiar danego produktu, korzystają bardzo chętnie z pomiarów, których dokonujemy na każdym produkcie odzieżowym i przy obuwiu. Dokładne pomiary pozwalają znacząco zwiększyć możliwość udanego, wręcz idealnego zakupu. Chcąc sprostać tak wielu oczekiwaniom naszych klientów, chcemy otaczać się zaufanymi partnerami, wśród nich jest operator płatności Tpay - mówi Leszek Goździcki, kierownik marketingu e-commerce 8a.pl.

Polacy pokochali górskie emocje

Niegdyś białe szaleństwo i ferie w górach kojarzyły się tylko z klasycznym narciarstwem zjazdowym po trasach w licznie obleganych ośrodkach narciarskich. Dziś Polacy spędzają urlopy nie tylko na orczyku w Białce Tatrzańskiej, czy przechadzkach po Krupówkach. Coraz częściej biorą udział  tzw. turach narciarskich w Tatrach Wysokich, akcji górskiej na Elbrusie, czy też przejściu trudnej ferraty w Dolomitach.

- Liczba osób, które spędzają wolny czas w górach jest ogromna. Oczywiście, polskie góry nigdy nie były puste, ale to, co obserwujemy od kilku lat wykracza zdecydowanie ponad to, co się działo jeszcze 10 lat temu. Trekking i narciarstwo trasowe zawsze było popularne i tu możemy mówić jedynie o zwiększonej intensywności. Natomiast od jakiegoś czasu coraz więcej osób się wspina (zarówno w skałach, jak i górach) i uprawia narciarstwo pozatrasowe również za granicą. Coraz częściej ludzie jeżdżą także w Alpy na via ferraty - wylicza Jakub Radziejowski z Polskiego Stowarzyszenia Przewodników Wysokogórskich IVBV/IFMGA/UIAGM.

Wpływ na coraz bardziej wyrafinowane hobby i uprawiane sporty ma z pewnością wzrost zamożności Polaków. W porównaniu z ubiegłą dekadą, coraz więcej osób może pozwolić sobie na przykładowy tydzień urlopu w Alpach, czy też kupno odpowiedniego ekwipunku wysokogórskiego. Co więcej, istotnym czynnikiem demokratyzującym dostęp do takich aktywności, są również relatywnie niższe ceny specjalistycznego sprzętu niż kilkanaście lat temu. Oczywiście nie można także zapominać o większej świadomości Polaków na temat prozdrowotnego wpływu aktywności sportowej, co w ostatnich latach widać np. po coraz większej liczbie biegaczy w naszym kraju.

- Zimowa turystyka górska wymaga odpowiedniego przygotowania i sprzętu, takiego, jak raki, czekan, latarka, lawinowe ABC (sonda, łopata, detektor) i przede wszystkim umiejętności posługiwania się sprzętem oraz odpowiedniego zaplanowania wycieczki. Z nadzieją obserwujemy fakt, że Polacy coraz częściej swoją przygodę z górami zaczynają od kursów turystyki zimowej i lawinoznawstwa pod okiem doświadczonych instruktorów. Pamiętajmy jednak, że w skrajnie trudnych warunkach, z jakimi obecnie mamy do czynienia (wysokie zagrożenie lawinowe), często najważniejsza staje się pokora oraz umiejętność rozpoznania i uniknięcia zagrożenia - wyjaśnia Daniel Giejbatow, ratownik TOPR, wiceprezes Fundacji Ratownictwa Tatrzańskiego TOPR.

- Sam aktywnie spędzam czas w górach i za każdym razem podchodzę do nich z wielką pokorą i rozwagą. Bezpieczeństwo jest tu najważniejsze - od kupowanego sprzętu po opiekę doświadczonego instruktora, którego zadaniem jest bezpiecznie doprowadzić nas na wymarzony szczyt lub w odpowiednim momencie przerwać wyprawę. Trudno tu nie wspomnieć także o TOPR, którego każdy z nas może wesprzeć,  korzystając z zaprojektowanego przez nas Widgetu One Click Tpay - dodaje Sławomir Kubicki, General Manager w Tpay.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin Biuro prasowe
2024-04-29 | 22:00

Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin

Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdroju został wyróżniony w organizowanym od 14 lat prestiżowym konkursie Perfect SPA Awards. Należący do grupy J.W. Construction
Turystyka Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!
2024-04-29 | 10:10

Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!

Obecnie na naszej planecie żyje siedem miliardów ludzi. Według prognoz Organizacji Narodów Zjednoczonych, do roku 2050 liczba ludności na świecie może wzrosnąć do 9,7
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.