Polska firma znalazła sposób na plagę kradzieży w hotelach
Kradzieże hotelowego wyposażenia, szczególnie ręczników, szlafroków i innych elementów garderoby są prawdziwą plagą, wobec której hotelarze wydają się być bezradni. Problem ten postanowiła rozwiązać polska firma MasterID, która opracowała prawdopodobnie pierwszy skuteczny system antykradzieżowy dla hoteli.
Walka z kradzieżami za pomocą RFID
Stworzone rozwiązanie bazuje na technologii fal radiowych (RFID) i ze względu na swoją skuteczność może stać się prawdziwym przełomem w walce z nieuczciwymi gośćmi.
Krzysztof Skoroniak, partner w MasterID, wyjaśnia motywy jego powstania – Byliśmy zaskoczeni skalą problemu, a jeszcze bardziej tym, że nikt nie podejmuje się próby jego rozwiązania. Znając możliwości technologii RFID i rozpoznając specyfikę działania hoteli opracowaliśmy autorski system, który może skutecznie ograniczyć, a nawet całkowicie wyeliminować wynoszenie wyposażenia z hotelu przez nieuczciwych gości.
Działanie i skuteczność w warunkach hotelowych
Hotelowy system antykradzieżowy MasterID jest prawdopodobnie pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku. Istotą jego działania jest odpowiednie zabezpieczenie tekstyliów i innego wyposażenia za pomocą specjalnie przystosowanych do tego znaczników.
– Dyskretnie oznakowane ręczniki, szlafroki oraz inne sprzęty, podczas próby wyniesienia przez gościa, są natychmiast wykrywane przez czytniki. System automatycznie alarmuje obsługę hotelu, jawnie lub dyskretnie, dzięki czemu personel może niezwłocznie zareagować. – wyjaśnia Grzegorz Paul, partner zarządzający w MasterID.
Twórcy rozwiewają obawy o ewentualną trwałość stosowanych zabezpieczeń. Tak zwane tagi, za pomocą których znakowane są tekstylia to niewielkie wszywki odporne na wodę i wysokie temperatury, na przykład podczas prasowania.
Technologiczną innowacją i równocześnie przewagą systemu polskiej firmy jest jednak fakt, że jego działanie nie opiera się na oprogramowaniu, ale na sprzętowym sterowniku. Dzięki temu system funkcjonuje bez względu na dostęp do internetu czy obecność komputera. Do jego działania nie jest potrzebny żaden z tych elementów, co ułatwia jego wykorzystanie i zwiększa skuteczność wykrywania kradzieży.
Praktycznie całkowita eliminacja kradzieży
Producent deklaruje, że system wykrywa aż 99,5% podejmowanych prób wyniesienia hotelowego wyposażenia. Biorąc zatem pod uwagę skalę kradzieży z jaką zmagają się hotele, jego wdrożenie niesie ze sobą gigantyczne oszczędności, które w skali miesiąca i roku mogą znacznie zwiększyć zysk z prowadzonej działalności.
Koniec z wliczaniem kradzieży w koszty prowadzonej działalności
Antykradzieżowy system dla hoteli polskiej firmy może już niedługo całkowicie zmienić sposób funkcjonowania hoteli. Przełomowe rozwiązanie uderza w nieuczciwych gości i chroni hotele przed nieuzasadnionymi kosztami.
Starty wynikające z kradzieży, które większość hotelarzy traktowała do tej pory jak przykrą normę, mogą zostać zupełnie wyeliminowane i stać się jedynie mało przyjemnym wspomnieniem. Co ważne, zwrot z inwestycji ma być osiągany już w ciągu kilku miesięcy od wdrożenia.
Innowacyjne rozwiązanie niesie nadzieje tysiącom hoteli, które w walce z kradzieżami były do tej pory bezradne. Nowoczesna technologia wręcza im skuteczne narzędzie do walki z tym uciążliwym procederem i daje możliwość jego całkowitej eliminacji.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.