Polska firma znalazła sposób na plagę kradzieży w hotelach
Kradzieże hotelowego wyposażenia, szczególnie ręczników, szlafroków i innych elementów garderoby są prawdziwą plagą, wobec której hotelarze wydają się być bezradni. Problem ten postanowiła rozwiązać polska firma MasterID, która opracowała prawdopodobnie pierwszy skuteczny system antykradzieżowy dla hoteli.
Walka z kradzieżami za pomocą RFID
Stworzone rozwiązanie bazuje na technologii fal radiowych (RFID) i ze względu na swoją skuteczność może stać się prawdziwym przełomem w walce z nieuczciwymi gośćmi.
Krzysztof Skoroniak, partner w MasterID, wyjaśnia motywy jego powstania – Byliśmy zaskoczeni skalą problemu, a jeszcze bardziej tym, że nikt nie podejmuje się próby jego rozwiązania. Znając możliwości technologii RFID i rozpoznając specyfikę działania hoteli opracowaliśmy autorski system, który może skutecznie ograniczyć, a nawet całkowicie wyeliminować wynoszenie wyposażenia z hotelu przez nieuczciwych gości.
Działanie i skuteczność w warunkach hotelowych
Hotelowy system antykradzieżowy MasterID jest prawdopodobnie pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku. Istotą jego działania jest odpowiednie zabezpieczenie tekstyliów i innego wyposażenia za pomocą specjalnie przystosowanych do tego znaczników.
– Dyskretnie oznakowane ręczniki, szlafroki oraz inne sprzęty, podczas próby wyniesienia przez gościa, są natychmiast wykrywane przez czytniki. System automatycznie alarmuje obsługę hotelu, jawnie lub dyskretnie, dzięki czemu personel może niezwłocznie zareagować. – wyjaśnia Grzegorz Paul, partner zarządzający w MasterID.
Twórcy rozwiewają obawy o ewentualną trwałość stosowanych zabezpieczeń. Tak zwane tagi, za pomocą których znakowane są tekstylia to niewielkie wszywki odporne na wodę i wysokie temperatury, na przykład podczas prasowania.
Technologiczną innowacją i równocześnie przewagą systemu polskiej firmy jest jednak fakt, że jego działanie nie opiera się na oprogramowaniu, ale na sprzętowym sterowniku. Dzięki temu system funkcjonuje bez względu na dostęp do internetu czy obecność komputera. Do jego działania nie jest potrzebny żaden z tych elementów, co ułatwia jego wykorzystanie i zwiększa skuteczność wykrywania kradzieży.
Praktycznie całkowita eliminacja kradzieży
Producent deklaruje, że system wykrywa aż 99,5% podejmowanych prób wyniesienia hotelowego wyposażenia. Biorąc zatem pod uwagę skalę kradzieży z jaką zmagają się hotele, jego wdrożenie niesie ze sobą gigantyczne oszczędności, które w skali miesiąca i roku mogą znacznie zwiększyć zysk z prowadzonej działalności.
Koniec z wliczaniem kradzieży w koszty prowadzonej działalności
Antykradzieżowy system dla hoteli polskiej firmy może już niedługo całkowicie zmienić sposób funkcjonowania hoteli. Przełomowe rozwiązanie uderza w nieuczciwych gości i chroni hotele przed nieuzasadnionymi kosztami.
Starty wynikające z kradzieży, które większość hotelarzy traktowała do tej pory jak przykrą normę, mogą zostać zupełnie wyeliminowane i stać się jedynie mało przyjemnym wspomnieniem. Co ważne, zwrot z inwestycji ma być osiągany już w ciągu kilku miesięcy od wdrożenia.
Innowacyjne rozwiązanie niesie nadzieje tysiącom hoteli, które w walce z kradzieżami były do tej pory bezradne. Nowoczesna technologia wręcza im skuteczne narzędzie do walki z tym uciążliwym procederem i daje możliwość jego całkowitej eliminacji.
Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści
Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.