Polacy pokochali wypoczynek na działkach! Najbardziej pożądane są miejsca nad je
Długotrwała izolacja domowa i ograniczenia związane z podróżowaniem znacząco wpłynęły na nasz sposób wypoczywania. Na fali pandemii powróciliśmy do natury i szukaliśmy wyciszenia. Trend ten utrzymuje się do dziś, stale ewoluując, co potwierdzają liczne badania. Aż 75% respondentów chciałoby posiadać działkę rekreacyjną, a własny domek to marzenie aż 84% badanych [1]! Szczególnym zainteresowaniem cieszą się posesje nad jeziorem, nad morzem lub nieopodal pasm górskich.
Marzenie do spełnienia
Naprzeciw tym marzeniom i potrzebom wychodzi Castorama, która rozpoczęła urodzinową loterię. Od 1 do 19 września br. każda osoba, która dokona zakupów na dowolną kwotę i zarejestruje swój paragon, może wygrać domek rekreacyjny o powierzchni 35 m2, w pełni wyposażony, właśnie w trzech najpopularniejszych i najchętniej wybieranych przez Polaków miejscach. Pierwsze losowanie odbyło się 7 września, w którym dom na Pomorzu wygrała Pani Ewa. Do zdobycia pozostały jeszcze dwa wakacyjne domy – na Mazurach i w Beskidach. Kolejne losowania odbędą się 14 i 21 września br.
Azyl na łonie natury
Na skutek doświadczeń związanych z pandemią na nowo zaczęliśmy odkrywać piękno naszego kraju. Coraz częstszą alternatywą dla dalekich podróży, stał się relaks na łonie natury, w kameralnym gronie, z dala od zgiełku miasta. Wiele osób znalazło taki azyl w przydomowych ogródkach, lub na działkach rekreacyjnych, które okazały się wspaniałym miejscem do bezpiecznego wypoczynku i od początku pandemii przeżywają swój renesans. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Castoramy [2], w tym roku chęć posiadania działki rekreacyjnej wyraziło już 75% mieszkańców miast, i był to wynik o 12 punktów procentowych wyższy, niż jesienią ubiegłego roku. A tendencja ta stale zyskuje na sile.
Marzenie do spełnienia
Naprzeciw tym marzeniom i potrzebom wychodzi Castorama, która rozpoczęła urodzinową loterię. Od 1 do 19 września br. każda osoba, która dokona zakupów na dowolną kwotę i zarejestruje swój paragon, może wygrać domek rekreacyjny o powierzchni 35 m2, w pełni wyposażony, właśnie w trzech najpopularniejszych i najchętniej wybieranych przez Polaków miejscach. Pierwsze losowanie odbyło się 7 września, w którym dom na Pomorzu wygrała Pani Ewa. Do zdobycia pozostały jeszcze dwa wakacyjne domy – na Mazurach i w Beskidach. Kolejne losowania odbędą się 14 i 21 września br.
Azyl na łonie natury
Na skutek doświadczeń związanych z pandemią na nowo zaczęliśmy odkrywać piękno naszego kraju. Coraz częstszą alternatywą dla dalekich podróży, stał się relaks na łonie natury, w kameralnym gronie, z dala od zgiełku miasta. Wiele osób znalazło taki azyl w przydomowych ogródkach, lub na działkach rekreacyjnych, które okazały się wspaniałym miejscem do bezpiecznego wypoczynku i od początku pandemii przeżywają swój renesans. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Castoramy [2], w tym roku chęć posiadania działki rekreacyjnej wyraziło już 75% mieszkańców miast, i był to wynik o 12 punktów procentowych wyższy, niż jesienią ubiegłego roku. A tendencja ta stale zyskuje na sile.
Jezioro, morze i góry, czyli ulubione destynacje urlopowe Polaków
Trendy zaobserwowane na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy sprawiły, że dla wielu Polaków marzenie o posiadaniu prywatnej posesji położonej w atrakcyjnej lokalizacji, stało się coraz silniejsze. Najbardziej pożądane są działki rekreacyjne leżące na wodą, jeziorem, lub morzem. Taką lokalizację wskazało 58% wszystkich ankietowanych. Z kolei na 3.miejscu na podium znalazły się działki na terenach górskich (12%) [3]. Jak zatem widzimy, już nie tylko tereny nieopodal naszej okolicy są bliskie naszemu sercu, ale marzy nam się własna odskocznia, w najbardziej malowniczych regionach kraju.
Informacje o spółce Castorama:
Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 88 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 13 tysięcy pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz www.kingfisher.com
[1] Na podstawie badania „Działka z domem do 35m2” przeprowadzonego na zlecenie Castoramy, w dniach 12-14 marca 2021r
[2] Tamże.
[3] Na podstawie badania „Wypoczynek na działce” przeprowadzonego na zlecenie Castoramy, w dniach 21-23 sierpnia 2020 r.
Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!
Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.