Polacy pokochali wypoczynek na działkach! Najbardziej pożądane są miejsca nad je
Długotrwała izolacja domowa i ograniczenia związane z podróżowaniem znacząco wpłynęły na nasz sposób wypoczywania. Na fali pandemii powróciliśmy do natury i szukaliśmy wyciszenia. Trend ten utrzymuje się do dziś, stale ewoluując, co potwierdzają liczne badania. Aż 75% respondentów chciałoby posiadać działkę rekreacyjną, a własny domek to marzenie aż 84% badanych [1]! Szczególnym zainteresowaniem cieszą się posesje nad jeziorem, nad morzem lub nieopodal pasm górskich.
Marzenie do spełnienia
Naprzeciw tym marzeniom i potrzebom wychodzi Castorama, która rozpoczęła urodzinową loterię. Od 1 do 19 września br. każda osoba, która dokona zakupów na dowolną kwotę i zarejestruje swój paragon, może wygrać domek rekreacyjny o powierzchni 35 m2, w pełni wyposażony, właśnie w trzech najpopularniejszych i najchętniej wybieranych przez Polaków miejscach. Pierwsze losowanie odbyło się 7 września, w którym dom na Pomorzu wygrała Pani Ewa. Do zdobycia pozostały jeszcze dwa wakacyjne domy – na Mazurach i w Beskidach. Kolejne losowania odbędą się 14 i 21 września br.
Azyl na łonie natury
Na skutek doświadczeń związanych z pandemią na nowo zaczęliśmy odkrywać piękno naszego kraju. Coraz częstszą alternatywą dla dalekich podróży, stał się relaks na łonie natury, w kameralnym gronie, z dala od zgiełku miasta. Wiele osób znalazło taki azyl w przydomowych ogródkach, lub na działkach rekreacyjnych, które okazały się wspaniałym miejscem do bezpiecznego wypoczynku i od początku pandemii przeżywają swój renesans. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Castoramy [2], w tym roku chęć posiadania działki rekreacyjnej wyraziło już 75% mieszkańców miast, i był to wynik o 12 punktów procentowych wyższy, niż jesienią ubiegłego roku. A tendencja ta stale zyskuje na sile.
Marzenie do spełnienia
Naprzeciw tym marzeniom i potrzebom wychodzi Castorama, która rozpoczęła urodzinową loterię. Od 1 do 19 września br. każda osoba, która dokona zakupów na dowolną kwotę i zarejestruje swój paragon, może wygrać domek rekreacyjny o powierzchni 35 m2, w pełni wyposażony, właśnie w trzech najpopularniejszych i najchętniej wybieranych przez Polaków miejscach. Pierwsze losowanie odbyło się 7 września, w którym dom na Pomorzu wygrała Pani Ewa. Do zdobycia pozostały jeszcze dwa wakacyjne domy – na Mazurach i w Beskidach. Kolejne losowania odbędą się 14 i 21 września br.
Azyl na łonie natury
Na skutek doświadczeń związanych z pandemią na nowo zaczęliśmy odkrywać piękno naszego kraju. Coraz częstszą alternatywą dla dalekich podróży, stał się relaks na łonie natury, w kameralnym gronie, z dala od zgiełku miasta. Wiele osób znalazło taki azyl w przydomowych ogródkach, lub na działkach rekreacyjnych, które okazały się wspaniałym miejscem do bezpiecznego wypoczynku i od początku pandemii przeżywają swój renesans. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Castoramy [2], w tym roku chęć posiadania działki rekreacyjnej wyraziło już 75% mieszkańców miast, i był to wynik o 12 punktów procentowych wyższy, niż jesienią ubiegłego roku. A tendencja ta stale zyskuje na sile.
Jezioro, morze i góry, czyli ulubione destynacje urlopowe Polaków
Trendy zaobserwowane na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy sprawiły, że dla wielu Polaków marzenie o posiadaniu prywatnej posesji położonej w atrakcyjnej lokalizacji, stało się coraz silniejsze. Najbardziej pożądane są działki rekreacyjne leżące na wodą, jeziorem, lub morzem. Taką lokalizację wskazało 58% wszystkich ankietowanych. Z kolei na 3.miejscu na podium znalazły się działki na terenach górskich (12%) [3]. Jak zatem widzimy, już nie tylko tereny nieopodal naszej okolicy są bliskie naszemu sercu, ale marzy nam się własna odskocznia, w najbardziej malowniczych regionach kraju.
Informacje o spółce Castorama:
Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 88 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 13 tysięcy pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz www.kingfisher.com
[1] Na podstawie badania „Działka z domem do 35m2” przeprowadzonego na zlecenie Castoramy, w dniach 12-14 marca 2021r
[2] Tamże.
[3] Na podstawie badania „Wypoczynek na działce” przeprowadzonego na zlecenie Castoramy, w dniach 21-23 sierpnia 2020 r.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.