Połowa Polaków wyjeżdżających na święta jedzie do Małopolski
Na Boże Narodzenie rośnie zainteresowanie polskich turystów domkami i willami, przewyższając najpopularniejsze w pozostałych okresach roku kwatery i pokoje. Blisko połowa wyjeżdżających w okresie świątecznym wybiera się do województwa małopolskiego, a wśród miejscowości niekwestionowanym liderem jest Zakopane. Tylko jedna na dziesięć osób planuje długi pobyt aż do Sylwestra - przeważają wyjazdy na cztery albo trzy dni. Według danych serwisu turystycznego Nocowanie.pl średnia cena noclegu za osobę na dobę w tym czasie wyniesie 128 zł - niemal 30 proc. więcej niż w wakacje.
Polacy nie planują w tym roku łączyć wyjazdów na Boże Narodzenie i Sylwestra - ponad 80 proc. osób poszukujących zakwaterowania od 22, 23 lub 24 grudnia jest zainteresowanych pobytem od dwóch do pięciu dni, jak wynika z danych Nocowanie.pl, polskiego serwisu turystycznego odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie. Największą popularnością cieszą się wyjazdy cztero- i trzydniowe, wybierane odpowiednio przez 35 proc. i 22 proc. turystów. Tylko co dziesiąty zamierza wydłużyć pobyt do Sylwestra, na czas od ośmiu do jedenastu dni.
Najliczniejszą grupę wyjeżdżających, 23 proc., stanowią pary bez dzieci. Niemal 12 proc. to dwoje dorosłych z dwojgiem dzieci, a 9 proc. dwoje dorosłych z jednym dzieckiem. Nieco ponad 3 proc. stanowią osoby wyjeżdżające w pojedynkę. W sumie ponad połowa wszystkich wyszukiwań w okresie świątecznym dotyczy zakwaterowania dla grup od jednego do dziewięciorga dorosłych z od jednego do dziewięciorga dzieci.
Na święta rośnie popularność domków i will
Zazwyczaj Polacy na odpoczynek od codzienności poszukują noclegu w kwaterach i pokojach. Również w okresie Bożego Narodzenia wybiera je ponad 28 proc. turystów, widzimy jednak wzrost zainteresowania domkami i willami - obecnie dotyczy ich prawie ⅓ wszystkich wyszukiwań. Nic w tym dziwnego, wiele osób planuje wyjazd w liczniejszym gronie, poza tym w święta chcemy przede wszystkim przyjemnie spędzić czas, odpocząć w komfortowych warunkach i ciepłej, miłej atmosferze - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl - Nasi użytkownicy przywiązują dużą wagę do opinii innych odwiedzających na temat obiektów, zwracają też uwagę na dostępne udogodnienia, jak bezpłatny parking, wi-fi czy możliwość zabrania ze sobą również czworonożnych członków rodziny. Decydującym czynnikiem wyboru wciąż pozostaje cena - na szczęście w naszej ofercie da się znaleźć coś na każdą kieszeń we wszystkich regionach Polski. Weryfikujemy również prezentowane w naszym serwisie obiekty noclegowe, można więc spokojnie cieszyć się nadchodzącym wypoczynkiem. Natomiast z punktu widzenia gospodarzy warto zadbać o to, by wszystkie elementy, mogące stanowić dodatkową zachętę dla turystów, były dobrze opisane na portalu rezerwacyjnym, oraz zachęcać odwiedzających do pozostawiania ocen.
Popularnym rodzajem zakwaterowania są również pensjonaty, w których święta planuje spędzić 13,5 proc. wyjeżdżających, oraz apartamenty, wybierane przez 13 proc. Niecałe 5 proc. szuka noclegu w hotelach i hostelach, a blisko 3 proc. w gospodarstwach agroturystycznych.
Województwo małopolskie najpopularniejszym kierunkiem
Co druga osoba spędzająca nadchodzące święta poza domem wybiera się do województwa małopolskiego, a co trzecia do dolnośląskiego lub śląskiego. Blisko co dziesiąta zamierza spędzić Boże Narodzenie nad morzem, w województwie pomorskim lub zachodniopomorskim. Wśród miejscowości bezkonkurencyjną popularnością cieszy się Zakopane, wybierane przez blisko ¼ wyjeżdżających. Zajmujący drugie miejsce Karpacz wybiera prawie 10 proc. turystów, a trzecią w kolejności Szklarską Porębę 6,5 proc. W dwudziestce najczęściej wyszukiwanych miejscowości spośród tych położonych nad morzem znalazł się tylko Kołobrzeg. Jak wynika z szacunkowych wyliczeń ekspertów z Nocowanie.pl na podstawie już opłaconych zaliczek, średnia cena noclegu za osobę na dobę w okresie tegorocznego Bożego Narodzenia wyniesie 128 zł - to niemal 30 proc. więcej niż w czasie wakacji.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.