Komunikaty PR

Polacy pokochali wakacje w zimie

2022-11-28  |  01:00
Biuro prasowe

Polacy wykorzystują ostatnie miesiące roku na podróże w ciepłe kraje. Moda na zimowe wakacje ma się dobrze, mimo niepewnej sytuacji gospodarczej i negatywnych prognoz. Gdzie wybieramy się w poszukiwaniu słońca i ile wydajemy na urlop w ciepłych krajach?

 

Wcześniejsze wakacje receptą na zimę

Niepewna sytuacja polityczno-gospodarcza sprawia, że Polacy ostrożnie podchodzą do planowania wydatków na nowy rok. Być może więc wolne aktywa wolą lokować w wyjazdach rezerwowanych jeszcze w tym sezonie. Potwierdzają to dane Boataround, platformy pośredniczącej w wynajmie łodzi. Wynika z nich, że Polacy dokonywali rezerwacji jachtów na tegoroczny sezon zimowy co najmniej pięć miesięcy przed jego rozpoczęciem. liczba rezerwacji w czwartym kwartale tego roku wzrosła aż o 88% w porównaniu do tego samego okresu w 2021 roku. W skali globalnej wzrost wynosi 63%.

- W tym sezonie widzimy znaczny wzrost rezerwacji dokonywanych przez Polaków. Mimo kryzysu dominuje chęć spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi w miejscu pełnym słońca. Świadczy o tym choćby to, że rezerwacje najczęściej robione są dla 8, 10-osobowych grup. Przyszły rok może przynieść sporo niepewności, dlatego ważne jest, by nie zapominać o sobie, o najbliższych i znaleźć czas na relaks  – mówi Pavel Pribis, CEO Boataround.

Złota Hiszpania

Polacy szczególnie upodobali sobie Wysypy Kanaryjskie – to tam dokonują najwięcej rezerwacji jachtów, a ich liczba wzrosła o 38% w stosunku do ubiegłego roku. Na drugim miejscu są Karaiby, a na trzecim Seszele (62% wzrost rezerwacji w porównaniu z zimą 2021). W tym roku częściej wybieramy też Grecję, która odnotowała aż o 180% rezerwacji więcej. W skali globalnej Kanary również pozostają jednym z ulubionych miejsc żeglarzy. Wyprzedzają je jednak Karaiby, a Seszele bronią ostatniego miejsca na podium. Pierwszą piątkę uzupełniają Polinezja Francuska i Bahamy.

Żagle i słońce zamiast karpia i choinki

Wakacje w okresie zimowym często wiążą się z porzuceniem tradycyjnego modelu spędzania Świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra. Polacy znajdują się w pierwszej trójce narodowości, które dokonują rezerwacji właśnie w tym czasie. Ranking otwierają Niemcy, na drugim miejscu są Austriacy, a pierwszą piątkę uzupełniają Czesi i Szwajcarzy.

Na żagle w zimie Polacy wybierają się zazwyczaj na 7 dni, w kilkunastoosobowych grupach. Koszt jednej rezerwacji to średnio 3397 euro. Dla porównania, reszta świata wydaje średnio o 4% więcej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej Biuro prasowe
2024-07-22 | 11:00

Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej

Bezpieczeństwo dzieci podczas podróży jest priorytetem nie tylko dla rodziców, ale i dla całej branży hotelarskiej. Jak przypomina Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę,
Turystyka Ryga na weekend: muzyczne serce stolicy Łotwy
2024-07-16 | 11:00

Ryga na weekend: muzyczne serce stolicy Łotwy

Lato i jesień 2024 to czas, kiedy uwaga miłośników dobrej muzyki skierowana jest na Rygę. Turyści odwiedzają stolicę Łotwy nie tylko by podziwiać jej zabytki, piękną
Turystyka Nad turystyką wciąż świeci słońce
2024-07-12 | 12:00

Nad turystyką wciąż świeci słońce

Nad turystyką wciąż świeci słońce – pomimo niepewności gospodarczej i narastających napięć geopolitycznych   W skrócie  - Średni globalny wskaźnik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.