Komunikaty PR

Polacy spragnieni wyjazdów podczas długich weekendów

2023-05-23  |  08:30
Biuro prasowe

Długie weekendy cieszą się nieustającą popularnością wśród Polaków, którzy chętnie korzystają z okazji do wypoczynku i podróży. W ostatnich latach, zarówno Majówka, jak i Boże Ciało, przyciągają uwagę licznej grupy osób poszukujących okazji do relaksu oraz spędzenia czasu z bliskimi. Analizując dane z Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej (NAT), można zauważyć pewne różnice w obłożeniu w tych dwóch okresach w porównaniu do poprzednich lat.

Według danych NAT, Majówka w roku 2023 przyniosła wzrost obłożenia w hotelach sieci o 5% w porównaniu do roku poprzedniego. W tym roku w terminie 28.04-3.05 odnotowano 67% obłożenia, podczas gdy w roku 2022 wyniosło ono 62%. Pomimo wielu opinii, że w tym roku Polacy wybiorą odpoczynek w domach, czy na działkach, ze względu na sytuację gospodarczą oraz rosnącą inflację, tegoroczny wynik obłożenia można uznać za pozytywny. Głównym powodem wyjazdów jest wzrost dostępności i różnorodności ofert turystycznych, a także sam termin, który pozwolił urlopowiczom wydłużyć weekend aż do 5 dni. Z roku na rok Polacy wykazują rosnące zainteresowanie spędzaniem wolnego czasu w atrakcyjnych miejscach w kraju, a wpływ miała na to z pewnością możliwość wykorzystania bonu turystycznego jedynie na terenie Polski.

Wyjazdy na weekend Bożego Ciała

Do Bożego Ciała został już niespełna miesiąc, a i tu obłożenie w hotelach wynosi już 53%, co jak na razie stanowi spadek o 14% w porównaniu do roku 2022, gdy wyniosło ono 67%.

- Boże Ciało jest ruchomym świętem, które wypadło w innym terminie niż w poprzednim roku. To może wpłynąć na plany podróży Polaków, którzy muszą uwzględnić tę zmianę przy organizacji swojego wolnego czasu. Jednak do czerwca pozostało nam jeszcze sporo czasu, a w ostatnich latach Polacy preferują robienie rezerwacji na ostatnią chwilę, więc stawiamy na wzrost obłożenia do tego czasu – mówi Lucjan Karasiewicz, Prezes Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej.

Mimo różnic w obłożeniu pomiędzy Majówką a Bożym Ciałem, warto podkreślić, że długie weekendy wciąż pozostają atrakcyjnym czasem dla Polaków do planowania wyjazdów. Zainteresowanie podróżami w trakcie tych okresów wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie, co potwierdza, że dają one doskonałą okazję do odpoczynku i odkrywania nowych miejsc.

- Trend wyjazdów w długie weekendy z roku na rok rośnie, co może być wynikiem zwiększonej dostępności urlopów oraz chęci odpoczynku po intensywnym okresie pracy. Polacy coraz częściej wyjeżdżają na krótkie wakacje, aby zregenerować siły i zrelaksować się w różnych częściach kraju – dodaje ekspert.

Wzrost zainteresowania wyjazdami w długie weekendy to dobry sygnał dla branży turystycznej w Polsce. Rośnie liczba miejsc noclegowych, a także oferta atrakcji turystycznych. Dlatego też, w nadchodzących latach, warto spodziewać się coraz większego zainteresowania Polaków krótkimi wakacjami w kraju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie. Biuro prasowe
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.