Komunikaty PR

Polacy nie rezygnują z pobytów w hotelach, ale zmieniają terminy rezerwacji

2021-03-31  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042
Do pobrania png ( 0.09 MB )

Portal rezerwacyjny Travelist opublikował dane dotyczące anulowanych rezerwacji po ogłoszeniu przez rząd decyzji o zamknięciu hoteli. Jak podają eksperci z Travelist, na odwołanie swoich marcowych pobytów zdecydowało się jedynie 13% użytkowników. Z kolei w kwietniu anulowanych zostało zaledwie 9% rezerwacji. Zdaniem przedstawicieli portalu te dane obrazują zaufanie Polaków do obiektów noclegowych, które działają w reżimie sanitarnym.

Reakcja na lockdown

Choć poluzowanie restrykcji i idące za nim otwarcie hoteli 12 lutego zostało przyjęte przez turystów i hotelarzy z prawdziwą ulgą, to już po ok. 2 tygodniach działalność pierwszych obiektów noclegowych została ograniczona – powrót do lockdownu nastąpił 24 lutego i objął województwo warmińsko-mazurskie. Kilka dni później (5 marca) zasięg obostrzeń rozszerzył się na teren województwa pomorskiego, zaś po niecałych dwóch tygodniach (17 marca) zamknięty został cały kraj. Hotelowe rezerwacje, których od połowy lutego dokonywali Polacy, stanęły pod znakiem zapytania.

Ze względu na pandemię spora część hoteli wprowadziła opcję bezpłatnego anulowania rezerwacji, która jest dla naszych gości tzw. wentylem bezpieczeństwa”. Jednak ponowne zamknięcie hoteli, ogłoszone przez rząd w połowie marca, nie spowodowało wcale jakiejś spektakularnej fali zwrotów. Zamiast tego goście decydują się przenosić swoje pobyty na inne terminy zdradza Ewelina Witek, Customer Service Manager w Travelist.

Polacy nie chcą rezygnować z wyjazdów

Analitycy portalu Travelist przyjrzeli się bliżej decyzjom użytkowników. Okazuje się, że zaledwie 13% z nich zdecydowało się całkowicie zrezygnować z planów wyjazdowych na marzec. Wskaźnik anulacji jest jeszcze niższy w kwietniu – taki krok wykonało jedynie 9% podróżnych. Zdaniem ekspertów Travelist – a także samych hotelarzy – ta sytuacja dowodzi, że Polacy ufają personelowi hotelowemu i czują się w hotelach bezpieczni. Nie bez znaczenia są tutaj również emocje – jesteśmy bowiem coraz bardziej sfrustrowani przedłużającą się izolacją.

Jeszcze w grudniu zaczęliśmy planować z rodziną kilkudniowy wyjazd na Mazury, żeby odpocząć i chociaż trochę wyczyścić głowę”. Ten wyjazd musieliśmy przełożyć już 3 razy. Najpierw ze względu odwołane ferie, później zamknięcie Mazur, a teraz całego kraju – mówi pan Szymon, jeden z klientów Travelist. Oczywiście, że wkurza mnie ta cała sytuacja, ale rezygnacja z wyjazdu w niczym nie pomoże. Skoro i tak jest już opłacony, wolę go przełożyć, bo później może być bardzo trudno o terminy – dodaje.

Hotele są bezpieczne

W badaniu z lutego – które również przeprowadził Travelist – blisko 1500 klientów zostało zapytanych o pierwsze wrażenia z wyjazdów do hoteli działających w reżimie sanitarnym. Aż ¾ respondentów przyznało, że czuło się bezpiecznie podczas pobytu. Tyle samo osób potwierdziło, że personel hotelowy dbał o przestrzeganie wszelkich zasad sanitarnych, zaś 9 na 10 gości zadeklarowało, że ponownie pojechaliby do hotelu przy zachowaniu tych samych ograniczeń.

Patrząc na wyniki naszych raportów i analiz wyraźnie widać, że Polacy chcą i potrafią odpowiedzialnie podróżować, a branża jest w stanie zapewnić im komfort i bezpieczeństwo w najwyższym reżimie sanitarnym. Luty pokazał, że ten sektor działa jak dobrze przygotowana i naoliwiona maszyna, jednak w rezultacie kolejnego lockdownu znów “na chwilę” został zaciągnięty hamulec. Przed nami majówka, a sezon wakacyjny tuż za rogiem hotelarze właśnie teraz powinni móc ulepszać wprowadzone rozwiązania, zamiast zastanawiać się, czy dotrwają do lata – komentuje Agata Prosińska, Director of Sales Poland w Travelist.

Lockdown całego kraju został wprowadzony od 20 marca i potrwa minimum do 9 kwietnia. W zależności od regionu kraju obiekty noclegowe w pierwszym kwartale 2021 roku mogły przyjmować gości jedynie przez ok. 30 dni (12 dni w woj. warmińsko-mazurskim).

____________________

Więcej o Travelist:

Travelist.pl to pierwszy w Polsce portal łączący w sobie funkcje serwisu rezerwacyjnego oraz inspirującego magazynu podróżniczego. W nowoczesny i oryginalny sposób inspiruje niemal 6 mln zarejestrowanych użytkowników do planowania wypoczynku w kraju i za granicą, prezentując starannie wyselekcjonowane oferty blisko 1000 hoteli i pensjonatów. 

Od 2014 r. Travelist.pl jest członkiem międzynarodowej grupy Secret Escapes, obecnej w ponad 20 krajach na trzech kontynentach, finansowanej przez największe fundusze inwestycyjne, m.in. Google Ventures. W 2016 r. spółka stanęła na podium największych serwisów rezerwacyjnych w Polsce, a w 2019 r. znalazła się w gronie tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie wg prestiżowego rankingu FT1000 Financial Times.  

Więcej informacji znajdziesz na Travelist.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki! Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:35

Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!

Niebo od zawsze stanowiło granicę między marzeniami a rzeczywistością. To tam kierowały się spojrzenia wynalazców, marzycieli i pasjonatów, którzy pragnęli odkrywać
Turystyka Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
2024-11-22 | 01:00

Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024

Choć mody w świecie designu zmieniają się nieustannie, są rzeczy, które skutecznie im się opierają. Jak krzesła z giętego drewna. Od 1850 roku, kiedy w wiedeńskiej Café
Turystyka Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
2024-11-17 | 01:00

Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli

Pricing to niezwykle ważny proces, podczas którego firmy sektora HoReCa określają ceny, po których będą sprzedawać swoje usługi i produkty. Proces ten powinien stanowić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.