Politechnika Wrocławska wraz z Good Spot wyprodukują autonomiczne mobilne hotele

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
W poniedziałek, 21 marca, została podpisana umowa dotycząca współpracy wrocławskiej marki Good Spot oraz Politechniki Wrocławskiej. Roman Sokołowski, założyciel pierwszej sieci mobilnych hoteli w Polsce, rozpoczyna współpracę z Wydziałem Inżynierii Środowiska przy wyprodukowaniu autonomicznych mobilnych pokoi hotelowych. Umowę po stronie uczelni podpisał dziekan dr hab. inż. Bartosz Kaźmierczak, prof. uczelni.
Good Spot to innowacyjny projekt mobilnych apartamentów hotelowych, jedyny na polskim rynku, który powstał z wcześniej wykorzystanych naczep chłodniczych. Do tej pory, aby zaparkować naczepę, potrzebne były podłączenia do mediów, które stanowiły wyzwanie. Wydział Inżynierii Środowiska PWr przygotuje projekt całkowicie niezależnego spota, który będzie mógł stanąć w każdym miejscu na świecie. Zaprojektowane wspólnie z PWr jednostki hotelowe będą całkowicie niezależne od zasilania z sieci energetycznej czy wodociągowej.
– Good Spot poszukiwał partnera do zbudowania energetycznie niezależnego hotelu, który mógłby komfortowo działać bez konieczności zasilania z zewnątrz w energię i wodę. Przyjęliśmy to zadanie – jest ono dla nas bardzo ciekawe, współczesne i dotyka tych problemów, którymi naukowo i wdrożeniowo zajmujemy się na co dzień. Niezależność energetyczna, wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii, odzysk wody i ciepła czy zamknięty obieg tych elementów w mobilnym obiekcie mieszkalnym jest dla nas bardzo interesujący – mówi prodziekan dr inż. Piotr Jadwiszczak.
Prace nad projektem rozpoczną się już wkrótce w nowej hali na Psim Polu o powierzchni prawie 2000 mkw., do której już niebawem przeniesie się produkcja spotów. W projekcie wezmą także udział Hardbox i Siła Wewnętrzna, które pracują od dawna przy produkowaniu elewacji i wnętrza apartamentów mobilnych.
– Pomysł, żeby nawiązać współpracę z Politechniką Wrocławską, powstał już kilka miesięcy temu. Postanowiliśmy wykorzystać doświadczenie i kontakty ze wcześniejszej współpracy z Wrocławskim Centrum Transferu Technologii i skontaktować się z Politechniką. Jestem przekonany, że ta współpraca zaowocuje stworzeniem konceptu ogólnoświatowego, popartego ciałem naukowym i tym, że to nie tylko poszczególni rzemieślnicy będą tworzyć ten projekt. Będą składać się na to także badania, które zoptymalizują sposób działania naszego projektu – dodaje Roman Sokołowski.
Pierwszy prototyp ma zostać wcielony w życie w III kwartale 2022 r.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.