Komunikaty PR

Polacy o pozytywnych stronach podróżowania w pandemii

2022-02-18  |  14:00
Do pobrania Kiwi.com ( 0.24 MB )

Ferie zimowe w wielu województwach trwają na dobre. Wielu z nas zdecydowało się na wyjazd za granicę. Czy podróżowanie w pandemii może mieć dobre strony? A jeśli tak, to jakie? Kiwi.com, firma travel-tech i wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, we współpracy z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia zapytała Polaków o to, czy widzą i jak postrzegają zaistniałe w podróżowaniu zmiany, a także co jest głównym źródłem ich obaw. 39% ankietowanych na próbie ogólnopolskiej oraz 29% z największych polskich miast za największy pozytyw na pierwszym miejscu wskazuje mniejszy ruch turystyczny. Mniej turystów to bardziej kameralna atmosfera zwiedzania i odpoczywania, nie wspominając o krótszych kolejkach, czy nawet ich braku. Kiwi.com prezentuje podsumowanie tego, co jeszcze cenią Polacy w podróżowaniu w pandemii oraz co budzi ich niepokój.


Polacy o pozytywnych stronach podróżowania w pandemii

Mniej ludzi to bardziej kameralna atmosfera i poczucie, że odwiedzane miejsca zostały stworzone specjalnie dla nas. To również większa szansa na zaobserwowanie rytmu i stylu życia lokalnej ludności, nawet w przypadku najbardziej popularnych i najchętniej wybieranych kierunków. Tzw. lokalsów jest po prostu więcej, niż odwiedzających, a nie na odwrót. Można przeniknąć w głąb kultury, a nawet wtopić się w nią, odkrywając to, co do tej pory nie było możliwe. Przed pandemią, w przypadku wielu atrakcji turystycznych spontaniczne zwiedzenie nie było możliwe, a bilet wejścia należało kupić z odpowiednim wyprzedzeniem, nierzadko dłuższym niż planowany lot. Dla Polaków oraz innych narodowości, jak Czechów, Słowaków czy Węgrów, do których zwróciliśmy się z podobnym pytaniem, ten aspekt ma ogromne znaczenie.” - mówi Eliška Řezníček Dočkalová, Dyrektor ds. Zarządzania Doświadczeniem Klienta w Kiwi.com.

Mniejszy ruch turystyczny ma niezaprzeczalne walory - tak twierdzi niemal 40% Polaków, podobnie jak mniej zatłoczone lotniska, dworce czy środki transportu i komunikacji miejskiej. Dla 44% mieszkańców z największych miast w Polsce ten ostatni aspekt ma największe znaczenie. Większy komfort, mniejszy ścisk choćby w shuttle busie, zwłaszcza tuż po wylądowaniu w miejscu docelowym to luksus, który przed pandemią nie zawsze był łatwo dostępny. 

Wyniki badań Kiwi.com wskauzją, że 10% Polaków wśród pozytywów dostrzega również możliwość kupienia tańszych biletów lotniczych, a także spadek cen zakwaterowania w miejscu pobytu. Tyle samo, co 10 osoba nie odczuwa żadnych obaw w zakresie przemieszczania się po świecie.  

Główne źródła obaw

  • COVID

Na zadane Polakom pytanie “Czy podróżując można zarazić się COVID-19?” 41% ankietowanych udzieliło odpowiedzi “raczej tak”, a 33% “zdecydowanie tak”.

Ponad połowa Polaków deklaruje, że po zakończeniu pandemii ma zamiar stosować środki ostrożności, jak choćby noszenie maseczek.  

  • Niespodziewany lockdown

Wyniki badań zrealizowanych na zlecenie Kiwi.com wskazują, że największą obawę wśród Polaków (31% respondentów) planujących lub odbywających podróż jest niespodziewany lockdown, który utrudniłby nie tylko pobyt na miejscu, ale również powrót do kraju. Badania wskazują, że więcej osób boi się lockdownu, niż samego zakażenia COVID-19, na które wskazało 27% ankietowanych

  • Izolacja

Kiwi.com wskazuje, że tym, co jeszcze budzi niepokój wśród Polaków jest ewentualna konieczność odbycia kwarantanny po powrocie do kraju - tę wskazało 15% ankietowanych.

 

Plany podróżnicze Polaków na 2022 rok 

Wyniki badania ARC na zlecenie Kiwi.com pokazują, że ponad połowa badanych (58%) ostatni raz za granicą była przed 2020 rokiem. Co piąty z nas miał okazję wyjechać z kraju w 2021 roku.  Warto zauważyć, że odsetek ten jest znacznie wyższy wśród grupy badanych zamieszkujących największe miasta Polski. W tej grupie aż 28% respondentów w 2021 roku podróżowało za granicę. Również mieszkańcy największych polskich metropolii wykazują większą śmiałość w odniesieniu do planów podróżniczych w bieżącym roku. Aż 62% z nich planuje wyjazdy zagraniczne w obrębie Europy. 

 

Czy grozi mi lockdown? 

Kiwi.com wszystkim podróżującym, którzy chcą być na bieżąco i mieć pod kontrolą sytuację epidemiologiczną oraz związane z nią obostrzenia w kraju docelowym poleca korzystanie z nowej usługi, dostępnej dla użytkowników platformy. Dodatkowo, podróżujący mogą sprawdzić, jakie wizy są wymagane do krajów docelowych oraz przesiadkowych, a także bezpośrednio ubiegać się o eVisa - wszystko dostępne w zakładce „Zarządzaj moją rezerwacją” na Kiwi.com.

Pandemia znacząco zmieniła nasze życie. Tymczasowe podróże stały się bardziej skomplikowane. Pasażerowie muszą na bieżąco sprawdzać ograniczenia podróży przed zakupem biletu, wymagania przed jej rozpoczęciem, a w razie potrzeby zabezpieczyć eVisa i wypełnić różne formularze lokalizatora pasażerów przed i po wyjeździe. Chcemy zaoferować podróżującym więcej informacji oraz możliwość bezpośredniej aplikacji eVisa za pośrednictwem opcji “Zarządzaj moją rezerwacją” – powiedział Wiceprezes ds. rozwoju biznesu w Kiwi.com Luc Viguie.

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300. 

Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie

sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin Biuro prasowe
2024-04-29 | 22:00

Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin

Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdroju został wyróżniony w organizowanym od 14 lat prestiżowym konkursie Perfect SPA Awards. Należący do grupy J.W. Construction
Turystyka Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!
2024-04-29 | 10:10

Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!

Obecnie na naszej planecie żyje siedem miliardów ludzi. Według prognoz Organizacji Narodów Zjednoczonych, do roku 2050 liczba ludności na świecie może wzrosnąć do 9,7
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.