Komunikaty PR

Polacy nie rezygnują z pobytów w hotelach, ale zmieniają terminy rezerwacji

2021-03-31  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042
Do pobrania png ( 0.09 MB )

Portal rezerwacyjny Travelist opublikował dane dotyczące anulowanych rezerwacji po ogłoszeniu przez rząd decyzji o zamknięciu hoteli. Jak podają eksperci z Travelist, na odwołanie swoich marcowych pobytów zdecydowało się jedynie 13% użytkowników. Z kolei w kwietniu anulowanych zostało zaledwie 9% rezerwacji. Zdaniem przedstawicieli portalu te dane obrazują zaufanie Polaków do obiektów noclegowych, które działają w reżimie sanitarnym.

Reakcja na lockdown

Choć poluzowanie restrykcji i idące za nim otwarcie hoteli 12 lutego zostało przyjęte przez turystów i hotelarzy z prawdziwą ulgą, to już po ok. 2 tygodniach działalność pierwszych obiektów noclegowych została ograniczona – powrót do lockdownu nastąpił 24 lutego i objął województwo warmińsko-mazurskie. Kilka dni później (5 marca) zasięg obostrzeń rozszerzył się na teren województwa pomorskiego, zaś po niecałych dwóch tygodniach (17 marca) zamknięty został cały kraj. Hotelowe rezerwacje, których od połowy lutego dokonywali Polacy, stanęły pod znakiem zapytania.

Ze względu na pandemię spora część hoteli wprowadziła opcję bezpłatnego anulowania rezerwacji, która jest dla naszych gości tzw. wentylem bezpieczeństwa”. Jednak ponowne zamknięcie hoteli, ogłoszone przez rząd w połowie marca, nie spowodowało wcale jakiejś spektakularnej fali zwrotów. Zamiast tego goście decydują się przenosić swoje pobyty na inne terminy zdradza Ewelina Witek, Customer Service Manager w Travelist.

Polacy nie chcą rezygnować z wyjazdów

Analitycy portalu Travelist przyjrzeli się bliżej decyzjom użytkowników. Okazuje się, że zaledwie 13% z nich zdecydowało się całkowicie zrezygnować z planów wyjazdowych na marzec. Wskaźnik anulacji jest jeszcze niższy w kwietniu – taki krok wykonało jedynie 9% podróżnych. Zdaniem ekspertów Travelist – a także samych hotelarzy – ta sytuacja dowodzi, że Polacy ufają personelowi hotelowemu i czują się w hotelach bezpieczni. Nie bez znaczenia są tutaj również emocje – jesteśmy bowiem coraz bardziej sfrustrowani przedłużającą się izolacją.

Jeszcze w grudniu zaczęliśmy planować z rodziną kilkudniowy wyjazd na Mazury, żeby odpocząć i chociaż trochę wyczyścić głowę”. Ten wyjazd musieliśmy przełożyć już 3 razy. Najpierw ze względu odwołane ferie, później zamknięcie Mazur, a teraz całego kraju – mówi pan Szymon, jeden z klientów Travelist. Oczywiście, że wkurza mnie ta cała sytuacja, ale rezygnacja z wyjazdu w niczym nie pomoże. Skoro i tak jest już opłacony, wolę go przełożyć, bo później może być bardzo trudno o terminy – dodaje.

Hotele są bezpieczne

W badaniu z lutego – które również przeprowadził Travelist – blisko 1500 klientów zostało zapytanych o pierwsze wrażenia z wyjazdów do hoteli działających w reżimie sanitarnym. Aż ¾ respondentów przyznało, że czuło się bezpiecznie podczas pobytu. Tyle samo osób potwierdziło, że personel hotelowy dbał o przestrzeganie wszelkich zasad sanitarnych, zaś 9 na 10 gości zadeklarowało, że ponownie pojechaliby do hotelu przy zachowaniu tych samych ograniczeń.

Patrząc na wyniki naszych raportów i analiz wyraźnie widać, że Polacy chcą i potrafią odpowiedzialnie podróżować, a branża jest w stanie zapewnić im komfort i bezpieczeństwo w najwyższym reżimie sanitarnym. Luty pokazał, że ten sektor działa jak dobrze przygotowana i naoliwiona maszyna, jednak w rezultacie kolejnego lockdownu znów “na chwilę” został zaciągnięty hamulec. Przed nami majówka, a sezon wakacyjny tuż za rogiem hotelarze właśnie teraz powinni móc ulepszać wprowadzone rozwiązania, zamiast zastanawiać się, czy dotrwają do lata – komentuje Agata Prosińska, Director of Sales Poland w Travelist.

Lockdown całego kraju został wprowadzony od 20 marca i potrwa minimum do 9 kwietnia. W zależności od regionu kraju obiekty noclegowe w pierwszym kwartale 2021 roku mogły przyjmować gości jedynie przez ok. 30 dni (12 dni w woj. warmińsko-mazurskim).

____________________

Więcej o Travelist:

Travelist.pl to pierwszy w Polsce portal łączący w sobie funkcje serwisu rezerwacyjnego oraz inspirującego magazynu podróżniczego. W nowoczesny i oryginalny sposób inspiruje niemal 6 mln zarejestrowanych użytkowników do planowania wypoczynku w kraju i za granicą, prezentując starannie wyselekcjonowane oferty blisko 1000 hoteli i pensjonatów. 

Od 2014 r. Travelist.pl jest członkiem międzynarodowej grupy Secret Escapes, obecnej w ponad 20 krajach na trzech kontynentach, finansowanej przez największe fundusze inwestycyjne, m.in. Google Ventures. W 2016 r. spółka stanęła na podium największych serwisów rezerwacyjnych w Polsce, a w 2019 r. znalazła się w gronie tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie wg prestiżowego rankingu FT1000 Financial Times.  

Więcej informacji znajdziesz na Travelist.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z
Turystyka Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści
2024-04-18 | 14:45

Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści

Zbliża się majówka, która w 2024 roku będzie wyjątkowa. Nie dość, że dla wielu potrwa ona aż dziewięć dni, to jest szansą na wypróbowanie najlepszych atrakcji w
Turystyka Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
2024-04-15 | 11:00

Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę

10 kwietnia br. w Centrum Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki odbyło się Forum Turystyki w Krakowie. Jednym z punktów programu była debata dotycząca postulatów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.