Polacy o pozytywnych stronach podróżowania w pandemii
Ferie zimowe w wielu województwach trwają na dobre. Wielu z nas zdecydowało się na wyjazd za granicę. Czy podróżowanie w pandemii może mieć dobre strony? A jeśli tak, to jakie? Kiwi.com, firma travel-tech i wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, we współpracy z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia zapytała Polaków o to, czy widzą i jak postrzegają zaistniałe w podróżowaniu zmiany, a także co jest głównym źródłem ich obaw. 39% ankietowanych na próbie ogólnopolskiej oraz 29% z największych polskich miast za największy pozytyw na pierwszym miejscu wskazuje mniejszy ruch turystyczny. Mniej turystów to bardziej kameralna atmosfera zwiedzania i odpoczywania, nie wspominając o krótszych kolejkach, czy nawet ich braku. Kiwi.com prezentuje podsumowanie tego, co jeszcze cenią Polacy w podróżowaniu w pandemii oraz co budzi ich niepokój.
Polacy o pozytywnych stronach podróżowania w pandemii
“Mniej ludzi to bardziej kameralna atmosfera i poczucie, że odwiedzane miejsca zostały stworzone specjalnie dla nas. To również większa szansa na zaobserwowanie rytmu i stylu życia lokalnej ludności, nawet w przypadku najbardziej popularnych i najchętniej wybieranych kierunków. Tzw. lokalsów jest po prostu więcej, niż odwiedzających, a nie na odwrót. Można przeniknąć w głąb kultury, a nawet wtopić się w nią, odkrywając to, co do tej pory nie było możliwe. Przed pandemią, w przypadku wielu atrakcji turystycznych spontaniczne zwiedzenie nie było możliwe, a bilet wejścia należało kupić z odpowiednim wyprzedzeniem, nierzadko dłuższym niż planowany lot. Dla Polaków oraz innych narodowości, jak Czechów, Słowaków czy Węgrów, do których zwróciliśmy się z podobnym pytaniem, ten aspekt ma ogromne znaczenie.” - mówi Eliška Řezníček Dočkalová, Dyrektor ds. Zarządzania Doświadczeniem Klienta w Kiwi.com.
Mniejszy ruch turystyczny ma niezaprzeczalne walory - tak twierdzi niemal 40% Polaków, podobnie jak mniej zatłoczone lotniska, dworce czy środki transportu i komunikacji miejskiej. Dla 44% mieszkańców z największych miast w Polsce ten ostatni aspekt ma największe znaczenie. Większy komfort, mniejszy ścisk choćby w shuttle busie, zwłaszcza tuż po wylądowaniu w miejscu docelowym to luksus, który przed pandemią nie zawsze był łatwo dostępny.
Wyniki badań Kiwi.com wskauzją, że 10% Polaków wśród pozytywów dostrzega również możliwość kupienia tańszych biletów lotniczych, a także spadek cen zakwaterowania w miejscu pobytu. Tyle samo, co 10 osoba nie odczuwa żadnych obaw w zakresie przemieszczania się po świecie.
Główne źródła obaw
- COVID
Na zadane Polakom pytanie “Czy podróżując można zarazić się COVID-19?” 41% ankietowanych udzieliło odpowiedzi “raczej tak”, a 33% “zdecydowanie tak”.
Ponad połowa Polaków deklaruje, że po zakończeniu pandemii ma zamiar stosować środki ostrożności, jak choćby noszenie maseczek.
- Niespodziewany lockdown
Wyniki badań zrealizowanych na zlecenie Kiwi.com wskazują, że największą obawę wśród Polaków (31% respondentów) planujących lub odbywających podróż jest niespodziewany lockdown, który utrudniłby nie tylko pobyt na miejscu, ale również powrót do kraju. Badania wskazują, że więcej osób boi się lockdownu, niż samego zakażenia COVID-19, na które wskazało 27% ankietowanych.
- Izolacja
Kiwi.com wskazuje, że tym, co jeszcze budzi niepokój wśród Polaków jest ewentualna konieczność odbycia kwarantanny po powrocie do kraju - tę wskazało 15% ankietowanych.
Plany podróżnicze Polaków na 2022 rok
Wyniki badania ARC na zlecenie Kiwi.com pokazują, że ponad połowa badanych (58%) ostatni raz za granicą była przed 2020 rokiem. Co piąty z nas miał okazję wyjechać z kraju w 2021 roku. Warto zauważyć, że odsetek ten jest znacznie wyższy wśród grupy badanych zamieszkujących największe miasta Polski. W tej grupie aż 28% respondentów w 2021 roku podróżowało za granicę. Również mieszkańcy największych polskich metropolii wykazują większą śmiałość w odniesieniu do planów podróżniczych w bieżącym roku. Aż 62% z nich planuje wyjazdy zagraniczne w obrębie Europy.
Czy grozi mi lockdown?
Kiwi.com wszystkim podróżującym, którzy chcą być na bieżąco i mieć pod kontrolą sytuację epidemiologiczną oraz związane z nią obostrzenia w kraju docelowym poleca korzystanie z nowej usługi, dostępnej dla użytkowników platformy. Dodatkowo, podróżujący mogą sprawdzić, jakie wizy są wymagane do krajów docelowych oraz przesiadkowych, a także bezpośrednio ubiegać się o eVisa - wszystko dostępne w zakładce „Zarządzaj moją rezerwacją” na Kiwi.com.
Pandemia znacząco zmieniła nasze życie. Tymczasowe podróże stały się bardziej skomplikowane. Pasażerowie muszą na bieżąco sprawdzać ograniczenia podróży przed zakupem biletu, wymagania przed jej rozpoczęciem, a w razie potrzeby zabezpieczyć eVisa i wypełnić różne formularze lokalizatora pasażerów przed i po wyjeździe. Chcemy zaoferować podróżującym więcej informacji oraz możliwość bezpośredniej aplikacji eVisa za pośrednictwem opcji “Zarządzaj moją rezerwacją” – powiedział Wiceprezes ds. rozwoju biznesu w Kiwi.com Luc Viguie.
Metodologia badania:
Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300.
Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.
O Kiwi.com
- Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
- Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
- Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
- Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie
sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.
Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!
Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.