Poland Soul Travel odkrywa zakątki Polski dla Austriaków i Szwajcarów
Bieszczady, Lubelszczyzna, Mazury, polska Jura (Jura Krakowsko-Częstochowska), Ziemia Kłodzka - to te regiony Polski poznają w tym roku mieszkańcy Austrii i Szwajcarii. Wszystko za sprawą kampanii Poland Soul Travel, której to druga edycja właśnie się rozpoczęła.
Czy promocja Polski musi opierać się na wielkich miastach i najbardziej znanych atrakcjach? Kolejna odsłona projektu Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu przełamuje ten schemat. Kampania, korzystając z trendu slow, pokazuje to, co nad Wisłą najpiękniejsze: dziką naturę, warunki do uprawiania sportów, wyjątkową historię, której echem są unikatowe zabytki kultury, zdrowe jedzenie i tworzone z pasją domy gościnne, w tym przede wszystkim gospodarstwa agroturystyczne.
W tym roku pasjonaci podróży poznają porośnięte pierwotną puszczą Bieszczady z jedną z największych w Europie populacji dzikich zwierząt, a także sielską, rolniczą Lubelszczyznę, z jej unikalną wersją włoskiego renesansu. Austriacy i Szwajcarzy odkryją również krainę tysiąca jezior wyróżnioną w finale konkursu na 7 Nowych Cudów Świata - Mazury, polską Jurę, czyli uwielbiany przez wspinaczy, krasowy region pod Krakowem, a także naszpikowaną atrakcjami Ziemię Kłodzką, gdzie na przykład kręcono „Opowieści z Narnii”.
O swoich ukochanych regionach Polski opowiedzą lokalni przewodnicy – gospodarze starannie wybranych, prowadzonych z oddaniem i smakiem pensjonatów, obrońcy przyrody, pasjonaci i promotorzy sportów, organizatorzy docenianych festiwali. Poland Soul Travel obejmuje także intensywną współpracę z lokalnymi organizacjami turystycznymi z wybranych regionów, touroperatorami oraz influencerami i dziennikarzami.
Pierwsza odsłona projektu dotarła w 2022 roku do niemal trzech milionów odbiorców w Austrii i Szwajcarii, którzy mieli okazję poznać Góry Izerskie, Beskid Niski, Górny Śląsk, Kaszuby i Podlasie. Aktywna obecność kampanii w social mediach, sześć indywidualnych podróży austriackich i szwajcarskich influencerów, dwie podróże prasowe, siedmioodcinkowy podcast i współpraca z popularną aplikacją rowerowo-trekkingową Komoot dały wielki efekt promocyjny. A przede wszystkim nowe opowieści o Polsce, dzięki którym odwiedzają ją ciekawi polskiego piękna turyści.
- Chcemy nie tylko wzmocnić świadomość naszego kraju, ale również wzbudzić chęć jego poznania na „własne oczy”, zainspirować niejako modę na Polskę – mówi Marcin Płachno, Dyrektor ZOPOT Wiedeń. - Posługując się nomenklaturą ekonomiczną: mamy doskonały, niepowtarzalny i komplementarny produkt, pozostaje jedynie skutecznie o nim opowiedzieć, tak aby każdy, kto o nim usłyszy, chciał go zobaczyć, poczuć i zasmakować. Jestem przekonany, że nasza kampania spełni tak wytyczony kierunek – dodaje.
Współautorem koncepcji projektu i jej kuratorem jest Krzysztof Żwirski, a koordynacją zajęła się Agnieszka Kiewicz. Za media społecznościowe odpowiada austriacka agencja CMVisuals, działaniami z zakresu Public Relations kieruje polska agencja oLIVE media. Sercem kampanii jest strona www.polandsoultravel.com.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.