Komunikaty PR

Polski urzędnik przejechał rowerem ze Szwajcarii do Wrocławia

2023-10-19  |  15:00
Biuro prasowe

Marcin Płachno, Dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Wiedniu, przejechał na swoim rowerze 954 kilometrów z Zurychu do Wrocławia. Urzędnik zachęca do aktywnego stylu życia, łamania podróżniczych przyzwyczajeń oraz pokazuje Szwajcarom, że Polska to kraj, który warto odwiedzić.

Co mogłoby zainteresować przeciętnego Szwajcara w Polsce? Dzika przyroda, różnorodność krajobrazu, ekologiczne produkty i kuchnia regionów to atuty, które mogą przyciągać turystów z całego świata. Choć Polska może wydawać się Szwajcarom z różnych względów odległa, okazuje się, że dystans ten można pokonać podczas… rowerowej przejażdżki. Na podróż takim środkiem transportu zdecydował się Marcin Płachno z Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Wiedniu.

954 km w 6 dni. Polski urzędnik wybrał się rowerem ze Szwajcarii do Polski

Dyrektor instytucji, której misją jest promocja polskiej turystyki w Austrii i Szwajcarii 20 września wyjechał wyjechał rowerem z Zurychu, by po sześciu dniach wymagającej trasy przez Niemcy i Czechy dotrzeć do Wrocławia. Płachno to urzędnik, który wyjątkowo lubi zamieniać koszulę i krawat na kolarski strój –  wiosną tego roku rzucił analogiczne wyzwanie Austriakom. Podróż z Wiednia do Krakowa miała pokazać, że Polska leży bliżej, niż mogliby się spodziewać i naprawdę warto ją odwiedzić.

- Jako Polska Organizacja Turystyczna na co dzień promujemy nasz kraj i zachęcamy mieszkańców innych państw do przybycia tutaj samochodem, autobusem czy samolotem. Tą wyprawą chcę pokazać, że Polskę naprawdę warto odwiedzić, nawet pokonując dystans na rowerze – mówi Marcin Płachno. Dyrektor ZOPOT Wiedeń inspiruje tym samym do łamania podróżniczych barier i przyzwyczajeń oraz promuje zdrowy styl życia.

Trasa przejazdu pomiędzy oboma miastami powstała w popularnej aplikacji Komoot, która jest jednym ze strategicznych partnerów w kampanii Poland Soul Travel. To pionierski projekt ZOPOT w Wiedniu, którego celem jest pokazywanie Szwajcarom i Austriakom, że Polska jest idealnym celem turystyki w stylu slow. Kampania wyróżnia dziesięć regionów kraju i siedem dużych miast, ukazując ich wybrane, najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe domy gościnne.

Poland Soul Travel i wystawa o polskich zabytkach UNESCO

W ramach Poland Soul Travel rejon Ziemi Kłodzkiej oraz Kraków odwiedziły ostatnio grupy dziennikarzy reprezentujących takie media jak portal aboutTravel.ch czy „Salzburger Nachtrichten”. Wychodząc naprzeciw upodobaniu Szwajcarów do podróży koleją, ZOPOT Wiedeń nawiązał też we wrześniu długofalowe partnerstwo z firmą RailTour oferującą atrakcyjne wycieczki koleją w różne miejsca w Europie.

Szwajcarzy mogą też poznać walory Polski dzięki wystawie prezentującej zabytki UNESCO zlokalizowane na terenie naszego kraju. Można ją w ją oglądać w samym sercu stolicy Szwajcarii, a otwarto ją w trakcie III Polskiego Forum Gospodarczego i Technologicznego, strategicznej inicjatywy Ambasady RP w Bernie. Impreza zgromadziła znakomitych panelistów reprezentujących sektory technologii i innowacji z obu krajów, a walory turystyczne Polski prezentowali Marcin Płachno oraz przedstawiciele Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Takich dobrych wiadomości było jednak niedawno o wiele więcej. Tylko we wrześniu w ramach projektu Poland Soul Travel (www.polandsoultravel.com) Kraków i rejon Ziemi Kłodzkiej odwiedziły grupy dziennikarzy reprezentujących takie media jak portal aboutTravel.ch czy „Salzburger Nachtrichten”, a podczas spotkania w Zurychu ZOPOT Wiedeń nawiązał długofalowe partnerstwo z firmą RailTour oferującą atrakcyjne wycieczki koleją w różne miejsca w Europie. O tym, że do dużych miast Polski można stosunkowo łatwo dotrzeć pociągiem pisaliśmy już tutaj, ale znając miłość Szwajcarów do podróżowania pociągami potencjał do współpracy jest o wiele większy!

Inspirujące i bardzo odmienne od siebie miasta takie jak stary Kraków, bogaty bałtycki port Gdańsk czy intrygująca kontrastami Warszawa. Zdrowe, ekologiczne produkty i kuchnia regionów, w wielu miejscach nadal skutecznie opierająca się globalnej przemysłowej produkcji. Przepiękne, prowadzone z pasją domy gościnne, z których najciekawsze polecamy na stronie internetowej projektu Poland Soul Travel.

Ale przede wszystkim byłaby to pasja, z jaką inicjatorzy wycieczek, touroperatorzy i zwykli mieszkańcy podejmują gości z zagranicy i na co dzień zachęcają do odwiedzania Polski. Pasja, której najlepszym przykładem była niecodzienna wyprawa dyrektora ZOPOT Wiedeń z Zurychu do Wrocławia. Te 954 kilometrów pozostanie w nogach naszego bohatera na długo. Ale granice, które udało się przekroczyć dzięki tej wyprawie – przede wszystkim granice psychologiczne – składają się na ważne doświadczenie. Bo chcieć to móc!

Budowanie pozytywnego wizerunku danego kraju w innym kraju składa się jednak przede wszystkim z inspirujących i zauważalnych medialnie gestów. Takim gestem była druga już w tym roku rowerowa podróż Marcina Płachno, Dyrektora ZOPOT Wiedeń, przerzucająca mosty przez granice i pozornie odległe od siebie światy.

Trasa przejazdu pomiędzy oboma miastami powstała w popularnej aplikacji Komoot, która jest jednym ze strategicznych partnerów projektu Poland Soul Travel. Kolejne przystanki miały miejsce w miastach Ulm, Ingolstadt, Pradze oraz na granicy Polski i Czech. Szczegółowy przebieg trasy można zobaczyć tutaj.

Do Wrocławia Dyrektor ZOPOT Wiedeń dotarł 25 września o godzinie 15:00. Trzecie największe miasto w Polsce, przepięknie położone nad odnogami tworzącej wyspy Odry to jedno z najciekawszych miejsc na weekendowy city-break w kraju. Pełna życia i młoda duchem metropolia z długą historią zachwyca swoimi secesyjnymi kamienicami, parkami i muzeami, a przede wszystkim – swobodną atmosferą, w której poniemieckie dziedzictwo miesza się ze współczesnym, kosmopolitycznym duchem czołowego ośrodka kulturalnego Polski. Więcej o atrakcjach Wrocławia można przeczytać tutaj.

Dlaczego Polska?

Jeden z dziennikarzy uczestniczących we wrześniowych podróżach prasowych do Polski zapytał nas wprost, co takiego mogłoby zainteresować przeciętnego Szwajcara w Polsce. Odpowiedzieliśmy bez wahania: dzika przyroda, tysiące jezior na północy i niezwykła różnorodność krajobrazu, inspirujące i bardzo odmienne od siebie miasta takie jak stary Kraków, bogaty bałtycki port Gdańsk czy intrygująca kontrastami Warszawa. Zdrowe, ekologiczne produkty i kuchnia regionów, w wielu miejscach nadal skutecznie opierająca się globalnej przemysłowej produkcji. Przepiękne, prowadzone z pasją domy gościnne, z których najciekawsze polecamy na stronie internetowej projektu Poland Soul Travel.

Ale przede wszystkim byłaby to pasja, z jaką inicjatorzy wycieczek, touroperatorzy i zwykli mieszkańcy podejmują gości z zagranicy i na co dzień zachęcają do odwiedzania Polski. Pasja, której najlepszym przykładem była niecodzienna wyprawa dyrektora ZOPOT Wiedeń z Zurychu do Wrocławia. Te 954 kilometrów pozostanie w nogach naszego bohatera na długo. Ale granice, które udało się przekroczyć dzięki tej wyprawie – przede wszystkim granice psychologiczne – składają się na ważne doświadczenie. Bo chcieć to móc!

Trasę rowerowej podróży Marcina Płachno z Wiednia do Krakowa można było śledzić w Komoot oraz na profilach Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu na LinkedInie i TikToku.

Nowe partnerstwa

Ostatni czas był bardzo intensywny i owocny dla relacji na linii Polska – Szwajcaria. Tylko w dniach 18-19 września br. w centrum kongresowym Kursaal Bern AG odbyło się III Polskie Forum Gospodarze i Technologiczne – strategiczna inicjatywa Ambasady RP w Bernie, która zgromadziła w stolicy Szwajcarii znakomitych panelistów reprezentujących sektory technologii i innowacji z obu krajów. Turystyczne walory regionów Polski promował w czasie Forum Dyrektor Płachno w imieniu Polskiej Organizacji Turystycznej wraz z przyjaciółmi z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Ponadto po zakończeniu pierwszego dnia Forum, otwarto w samym sercu Berna wystawę prezentującą zabytki UNESCO zlokalizowane na terenie Polski.

Takich dobrych wiadomości było jednak niedawno o wiele więcej. Tylko we wrześniu w ramach projektu Poland Soul Travel (www.polandsoultravel.com) Kraków i rejon Ziemi Kłodzkiej odwiedziły grupy dziennikarzy reprezentujących takie media jak portal aboutTravel.ch czy „Salzburger Nachtrichten”, a podczas spotkania w Zurychu ZOPOT Wiedeń nawiązał długofalowe partnerstwo z firmą RailTour oferującą atrakcyjne wycieczki koleją w różne miejsca w Europie. O tym, że do dużych miast Polski można stosunkowo łatwo dotrzeć pociągiem pisaliśmy już tutaj, ale znając miłość Szwajcarów do podróżowania pociągami potencjał do współpracy jest o wiele większy!

Kampania Poland Soul Travel

Poland Soul Travel to pionierski projekt Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w (ZOPOT) Wiedniu, którego celem jest promowanie Polski w stylu slow w Austrii i Szwajcarii.

Kampania wyróżnia dziesięć regionów kraju i siedem dużych miast, ukazując ich wybrane, najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe domy gościnne.

Strona internetowa kampanii przybrała formę wirtualnego przewodnika i jest dostępna pod adresem www.polandsoultravel.com – w niemieckiej, a także angielskiej i polskiej wersji językowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki! Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:35

Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!

Niebo od zawsze stanowiło granicę między marzeniami a rzeczywistością. To tam kierowały się spojrzenia wynalazców, marzycieli i pasjonatów, którzy pragnęli odkrywać
Turystyka Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
2024-11-22 | 01:00

Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024

Choć mody w świecie designu zmieniają się nieustannie, są rzeczy, które skutecznie im się opierają. Jak krzesła z giętego drewna. Od 1850 roku, kiedy w wiedeńskiej Café
Turystyka Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
2024-11-17 | 01:00

Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli

Pricing to niezwykle ważny proces, podczas którego firmy sektora HoReCa określają ceny, po których będą sprzedawać swoje usługi i produkty. Proces ten powinien stanowić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.