Połowa Polaków wyjeżdżających na święta jedzie do Małopolski
Na Boże Narodzenie rośnie zainteresowanie polskich turystów domkami i willami, przewyższając najpopularniejsze w pozostałych okresach roku kwatery i pokoje. Blisko połowa wyjeżdżających w okresie świątecznym wybiera się do województwa małopolskiego, a wśród miejscowości niekwestionowanym liderem jest Zakopane. Tylko jedna na dziesięć osób planuje długi pobyt aż do Sylwestra - przeważają wyjazdy na cztery albo trzy dni. Według danych serwisu turystycznego Nocowanie.pl średnia cena noclegu za osobę na dobę w tym czasie wyniesie 128 zł - niemal 30 proc. więcej niż w wakacje.
Polacy nie planują w tym roku łączyć wyjazdów na Boże Narodzenie i Sylwestra - ponad 80 proc. osób poszukujących zakwaterowania od 22, 23 lub 24 grudnia jest zainteresowanych pobytem od dwóch do pięciu dni, jak wynika z danych Nocowanie.pl, polskiego serwisu turystycznego odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie. Największą popularnością cieszą się wyjazdy cztero- i trzydniowe, wybierane odpowiednio przez 35 proc. i 22 proc. turystów. Tylko co dziesiąty zamierza wydłużyć pobyt do Sylwestra, na czas od ośmiu do jedenastu dni.
Najliczniejszą grupę wyjeżdżających, 23 proc., stanowią pary bez dzieci. Niemal 12 proc. to dwoje dorosłych z dwojgiem dzieci, a 9 proc. dwoje dorosłych z jednym dzieckiem. Nieco ponad 3 proc. stanowią osoby wyjeżdżające w pojedynkę. W sumie ponad połowa wszystkich wyszukiwań w okresie świątecznym dotyczy zakwaterowania dla grup od jednego do dziewięciorga dorosłych z od jednego do dziewięciorga dzieci.
Na święta rośnie popularność domków i will
Zazwyczaj Polacy na odpoczynek od codzienności poszukują noclegu w kwaterach i pokojach. Również w okresie Bożego Narodzenia wybiera je ponad 28 proc. turystów, widzimy jednak wzrost zainteresowania domkami i willami - obecnie dotyczy ich prawie ⅓ wszystkich wyszukiwań. Nic w tym dziwnego, wiele osób planuje wyjazd w liczniejszym gronie, poza tym w święta chcemy przede wszystkim przyjemnie spędzić czas, odpocząć w komfortowych warunkach i ciepłej, miłej atmosferze - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl - Nasi użytkownicy przywiązują dużą wagę do opinii innych odwiedzających na temat obiektów, zwracają też uwagę na dostępne udogodnienia, jak bezpłatny parking, wi-fi czy możliwość zabrania ze sobą również czworonożnych członków rodziny. Decydującym czynnikiem wyboru wciąż pozostaje cena - na szczęście w naszej ofercie da się znaleźć coś na każdą kieszeń we wszystkich regionach Polski. Weryfikujemy również prezentowane w naszym serwisie obiekty noclegowe, można więc spokojnie cieszyć się nadchodzącym wypoczynkiem. Natomiast z punktu widzenia gospodarzy warto zadbać o to, by wszystkie elementy, mogące stanowić dodatkową zachętę dla turystów, były dobrze opisane na portalu rezerwacyjnym, oraz zachęcać odwiedzających do pozostawiania ocen.
Popularnym rodzajem zakwaterowania są również pensjonaty, w których święta planuje spędzić 13,5 proc. wyjeżdżających, oraz apartamenty, wybierane przez 13 proc. Niecałe 5 proc. szuka noclegu w hotelach i hostelach, a blisko 3 proc. w gospodarstwach agroturystycznych.
Województwo małopolskie najpopularniejszym kierunkiem
Co druga osoba spędzająca nadchodzące święta poza domem wybiera się do województwa małopolskiego, a co trzecia do dolnośląskiego lub śląskiego. Blisko co dziesiąta zamierza spędzić Boże Narodzenie nad morzem, w województwie pomorskim lub zachodniopomorskim. Wśród miejscowości bezkonkurencyjną popularnością cieszy się Zakopane, wybierane przez blisko ¼ wyjeżdżających. Zajmujący drugie miejsce Karpacz wybiera prawie 10 proc. turystów, a trzecią w kolejności Szklarską Porębę 6,5 proc. W dwudziestce najczęściej wyszukiwanych miejscowości spośród tych położonych nad morzem znalazł się tylko Kołobrzeg. Jak wynika z szacunkowych wyliczeń ekspertów z Nocowanie.pl na podstawie już opłaconych zaliczek, średnia cena noclegu za osobę na dobę w okresie tegorocznego Bożego Narodzenia wyniesie 128 zł - to niemal 30 proc. więcej niż w czasie wakacji.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.